Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Vlaamse radiozenders

Gestart door Kingosje, 19 november 2011, 20:43:50

Vorige topic - Volgende topic

t4nd

Stubru blijft voor mij de enige radiozender waar ik een hele dag naar kan luisteren zonder gek te worden van de presentatoren. Over de muziek van de andere zenders zwijg ik dan nog, want ook die is om te huilen... Op het werk staat momenteel Q-music op, en liedjes als 'the cups song' en 'wreckingball' komen zonder overdrijven 6/7 keer per dag voorbij, en dat echt élke dag.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Mexicanobroeder

Citaat van: Dixie op 27 november 2013, 01:48:42
Dat is volgens mij niemand helemaal duidelijk, daarom verander ik dit topic naar een algemeen topic over Belgische muziekzenders :D

Wij gaan (/gingen) namelijk elk jaar met het gezin op vakantie naar België, waar ik vaak via mijn MP3-speler naar Belgische zenders luisterde :P
Dan vaak 's avonds naar MNM omdat die in de nacht soms van die house-mixes uitzonden (waar ik fijn kan bij slapen), maar overdag meer naar StuBru omdat mijn ouders en ik dat allebei leuk vonden...
Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat nou 'hippe' zenders zijn onder de Belgjes op deze site? (zoals in Nederland bijv. 538, 3FM en in mindere mate Q-Music)

StuBru = 3fm, maar dan met wat meer aandacht voor electronische muziek (die is op 3fm eigenlijk heel beperkt, wat ik jammer vind) en veel minder bekende muziek overdag dan op 3fm.
QMusic blijft vergelijkbaar
En MNM ligt tussen 538 en Slam in, maar is toch wel echt hitradio met ook wel aandacht voor bekende pop/rock nummers van bands als U2, Coldplay enzo dus ik denk het meeste vergelijkbaar met 538.
Ik weet niet of ze ook een equivalent van FunX (Hiphop/R&B, maar die is publiek hier in NL) of SkyRadio (nonstop slaapmuziek) is.

Ik luister overigens bij voorkeur 3fm (inclusief fansitechat), en af en toe Studio Brussel op de kabel. Op het werk staat Sky op, drama is dat.

Rowena Inara

Ik heb niet echt een voorkeur zender in België en luister daarom altijd 3FM via internet. StuBru zou het dichtste bij 3FM moeten komen, maar ik hou er persoonlijk niet heel erg van. In het algemeen vind ik de muziek op StuBru de donker. Ik word er niet vrolijk van :P.

En daarnaast hebben ze in België in het algemeen 3 keer per uur reclame (om de 20 minuten). Dat is dus om gek van te worden XD. Want ik ben gewend dat er maar 1 keer per uur reclame is :P.

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

Mexicanobroeder

Citaat van: Rowena Inara op 27 november 2013, 10:50:34
Ik heb niet echt een voorkeur zender in België en luister daarom altijd 3FM via internet. StuBru zou het dichtste bij 3FM moeten komen, maar ik hou er persoonlijk niet heel erg van. In het algemeen vind ik de muziek op StuBru de donker. Ik word er niet vrolijk van :P.

En daarnaast hebben ze in België in het algemeen 3 keer per uur reclame (om de 20 minuten). Dat is dus om gek van te worden XD. Want ik ben gewend dat er maar 1 keer per uur reclame is :P.

Dat vind ik niet gek, StuBru draait veel meer Joy Division-achtige muziek en ambient/electroclash waar 3fm heel veel britpop en toegankelijke hardrock gemixt met hits draait.
Dat is gewoon meer donkere muziek.

Dixie

Serieus T4nd, echt zo vaak?! Dan kan ik me voorstellen dat je het niet graag luistert XD
@ Rowena dat merkte ik ook van die reclames, maar gelukkig kun je nog wel om de reclames lachen als je maar een week of twee in België bent :D

t4nd

Het xx aantal keer hetzelfde liedje kan ik me nog overzetten, hun manier van presenteren niet (A).
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