Rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:18:53

Vorige topic - Volgende topic

Rampposi

#75
Wetenschapper
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De wetenschapper verzamelt in de nacht 3 buisjes met bloed van 3 verschillende personen. Vanwege een tekort aan apparatuur krijgt hij pas in deze nacht de uitslag van 1 buisje (Alliantie). Het 2e buisje in de nacht daarna en de 3e de nacht daarna. Als hij van alle 3 de buisjes een uitslag heeft, verzamelt hij nieuw onderzoeksmateriaal.

Beperkingen:
- Zijn actie telt als 3 kleine miniactietjes tijdens het verzamelen van het materiaal. Als de 1e buis mislukt, kunnen de 2e en 3e nog wel lukken. Echter krijgt hij de uitslag van de 2e buis pas in de 2e nacht en de 3e buis in de 3e nacht.
- De volgorde van de buisjes is van belang voor de volgorde van de uitslagen. De Wetenschapper geeft dit duidelijk door.
- Als de Wetenschapper wordt geblokkeerd door een directe blok, bijvoorbeeld een Slotenmaker die zijn huis blokkeert, in de nacht van het verzamelen, zal zijn gehele actie mislukken, en kan hij het de volgende nacht opnieuw proberen.
- Doordat de Wetenschapper een "monster" neemt van alle 3 de buisjes tegelijk, geldt de uitslag ook vanaf dat moment pas. Eventuele latere conversies komen dus niet te voorschijn in de uitslag, voorbeeld: in de nacht van het verzamelen word persoon 2 geconverteerd, conversie is later dan de wetenschapper, en het monster zal de uislag "goed" geven, terwijl in de nacht dat de wetenschapper de uitslag van buisje 2 heeft, was persoon 2 allang weerwolf.
Aanpassing:
Doordat je bloedmonsters neemt, zullen de mensen die onderzocht worden een bericht krijgen dat er een bloedonderzoek loopt (net zoiets als "je bent mislukt gewelpt")

Tijd van de Actie:
Nacht.

Rampposi

Zigeunerin
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
- De Zigeunerin kan gedurende het spel 2 vragen sturen naar de spelleider. Deze vragen worden in het speltopic anoniem geplaatst door de spelleider, waarop er een antwoord wordt verwacht in een nieuw topic (ZigeunerinTopic).
- De Zigeunerin mag beide vragen tegelijk sturen, of verspreiden over meerdere nachten.

Beperkingen:
- Het is niet verplicht om te antwoorden.
- De actie van de Zigeunerin is een nachtactie, die de volgende dag wordt geopenbaard.
- De Zigeunerin zal anoniem blijven.
- De Zigeunerin mag open vragen stellen.
- De Zigeunerin mag niet naar rollen vragen.
- Ja-Nee-Vragen mogen in de vraagstelling geen "zoja waarom en zo nee waarom niet" bevatten.

Tijd van de Actie:
Vijfde uur (Visioenen)

Rampposi

Demoon
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
De Demoon stuurt elke nacht een getal in tussen de 1 en het aantal levende spelers.
Als de Demoon de lynch is, zal de speler die als zoveelste op de demoon stemde, overlijden als extra dode de volgende lynch.

Beperkingen:
Tussen het sterven van de Demoon en de gekozen persoon wordt niet bekend gemaakt welke stemmer de ongelukkige is.
De Demoon is een offboard hulpje.
De Demoon kan geen onboard wolven doden met zijn actie.

Tijd van actie:
De Dag (lynch).

(De Demoon zal winnen volgens de normale voorwaarden, maar ook als hij gelyncht is en een goedje de dood in neemt, mits slecht wint.)



Visser
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Visser hengelt acties naar zich toe en maakt er een kopie van.
Als de Visser een Weerhamster hengelt en de Visser ook de lunch is, zal hij dit overleven.

Beperkingen:
De Visser kan geen wisselacties (Wisselaar, Huidenwisselaar) hengelen.
De Visser kan geen Dorpsgek visioen hengelen.
Als de Visser de lunch hengelt, breekt zijn vishengel en wordt hij een normale burger. Hij gaat echter niet dood.
Rollen met een dagactie of dag-eigenschap kunnen niet gehengeld worden (Prins, Priester, Beul, Jager).
De Visser hengelt alle acties op die persoon naar zich toe, als er een beschermengel en een helderziende op persoon A zitten, kopieert de Visser deze beide acties naar zich toe. (Helderziende krijgt dus 2x een alliantie te horen)

Tijd van actie:
De Nacht (hele nacht)

Rampposi

Jury
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Jury heeft bij elke lynch de mogelijkheid om te bepalen of het lynchslachtoffer "schuldig"(=slecht alliantie) is. Als de Jury dit denkt, stuurt hij dit voor de desbetreffende lynch naar de spelleider.
Als de Jury gelijk heeft, krijgt hij gedurende de volgende keer dat hij een PM stuurt een dubbele stem.

