Rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:18:53

Vorige topic - Volgende topic

wolfbite

#45
Slapende wolf alliantie slecht
Deze wolf slaapt en kan niet op het wolvenboard praten(dus wel lezen) en kan niet lunchen
Totdat er een (goede of neutrale) dodende rol of ziener zijn of haar eigenschappen op de slapende wolf gebruikt.
Dan ontwaakt de slapende wolf en gaat die rol dood.
De slapende wolf kan dan wel op het wolvenboard praten en een lunch insturen en is hij eigenlijk een normale weerwolf
Hij gaat wel dood door Lynch lunch en een ijzeren Hein Cupido gaat niet dood daardoor en zijn actie gaat dus gewoon door

RickTorreman

Eros

Alliantie: Neutraal(Eenling)/Slecht

Eigenschappen: De Eros bijna hetzelfde als Cupido, maar dan is de Eros geen bijrol. Ook koppelt de Eros twee andere mensen, i.p.v. zichzelf met een andere. Het doel van de Eros is om x aantal koppels te maken en te doden (door ze te lynchen overdag, de Eros heeft namelijk geen moordkrachten). Hierbij is x variabel afhankelijk van de hoeveelheid spelers er in het spel zijn. Dit moet dus nog even overlegd worden wat handig is.

Beperkingen:
- De Eros kan maar één koppel tegelijk onderhouden, dus zal de Eros relatief snel toe moeten slaan.
- De Eros kan heel makkelijk ontmaskerd worden, zodra deze te duidelijk of te snel toe slaat.
- Het koppeltje van Eros krijgt NIET te horen dat het door Eros komt.
- Het koppeltje van Eros kan WEL samen winnen, ongeacht de alliantie.

Samengevat: Evil Cupido (Al soort van bekend bij @Sil @Janice @Atalamenta wegens de meet van WP)

Tijd van de actie:
De tijd van het inzenden gedurende de dag, via PM. (De spelleider moet daarom misschien even wachten met het direct uitvoeren van deze actie, omdat je anders kan achterhalen wie het is op basis van laatst actief.)
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

bert-boefjes

Jaloerse Ex (Geïnspireerd geraakt door de rol die Rick postte)

Alliantie: Extra rol/neutrale rol

Eigenschappen:
De jaloerse ex kan het niet verdragen dat zijn relatie voorbij is en dat zijn ex een nieuwe relatie heeft. En zal er om die reden alles aan doen zijn ex voor zich te winnen.
De eerste 3 nachten van het spel kan de Jaloerse Ex de naam van een speler insturen naar de spelleider. Als de speler die hij ingestuurd heeft, in een koppel zit zal hij de plaats in nemen van de partner van zijn ex. Die zal in het spel sterven, waardoor er een nieuw koppel verder gaat zonder dat de ander aan liefdesverdriet mee sterft.
Lukt het hem echter niet om in de eerste 3 nachten een gekoppelde speler te vinden, zal hij de rest van het spel alleen blijven.

Voorbeeld:
Adriaan en Lyne zijn in een spel gekoppeld. Sil krijgt de jaloerse ex. En stuurt Adriaan in.  Dit betekent dat in de nacht Lyne komt te sterven en vanaf dat moment Adriaan en Sil als koppel verder zullen spelen in dit spel.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

RickTorreman

Hora

Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
Zodra Hora in het spel zit, zal de volgorde van de nacht elke nacht anders zijn. De volgorde van de uren worden namelijk door Hora ingestuurd.
Ook kan Hora er eenmalig voor kiezen om de nacht over te slaan, waardoor alle nachtacties zullen mislukken, behalve van de kant die Hora gekozen heeft (Inzetbaar vanaf nacht 4)

Beperkingen:
- Het veranderen van de volgorde van de nacht kan maar twee keer ingezet worden.
- Het veranderen van de volgorde van de nacht heeft geen effect op acties die gedurende de hele nacht ingezet worden.
- Het veranderen van de volgorde van de nacht kan niet tweemaal dezelfde volgorde zijn.
- Het veranderen van de volgorde van de nacht kan niet in twee opeenvolgende nachten gebeuren, er moet een rustperiode tussen zitten van 1 nacht.
- Het veranderen van de volgorde van de nacht kan ook mislukken door bijvoorbeeld de Yeti.
- Het overslaan van de nacht kan pas ingezet worden zodra de volgorde van de nacht minstens één keer veranderd is.

