Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

WvW oudejaarsranglijst 2010 :!!!!!!

Gestart door GBMN, 4 september 2010, 12:27:28

Vorige topic - Volgende topic

GBMN

De wekelijkse tussenstand dan maar weer ;)

1) Pink Floyd - High Hopes
2) Guns n' Roses - November Rain
3) The Eagles - Hotel California
4) Guns n' Roses - Don't Cry
5) Queen - Bohemian Rhapsody
6) Deep Purple - Child in Time
7) Aerosmith - Dream On
8 ) Led Zeppelin - Stairway to Heaven
9) Pearl Jam - Black
10) Rolling Stones - Paint it Black
BadMutsNoodle ik of BadMutsnoodle jij?
-WvW'er met de meest gekke forumnaam 2012 & 2013

GBMN

Weet je, nu ik November Rain een paar keer heb geluisterd vindk ik het echt een brilliant nummer eigenlijk

RoNoS

Het heeft een intro van 6 minuten, maar dan heb je ook wat :D
Guess who's back, back again...

GBMN

Citaat van: RoNoS op 20 november 2010, 01:58:50
Het heeft een intro van 6 minuten, maar dan heb je ook wat :D
Die intro is anders ook bizar goed hoor

RoNoS

Citaat van: GBMN op 20 november 2010, 08:26:35
Die intro is anders ook bizar goed hoor

Ik zal ook zeker niet zeggen dat het niet zo is. Daarnaast hoop ik niet dat deze suggestie gewekt is. :)
Guess who's back, back again...

Jesse

Daarentegen wil ik die suggestie wel wekken (6)

GBMN

Citaat van: Jesse op 20 november 2010, 12:34:55
Daarentegen wil ik die suggestie wel wekken (6)
wieso dat? :O

*gaat de discussie aan* wat is er slecht aan November Rain

Jesse

Behalve dat het een theatrale draak is heeft het voor een rocknummer niet echt pit ofzo. Zelfs de gitaarsolo is laidback...

GBMN

Citaat van: Jesse op 20 november 2010, 12:40:19
Behalve dat het een theatrale draak is heeft het voor een rocknummer niet echt pit ofzo. Zelfs de gitaarsolo is laidback...
tis meer een gevoelig nummer als een rocknummer... maar dat maakt het juist zo mooi, niet zijn pit ;)

Jesse

Kuch, gevoelig ::) bombastisch zal je bedoelen. Paradise by the dashboardlight is toch ook niet bebaald gevoelig, maar heeft wel pit ;)

Hoewel ik er bij moet zeggen dat ik soms jeuk kan krijgen van mensen die tot de ontdekking zijn gekomen dat een bepaalde classic van (ver) voor hun tijd zo geniaal is als maar kan en dat het alle andere muziek uit die tijd zou overstijgen :)

Geebster

12 pt) Rufus Wainwright - Hallelujah
11 pt) Anouk - Michel
10 pt) Pink – Family Portrait
9 pt) Eminem – When I'm Gone
8 pt) Racoon – Love you more
7 pt) Van Velzen – Baby get higher
6 pt) Guus Meeuwis – Het is een nacht
5 pt) Moulin Rouge - Your song
4 pt) Red Hot Chili Peppers – Under the bridge
3 pt) Marco Borsato – Doe wat je altijd deed
2 pt) The Streets – dry you eyes mate
1 pt) Ram Jam – Black Betty

Speciale herinneringen:
1- Anouk – Michel; middelbare schooltijd samen met een vriendin helemaal gek op een jongen uit de klas. Genaamd Michel. We hebben dit liedje wat afgeluisterd samen en gezwijmeld over Michel haha.
2- Racoon – Love you more; écht het liedje van mij en mijn vriend.
3- Marco Borsato – Doe wat je altijd deed; gedraaid op de begrafenis van mijn oom. Hij was echt gek op muziek van Marco.

6,5 pt) Anouk – Nobody's Wife
5,5 pt) Milow – You Don't Know
4 pt) Krezip - Sweet Goodbyes
3,5 pt) Jeff Buckley - Hallelujah
2 pt) Jay-Z ft. Linkin Park - Numb/Encore
1 pt) Coldplay - Viva La Vida
0,5 pt) The Eagles - Hotel California

Ralmuski

Citaat van: Jesse op 20 november 2010, 12:40:19

Laidback is helemaal niets mis mee.  ::) Ik vind andere nummers ok mooier, maar November Rain is wel iets te mooi om af te zeiken. En nee, Guns 'n Roses is niet van voor mijn tijd. xD

Jesse

Soms moet je nummers wel afzeiken om tegenwicht te bieden aan de overschatting van hoe goed het wel niet is ;)

Blijft wel dat het bombastisch en theatraal is. Niet dat dat zo'n probleem is, maar het is wel een enorme draak voor een zogenaamde hardrockband. Dat koor en orkest hoeven er voor mij ook niet bij...

En misschien ligt het aan mij, maar laidback valt hier niet altijd even goed. Plus dat ik vooral hele albums luister en individuele nummers bij mij niet altijd perfect hoeven te zijn (perfectie & popmuziek = zeer saai), drakonische nummers dragen niet altijd bij aan een vet album.

Ralmuski

Ik ben blij dat bands/muzikanten nog over de heg kunnen kijken en af en toe iets maken wat niet per se in hun hokje past. Dat hoef je niet gelijk als geniaal te beschouwen, maar wie moet anders zo'n plaat maken?

Op een album van Pantera, Far Beyond Driven heb je na 11 nummers powermetal beuken een cover van Black Sabbath (Planet Caravan) als afsluiter. Totaal geen Pantera nummer, maar wel laidback en erg cool dat het erop staat.

Jesse

Een theatrale draak is natuurlijk wel iets anders dan de uitkomst van over je heg kijken. En daarbij geef je aan dat je andere nummers ook mooier vindt en artiesten die buiten hun hokje gaan waardeert, dus volgens mij verschillen wij niet zo heel erg van mening ;)