Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Narnia: Prince Caspian

Gestart door Mathidinkske, 29 juni 2008, 11:30:35

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Ik heb hem ergens op mijn pc staan geloof ik... Maar geen idee waar :P Ik heb een stukje gezien op mijn zusje's iPod, maar toen werd ik misselijk omdat ik in de auto zat.

Ik wil hem nog wel helemaal zien.

Erwipro

*breidt te-downloaden-lijstje uit*

Dixie

*Kwijlt*
Prince Caspian, én Peter, én een supergoede film  :D

Ik eis trouwens een kwijl-smiley, dat komt meer over dan *kwijl*

Daeron

Ik denk dat het een mooie film is, ik ben zelf een narnia fan maar ik ben het niet echt eens met degene die op het briljante idee is gekomen deel 1 en 3 niet te verfilmen  >:(, maar voor de rest is het wel goed denk ik

Maedhros

deel 1 is al verfilmd en deel 3 filmen ze nu ??? Wat bedoel je dan?
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Floris

XD

Kweenie hoor, Narnia 1 was gisteren ofzo nog op teevee :P Of was dat je helemaal ontgaan? :P

Lianne

Citaat van: Maedhros op 26 december 2008, 20:08:00
deel 1 is al verfilmd en deel 3 filmen ze nu ??? Wat bedoel je dan?

het betoverde land achter de kleerkast is het tweede deel in de echte serie, dat is het eerste deel dat verfilmd is.
deel 1 zou waarschijnlijk een beetje te saai zijn geweest, deel 3 komen die vier kinderen niet in voor maar in 4 wel, dat is prins caspian.
dus ze hebben eerst 2 en toen 4 verfilmd ;)

Maedhros

ze verfilmen alle boeken hoor, eerst de kleerkast, daarna de prins, dan de reis, dan de stoel, dan "de neef" en "het paard" (die laatste 2 weet ik de volgorde namelijk niet van) en dan het gevecht

En ja, het is inderdaad afgekort

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Daeron

lees de boeken, in het neefje van de tovenaar wordt narnia gesticht en in de paard en het jongen vlucht een calormeense jongen naar narnia samen met een sprekend paard van narniaanse afkomst en moet hij Archeland redden van calormeense ruiters, dat is deel drie in de gouden eeuw toen Peter, Susan, Edward en Lucy over Narnia regeerde dat in Prins Caspian niet meer is en in deel 2 moeten ze nog aan de macht komen, dus lees de boeken?!

Maedhros

dat is de volgorde die soms wordt gebruikt, maar meestal gebruikt men de volgorde die ik zei

Lianne

maarten.. dit is de goede volgorde, dat staat in ieder boek:

het neefje van de tovenaar
het betoverde land achter de kleerkast
het paard en de jongen
prins caspian
de reis met het drakenschip
de zilveren stoel
het laatste gevecht

als je sommige boeken overslaat snap je de rest niet meer helemaal. en je kan moeilijk eerst 4 kinderen naar narnia sturen en in het volgende boek narnia pas stichten.

Erwipro

Oja. Die tweede is in het Engels anders :P

Floris

Ik heb eerst die tweede gelezen en ik snapte het prima hoor :P

Lianne

nou en >:( het kan gewoon niet in een andere volgorde, oke kan wel maar dan klopt het niet.

Daeron

dankje Lianne, is er nog iemand in dit hol die het snapt  >:(

Je kan deel 2 wel op zichzelf lezen omdat elk boek op zichzelf staat, het is wel handig natuurlijk als je weet wat er aan voorafgaat maar in elk boek is er een kleine samenvatting