Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Travian spel

Gestart door Drakinnetje, 24 mei 2011, 23:09:41

Vorige topic - Volgende topic

Shaddow

Als je tips wilt van een falende speler:

eerst grondstoffen, sowieso.
dan moet je schuilplaats maken zodat je grondstoffen veilig zijn.
Verzamelplaats heb je uiteindelijk nodig voor troepen.

maar het beste kan je dan die tutorial volgen, want van hen moet je uiteindelijk toch iets bouwen.

*ik had verzamelplaats*

die eerste twee trouwens moet je direct volgen, dat zijn gewoon grondstoffen en dan krijg je ook plus, dat is chill.

yago

mwah, ik doe klei of zo voor graan, denk dat da t belangrijker is in het begin, en ik vertik het trouwens om dom alles te doen wat die aap zegt  :P Zo'n tutorials tonen om de 1 of andere reden nooit de beste taktiek  :(

Shaddow

hmm, misschien niet, maar de eerste twee zijn grondstofvelden en vooral de eerste zet hem direct klaar XD.

en mijn dorpnaam aanpassen voor een dag travian plus wil ik ook nog best wel doen hoor.

yago

Heb ik al gedaan, maar verzamelplaats hoeft voor mij nog niet.

Shaddow

Nee, zoiets had ik ook al.

*al moeten germanen hem denk ik eerder want die moeten farmen.*

yago

Dat is ook weer waar... Maar heb op dit moment geen idee welke troepen daar goed voor zijn, waar je die moet bouwen enz.

Bjoernie

Ik heb dit vroegah veel gespeeld, toen de oude versie er nog was (geen oases, vallen en dergelijke, gewoon travian 1.0) en destijds ook erg intensief, want ik had toch tijd te veel op de middelbare school. Ik heb toen ooit nog 8e gestaan van de server (na een week ofzo ;) ) en uiteindelijk ergens tussen de 60 en 70 geƫindigd of zo. Het was wel grappig, maar het kost ontzettend veel tijd als je het goed wilt doen en ik deed zo goed als niets meer zodra ik meer dan 20 dorpen had (wat ontwikkeling betreft) aangezien je je dorpen zo klein mogelijk wou houden. Dan had je namelijk meer graan voor het stallen van je alliantie leger voor het eindspel :P

Maar ik ga er niet nog een keer aan beginnen. Als ik het niet speel om te winnen, vind ik er weinig aan, doe ik dat wel, dan ga ik weer te intensief spelen en die tijd heb ik tegenwoordig niet meer.

yago

OK, even bijhouden

wvw naam:travian naam:
Drakinnetje?
ShaddowShaddow
YagoYago
ErwiproLewistrick

Zeg maar wie ook begonnen is, en onder welke naam...

Edit Prophet: Staat ook in eerste post nu.

yago

*is schuilplaats aan het bouwen*

Grondstoffen op en mijn productie is nog niet echt snel genoeg om me snel weer aan een nieuwe voorraad te helpen :s
Hout, klei en ijzer heb ik op 3 verschillende plaatsen lvl 1 (kostte minder), graan op 2 verschillende plaatsen lvl 1... Of eigenlijk, dat zijn geen levels, dus niet op level 1 maar 1 bewoner

Erwipro

Mijn Traviannaam is Lewistrick :)

Ramoth

Citaat van: yago op 24 mei 2011, 23:13:19
Ik heb het is gespeeld, maar nooit goed in geweest, ken het principe wel, want lijkt wel wat op tribalwars :)

Dit xD
Travian heeft me nooit kunnen boeien. Juist omdat je ook dorpen kon bouwen, wat is het nut dan van al je troepen?

Bjoernie

Het jatten van grondstoffen van je buren, zodat jij sneller kan bouwen en later in het spel het overnemen van dorpen ;)

Ramoth

Dat weet ik wel, maar door het feit dat je mensen de mogelijkheid geeft dorpen te bouwen zorg je ervoor dat n00bs nooit de waarde van troepen leren, omdat ze denken dat ze kunnen groeien door dorpen te bouwen. Tenzij ze natuurlijk vanaf het begin gefarmd worden en opgeven

RoNoS

Travian :')

Dat was pas een verslaving. Een tip: Begin niet aan een speed server, of alleen als je echt 24/7 vrij bent :P

Grondstofvelden moet je in het begin het beste gelijk omhoog gooien. Graan kan nog wel iets achter blijven (op ong. 75% van de rest)
Later hangt het af van je ras en je taktiek en welke poppetjes je wilt wat je productie dan moet zijn. Ik kwam dan meestal op 3-4-5-6 veldjes (als in: 3 hout, 4 klei, 5 ijzer, 6 graan)

Ik ben ook nog begonnen in de tijd van geen oases en geen helden enz. Toen nog eens op een speedserver heel lang in de top10 gestaan. En ik had een miniclan met allemaal noobjes, dus voor het eindspel ben ik keihard aangevallen en doodgegaan :P

Het spel is nu wel een beetje verpest door al die trippel, quatro enz.. accounts: Mensen die met z'n 3-en of 4-en (en soms nog meer) 1 account beheren. En dan vaak nog verspreid over de wereld ook...

Heb wel goeie herinneringen aan Travian, maar zelf zal ik het niet zo snel meer spelen. Ik ben zelf nog bijna admin geweest daar :P En natuurlijk mijn vriendinnetje leren kennen door Travian. Dus Travian: :') maar meer niet.
Guess who's back, back again...

yago

Citaat van: Ramoth op 25 mei 2011, 12:18:21
Dat weet ik wel, maar door het feit dat je mensen de mogelijkheid geeft dorpen te bouwen zorg je ervoor dat n00bs nooit de waarde van troepen leren, omdat ze denken dat ze kunnen groeien door dorpen te bouwen. Tenzij ze natuurlijk vanaf het begin gefarmd worden en opgeven

mja, maar 50 % van die noobs speelt sowieso niet langer dan 3 dagen, de helft van wat nog overblijft word overgenomen of hard gefarmt en heeft geen zin meer, dan is er nog zo'n 15 % die koppig verder blijven proberen maar die het niet snappen, en de laatste 10 % leert ui ervaringen en word uiteindelijk pro  :P