Beperkingen:
Als de Jury schuldig zegt op een slecht neutraaltje, wordt dit gezien als slecht.
Als de Jury schuldig zegt op een goedje of een goed neutraaltje, dan zal de Jury zijn stemrecht gereset worden naar 1 stemwaarde.
Als de Jury 2x op rij schuldig zegt met een slechtje op de lynch, dan houdt hij hierna een stemwaarde van 3.
Als de Jury ook adel is, en hij stemt op een wolf, krijgt deze nog eens de adel +1 bonus erbij.

Tijd van actie:
De Lynch.

Rampposi

Schaduwwolf
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
De Schaduwwolf kan eenmalig er voor zorgen dat het dorp verhuld wordt in een grote schaduwvlek. Hierdoor weet niemand wie er op wie heeft gestemd, en zullen de stemmen voor de lynch dus via PM naar de spelleider moeten. Enkel het uiteindelijke slachtoffer is dan bekend.

Beperkingen:
De Schaduwwolf is beperkt tot 1 actie.
De Schaduwwolf stuurt zijn actie in voor de nacht, zijn actie heeft effect voor de dag erna.
De actie van de Schaduwwolf kan mislukken, zijn actie vindt plaats tijdens het 8e uur.
De exacte uitslag van de stemmen zal niet bekend worden gemaakt.

Tijd van actie:
8e uur / de dag

123berber

Welp IV (credits naar @Shaddow )
De welp IV is een gewone welp, maar staat altijd in contact met een andere welp IV.
Deze welp zit altijd per twee in een spel. Het is een soort moedermoord/welpII constructie, maar dan met twee welpen.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Kevindemen

Welp  VI
De welp blijft heel het spel welp tot en kan welpen tot het moment dst hij of zij iemand dood welpt. Vanaf dat moment volgroeit deze welp tot weerwolf. Welpt de welp niet, dan kan die niet volgroeien. Ter compensatie horen spelers niet dat ze mislukt zijn gewelpt.

Illusiewolf II
Elke nacht mag deze illusiewolf 1 persoon uitkiezen. Als die persoon deze nacht word bekeken door een zienende rol, dan zal die persoon met de geillussioneerde rol worden gezien. Elke andere speler wordt gewoon met zijn of haar echte rol gezien.
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Rampposi

Spion
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Spion kan driemaal per spel een persoon naar keuze spioneren. Dit houdt in dat alle nachacties die op de bespioneerde persoon zijn ingezet, ook worden doorgeschemerd naar de Spion.
(Voorbeeld: de Spion spioneert bij Levi, en de Ziener bekijkt Levi, dan krijgen zowel de Ziener als de Spion het resultaat te horen.)

Beperkingen:
De Spion kan maar drie keer spioneren.
De Spion kan maar een keer dezelfde persoon spioneren.
De Spion kan niet twee nachten achter elkaar spioneren.
De Spion hoort niet wie de actie heeft uitgevoerd, enkel welke uitkomsten de acties hadden.
Als de Spion iemand bespioneerd die geen bezoek had, dan krijgt de Spion te horen dat zijn actie is mislukt. Hij mag het dan niet nogmaals proberen.
Als de actie van de Spion mislukt, krijgt hij hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft doen laten mislukken.

Tijd van actie:
De nacht (de hele nacht).

Rampposi

Besmette bewoner (als je een betere naam hebt, please tell me)
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
Deze Besmette bewoner heeft een virus bij zich. Als het hele dorp besmet is, zal deze persoon veranderen in een weerwolf.
De Besmette bewoner besmet elke nacht een persoon naar keuze. Deze persoon krijgt niet te horen dat hij/zij besmet is en heeft voor de rest geen enkel effect.

Beperkingen:
De Besmette bewoner heeft geen toegang tot het wolvenboard en wordt gezien als hulpje, totdat hij iedereen heeft besmet.
De personen die besmet zijn door de besmette bewoner, kunnen ook het virus verspreiden door bezocht te worden, of mensen te bezoeken.
De Besmette bewoner besmet iedere bezoeker, en de persoon die hij/zij bezoekt.
De Besmette bewoner verandert in een weerwolf de nacht nadat hij/zij iedereen succesvol heeft besmet in uur 7.
De Besmette bewoner krijgt niet te horen of zijn/haar actie is mislukt.

Tijd van de actie:
Besmettingen (Uur 1), Veranderen in wolf (Uur 7).

Perry26

Tiran
Alliantie: slecht (offboard hulpje)

Eigenschappen
De tiran kan niet sterven aan de lynch. Indien het dorp besluit de tiran te lynchen wordt er bekend gemaakt dat hij prins is en hij zijn stemrecht kwijtraakt. Hij zal vanaf dat moment stiekem moeten stemmen.

Beperkingen
Bij de tweede lynch overlijd de tiran ook niet, in tegenstelling tot de prins.
Hij mag nadat hij gelynchet is ook nog steeds stemmen voor de lynch, maar moet zijn stem indienen via een pb aan de spelleider.