Spelleider informatie:
Het veranderen van de volgorde van de nacht wordt NIET bekend gemaakt!
Het skippen van de nacht wordt opgemerkt als:"Je actie is mislukt."
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

RickTorreman

Hertog

Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Hertog kan zichzelf openbaar bekend maken, waardoor zijn stem 2 keer telt. De Hertog zet zelf in het Speltopic wanneer hij zich wil openbaren.

Beperkingen:
- De Hertog kan vanaf het moment van bekend maken niet meer beschermd worden door directe beschermrollen (zoals een Beschermengel of een Gezegende). De Hertog kan nog wel beschermd worden door een Yeti die buiten komt en de lunch laat mislukken (bijvoorbeeld).
- De Hertog kan vanaf het moment van bekend maken GEEN burgemeester meer worden of zijn. Zodra de Hertog burgemeester was op het moment van bekend maken, zal de eerste opvolger van het lijstje de burgemeester worden.
- Zodra de Hertog geconverteerd wordt door een conversiewolf, verliest deze de 2-stem en verandert deze terug in een enkele stem.
- De Hertog mag zich niet bekend maken gedurende de eerste twee deadlines.
- De Hertog is niet wisselbaar(?) en zeker niet als deze al openbaar bekend is.
- De Hertog pleegt zelfmoord als de Prins op de "lynch" komt.
((- Als de Hertog dood gaat terwijl de Valse Engel over hem waakt, zal de Valse Engel geen Hertog worden tenzij de Valse Engel onderdeel is van de Adel.))

Tijd van de actie: De dag.
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

bert-boefjes

Nachtwachter

Alliantie: Hulpje

Eigenschappen:Al in het oude Wakkerdam werd gesproken over inwoners die de nacht aanbeden en leek er een kleine cult ontstaan. Met de komst van de Weerwolven leek het gedaan te zijn met de cult, want niemand wou geassocieerd worden met de wolven. Maar de geruchten blijven bestaan dat er in het hedendaagse Wakkerdam nog een paar Nachtwachters zijn die op goede voet met de Weerwolven leven.

De kracht van de Nachtwachters zit er in dat ze twee keer in het spel het dorp in totale duisternis kunnen hullen. Dit houdt in dat alleen acties die in een nachtelijk uur plaats vinden door kunnen gaan. Rollen die een actie hebben die de hele nacht duren (Yeti, Vriend, vervloekte, gezegende, huidenwisselaar etc) zullen dan niet door gaan. Die krijgen te horen dat hun actie is mislukt.

Beperkingen:
De Nachtwachter kan zijn actie slechts 2 keer in het spel uitvoeren. en er moet minimaal 2 nachten tussen zijn acties in zitten.
Ook is de Nachtwachter een offboard Hulpje. En is dus afhankelijk van de wolven.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Morgothoan

Vreter
Alliantie: goed

Hij heeft bijna zijn eigen atmosfeer zo dik is hij, alles verorbert hij met zijn super scherpe tanden die onder geen enkele omstandigheid bot lijken te worden!

Speciale krachten:
Als de vreter opgegeten wordt door de wolven, eet hij één van hen ook op, willekeurig.

Verder geen beperkingen.
You're such a child. You talk of nothing but pipe dreams... there are times when people must make painful choices.

RickTorreman

Onruststoker
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Kan eenmaal per spel onrust veroorzaken. De onrust plant hij in de nacht en zal zijn actie dus als nachtactie insturen.
Als er onrust is wordt niet 1 persoon met de meeste stemmen gelynched, maar 2 personen met de meeste stemmen gelynched.

Beperkingen:
De Onruststoker zijn actie is eenmalig en kan dus maar een keer ingezet worden.
Als er een gelijkspel is tussen 3 of meer personen, zal de burgemeester 2 personen i.p.v. 1 persoon moeten kiezen voor de lynch.

Tijd van actie:
Nacht (7e uur).
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

MBeekhuizen

Heks

Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De heks heeft twee drankjes die ze kan gebruiken.
Een doodsdrankje, hiermee kan ze een zelfgekozen personage vermoorden.
Een levensdrankje, hiermee kan ze een zelfgekozen nacht een slachtoffer van de weerwolven redden.
De heks krijgt haar drankje(s) terug als de yeti haar actie tegenhoudt. Ze krijgt hier een melding van.

