Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Wii - De grote vergelijking!

Gestart door Dixie, 23 november 2011, 21:57:37

Vorige topic - Volgende topic

Ralmuski

LoveRalph

Ja true, maar dan moet ik mam wel overhalen dat ik een TV op m'n kamer mag (A)

Ralmuski

LoveRalph

maartenrambo

ps3  slim edition is aan te raden en  kijk v oor  leuke  spellen met vrienden  in de budget bakken of  2de hands zaken.Tip koop een logitech  controler der bij voor ps3  vind di fijner werken dan de p3 controler zelf.Alleen heb je  geen tril functie daar in.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

LoveRalph

Ja ik heb dit gezien: http://www.bol.com/nl/p/playstation-3-slim-320-gb-gran-turismo-5-extra-dualshock-controller/1004004011650904/
Leek me wel een leuke aanbieding :) Moet alleen even mam overhalen :') Alleen ik kan geen geschikt moment vinden om het te vragen xD

maartenrambo

Dat is zeker e en mooie aan bieding.Die Logitech controler kost €20.00 ongeveer.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

LoveRalph

Mjah daar krijg je twee controllers bij en dat vind ik wel prima eigenlijk. Maar ehrm, je kan toch gewoon wel op internet met je PS3 als je een niet-aangesloten tv hebt? (Geen zenders zegmaar)? Want iemand zei dat dat niet kon.

Ralmuski

Dat kan best. Ik neem aan dat je wel een andere internetaansluiting in huis hebt, met wifi bv. Dan kan je gewoon op internet.

De slim editie lijkt me logisch, volgens mij verkopen ze niet eens anders meer. Alleen ff opletten of je de 160 of de 320GB versie neemt. En logitech verkoopt hier geen spulletjes, maar zelfs dan heb ik liever mijn bijpassende ps3 controller. Maar ja, dat krijg je als je snobbish een kleurtje wil. ::)

LoveRalph

Ja we hebben gewoon WiFi in huis (: Ik dacht al dat het gewoon kon, maar iemand zei van niet, dus ik vraag het even na aan de experts (A)

Dat is een van 320GB, en ik ga er geen muziek ofzo op zetten (: Het is puur om online zombies neer te schieten xD

Daeron

Persoonlijk vindt ik de Wii geen echte medespeler in deze Clash of the Titans, met de Kinect en de Move is Wii vrijwel nutteloos, vind ik. Ik kom zelfs met mijn Ps3 vrienden tot de conclusie dat de Kinect beter is dan de Wii en Move.

Ik zit vrijwel elke dag in een conflict tussen de mijn mooie Xbox 360 en PS3, omdat bijna al mijn vrienden een PS3 hebben en ik de Xbox dus vaak moet verdedigen. Ik vind dat de Xbox 360 als voordeel heeft dat het de Kinect heeft, dat je voor internet moet betalen en goede support door Microsoft. Ik ben er niet zeker van of dit ook op de Ps3 kan, maar ik kan met mijn Xbox 360 gewoon dingen opslaan op mijn computer. Ik kan ook de mediabibliotheek van mijn laptop aan op mijn Xbox 360, ik kan een film downloaden en die op mijn TV kijken. (Dit zou ik ook gewoon met mijn TV - Laptop kabel kunnen, maar dan vind ik de sound een beetje messed up, want dat moet dan wel vanuit mijn laptop komen.)

Eerder heb ik al gezegd dat het betalen voor het internet een voordeel is, hoewel veel mensen dit als een nadeel zien vind ik dit toch echt iets goeds. Door het betalen voor internet kan Microsoft het ook goed onderhouden, en het is nog niet eens zo heel duur. Met €30 zou je toch al wel een jaar XBL moeten kunnen hebben. Het andere voordeel is dat de PS3 gratis online kan, daarom zitten er meer hackers op de PS3 dan op de Xbox. Dit klinkt misschien een beetje stom, maar niemand is stom genoeg om te hacken op de Xbox 360, want als je verbannen wordt, dan is dat gewoon een verspilling van geld. Terwijl je op de Ps3 gewoon je Ip-adres verandert en weer online kunt.

Ook de controls voor de PS3 en Xbox zijn ietwat verschillend, je hebt natuurlijk de verschillen in joysticks, maar ook bij een spel CoD of BF3 verschillen de schiet-knoppen. Bij de PS3 is dit de bovenste knop, R1. Bij de Xbox is dit de onderste trigger, de R2. Dit is ook weer iets dat ik fijner vind bij de Xbox. De verwisseling van het D-pad en de linker joystick bij de Xbox ten opzichte van de Ps3 is een redelijk verschil, de persoonlijk vind ik ook de Xbox 360 variant weer fijner, ik vind het gewoon beter in je hand liggen, alhoewel de PS3 controller niet slecht is. De PS3 controller heeft wel als voordeel dat het lichter is dan de Xbox 360 controller.

De PS3 en Xbox 360 liggen qua specificaties erg dicht bij elkaar. De Xbox 360 is al een jaar langer op de markt dan de Ps3, volgens mij. Maar de Xbox is goed onderhouden, zowel in zijn nieuwere versies als de Xbox 360 slim als de software. Een paar maanden geleden heeft de Xbox interface zelfs een mooie overhaul gehad.
De PS3 kan blue-ray afspelen, een Xbox kan dit helaas niet. Ook heeft de oudere xbox (zoals die van mij) een paar mankementjes in de productie. Zoals de infamous Red Ring of Death. Dit is toch ietwat een urban legend vind ik. In de paar jaar dat ik mijn xbox heb, heb ik geen RRoD gehad. Ik heb ook van niemand met een Xbox gehoord dat zij er één hadden.
De vervelendste fout in de Xbox 360 vind ik de disk-houder. In de nieuwere Xbox is dit gefixt, maar als de CD van plaats verschoof terwijl de xbox aan stond, kwam er een vervelende kras op de disk waardoor hij onspeelbaar werd. Dit kan gemaakt worden door de disk te laten polijsten, maar dat kost ook weer een €5 en je moet er heen. (Ik heb mijn broer dit altijd laten doen.  (A)) De Xbox kan vlak en opstaand neer worden gezet, als hij vlak staat dan staat hij natuurlijk ietwat stabieler, maar als hij overeind staat dan zit de CD beter in de houder, dus minder kans op krassen.

Ik denk dat dit wel het einde van mijn pleidooi over hoe geweldig de Xbox 360 wel niet is. Dankje voor lezen  ;)

Rob

Graag gedaan. :D Als ik een console neem, neem ik de xbox. :D Vooral ook om de kinect. :)