Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:18:53

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

#60
CiteerBloodwolf
Eigenschappen:
De Bloodwolf kan elke dag mensen verwarren.
Indien zijn slachtoffer ... is, lukt deze actie.

Beperkingen:
De Bloodwolf kan elke speler 42x verwarren.
De Bloodwolf krijgt te horen of zijn actie wel/niet geslaagd is.

Tijd van de actie:
Dag en Nacht

Aanpassing gedaan

bert-boefjes

De Oppositieleider - Neutraal
Eigenschappen:
De oppositieleider wilt net als de BM proberen zijn macht uit te oefenenen op de inwoners van Wakkerdam en de stad zo naar zijn hand te zetten en de huidige elite te verwerpen.
De oppositieleider begint het spel met 25000 WD. Iedere nacht mag hij een speler uitkiezen die hij zal proberen om te kopen. Hij stuurt een bericht naar de spelleider met de naam van een speler en een bedrag in WD erbij.
Na de nacht zal de speler in kwestie van de spelleider het aanbod krijgen. Als hij het accepteert dan krijgt hij deze WD die hij net als de gokker kan inzetten om dingen te kopen, maar voor de komende lynch zal hij dan wel zijn stemrecht kwijt raken. De speler in kwestie moet wel gewoon stemmen, maar zijn stem telt die dag dan niet mee.  Als de speler het aanbod weigert, houd de oppositieleider het geld zelf.
De kracht van de Oppositieleider zit er in dat hij alle stemmen die hij op die manier koopt kan bewaren. Hij hoeft ze niet direct in te zetten, maar mag ze bijvoorbeeld ook inzetten bij 1 lynch naar keuze. Hiervoor dient hij wel de spelleider een bericht te sturen met hoeveel van zijn gekochte stemmen hij wilt inzetten.

Beperkingen:
De Oppositieleider kan zijn WD niet zelf gebruiken om iets van te kopen
De Oppositieleider kan iedere speler in het spel maar 1 keer proberen om te kopen
Als de Oppositieleider in het spel BM wordt (of hij gekozen wordt met stemming of de opvolger van de huidige BM wordt) dan zal hij alle tot dusver verzamelde stemmen kwijt raken. Maar alle stemmen die hij dan weet te bemachtigen, zullen dubbel tellen zo lang hij BM is.
Als de Oppositieleider in de adel terecht komt, zal de adel zo lang de Oppisitieleider zich in hun midden bevindt niet meer hun kracht hebben van dat hun stem dubbel telt op een wolf.


De Oppositieleider begint als neutrale speler en kan zelf kiezen bij welke kant hij zich aansluit.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Perry26

Copycat - Neutraal
Eigenschappen:
De copycat kan, net als de grafrover, de rol kopieren van de speler die de afgelopen nacht gelynched werd. Net als de grafrover neemt hij de rol van deze persoon over, maar hij zal de tegenovergestelde alliantie krijgen.
Als hij de rol van een goede rol kopieert zal hij een weerwolf worden, en dus toegang krijgen tot het wolvenboard. Als hij een weerwolf of hulpje kopieert, zal hij goed worden. Als hij een neutraale rol kopieert wordt hij goed als de gestoven persoon slecht had gekozen en slecht als deze persoon goed had gekozen. In dat laatste geval zal hij slechts een hulpje worden.
Indien de gestorven persoon zijn rol al eens gebruikt had kan de copycat deze toch opnieuw gebruiken.
Nadat de copycat een rol heeft overgenomen, zal hij door zienende rollen als copycat gezien blijven worden.
Als de copycat een lijk kopieert zal hij gewoon lijk worden en voor zichzelf spelen.

Beperkingen:
Niemand weet wanneer of welke rol de copycat overneemt. (tenzij hij deze openbaar gebruikt uiteraard)
Wanneer de copycat sterft wordt in het infotopic 'copycat' gezet, onafhankelijk van welke rol hij had gekopieerd.
De copycat kan niet gehacked worden.
Als de copycat zijn actie niet uitvoert, wordt hij automatisch slecht (hulpje).
Als de actie mislukt, krijgt de copycat hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.

Tijd van de actie:
Nacht 3 of 4.