Beperkingen:
De heks geeft enkel op welke nacht ze iemand wil redden, niet wie ze wil redden. Wie die nacht de lunch was zal dan gered worden.
De heks krijgt van de spelleider te horen wie ze gered heeft.
De heks kan het levensdrankje niet aan zichzelf toedienen.
De heks kan enkel in de nacht iemand vermoorden.
Als de actie mislukt, krijgt de Heks hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.

Tijd van de actie:
De nacht.

Mexicanobroeder

Slapeloze (Alliantie: Goed)

De slapeloze heeft moeite om in slaap te komen en wordt daardoor af en toe wakker gehouden in haar slaap. Een keer per spel kan zij een actie insturen waarbij ze een van de slechte rollen in de nacht schaduwt, omdat zij wakker wordt in haar slaap. Zij weet dan of een specifieke slechte rolactie is doorgegaan.

Beperkingen:
De slapeloze kan niet opvragen of er een lunch heeft plaatsgevonden, het gaat om de extra rolacties van eventuele weerwolven (actie van Orcwolf, Conversiewolf, Illusiewolf of Stoorwolf, evenals actie Sjamaan, Orc, Apostaat, Vervloekte of Welp).
De slapeloze kan geen dagacties schaduwen, dus op de Ketter en de Leugenwolf heeft zij geen effect.
De slapeloze kan geen acties schaduwen van neutrale spelers die slecht hebben gekozen.
De slapeloze krijgt alleen te weten 󦠤e actie is doorgegaan, maar niet welke speler deze actie heeft uitgevoerd, en ook niet op welke manier of welke speler deze actie is uitgevoerd.
Mocht een actie mislukken (bijvoorbeeld door de Yeti, Beschermengel, Slotenmaker of Gezegende), dan krijgt de slapeloze te horen dat de specifieke rolactie niet is doorgegaan, zelfs al is er wel een poging gedaan.
Een mislukte welppoging geldt als een geslaagde actie als het doelwit bij het raden van de juiste rol was gestorven.

Tijd van de actie:
De nacht (Hele nacht)

Simile

Weerwolf met Spraakgebrek a.k.a. de "Wof"

De Weerwolf met Spraakgebrek kan eenmaal in het spel de lunch achter de rug van zijn medewolven om veranderen via een PM aan de spelleider. Na de nacht wordt aan de wolven bekendgemaakt dat de lunch veranderd is door een spraakgebrek, maar niet naar wie.

Beperkingen:
Hij mag zijn actie alleen uitvoeren als hij zelf de lunch heeft gepost.
Hij mag alleen spelers opgeven met een goede of neutrale rol. Geeft hij toch een speler met een slechte rol door, dan mislukt de lunch en is hij zijn actie kwijt.

RickTorreman

Demoon
Alliantie: Slecht hulpje

Eigenschappen:
Kan twee keer in het spel iemand een extra stem geven voor de rest van het spel. Dit doet men simpelweg door een PM naar de spelleider te sturen.
De Demoon heeft wel toegang tot het wolvenboard en weet dus wie de andere on-board wolven zijn.

Beperkingen:
Het geven van een extra stem gebeurt niet direct, maar pas vanaf de volgende(/aankomende) nacht.
De Demoon is een hulpje, en kan de lunch dus niet plaatsen.
De Demoon gaat wel dood door het heiligwater van een Priester.
Het geven van een extra stem wordt bekend gemaakt aan het slachtoffer, en niet openbaar.

Tijd van de actie:
Nacht (1e uur).
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

BloodWolf14

Lonewolf:
De Lonewolf is, zoals de naam het zegt, een alleenstaande wolf. Hij kent vanaf de start van het spel niet zijn eigen medewolven en moet deze gedurende het spel vinden. Dit kan hij doen door iedere nacht een speler op te vragen. Hij krijgt dan net als de Helderziende te horen of deze speler 'goed', 'neutraal' of 'slecht' is. Een Lonewolf kan geen lunch plaatsen totdat hij een Direwolf (Zie hieronder) gevonden heeft. Wanneer hij er een vind (door die op te vragen als actie) zal hij worden toegevoegd tot het wolvenbord en speelt hij verder als een normale Weerwolf.

Beperkingen:
- De Lonewolf wordt behandelt als iedere andere wolf en alle acties op de Lonewolf werken dus zoals normaal.
- De Lonewolf mag onbeperkt spelers bekijken, maar enkel 1 speler per nacht.
- De Lonewolf is eenmaal beschermd tegen een lunch. Wordt hij door een Direwolf nogmaals gekozen als lunch blijkt hij niet goed genoeg voor de roedel en sterft hij wel. Er wordt niet bekend gemaakt dat de lunch om deze reden niet is doorgegaan.

