Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Boekrecensies

Gestart door Roggie, 18 maart 2012, 15:59:23

Vorige topic - Volgende topic

Roggie

Hallo allerliefste forummers!

De afgelopen week heb ik me gericht op een project dat al ruim een maand op de planning staat: een database voor recensies van boeken. Nu gaat er natuurlijk niemand wat bekijken of insturen naar een lege site, en daarom vroeg ik me af of jullie konden helpen. Als je nu net een boek uitgelezen hebt, zou je dan er een klein verslagje over willen schrijven? Het hoeft niet heel uitgebreid, in 300 woorden uitleggen van het verhaal is en wat de sterke punten zijn is genoeg. Het liefst in de taal waarin je het boek gelezen hebt. Ik neem aan dat als je een boek in Swahili leest je Swahili goed genoeg is voor ±300 woorden :P

Natuurlijk krijg je er wat voor terug: een naamsvermelding als je wilt en natuurlijk eeuwige roem 8)

Als je het wilt doen, het liefst in PM opsturen. Als het goed is kan ik vrijwel ieder bestandsformaat openen, dus als je het in een tekstverwerker typt is het geen probleem!

Rogmans
Joe.

Roandraak

Ik zal binnenkort wel iets typen over 'Im Westen nichts Neues' wil je hem in het duits dan kan je lang wachten. Wil je hem in het NL dan kan je hem waarschijnlijk morgen of van de week wel hebben.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

bert-boefjes

Klinkt als een leuk idee ^^
Krijgen wij ook een link naar die database te zien waar het staat?
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Roggie

Citaat van: roandraak op 18 maart 2012, 18:01:33
Ik zal binnenkort wel iets typen over 'Im Westen nichts Neues' wil je hem in het duits dan kan je lang wachten. Wil je hem in het NL dan kan je hem waarschijnlijk morgen of van de week wel hebben.
Nederlands kan ook wel hoor!
Citaat van: bert-boefjes op 18 maart 2012, 18:08:56
Klinkt als een leuk idee ^^
Krijgen wij ook een link naar die database te zien waar het staat?
De database bugt nog een beetje, en het bijwerken van 48 scripts duurt iedere keer een tijdje. Eind van de week hebben jullie de definitieve link!
Joe.

LittleWeird

Ik heb over Im Westen Nicht Neues een samenvatting, in het Duits, iets meer dan 300 woorden. Maar wil je een recensie erbij, dan is het rond de 500... Is dat dan ook goed?

Roggie

Joe.

LittleWeird

Ik stuur je straks een paar dingen, heb nog superveel boekverslagen op mijn computer staan.

Roandraak

Grr, boekverslag van Im Westen nichts Neues staat helaas geen recensie in. Dan ga ik die nog maar fabriceren. Had je ook wat aan series want ik wilde aan de grijze jager deel 11 beginnen.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Floris

Ik wil wel verschillende recensies schrijven over Engelse fantasyboeken, heb je daar wat aan? ;)

Floris

Oh en ook wel boeken die ik op de middelbare school voor Engels heb moeten lezen :D

Ralmuski

Wat wil je precies? Een boekverslag achtig iets met personages etc etc of gewoon een samenvatting? Of alleen wat ik ervan vond plus wat voorbeelden?

Roggie

Het liefst een verslag (kort stukje waar het over gaat, kort stukje mening, klaar).

@De rest van de vragen: als je zin hebt gewoon doen. Tenzij het erotiek is is alles welkom!
Joe.

Floris

Niet eens erotiek? :o
Maar ontopic, ik heb wel boeken die niet per se over seks gaan maar soms toch vrij pikant zijn, mag dat wel? :P Als in, t zijn geen bouqetromans en het verhaal gaat in principe niet om seks, maar het komt er wel veelvuldig in voor en speelt soms toch wel een centrale rol XD

LittleWeird

Ik heb ook gewoon Het Woeden der Gehele Wereld naar hem toe gestuurd, waar ik volgens mij in de samenvatting ook heb gezegd hoe een man een jongentje zich voor geld liet uitkleden :P Maar ik heb elk boekverslag waarvan ik een samenvatting en eigen mening had vanaf de brugklas naar hem toe gestuurd, zo kwam ik er dus achter dat er blijkbaar een max is van 20.000 woorden.

Roandraak

Goedemorgen, klein vraagje.
Ik denk namelijk dat ik al een leuk logo kan maken. Leesrecensie als tekst en die tekst opvullen met letters die ook nog enige logica hebben. Mij leek het leuk om daar een recensie voor te gebruiken die je al hebt.

Dus, heb je die toevallig? Of vind je dit idee zo crappy als hel :)

Op leesrecensie.nl! Leesrecensie is dé plek voor advies over boeken! Onze database telt op het moment 5 boeken, waarvan 0 Nederlands, 0 Engels en 2 in Overige talen zijn geschreven.

Right? Nu ik toch bezig ben, Mogenlijk = mogelijk  en zouden willen hebben klinkt beter als je er willen hebben van maakt. Zouden en wouden is meer spreektaal.

Leesrecensie.nl is opgericht met doel een simpele en betrouwbare bron van advies te geven.  Deze zin loopt niet lekker ;)

http://leesrecensie.nl/recensies/anoniem/karelendeelegast.html kom ik bij simone van der vlucht uit?