Perry26

Een idee dat ik na de spellen van vanmiddag had:

De rolbeschrijving van het lijk veranderen in het volgende:
CiteerEigenschappen:
Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch. Een hack heeft geen invloed op deze kracht.
Zodra ofwel alle weerwolven en hun hulpjes dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.

Beperkingen:
Als het lijk gemaakt is door een grafdelver weet hij niet wie de grafdelver is.
Het lijk kan pas beginnen moorden wanneer alle weerwolven en hun hupjes of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geconverteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle weerwolven dood zijn.

Tijd van de actie:
De nacht.

Zodat het mogelijk is om aan het begin van het spel al iemand de rol "lijk" te geven. In dit geval is het geen zwarte dood en kan het lijk pas moorden als er geen wolven en geen hulpjes meer zijn, of onmiddelijk als het spel zonder slechtjes begint.

In kleine spellen merk ik namelijk dat spelleiders heel vaak dezelfde truukjes gebruiken (welpenspel, priesters vs ketters, alleen apostaten/sjamen en geen wolven) en dit is een hele kleine en simpele wijziging die toch weer een aantal interessante opties creert. Denk aan:
- 1 of 2 lijken en geen weerwolven
- 1 lijk en een weerwolf.
- 1 lijk en 2 sjamanen
- 1 lijk en een welp of orc

wolfbite

de hond
eigenschappen
in de eerste drie nachten van het spel kiest de hond een speler uit die hij trouw zal blijven. hij zal niet meer van die spelers zij wijken. komt er snachts een weerwolf bij de speler die de hond heeft uitgekozen zal de hond hem waarschuwen en en hebben ze samen 50 procent dat ze optijd kunnen vluchten.

mogelijke veranderingen
de hond kan eenmalig waarschuwen
de hond en de speler die hij heeft uitgekozen hebben een eigen board
als de speler die de hond heeft uitgekozen sterft door de lynch word de hond een weerwolf en sterft de speler door de weerwolven word de hond een jager of burger

bert-boefjes

De Smid - Goed

De Smid is een goede inwoner van Wakkerdam die bekend staat om vakmanschap. Veel van zijn wapens zijn door de jaren heen gebruikt in de strijd tegen de weerwolven. Maar nu hij wat ouder is, duurt het wat langer om weer nieuw materiaal te maken.

Kracht:
Als het spel begonnen is mag de Smid zelf bepalen wat hij wilt gaan smeden. Maar alles wat hij wilt gaan smeden heeft een bepaalde tijd hoe lang het duur voor het klaar is. Hij heeft keuze uit 3 dingen:
-Pantser > Duurt 1 dagen voor het klaar is > Daarna heeft hij een IJzeren Hein
-Geweer > Duurt 2 dagen voor het klaar is > Daarna zal hij verder gaan als Jager
-Bijl > Duurt 3 dagen voor het klaar is > Daarna zal hij verder gaan als Beul

Beperkingen:
-De Smid kan slechts 1 ding kiezen om te gaan smeden in het spel. En de smeedtijd gaat in vanaf het moment dat de Smid een optie instuurt.
-Alle ziende rollen zullen de Smid als burger zien. Als hij een Jager of Beul geworden is, zal hij vanaf dan als dat gezien worden.
-Als hij sterft zal wel bekend worden dat hij de Smid was.
-Mocht een Yeti naar buiten komen kan hij de actie van de Smid dwarsbomen. Dus stel dat een Smid een Bijl wilt smeden, dan duurt dat drie nachten. Ieder van die drie nachten is zijn actie actief. Dus ieder van die drie nachten kan als er een Yeti buiten is zijn smeedproces een dag vertraging opleveren. De Smid krijgt dit dan wel te horen.
-Als de smid geconverteerd wordt, zal hij automatisch een IJzeren Hein erbij krijgen, maar kan hij niets meer smeden.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Perry26

#66
De bommenmaker - Goed
Eigenschappen:
De bommenmaker moet voor de eerste nacht een bom maken en deze aan een medespeler geven. Aan het einde van iedere nacht kan de speler met de bom deze doorgeven aan een medespeler. Als een speler een bom ontvangt krijgt hij dit te horen, ook als het doorgeven mislukt zal de speler te horen krijgen dat hij nog steeds de bom heeft.
De kracht van de bommenmaker zit erin dat hij deze bom kan laten afgaan. Dit doet hij overdag, dus iedereen kan zien dat hij de bommenmaker is. Als de bom afgaat zal de persoon die de bom heeft doodgaan. Omdat hij sterft in een explosie, zullen de dorpelingen zijn lichaam niet meer kunnen vinden, en daarom zal er niet bekend gemaakt worden welke rol deze speler had.

