Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Vlaamse radiozenders

Gestart door Kingosje, 19 november 2011, 20:43:50

Vorige topic - Volgende topic

Kingosje

Een topic over Vlaamse radiozenders!

Origineel als onderwerp de jaarlijkse top 1000 lijst van radiozender MNM

Kingosje

Vandaag dus de ontknoping van de 4de MNM 1000.
We zoeken een opvolger voor Viva la Vida, ik hou jullie op de hoogte.

--------------------------

Top 3 2011:
1. Coldplay - Viva la Vida
2. The Black Eyed Peas - I Gotta Feeling
3. Adele - Someone Like You

Nummer 1 2010:
Lady Gaga - Poker Face

Nummer 1 2009:
Michael Jackson - Thriller

Hoogste nieuwe:
6. One Direction - What Makes You Beautiful

Om 19u volgt de top 5 en de uitslag van alle oude nummer 1's

Top 5 2012:
1. Adele - Someone Like You
2. Lady Gaga - Poker Face
3. Queen - Bohemian Rapsody
4. Coldplay - Viva La Vida
5. Bryan Adams - Summer of 69

Uitslag vorige nummer 1's:
11. Michael Jackson - Thriller

Ondertussen is er een jaar en bijna een week voorbij en is er veel gebeurd. Vandaag is het opnieuw zo ver. We gaan de finale van de MNM 1000 in. Vorig jaar werd Adele de winnaar van deze prestigieuze prijs. De nummer 1-plek. We zitten nu aan nummer 15 en die eer is aan Gorki, met Mia, een van de meest legendarische Nederlandstalige liedjes.

Meest opmerkelijke daler:
Summer of 69, het zakt de top 20 uit van plek 5 naar plek 21!
Ook Poker Face doet het niet goed, het komt nu voorbij als laagste ex-nummer 1 waar het vorig jaar nog een 2de plaats haalde.
Zelfs hoogste nieuwe 'What Makes You Beautiful' van vorig jaar haalt de top 20 niet, het staat op nummer 30!

Top 3 2012:
1. Adele - Someone like you
3. Queen - Bohemian Rhapsody

Ex-nummer 1's al voorbijgekomen:
14. Lady Gaga - Poker Face

Ondertussen komt een ander bekend Nederlandstalig nummer voorbij, traantjes vloeien, Afscheid van een vriend, Clouseau.

1D compenseert zijn verlies meteen met opnieuw een hoge binnenkomer, niet de hoogste dit jaar! One way or another komt binnen op 12.

Overzicht 20-11
20. Milk Inc. - Walk on water
19. The Beatles - Hey jude
18. Rihanna - Please don't stop the music
17. Editors - Papillon
16. Triggerfinger - I follow rivers
15. Gorky - Mia
14. Lady Gaga - Poker face
13. Clouseau - Afscheid van een vriend
12. One Direction - One way or another
11. U2 - With or without you

En dan komt de nummer 10, wie o wie zou dat zijn, vorig jaar was het 'Sex on fire' maar die staat hoger dit jaar en wordt vervangen door AC/DC en Thunderstruck! ALLEMAAL MEEBRULLEN <3

(@ Icona Pop, I love it) Niels, die stond er wel in maar niet in de top 100 geloof ik. Even zoekwerk gedaan en: 361. Icona Pop - I love it

Vorig jaar stond op 9 Triggerfinger maar die is weggezakt en wordt nu vervangen door een nummer dat 2 jaar geleden in de top 3 stond. The Black Eyed Peas met I gotta feeling, altijd een heerlijk nummer gevonden.
Op 8 stond vorig jaar de nummer 9 van dit jaar. Maar nu staat op 8 een ander mooi plaatje, ik herinner me nog die dag dat Roggie lyrisch tegen me was over deze band met de zanger die tragisch een eind aan zijn leven maakte. Jawel, Nirvana staat op 8 dit jaar en oververdiend met Smells like teen spirit!Mettallica is ook gestegen, hij staat namelijk niet op zeven. Daar staat Thriller, een ex-nummer 1 van Michael Jackson en waarschijnlijk zijn bekendste lied. Michael Jackson is en blijft legendarisch en staat op zeven dit jaar.
What Makes You Beautiful is weg van nummer 6 en naar 30 gezakt. Een prachtig nummer vervangt de boys van 1D, namelijk Sex on fire van The Kings of Lion. Zij stijgen 4 plaatsen.Op 5 stond vorig jaar Bryan Adams maar die zakte weg. Jammer maar hij wordt vervangen door een topplaat. DE HOOGSTE NIEUWKOMER! De man die met Papaoutai ergens in de 260 stond haalt met Formidable een top 5 hit. Stromae!Nu wordt het spannend. Blijven over: Mettallica, Adele, Coldplay of Queen. Coldplay stond hier vorig jaar, en jammer genoeg dit jaar ook. Viva la Vida is een ex nummer 1 maar haalt nu net als vorig jaar maar een 4de plek. De top 3 ma gosssh ;d. Vorig jaar stond hier Queen, verraderlijk genoeg een boyband! Dit jaar staat er *tromgeroffel* Mettallica. Opnieuw jammer maar helaas maar wel hun beste prestatie ooit.
Vorig jaar Poker Face op 2. Nu staat er Queen of Adele. En de andere gaat uiteraard met de prijzen lopen. De winnaar van de MNM 1000 anno 2013? DE 5DE MNM 1000 IS: ADELE VOOR DE 2DE KEER OP RIJ! Dat betekent dat Queen op de 2de plek strandt. Jammer jammer maar Adele heeft ook een prachtige stem.

