Reactietopic wedstrijd #7 + POLL

Gestart door Ravenwing, 11 februari 2008, 19:04:22

Vorige topic - Volgende topic

Welk verhaal is het beste?

Mara's "Spiegelkind"
6 (85.7%)
Shaddow's "Drythsibb"
1 (14.3%)
Tijgerke's "De Wachters"
0 (0%)
Wschoolf1's "Paesiano"
0 (0%)
Erwipro's "Snow Town"
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

Stemmen gesloten: 21 maart 2010, 15:32:20

Shaddow

hmm.

ik blijf erbij dat het gemeen is omdat je nu per sé 2 hoofdpersonen moet hebben.

Maar kaasje is er, dus.

Jnusch

Je hoeft helemaal geen 2 hoofdpersonen te hebben?

Shaddow

jawel.

"
In de verte zag hij dan eindelijk hun bestemming liggen. Hoeveel nachten waren ze nu al onderweg? Hij wist het niet - de tel was hij al dagen geleden kwijtgeraakt. De stekende pijn in zijn been was naarmate hun reis vorderde steeds erger geworden en hij hoopte dat er in het dorp iemand zou zijn die het kon genezen. De afgelopen week waren ze gedwongen een aantal keer per dag te stoppen, enkel om zijn verbanden te verschonen. Ook nu voelde hij het bloed aan zijn been plakken, nat en warm. Als het aan [...] had gelegen was hij vervoerd op de wagen, iets waartegen hij hevig had geprotesteerd. Hij was zich er terdege van bewust dat het hen ernstig zou afremmen en uiteindelijk was dat dan ook het enige wat de rest ervan kon weerhouden hem niet eenvoudig weg vast te binden. Tijd was kostbaar en ze waren niet rijk. In tegendeel, elke dag leek korter dan de voorgaande en dat was goed voelbaar aan de stijgende spanning. Wat als ze niet op tijd waren?
"

de hij-persoon en de persoon met de naam moeten allebei een (hoofd)rol spelen in je verhaal.

Jnusch

Dat staat er helemaal niet

CiteerOp de plaats van de puntjes moet een naam komen, de persoon achter deze naam moet ook een (middel)grote rol spelen in jullie fantasy.

Serieus, ik zou het ECHT op prijs stellen als iedereen eens even goed las. Bovendien, als ík zeg dat het niet zo is, en ík heb de opdracht verzonnen, dan IS het gewoon niet zo.

Shaddow

"maar hij zal in ieder geval een belangrijke rol spelen in jullie verhaal, hoogstwaarschijnlijk is hij de hoofdpersoon ;). "

En mag het trouwens ook in ik-perspectief?

Jnusch

Ok. Ik ga hier niet eens meer antwoord op geven.

Je mag doen wat je wilt, zolang het stukje maar in je verhaal past. In deze vorm. En ook geen veranderingen qua hij/zij. Deze persoon is een MAN en dit stuk is in de 3e PERSOON.

Floris

Serieus kindjes, is het nou zo moeilijk om even een verhaaltje neer te pennen? Je wist vantevoren dat er een opdracht was, dan moet je je er ook maar naar schikken. We hebben nog een heel verhalenboard voor iedereen die niet tegen wedstrijden kan :P

Oftewel, shut it!

Amilmarith

Denk dat het wel moeilijk is als je normaal in de ik-persoon schrijft (geen idee of dat het geval is), omdat je dan een andere schrijfstijl moet aannemen.

En als je geen vragen wil moet je het of er in één keer bij vermelden of geen wedstrijd organiseren.

En nu zal ik wel ophouden :)

Floris

Mja maar ze zei wel gewoon: Dit is de opdracht, veel succes.
En wat betreft moeilijk enzo, dat is nou juist de bedoeling van een wedstrijd zeg :P

Amilmarith

Snap dat zo'n wedstrijd best moeilijk mag zijn, maar ik heb één keer zelf geprobeerd anders te schrijven dan ik normaal doe, om daar wat van te maken is erg lastig.
Een andere schrijfstijl is wel erg heftig hoor :P
Zeg maar voor jou op mijn manier moeten schrijven, voor je plezier. Dat idee :P

Jnusch

Ja, en als jullie nou ALSJEBLIEFT even een keer opletten. Zolang het stuk maar in je verhaal past kan het mij echt aan m'n reet roesten of je in de 1e persoon of de 3e of de 200e schrijft.

En serieus, ik zit er echt heel erg over te denken om alle topics maar gewoon weer weg te gooien en lekker geen wedstrijd te organiseren. Jullie mogen echt wel een beetje dankbaarder doen ofzo hoor :P. Ik heb nergens gezegd dat ik geen vragen wil, maar als ik telkens vragen krijg waaruit DUIDELIJK blijkt dat mensen NIET gelezen hebben wat ik eerder heb geschreven, ja, dan vind ik dat niet zo leuk. Gek hè?

Shaddow

Sorry, ik wist niet dat het je ZO ergerde.

Ik vind het echt heel cool dat er een wedstrijd is, echt. Ik wil gewoon kijken hoe ik dit het beste in het verhaal ga verwerken.

Floris

Mja echt, hallo. Het is een wedstrijd. Je krijgt een opdracht. Dat weet je vantevoren. En dat kan dus alles zijn. Als Janusch had gezegd, maak er iets van, als het maar in de 3e persoon enkelvoud is, dan doe je dat gewoon :P Really, je had dit kunnen verwachten en anders stap je er maar uit als het je niet aanstaat.

Jnusch

Citaat van: Shaddow op 25 augustus 2009, 18:06:44
Sorry, ik wist niet dat het je ZO ergerde.

Ik vind het echt heel cool dat er een wedstrijd is, echt. Ik wil gewoon kijken hoe ik dit het beste in het verhaal ga verwerken.

Ja, wat denken jullie dan? :P Tot nu toe krijg ik van jullie alleen maar kritiek op de opdracht en voornamelijk overbodige vragen. En ik sta niet bekend om mijn geduld.

Arende

Nou ja je kan ook een beetje overdrijven hoor :P Bedoel ik snap dat kritiek niet leuk is maar vragen zijn best logisch..,