Beperkingen:
Als de bom is afgegaan zal de bom uit het spel gaan. De bommenmaker kan dan niet nogmaals zijn actie gebruiken.
Als een speler met een bom overlijdt op een andere manier dan door de actie van de bommenmaker, zal de bom naar een willekeurige nog levende speler gaan.
Als een bommenmaker probeert het ijzeren hein op te bladen zal het ijzeren hein de bom ontmantelen. De bom gaat dan niet uit het spel en de bommenmaker kan dan zijn actie nogmaals inzetten. De identiteit van het ijzeren hein wordt dan ook niet bekend

Tijd van actie:
De dag.

redeast

Lijkschouwer - Goed/Neutraal
Eigenschappen:
De Lijkschouwer mag één keer in het spel één van de van de dode spelers opgraven om deze te bekijken. Hiermee komt hij te weten welke rol deze speler had voor zijn dood en de oorzaak van diens dood.
Beperkingen:
De Lijkschouwer krijgt enkel te horen welke oorzaak de dood heeft, hij krijgt geen naam/namen te horen van de verantwoordelijken.
Tijd van actie:
Vijfde uur van de nacht

Varianten:
- De Lijkschouwer kan enkel het lynchslachtoffer bekijken.
- De Lijkschouwer kan enkel een slachtoffer van de vorige nacht bekijken.
- De Lijkschouwer krijgt enkel de oorzaak te horen.
- De Lijkschouwer krijgt enkel de rol van de overledene te horen.

Combinatie met Stoorwolf

t4nd

#68
De Jager

Ik weet dat ik ergens gelezen heb dat de jager eventueel herbekeken zou worden omdat hij nu eigenlijk niets heeft aan zijn rol. Ofwel sterft hij en gebruikt hij zijn actie (waarna hij verliest want hij sterft), ofwel blijft hij leven en dan heeft hij enkel de 'dreiging' kunnen gebruiken door te zeggen 'ik ben jager, eet mij niet op of ik schiet je neer'. Die dreiging kan je ook perfect gebruiken als je niet zelf de jager bent dus daar is het niet echt een meerwaarde. De rol zelf is dus stom, maar het feit dat hij bestaat vind ik wél belangrijk omdat het een eenvoudige schuilrol is voor slecht en toch nog altijd iets beter dan een burger.

Het stomme aan de rol zelf is dat je moet sterven om er iets mee te doen, en dat je enkel in leven blijft als je bij je dood de laatste wolf neerschiet. Je zou dat iets kunnen aanpassen zodat hij meer kans heeft om te blijven leven.

Voorstel tot aanpassing
Als de jager aangevallen wordt zal hij met zijn geweer een laatste keer kunnen schieten. Wanneer hij hierdoor iemand neerschiet die schuldig is aan zijn dood  zal hij in leven blijven.

Concreet:
- De jager is lunch en zijn geweer staat op een wolf : de wolf sterft en de jager blijft leven.
- De jager is orcmoord en zijn geweer staat op de orc : de orc sterft en de jager blijft leven.
- De jager is orcmoord en zijn geweer staat op een wolf : de wolf sterft en de jager sterft.
- De jager is lynch en zijn geweer staat op iemand die zijn stem op hem gezet heeft : de stemmer sterft en de jager blijft leven.

