Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Mogelijk de grootste discussie op muziekgebied

Gestart door domien, 14 september 2012, 22:29:44

Vorige topic - Volgende topic

domien

Wat vind je van de muziek van Justin Bieber?
Ik ken persoonlijk enkele mensen van wie de vriendschap verbroken is over deze vraag.
Maar ik ben eens benieuwd hier voorstanders of tegenstanders?

"In this world there are no sides, just players"

Dixie

Oei, vriendschap verbroken? :o
Ik moet eerlijk zijn dat ik sommige nummers (bijv. As long as you love me, Somebody to love, All around the world, beetje de house-achtige nummers) best oké vind. Maar wat ik verschrikkelijk vind zijn die slijmbal-playerboy nummers van hem. Baby, boyfriend, etc. Dan denk ik echt van kom op, je bent echt nog een jongetje, ga nou niet doen alsof je gaaf bent XD
EN natuurlijk die fans van hem. Mijn pleegzusje heeft ook zo'n periode gehad dat ze zichzelf Belieber noemde en de Bieberfever had enzo. Dat vind ik echt om te kotsen.

En (waar gebeurd) toen ik een aantal jaren terug de clip van baby zag dacht ik serieus het volgende: "oh wat goed dat een Amerikaanse lesbische artieste een nummer durft te maken over een meisje dat ze leuk vindt" XD

Edit: zijn video's over het algemeen zijn gewoon ruk, hij loopt altijd superstoer te doen maar bijv. hier ziet hij er gewoon ook uit als een tomboy ::)

bert-boefjes

Ik snap al die heisa eromheen niet. Wat nu zijn fans zijn, zullen waarschijnlijk het zelfde type mens zijn wa als ze vroeger geleefd hadden helemaal fan zouden zijn van the backstreet boys. Of zo'n andere jongens band.

Enige verschil is dat hij alleen is, en zichzelf beroemd heeft gemaakt.
Ik denk niet zo in termen als voor of tegen bieber. Oké hij zingt en maakt op zich wel muziek die oké is. Maar ik zou hè zelf niet snel opzetten.

Maar in feite heb je bij iedere artiest die snel bekend is geworden een groep mensen die er idolaat van zijn en mensen die uit hun principe er tegen zijn! Denk maar eens terug aan Tokio hotel of Britney Spears indertijd. Volgens mij was er zoiets ook bij bands als queen, the Rolling Stones.

Ik denk dat het vooral om persoonlijke smaak gaat en dansje ruzies komen doordat de fans die muziek te graag willen laten horen aan iedereen en zo onbewust hun snaak willen opdringen. Feit is als je bepaalde muziek te vaak hoort krijg je er een hekel aan.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

domien

ikzelf ben niet voor of tegen maar ik ben tegen tegen en voor voor.

De enige reden dat hij nog zo populair is omdat er mensen zijn die hem continu afbreken.
Maar met dat afbreken breken ze ook andere mensen af die graag muziek willen maken, maar die nu niet meer durven omdat ze schrik hebben voor haatgroepen en doodsbedreigingen.
En de voorstanders kan ik niets dan respect voor hebben omdat zij laten zien in wat zij geloven en ze komen er openlijk voor uit. Ze laten zien dat ze openlijk geloven in iets waarvoor ze ook afgebroken kunnen worden

Ivolod

Ik vind het echt heel raar dat zo ongeveer de halve wereldbevolking een tyfushekel schijnt te hebben aan die knul. Als hij muziek wil maken, laat hem lekker, en als je het niks vindt, luister het dan niet. Zo simpel is dat toch.
Ook vind ik altijd die opmerkingen zoals "jaa, maar hij moet de muziek van Nirvana [(of iets anders misschien, maar dit kan ik me nog herinneren)] wel respecteren en echt niet gaan coveren, want dan verkracht ie het" zo idioot. Iedereen mag toch een cover maken van een nummer, op zijn eigen manier, van zijn eigen interpretatie. En nogmaals, als je het niet goed vindt, luister het dan simpelweg niet. Klaar. :P

