Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Ralinde

Ik heb laatst een MacBook gekocht, 2GB werkgeheugen, 250 GB harde schijf, geïntegreerd cd/dvd afspelen/branden, geïntegreerde fotobewerkingsprogramma's etc. Enige wat ik er zelf op heb moeten installeren was Office voor de Mac. Dit omdat ik de bestanden die ik maak ook wil kunnen delen met mijn collega's die géén Applecomputer hebben.
13 inch scherm, mooi dingetje en de batterij gaat 10 uur mee, dus ideaal voor school. En standaard draadloos internet (dwz hij zoekt automatisch naar draadloze wifi verbindingen) dus tegenwoordig ook ideaal in de trein nu de NS op veel trajecten gratis draadloos netwerk heeft aangelegd.
Ik moet alleen nog een kabeltje kopen dat ik hem ook kan koppelen aan de SMARTboardschermen bij ons op school, maar ik weet niet of dat met een VDI, HDMI of weet ik veel wat voor verbinding zit. xD Dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Floris

Ik heb een Sony Vaio en daar ben ik best tevreden over, afgezien van het feit dat hij zich heel af en toe randomly opnieuw opstart :P Maar dat is alleen als ik m zelf opstart en hij vindt dat het niet goed gaat, ofzo.

Verder vind ik het toetsenbord gewoon echt heel fijn en er zit een numeriek gedeelte op (yay!). Mijn laptop is de betere versie van een andere vaio, die een iets langzamere processor heeft maar waar ook weinig mee mis is. Ik geloof dat de "gewone" versie zo'n 500/600 euro kost. Bijkomend voordeel: ze hebben 'm in honderd kleurtjes 8)

Jnusch

Mja, een Apple gaat 'm sowieso niet worden ben ik bang want duur :P
Toshiba heeft m'n moeder ook gehad (en gebruik ik nu) en dat was altijd wel een goeie op zich, dus daar ga ik me maar eens wat meer in verdiepen denk ik :D

RoNoS

Ik heb ook Acer laptop, maar moet ook non-stop in het stroom. Nou ja, ik kan 3,5 minuut zonder :P
Maar dat komt gewoon door mezelf. Ik heb em altijd aan het stroom hangen. Op school weet je nooit wanneer je van je plek moet, of wanneer je stekker er door iemand anders wordt uitgetrokken. Dus als je een stroompunt hebt, benut je die zo goed mogelijk. Thuis had ik em ook altijd in het stroom, gewoon omdat ik em dan altijd 'vol' wegzette.

Nu is dus de batterij naar z'n grootje. Is dat een Acer probleem? Misschien. Misschien is het een gebruikers probleem. Misschien is het een combinatie. Mijn vader heeft ook een Acer, die doet em in het stroom tot 100%, trekt dan de stekker er uit en als ie dan gaat piepen, laadt hij em weer op. Die accu gaat nog steeds zolang mee als dattie em kocht.

Dus ja, misschien zijn de accu's van Acer er vatbaarder voor, maar sowieso is het niet goed voor een batterij om non-stop 'opgeladen' te worden (overladen). Desalniettemin vind ik mijn Acertje nog steeds prima werken, games gaan er prima op en schoolwerk ook, alleen doe ik dat niet zo vaak xD
Guess who's back, back again...

Ralmuski

Hmmm, ik heb hem ook altijd aan het stopcontact hangen, eens kijken hoe lang hij zonder kan. (A)

Kakie

Ik heb nieuwe 17.3 inch packard bell windows 7 computer :D

Mara

Oeh, ik heb ook Packard Bell met Windows 7, maar mijn model is EasyNote TJ66 :D

lionne

Ik heb een HP pavilion Dv6 met windows 7

Inuzuki

Citaat van: Mara op 10 december 2010, 22:00:02
Oeh, ik heb ook Packard Bell met Windows 7, maar mijn model is EasyNote TJ66 :D
Ik heb deze ook, super tevreden over.
We hadden eerst hier in huis 3 acers en ze hebben allemaal echt voor geen meter gewerkt, 1 heeft het nooit gedaan, de ander was na anderhalf jaar kapot en de derde waren we ook niet blij mee.

Mara

Mmh, ik heb hem nog geen week dus ik kan er nog niet veel over zeggen, maar tot nu toe vind ik 'm prima!
Alleen zeker in het begin heel veel problemen met de internetverbinding (is nu wel opgelost volgens mij...), maar volgens mij lag dat eerder aan het modem dan aan de laptop zelf...

Kakie

Ik heb de EasyNote LM  :)

Jnusch

HP Pavilion DV6-3030SD
Deze wil ik denk ik kopen, iemand die nu meteen zegt van 'OH NEE NIET DOEN!!!'
Ik hoef 'm alleen voor standaarddingen als film kijken, huiswerk maken, internet, geen games of andere "zware" dingen.

Meister

Nou als je alleen dat met je laptop wil doen dan zou ik een minder goeie kopen :P Weet niet hoeveel die kost waar je 'm wil gaan halen?

Edje --> https://dynabyte.nl/artikel/7126824c153/Asus_A52JE-EX050V_15.6%22

Even gegoogled en wat ik kon zien is deze qua specs ongeveer gelijk als die hp alleen dan beter merk en volgens mij goedkoper!

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Jnusch

Nouja, ik kan die nu voor €600 krijgen + printer, normaal geloof ik €700 ofzo maar dan had ik 'm ook niet gedaan :P

Meister

600 is een goeie prijs voor wat daar inzit in ieder geval. Alleen ben ik zelf niet zo'n fan van het merk HP niet omdat ik een zeur ben ofzo maar omdat die gewoon minder is xD

Printers zijn tegenwoordig ook niet duur, zo'n all-in-one van canon heb je al voor 30-40€  bij de mediamarkt.

Dus persoonlijk zou ik voor Asus gaan en dan zelf een printer halen want dan heb je zelfde specificaties en wss meer kwaliteit voor klein beetje meer geld maar als je die HP koopt voor dat geld doe je ook zeker geen slechte aankoop (en kun je er zelfs games op draaien als je plots die behoefte krijgt xD)

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."