Alleen die laatste vind ik wat bizar, want je weet wie er op jou aan het stemmen is en op die manier kan je jezelf bewijzen én in leven blijven. Ik dacht eerst nog extra erbij te zetten "als hij iemand van een andere alliantie doodschiet", maar dan kan je als jager in een g/s koppel iedereen doodschieten én nog blijven leven dus dat is ook wat bizar misschien.
De jager wordt op deze manier uiteraard wel wat sterker, eventueel er nog aan koppelen dat hij zijn stem verliest als hij geschoten heeft? Vooral op het einde van een spel als er nog weinig spelers overblijven is de jager anders een probleem... Stel je hebt nog 1 jager en 2 wolven over en de jager is BM. De wolven doden de jager tijdens de lunch, hij schiet 1 van hen neer en blijft in leven. Daarna stemt hij op de andere wolf en hij wint het spel. Eigenlijk zou je in dat geval de winst bij de 2 wolven moeten leggen en de jager laten verliezen lijkt me. Je zou kunnen zeggen "als de jager het laatste goedje is en slecht heeft meerderheid kan hij niemand meenemen", maar diezelfde situatie kan je ook hebben door 2 goedjes waaronder een jager tegen 3 slechtjes te zetten.
Ik vind de aanpassing dus nog niet ideaal, maar een start om te discussiëren :-).

edit : een eventuele aanpassing kan zijn dat de jager enkel 's nachts nog kan schieten. Bij een lynch wordt hij voor het gerecht gebracht door zijn medeburgers en aangezien hij een voorbeeldig persoon is volgt hij de uitslag van het gerecht en zal hij zich niet verzetten door nog iemand dood te schieten. Wolfjes kunnen dus gewoon de lunch overslaan als ze hem dood willen en hem tijdens de lynch eruit stemmen.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

yasu

Ik dacht laat ik ook eens iets creatiefs proberen te doen tijdens een uur vervelen...

Naam: De Raaf ( gebaseerd op de raaf van de "The Village" uitbreiding )
Alliantie: Goed

De Raaf kan 1 maal per spel in de nacht een andere speler uitkiezen ( via PM naar de spelleider ). Deze speler zal in de opvolgende dag 2 lynch-stemmen tegen zich krijgen. Dit zal publiekelijk bekend worden gemaakt en zal ook De Raaf publiekelijk onthullen ( of niet.. mij lijkt leuker van wel :) ). Zijn actie gebeurt aan het begin van de nacht en als De Raaf sterft zal zijn actie dus alsnog door gaan.

Zijn actie kan er voor zorgen dat een spel niet voorbij is wanneer de slechte alliantie een meerderheid heeft bereikt, doordat zijn stemmen voor een meerderheid van goed kunnen zorgen.

t4nd

Hij staat hier nog niet, credits aan @adriaan voor het idee (doolhofspel) & aan @Shaddow (dacht ik) voor de naam.

Naam : de reneiz (of de omgekeerde ziener)
Alliantie : Goed

- De reneiz geeft elke nacht 1 rol op en krijgt in ruil 5 namen. Bij die 5 namen zit 1 speler de de opgevraagde rol heeft, en 4 random gekozen namen.
- Als er 2 (of meer) spelers zijn die de opgevraagde rol hebben zal random 1 van hen in het visioen zitten, de andere 4 namen in het visioen zijn random.
- Als de rol niet (meer) in het spel zit zal de reneiz 5 random namen te horen krijgen.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

bert-boefjes

De Ontwaakte - Goed

De Ontwaakte is een burger die in coma ligt en gedurende het spel zal ontwaken. Aan het begin van het spel geeft de Ontwaakte aan de spelleider door in welke nacht hij wilt ontwaken uit zijn coma. Dit kan op zijn vroegst vanaf nacht 3 en het laatst in nacht 7.

Zo lang de ontwaakte nog in coma ligt zullen alle nachtacties op hem mislukken, met uitzondering van de lunch. Die zal wel lukken. Alle andere spelers die een actie op hem proberen te doen, zullen te horen krijgen dat hun actie mislukt is.
Zo lang de ontwaakte nog in coma ligt moet hij wel gewoon mee stemmen, maar zal zijn stem nog niet mee tellen.

Op het moment dat de Ontwaakte ontwaakt zal hij een pm krijgen van de spelleider met daarin alle acties die tot die nacht op hem gedaan zijn. Hij krijgt alleen niet te horen door wie die gedaan zijn. En vanaf het moment van ontwaken zal zijn stem ook als normaal gelden.