Daarnaast is zijn muziek niet echt mijn stijl over het algemeen, en daarom luister ik het niet. Ik heb laatst trouwens wel een goede versie van Let It Be gevonden van hem, samen met Carlos Santana. Dat vind ik dan wel leuk, dat hij ook zo'n klassieker doet van The Beatles, samen met een levende legende als Santana :D

domien

ik vind het gewoon leuk aan hem dat hij verder doet ondanks de kritiek

Zabulus

Citaat van: Ivolod op 15 september 2012, 11:00:30
Ook vind ik altijd die opmerkingen zoals "jaa, maar hij moet de muziek van Nirvana [(of iets anders misschien, maar dit kan ik me nog herinneren)] wel respecteren en echt niet gaan coveren, want dan verkracht ie het" zo idioot. Iedereen mag toch een cover maken van een nummer, op zijn eigen manier, van zijn eigen interpretatie.
Alleen als hij de rechten er voor koopt ;)

Ik hou me niet met hem bezig. Dat is me te veel moeite

Ralmuski

Citaat van: domien op 15 september 2012, 14:43:52
ik vind het gewoon leuk aan hem dat hij verder doet ondanks de kritiek

Wat moet ie dan doen? Stoppen?

Ik heb helemaal niks met die knul. Maar zijn fans en antifans, die zijn irritant. Elk youtube filmpje onderspammen met irrelevante onzin over wel of niet bieber dit en dat.
Dus verder wat Eddo zegt, ik steek geen energie in een mening over hemzelf.

Meister

Jullie beseffen toch wel dat jullie nu EEN mening gegeven hebben over hem (A)?

Anyways ik vind zijn muziek vaak niets en vind het triest hoe mensen op hem reageren (zowel de fans als de niet fans).
Tot dusverre de grootste discussie op muziekgebied ....

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Ralmuski

Citaat van: Meister op 28 september 2012, 18:04:17
Jullie beseffen toch wel dat jullie nu EEN mening gegeven hebben over hem (A)?

Anyways ik vind zijn muziek vaak niets en vind het triest hoe mensen op hem reageren (zowel de fans als de niet fans).
Tot dusverre de grootste discussie op muziekgebied ....

Nee, ik geef een mening over het fenomeen eromheen. XD

Diva Licious

Citaat van: Ivolod op 15 september 2012, 11:00:30
Ik vind het echt heel raar dat zo ongeveer de halve wereldbevolking een tyfushekel schijnt te hebben aan die knul. Als hij muziek wil maken, laat hem lekker, en als je het niks vindt, luister het dan niet. Zo simpel is dat toch.
Ook vind ik altijd die opmerkingen zoals "jaa, maar hij moet de muziek van Nirvana [(of iets anders misschien, maar dit kan ik me nog herinneren)] wel respecteren en echt niet gaan coveren, want dan verkracht ie het" zo idioot. Iedereen mag toch een cover maken van een nummer, op zijn eigen manier, van zijn eigen interpretatie. En nogmaals, als je het niet goed vindt, luister het dan simpelweg niet. Klaar. :P

Daarnaast is zijn muziek niet echt mijn stijl over het algemeen, en daarom luister ik het niet. Ik heb laatst trouwens wel een goede versie van Let It Be gevonden van hem, samen met Carlos Santana. Dat vind ik dan wel leuk, dat hij ook zo'n klassieker doet van The Beatles, samen met een levende legende als Santana :D
+1 kon het niet beter zeggen. ieder gewoon in zijn/haar waarde laten. Ik ben  hou niet van jan smit, maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen haat die dat wel doet. Ieder zijn smaak.

Mexicanobroeder

Alexxje

Ik vind sommige liedjes echt mooi, maar sommige kan ik echt niet naar luisteren. Maar al die haters, echt waar hoor, daar kan ik nu niet tegen XD
Luister naar andere muziek als je het niet mooi vindt, er zijn nog altijd mensen die het wèl mooi vinden. Haters die zo'n haatberichten zetten, zijn in mijn ogen gewoon egoïstisch. 'Mijn mening is de beste!'

Mus

Ik vind dat Justin het supergoed doet.
Niet meer en niet minder. Klaar. En http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4 is gewoon hartstikke leuk :D
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

basjebooi

Ik vind Bieber okee als hij en zijn muziek maar ver uit mijn buurt blijven.