Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Wii - De grote vergelijking!

Gestart door Dixie, 23 november 2011, 21:57:37

Vorige topic - Volgende topic

Remus457

Wat een discussie over graphics :p
Kijk eens naar beroemde spellen als Pokémon, Minecraft, Mario (party, cart, en de originele spellen), Super Smash, zelda, World of Warcraft, Portal en borderlands.
Dit zijn fantastische spellen en staan hoog op de markt.
Grafisch zijn ze allemaal best kinderlijk en/of onrealistisch.

In de meeste gevallen zijn de graphics een design keuze die het spel juist aantrekkelijker maken.
Beeld je maar een Pokemon spel in die levensecht lijkt, ik denk dat dat nog vies tegen kan vallen.

Daarnaast vind ik het eigenlijk wel onzin dat mensen een spel willen spelen omdat ze realisme terug willen zien op hun scherm.
Kijk naar CoDMW3 of Battlefield3, als je er goed naar kijkt klopt er regelmtig helemaal niks van de textures, lopen ze niet netjes over of worden ze duizenden keren hergebruikt. (Daarnaast zijn veel spellen van vooral Sony afgeraffeld omdat ze een deadline wilden halen en er geen extra geld aan willen spenderen.)
Daarnaast vind ik het een beetje krom wanneer je iets realistisch wilt hebben, maar vervolgens herstel je wel alle verwondingen door bijv, even achter een muurtje te gaan liggen...

Mijn mening is dan ook Gameplay > Graphics.
En dan zou ik dus voor de Wii kiezen.

Linqy

Ik geloof niet dat we het nou veel makkelijker hebben gemaakt voor Dixie XD

Je had beter kunnen vragen welke console we het meest bij jou vinden passen: De Wii
Je bent in mijn ogen niet echt iemand die plezier beleeft aan shooters als gears of war, halo en dat soort zaken..
Maar iemand die liever rondspringt in zijn kamertje en tennist tegen gekke poppetjes XD

En dan is de wii (ondanks dat de xbox kinect ook echt awesome is) vast voor jou de logische keuze :P

(al zou ik best graag xboxforumbuddies hebben!)

Bjoernie

Citaat van: Remus457 op 25 november 2011, 14:24:14
Mijn mening is dan ook Gameplay > Graphics.

Mee eens, lang leve de SNES :D

Maar van wat ik her en der meegekregen heb van de game-smaak van Dixie ben ik het echt met Linqy eens, dat de Wii daar het beste op aansluit, ondanks de mindere graphics en de soms wat erg kleurrijk weergegeven spellen ;)

Dixie

Ik denk ook dat de Wii het beste bij mij past, maar ik vind het wel leuk dat hier nu een vergelijking gemaakt wordt, dat zal vast ook nuttig zijn voor anderen die een console willen kopen :D
Dus thanks iedereen ^-^

Floris

Goede graphics betekent trouwens niet dat het levensecht lijkt... Dat betekent gewoon dat de kleuren helder zijn, vloeiende lijnen, scherp beeld enzovoorts, veel detail. En persoonlijk vind ik dat Portal dat allemaal heeft :P

Kaasje

Citaat van: Lan op 24 november 2011, 12:33:23
Dat eerste nadeel is gewoon niet waar, [...]
Zou je een titel kunnen noemen? Niet omdat ik twijfel aan je uitspraak, maar puur voor een eigen vergelijking zeg maar :P

Verder sluit ik me bij Ralmuski aan wat betreft het 'Wii past eigenlijk niet in het rijtje'-gedeelte. Voor jou, Dixie, zou ik, voor als je daar nog niet uit was, voor de Wii gaan inderdaad :P
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Lan

Alle Wii spellen zijn grafisch kinderachtig: Metroid is niet realistisch maar niet kinderachtig, van Nintendo zelf. Verder ook op de Wii Goldeneye Reloaded, om maar iets te noemen  :P

En voor alle Wii spellen speelt hetzelfde: Fire Emblem (turn based RPG) speelt hetzelfde als Mario Kart? Die uitspraak is gewoon zodanig niet waar dat het denk ik moeilijker is voorbeelden te noemen die de stelling bevestigen dan ontkrachten.

Zabulus

Ik zie dit nu pas  XD

Persoonlijk zou ik tussen de ps3 en de xbox360 altijd kiezen voor de ps3. Het is gewoon de betere machine tussen de twee. En met name de blue-ray speler (één van de betere nog steeds op de markt) en de 3d ondersteuning een aankoop voor de (nabije) toekomst. Naast het gratis online gedeelte (ook al wil die nog wel eens minder goed zijn dan die van de X-box 360.

Voor jou zou ik echter ook gewoon proberen. Wii heeft enkele door henzelf uitgebrachte uitstekende spellen (Wii mario Kart, Zelda Skyward sword), maar de meeste andere spellen die niet door Nintendo zijn uitgebracht zijn gewoon slecht. Bij zowel de PS3 als de Xbox360 zijn er veel meer en veel betere spellen te krijgen. Het zijn minder gezelschap-consoles (ook al heb je er wel onderdelen voor), en meer voor hard-core gamers.

En je zou ook een Tablet kunnen overwegen. Die zijn ook enorm vet  :D

Animo

Wii is grafisch inderdaad een hoop minder, maar staat wel vrij hoog op de lijst wat betreft de 'Party Games'. Voor ludieke, grappige, misschien absurde spelletjes die je tot middernacht kunt spelen is de Wii absolute top. Niks is zo leuk als met drie vrienden urenlang zitten Mario Party'en... en daar neem ik de kinderachtigheid graag bij :D  *Kijkt verlegen richting Animal Crossing...*

En don't forget de mogelijke Mario Party 9 met onlinefunctie! Whoeh!  :D

Shaddow

Mjah, ik heb ergens wel vaak iets dan van, als je met vrienden bent, kan je ook wel wat anders doen dan wii'en.

*niet dat wii'en niet leuk is hoor, of dat ik nooit game met vrienden :p.*

Zabulus

Animo

Citaat van: Zabulus op 14 december 2011, 14:29:39
Ik vind trouwens mario party 100% niks

Het is inderdaad na de vijfde versie sterk afgenomen omdat de mogelijkheden steeds beperkter werden en er vrij weinig vernieuwing in het concept kwam, maar een onlinefunctie zou de spellenserie alleszins een boost kunnen geven.

Heartless

Ik vind Mario Party echt een fantastisch spel :P En
Citaat van: Animo op 13 december 2011, 18:32:39
Wii is grafisch inderdaad een hoop minder, maar staat wel vrij hoog op de lijst wat betreft de 'Party Games'. Voor ludieke, grappige, misschien absurde spelletjes die je tot middernacht kunt spelen is de Wii absolute top. Niks is zo leuk als met drie vrienden urenlang zitten Mario Party'en... en daar neem ik de kinderachtigheid graag bij :D
Dat is zeker waar!

Dixie

Woeii ik heb dus een Wii gekocht :D Ik heb hem via Mariowii.nl, dat is een site die ik tegenkwam die tweedehands Wii's opkoopt en weer doorverkoopt. Een nieuwe Wii vond ik toch iets te duur, vooral als ik er nog spellen bij moet kopen, dus ik was heel blij met deze vondst :P

LittleWeird

Je kan hem ook prima om laten bouwen, dan hoef je alleen nog de  brandcd'tjes te kopen. En als je een goede ombouwer hebt, neemt hij de garantie over.