Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

[Boek] WoT - laatste nieuwe jordan

Gestart door paithan, 20 december 2010, 16:39:57

Vorige topic - Volgende topic

paithan

Ja ik weet het, sanderson heeft de nieuwe nu zo ongeveer ook al weer af maar de naderende storm is er toch een die ik even wil noemen.

Voor mij is dit deel echt de beste van de reeks. Van voor tot achter verslonden en dat heeft jordan zelf toch al een boek of 5 niet meer voor elkaar gekregen.
Ik betwijfel of ooit nog iemand zo'n uitgebreid verhaal gaat kunnen verzinnen als we al 20 jaar mee mogen maken in het rad des tijds.
Een realitisch lijkende fantasie wereld die met zoveel detail en sterke personages is doordrengt dat het tolkien naar de kroon stijgt.

Een aanrader voor diegenen die het nog niet kennen en de naderende storm een aanrader voor diegenen die de serie al afgeschreven hadden.

Edit Prophet: topic titel verduidelijkt

Floris

Ik ben geen mod van dit board en daarom laat ik het staan, maar waarom moet dit in een apart topic? We hebben een WoT topic en een boekentopic, lijkt me dat je bericht toch wel in een van beiden kan :P

Ontopic: ik ben nu nog steeds in boek 7 en eigenlijk vind ik die best wel saai... Moet elke keer weer opnieuw beginnen en ik kom maar niet verder.

Jnusch

Maar als je telkens opnieuw moet beginnen is het toch ook geen wonder dat het saai is? xD
Ik ben bij 10 geloof ik

Ramoth

Ik ben tot 8 gekomen en vervolgens gestopt omdat er steeds te lang zat tussen het lezen van het volgende boek, waardoor ik elke keer alles alweer vergeten was. Moet nog eens een keer opnieuw beginnen, maar mijn bibliotheek heeft de eerste 3 delen niet meer, verkocht met de laatste boeken opruiming zover ik heb kunnen achterhalen  :-\

paithan

Citaat van: Flooros op 20 december 2010, 16:47:55
Ik ben geen mod van dit board en daarom laat ik het staan, maar waarom moet dit in een apart topic? We hebben een WoT topic en een boekentopic, lijkt me dat je bericht toch wel in een van beiden kan :P

Ontopic: ik ben nu nog steeds in boek 7 en eigenlijk vind ik die best wel saai... Moet elke keer weer opnieuw beginnen en ik kom maar niet verder.

Wel eens overwogen dat als je niet alles meer leest je totaal geen overzicht meer hebt wat waar hoort?
sub topic tv/films/ boeken leek me geschikt... Wilde het alleen even melden omdat zoals blijkt een hoop mensen het opgegeven hebben ergens op de helft.
de nieuwe schrijver is echter geweldig
on-topic ja deel 7 was geen topper .... hij ging het teveel omschrijven op een gegeven moment maar als je erdoor heen slaat krijg je er geen spijt van

Citaat van: Jnusch op 20 december 2010, 17:47:41
Maar als je telkens opnieuw moet beginnen is het toch ook geen wonder dat het saai is? xD
Ik ben bij 10 geloof ik

zeker waar, ik ben begonnen toen deel 1 verscheen (21 jaar terug ofzo) en heb het dus tig keer herlezen
voordeel is dat nu sanderson aan het afronden is en doorschrijft. heb 12 net uit en 13 is al af in het engels . hij is dus alweer bezig met het laatste deel want na 14 stopt het

Citaat van: Ramoth op 21 december 2010, 10:13:57
Ik ben tot 8 gekomen en vervolgens gestopt omdat er steeds te lang zat tussen het lezen van het volgende boek, waardoor ik elke keer alles alweer vergeten was. Moet nog eens een keer opnieuw beginnen, maar mijn bibliotheek heeft de eerste 3 delen niet meer, verkocht met de laatste boeken opruiming zover ik heb kunnen achterhalen  :-\

3 opties voor je:
-via het IBL (inter bibliothecair leenverkeer) systeem kan je in nederland bij vrijwel elke bieb binnen zo'n 400 bibliotheken onderling reserveren (kosten 1 euro)
-bij de slegte die in elke grote stad zit kan je bijna altijd wel voor een euro of 5-6 de delen kopen
-er circuleren ergens afgeschreven bibliotheekboeken van mij bij meeting mensen. heb geen idee meer wie ze heeft lol. misschien bij amil of bij frank en gerdien

nou ja er zijn meer opties maar deze leken me het goedkoopst voor je

Maedhros

Ik heb 13 ook uit nu, ik vind dat Sanderson een goede keuze was voor het vervolgen van de reeks

Als je hetzelfde boek steeds opnieuw herleest, dan kan ik het geloven dat je het saai vindt :P
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"