Direwolf:
De Direwolf is een grotere wolf dan de rest van de wolven. Sterker, sneller en slimmer. Hierdoor is de Direwolf altijd de leider van de groep wolven. Hij mag dan ook de lunches bepalen. Lonewolven zijn om deze redenen hard op zoek naar de Direwolf om lid te worden van zijn roedel. De Direwolf op zijn beurt is op zoek naar Lonewolven om zijn roedel te vergroten. Dit doet hij door iedere nacht een speler op te vragen waarvan hij te horen krijgt of dit een Lonewolf is of niet. Verder krijgt de Direwolf geen informatie.

Beperkingen:
- De Direwolf mag onbeperkt spelers bekijken, maar enkel 1 speler per nacht.
- Indien alle Direwolven gestorven zijn en er nog Lonewolven leven, wordt een van de Lonewolven aangewezen als nieuwe Direwolf. Deze wordt dan de leider van de roedel en mag verder op zoek gaan naar Lonewolven. Mochten er al andere normale weerwolven op het wolvenboard aanwezig zijn wordt een van deze wolven gekozen. Dit mogen de wolven zelf beslissen.
- De Direwolf krijgt niet te horen wanneer alle Lonewolven op het board zitten.

Skunki

Droomwolf
De droomwolf is een weerwolf, maar kent zijn mede wolven niet. Hij leert zijn andere wolven pas kennen op het moment dat een andere weerwolf overlijdt.
De mede wolven weten niet dat er een droomwolf is of wie hij is tot het moment dat hij toegang krijgt tot het wolvenboard.
De ziener ziet de droomwolf als een normale weerwolf vanaf het begin van het spel.

Tiener wolf
De tiener weerwolf is een normale weerwolf, maar is zo enthousiast dat hij weerwolf is dat hij minstens elke speelronde in het discussietopic het woord wolf of weerwolf moet benoemen.

Extra rol:
Beschermingsamulet

Aan het begin van het spel krijgt iemand het amulet van bescherming toegewezen, deze zorgt ervoor dat deze speler niet dood kan gaan in het bezit van het amulet.
Aan het begin van de nacht moet het amulet weggegeven worden aan een andere speler, deze krijgt te horen dat hij het amulet vanaf nu heeft maar niet van wie deze is ontvangen.
Zolang iemand in het bezit is van het amulet kan men niet dood.
Op het moment dat iemand de dood vermijd met het amulet wordt niet bekend gemaakt dat dit vanwege het amulet is.
Zodra het amulet dezelfde eigenaar heeft als eerder in het spel, dan gaat het amulet uit het spel.


Perry26

#59
Extra rol
Het ijzeren amulet
Eigenschappen
Aan het begin van het spel krijg een goede speler het ijzeren amulet toegewezen, de speler die dit amulet heeft is ijzeren hein zolang hij het amulet heeft. Maar aan het eind van iedere nacht moet dit amulet doorgegeven worden. Het amulet kan alleen worden doorgegeven aan iemand die (nog) geen Ijzeren Hein is.
Beperkingen
De speler die het amulet heeft moet in het 7e uur van de nacht het amulet doorgeven, deze speler zal daarna geen ijzeren hein meer zijn.
Na de eerste nacht kan het amulet wel in handen zijn van een slechtje.
Een speler kan niet 2 keer (proberen) een amulet door te geven aan dezelfde persoon. Ook kan hij het niet doorgeven aan een speler van wie hij al een ijzeren amulet heeft ontvangen.
Het doorgeven van het amulet kan alleen mislukken als het doelwit Ijzeren hein is. Normale rollen zoals de yeti, vervloekte en de slotenmaker hebben hier geen invloed op.
Rede voor dit voorstel
Ik heb eerlijk gezegd het ijzeren hein altijd een enorm flauwe rol gevonden. Ik snap dat deze rol noodzakelijk is voor de balans soms maar ik vind het zelf nogal flauw aangezien de beul niet echt mogelijkheden heeft om uit te zoeken wie het ijzeren hein is. Zie dit als een poging om het Ijzeren Hein iets interessanter te maken. De goedjes hebben nu een (beperkte) manier om een Ijzeren Hein te vinden en de slechtjes kunnen kunnen proberen het amulet te veroveren om zich tegen een beul te beschermen.