Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Linkin Park - A Thousand Suns

Gestart door GBMN, 6 augustus 2010, 23:18:44

Vorige topic - Volgende topic

GBMN

Hee,

mss zijn er wel meer (ex-)LP fans hier dus laatk t maar ter sprake komen.

Het vierde studioalbum van Linkin Park, 'A Thousand Suns' ligt vanaf 10 september op de planken. Hoewel ik uberhaupt al de laatste tijd veel minder LP luister (meer Eminem, BoB en Jay-Z) slaat dit toch echt de planken.

De eerste single (The Catalist) is uitgelekt op youtube en mijn eerste reactie was. 'Oké, dit is een hoax.' Zeker aangezien er een remixwedstrijd gaande is. Maar aangezien ik er blijkbaar de enige ben die er zo over denkt begin ik toch een beetje te geloven dat het het echte nummer is. Linkin Park en Technomuziek?

De eerste twee albums, HT en Meteora, waren gwn brilliant. M2M vond ik ook nog wat hebben, maar dan op een andere manier. En losse nummers als 'New Divide', 'Blackbirds' en 'Not Alone' deden mij geloven dat ze ook die kant op zouden gaan met ATS, maar mocht het geen hoax zijn, dan ben ik acuut geen LP-fan meer.

Hoe zitt met jullie?
BadMutsNoodle ik of BadMutsnoodle jij?
-WvW'er met de meest gekke forumnaam 2012 & 2013

yago

nieuwe song nog niet geluisterd, vind LK gewoon goed  8)
Breaking the habit, New divide, Shadow of the day, What ive done.... allemaal goed en toch anders

yago

net toch geluisterd, is wel een héél ander genre dan tot nu toe, maar wel goed in dat genre vind ik... Spijtig dat dat genre nu juist niet echt mijn genre is...
Kan me voorstellen dat dit voor de meesten een teleurstelling is, al vind ik het zelf wel wat hebben, wel minder dan hun andere nummers

Meister

Ik zou het niet echt techno noemen maar eerder slappe dance/trance. Bedoel die eerste albums van LP waren vet en ik dacht ey LP+Techno klinkt goed maar ik mis een beetje euh ja dat moment waarop je zegt wow dit stukje is echt vet hard man xD

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

GBMN

Ik mis ook de opbouw in het nummer.

Ik bedoel, bij de meeste ricknummers is de opbouw alsvolgt:

-muziekaal voorspel
-couplet 1
-refrein
-couplet 2
-refrein
-climax
-refrein (vaak 2x)
-muziekaal naspel of het zachter worden van het refrein

bij dance of wat dan ook is het idee vaak 1 melodie met heelveel herhaling, telkens op een andere manier. Dat is ook zo in dit nummer.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit nummer voor Medal of Honor (themesong) is gemaakt. Mss vallen de andere nummers wel mee :)

Meister

Inderdaad er zit een echte dance opbouw in: eentonig en blaat :P

Kid

Citaat van: GBMN op  6 augustus 2010, 23:18:44
Het vierde studioalbum van Linkin Park, 'A Thousand Suns' ligt vanaf 10 september op de planken.

Goh, ook lekker originele titel. A Hundred Million Suns van Snow Patrol kwam twee jaar geleden uit. En heeft Kaled Hoeseini niet een jaar (of twee?) daarvoor A Thousand Splendid Suns geschreven?

Veel zon, dus.

En het liedje is echt niks. Wat een troep... :P

GBMN

Ik moet er wel bij zeggen datr een remix contest aan de gang is (oft op basis van de precieus is of opt echte nummer kank nogsteeds niet ontdekken, kkan anders t echte nummer nergens vinden) dus ik denk nogsteeds aan een remix/hoax

ik hoop het iig

GBMN

De tracklist is bekend gemaakt,  hoewel de titels natuurlijk hel weinig zeggen, staat Blackbirds (van het 8bit rebellion iPhone spelletje) er ook op. Dat nummer vindk iig beter ;)

zilver

Wat grappig ik luister ook naar linking park en vindt braeking the habit eenmooi liedje maar wist niet dat die van hun was.
In the and  is ook een mooi liedje.

Beertyah

hmm.. nostalgie xD 'somewhere I belong' 'papercut' en 'in the end' kende ik lang geleden helemaal van buiten. xD

GBMN

En hij's uit, tbevestigt mijn vermoedens. LP made a turn for the worse

Meister

Citaat van: GBMN op 10 september 2010, 07:52:02
En hij's uit, tbevestigt mijn vermoedens. LP made a turn for the worse

Jeah Linq en ik zagen vanochtend zo'n clip op tv en we vonden het allebei iig niets xD

Rowena Inara

ik heb er ook naar geluisterd, maar M2M vond ik slap en van the catalist weet ik niet wat ik moet vinden. Ik dacht een beetje oude sound te horen, maar anderzijds ook weer helemaal niet. Het is een beetje langdradig en zoals meister zij zonder het wow effect. Ik wacht af wat de rest van het album brengt, maar ik vrees ervoor. In de muziekwereld wordt dit 'volwassen worden' genoemd :(.

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

GBMN

the catalyst lijkt van de nummers nog het meest op het oude LP