Voorbeeld:
Een ontwaakte kiest ervoor om in nacht 4 te ontwaken. Die kan dan bijvoorbeeld te horen krijgen

Nacht 1:
Een welp heeft geprobeerd je te welpen

Nacht 2:
Een sjamaan heeft geprobeerd jou te bekijken
Een wisselaar heeft geprobeerd met jou te wisselen
Een gezegende heeft geprobeerd je te zegenen

Nacht 3:
Een orc heeft geprobeerd je te orcen
Een stalker heeft geprobeerd je te stalken
Een dorpsgek heeft geprobeerd je rol op te vragen

Nacht 4:
Dit is de nacht waarin hij ontwaakt en hij krijgt dan dus niet meer te horen wat er vanaf die nacht bij hem geprobeerd is.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

bert-boefjes

De boa - Ik denk neutraal of anders goed

De Buitengewoon Opsporing Ambtenaar (afgekort tot boa) heeft ook zijn intreden gedaan in Wakkerdam nu gebleken is dat ook hier niet iedereen zich aan de avondklok weet te houden. En om er voor te zorgen dat de rust weer terug komt is hij toch hard nodig.

De Boa loopt iedere nacht door Wakkerdam om mensen te controleren en schuwt niet om mensen op de avondklok te wijzen.

Iedere nacht mag de Boa de naam van een speler in sturen, maar daarbij een uur uit de nachtvolgorde. De speler die de boa in stuurt wordt tijdens dat uur gecontroleerd. Hij kan dan geen actie die in dat uur plaats vind uitvoeren. Maar andere spelers die een actie in dat uur hebben kunnen die ook niet uitvoeren op hem.

Na de nacht krijgt de Boa van de spelleider te horen of hij de speler een boete gegeven heeft of niet. Een boete houdt dus in dat hij die speler inderdaad in dat uur gezien heeft. DUs dat hij of zelf een actie in dat uur deed of dat een andere speler een actie op hem deed.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Gnoe

#73
De zielknijper
Alliantie: Goed / Neutraal


De zielknijper mag elke nacht een speler uitkiezen om te bezoeken. Tijdens die nacht kan deze persoon dan niet van rol wisselen of van rol gewisseld worden.


  • Wanneer een conversiewolf deze persoon probeert te converteren, zal dit mislukken.
  • Wanneer een wisselaar wordt bezocht, of wanneer een wisselaar met een bezochte speler probeert te wisselen, zal dit mislukken.
  • Wanneer een valse engel een identiteit probeert over te nemen, zal die actie mislukken.
  • Een welp die op nacht 5 wordt bezocht door een zielknijper, zal niet kunnen opgroeien.
  • Wanneer een grafrover een graf probeert te roven wanneer de zielknijper hem bezoekt, zal die actie mislukken.

De zielknijper mag niet twee nachten na elkaar dezelfde persoon bezoeken.

Perry26

#74
De matador (ofwel een omgekeerde looier)
alliantie: goed
Eigenschappen
De matador heeft 3 nachten om opgegeten te worden door de wolven. Als dat lukt zal hij de lunch overleven en zal er een willekeurige wolf in zijn plaats sterven. Als dat mislukt zal hij aan het begin van dag 4 sterven.
Om de matador toch een eerlijke kans te geven kan hij er in nacht 3 ook voor kiezen om de goedjes te verraden. Dit doet hij door een andere rol uit te lokken. Als hij dit wil doen moet hij voor de 3e nacht de spelleider een pm sturen met daarin een rol met een nachtactie (bijvoorbeeld een ziener of welp). Als iemand met deze rol een nachtactie op hem uitvoert zal deze persoon sterven en de matador geconverteerd worden tot een gewone weerwolf.

Beperkingen
De matador sterft als hij niet word opgegeten door de weerwolven in de eerste 3 nachten óf de goedjes succesvol verraad.
Voor zijn verraad mag de matador enkel rollen opgeven met een nachtactie die ze één of meerdere spelers moeten uitvoeren door hun naam aan de spelleider door te geven. De dorpsgek, gokker of valse engel mogen dus bijvoorbeeld wel maar de yeti niet.

Tijd van actie.
De nacht