Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Film: The Hobbit

Gestart door Gait, 13 december 2012, 07:58:35

Vorige topic - Volgende topic

Ralmuski

Ik moet nog steeds wachten. 10 januari gaat ie hier in premiere. Ik snap wel wat Meadhros bedoelt met de LotR vergelijking, daar waren 4 hobbits tussen mensen en elves etc. Dus ze zagen er altijd klein uit, ook in de scenes dat ze alleen speelden. En hoezo ziet Galadriel er niet uit als Elf? Is het niet dezelfde actrice als in LotR?

Gait

Ik vodn GaladriËl juist wel weer heel erg lijken eigenlijk. En daar heb je ook wel weer gelijk in, in lotr was het wel weer anders, maar goed hier zag je het gewoon en dat was wel opvallend. Maar goed daar valt niets aan te doen xD Het is verder een prachtige film.

Devyathe

Citaat van: Flooros op 26 december 2012, 23:47:44
Hmmm, ja dat was misschien wel een beetje zo. Maar come on, bij de oude Star Warsfilms zie je daar toch ook niemand over zeiken :P Terwijl dat ook zo overduidelijk 'gewoon mensen' zijn XD

Maar ik ga zondag nog een keer (A) Want ik vond hem awesome.

Ja, en de oude starwarsfilms zijn precies dat: oude starwarsfilms. De Hobbit heeft de pech dat iedereen het vergelijkt met LOTR. (en zeker niet met oude starwarsfilms :D)

Galadriel ziet er wel uit als een elf, maar wat ik dus steeds zeg, is dat ik me in heel deze film steeds zo bewust was van de visagie, van het feit dat er met acteurs gewerkt wordt, etc, ipv helemaal op te kunnen gaan in het verhaal.  Het is maar een klein ergernisje en nu alleen maar een 'ding' geworden omdat ik niet goed kan uitleggen wat het punt is :P

Ralmuski

Weet waar je aan begint haha. :P

Maar als ik het goed begrijp zit het in het 3d of het hoge fr gehalte waardoor het 'te echt' oogt ipv fantasie achtig en het los stat van het feit of hobbits klein of groot lijken?

Dat zou verholpen kunnen worden door een 2d dvd versie dan straks voor jou met wat geluk.  ;)

En ik ga nu pas na 10 januari meepraten, ik kan er nu toch niks zinnigs over zeggen. XD

Floris

Yay nog een keer gezien, loved it :D

Prophet

Het is inderdaad een typische LotR film, al is het verhaal voor mijn gevoel vrij traag en soms is het realisme ver te zoeken, zeker in de grot bij de aardmannen en op de heuvel met Azog. Maar zeker een leuke film hoor, vond het zeker waard om m in de bios te zien, zal de andere delen ook wel in de bios kijken.
Wie iets goeds zegt, voedt zich met zijn eigen woorden, van wat hij tot stand brengt, profiteert hij zelf. (Spreuken 12 vs 14)

FA 2011 (officieus): Perfecte schoonzoon

Floris

Ik vind het juist ontzettend realistisch. Niet in de zin van, dit zou elke dag kunnen gebeuren ofzo, maar wel in de zin van dat het écht lijkt. Alle culturen lijken al duizenden jaren te bestaan en het klopt gewoon allemaal. Maar goed, ik ben even aan het fangirlen :P

Prophet

Citaat van: Flooros op  4 januari 2013, 13:31:27
Ik vind het juist ontzettend realistisch. Niet in de zin van, dit zou elke dag kunnen gebeuren ofzo, maar wel in de zin van dat het écht lijkt. Alle culturen lijken al duizenden jaren te bestaan en het klopt gewoon allemaal. Maar goed, ik ben even aan het fangirlen :P
Snap ik, alleen dat je een grot met aardmannen met 13 dwergen, een tovenaar en een hobbit ingaat, dan in gevecht gaat met al die aardmannen en er allemaal levend uit komt... dat vind ik persoonlijk niet echt realistisch ;)
Wie iets goeds zegt, voedt zich met zijn eigen woorden, van wat hij tot stand brengt, profiteert hij zelf. (Spreuken 12 vs 14)

FA 2011 (officieus): Perfecte schoonzoon

Dixie

Je moet dan ook in de gaten houden dat deze film gebaseerd is op een kinderboek en dat daar gewoonlijk nogal fantastische dingen in gebeuren waarbij het liefste niemand doodgaat :P

Maedhros

Citaat van: Dixie op  4 januari 2013, 15:07:36
Je moet dan ook in de gaten houden dat deze film gebaseerd is op een kinderboek en dat daar gewoonlijk nogal fantastische dingen in gebeuren waarbij het liefste niemand doodgaat :P

Het is voor een kinderboek inderdaad al veel dat:

SPOILER ALERT (niet lezen als je The Hobbit niet hebt gelezen)
         vvv
Op het einde van het boek Thorin, Fili en Kili doodgaan
         ^^^
SPOILER ALERT (niet lezen als je The Hobbit niet hebt gelezen)

River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Dixie

NEEEEE damn you nieuwsgierigheid :'( Waarom heb ik het toch gelezen XD

Dat is best heftig idd voor een kinderboek!

Ik heb trouwens je spoiler wat ingekort, nu kunnen mensen het ook niet per ongeluk lezen :P

Maedhros

Citaat van: Dixie op  4 januari 2013, 17:21:55

Ik heb trouwens je spoiler wat ingekort, nu kunnen mensen het ook niet per ongeluk lezen :P

sommige mensen hebben het zo ingesteld dat ze alle tekst op dezelfde grootte lezen, vandaar dat ik het niet zo deed :P
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Dixie

Dat is dan mooi hun eigen schuld :D

Ralmuski

Citaat van: Dixie op  4 januari 2013, 17:21:55

Haha, ik heb hem twee keer gelezen. Dus mij kon niks gebeuren. Maar wel nasty als je het nog niet wist, haha. Maar dat is inderdaad nogal heftig, maar ik gok dat zijn kinderen tegen het einde van het boek/verhaal als wat ouder begonnen te worden. En dan kunnen ze het wel aan. :P Maar ja, Smaug is dan ook een erg enge draak en die is niet zomaar verslagen...

Floris

Hoe is de Hobbit een kinderboek in godsnaam? :P Zo heeft Tolkien het in elk geval niet bedoeld volgens mij.