Top 10 2013:
1. Adele - Someone like you
2. Queen - Bohemian Rhapsody
3. Mettallica - Nothing else matters
4. Coldplay - Viva la Vida
5. Stromae - Formidable
6. Kings of Lion - Sex on fire
7. Michael Jackson - Thriller
8. Nirvana - Smells like teen spirit
9. The Black Eyed Peas - I gotta feeling
10. AC/DC - Thunderstruck

Ex-nummer 1's:
1. Adele - Someone Like You
7. Michael Jackson - Thriller
14. Lady Gaga - Poker Face

nielsboy

Waar staat Icona Pop - I love it (A)

Citaat van: Kingosje op 17 november 2012, 17:58:03
(@ Icona Pop, I love it) Niels, die stond er wel in maar niet in de top 100 geloof ik. Even zoekwerk gedaan en: 361. Icona Pop - I love it

Waarom zo laag :(

Citaat van: Kingosje op 17 november 2012, 17:58:03
Jammer maar hij wordt vervangen door een topplaat. DE HOOGSTE NIEUWKOMER! De man die met Papaoutai ergens in de 260 stond haalt met Formidable een top 5 hit. Stromae!

Dat is ook een goed nummer (Stromae) :) Maar je kan een post toch constant editen?

Mexicanobroeder

Wat een waan-van-de-dag-lijst.  ::)

Devyathe

ik snap dit topic sowieso niet
wat is MNM ?

t4nd

MNM is een Vlaamse radiozender :)
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Devyathe

oh dus dit is een lijst die waarschijnlijk ook ergens op internet te vinden is? :D

t4nd

Devyathe

dan snap ik dit topic nog minder :D

Erwipro

Eigenlijk is dit hetzelfde als de Top2000, maar dan Vlaams. :P

Mexicanobroeder

Citaat van: Erwipro op 26 november 2013, 18:24:55
Eigenlijk is dit hetzelfde als de Top2000, maar dan Vlaams. :P

Nee, want compleet ander publiek.

Als QMusic een top 1000 heeft zou die ermee te vergelijken zijn.

t4nd

QMusic en MNM zijn mijns inziens vrij hard met elkaar te vergelijken hoor. Ik krijg het van allebei op m'n zenuwen XD.

Mexicanobroeder

Citaat van: t4nd op 26 november 2013, 18:38:19
QMusic en MNM zijn mijns inziens vrij hard met elkaar te vergelijken hoor. Ik krijg het van allebei op m'n zenuwen XD.

Ja, dat bedoel ik ook precies. XD

Radio 2 is echter niet te vergelijken met MNM.

Erwipro

Nouja, okee. Maar het idee is hetzelfde: laat je luisteraars zelf een top-zoveel samenstellen :P
Ik probeerde het Devyathe wat duidelijker te maken XD
Maar ik vind dit ook niet heel boeiend dus ik ga hier ook weer stil zijn (A)

Dixie

Dat is volgens mij niemand helemaal duidelijk, daarom verander ik dit topic naar een algemeen topic over Belgische muziekzenders :D

Wij gaan (/gingen) namelijk elk jaar met het gezin op vakantie naar België, waar ik vaak via mijn MP3-speler naar Belgische zenders luisterde :P
Dan vaak 's avonds naar MNM omdat die in de nacht soms van die house-mixes uitzonden (waar ik fijn kan bij slapen), maar overdag meer naar StuBru omdat mijn ouders en ik dat allebei leuk vonden...
Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat nou 'hippe' zenders zijn onder de Belgjes op deze site? (zoals in Nederland bijv. 538, 3FM en in mindere mate Q-Music)