Genres - Reactietopic

Gestart door Linqy, 13 juli 2010, 20:43:30

Vorige topic - Volgende topic

Rickblo66

Citaat van: stefanoEn ehm, je bent ook 3x inactief geweest in #27. Betekent ook dat je een maand geen spellen mag spelen

Mijn internet lag eruit  XD  >:(

nielsboy

CiteerMijn geniale idee:

Radioactief Wakkerdam
Het verhaal:
Ik heb dit idee deels geinspireerd van een boek, "Gone". Het gaat over een klein stadje, Perdido Beach, vlakbij (Ongeveer 15 kilometer) van een kerncentrale. Een aantal jaar geleden is één van de reactoren geraakt door een meteoriet. Daarbij is radioactief materiaal de grond in geslagen. Er zijn nauwelijks doden gevallen, en de stad heeft spottend de naam "Fall-out Alley" gekregen. Op het moment waar het verhaal begint, zit je in een schoolklas. Het is gewoon een dordeweekse dag op school, en alle leerlingen zitten op school. En dan opeens: Poef. Alle mensen ouder dan 15 jaar weg. Verdwenen. "Gone". Naast dat ontwikkelen sommige mensen speciale krachten: Sommige zienerkrachten, die kunnen de krachten van iemand anders lezen. Anderen een kracht waardoor ze een beschermingsschild kunnen maken, waardoor iemand voor één nacht ongevoelig is voor andere krachten. Sommige mensen vermoeden dat het komt door de ramp. Naast dat bemerken ze dat er een soort koepel om de kerncentrale zit, overal op precies 16 kilometer van de kerncentrale. Naast Perdido Beach zijn er geen andere steden in die zone.

Het idee in de praktijk:
Iedereen speelt een kind van hooguit 15 jaar. Dat is een absolute vereiste. De gemuteerden proberen de macht te grijpen, maar weten dat ze zich niet openbaar kunnen maken. De "normalo's" zijn ver in de meerderheid. Ze besluiten iedere nacht één iemand te vermoorden. Ondertussen kiezen de inwoners van Perdido Beach ook een leider (De burgermeester). Daarna word ook het besluit genomen, als het eerste kind doodgaat, om iedere nacht één iemand te lynchen. Iemand met hopelijk speciale krachten.

Zeg maar iemand wat hij ervan vind, ik ben benieuwd, En ik denk dat het redelijk goed uitvoerbaar is.

Deze mag van mij komen. Ik been een grote fan van Gone, en ik vind dat hij wel leuk spel kan maken met dit idee.

nielsboy

Het voorstel van Roeliebollie lijkt mij best wel leuk  :D

okami

Citaat van: roelieboelie op 17 augustus 2011, 20:26:40
Nostalgie

Iedereen is een personage uit zijn favo tekenfilmserie van vroeger. Denk aan dinobabies, budgy de helikopter, nils holgersson, smurfen enz.
Vanwege het tekort aan tekenaars zijn al de afzonderlijke series van deze personages gestopt, en zijn al deze personages in een nieuwe kinderserie terecht gekomen, genaamd nostalgie (of een andere naam). De meeste personages hebben daar vrede mee, maar er zijn een aantal personages die hun eigen serie weer terug willen. Dit willen ze bereiken door hun medespelers weg te gummen. Overdag willen de personages de egoïsten terug pakken, door hen uit te gummen.

DIt lijkt me super cool, omdat iedereen volgens mij wel met genoegen terugdenkt aan al die series die vroeger zo cool waren (nu waarschijnlijk heel suf overkomen, maar toch) en ze op deze manier weer tot leven te wekken

Shoot

lijkt me leuk

Ralinde

Lijkt mij ook geniaal! :D

Edit: het idee van Devyathe vind ik ook geweldig!

maartentje582

Citaat van: maartenrambo op 18 augustus 2011, 19:10:01
Saboteurs in de mijn.

Een groep schat gravende dwergen hakt zich zijn weg door de harde rotsen van een massieve berg.
Er zijn echte goudzoekers, maar ook saboteurs, die  hen willen verhinderen.
Beide groepen proberen te winnen door elkander te helpen, ook al kunnen ze alleen raden wie  hun makkers zijn.
Als de goudzoekers de schat vinden, worden ze rijkelijk beloond en krijgen de saboteurs niks.
Maar als de schat niet gevonden word, winnen de saboteurs en krijgende schat gravers niks!

De schat gravers zijn de goede spelers en de saboteurs de slechte spellers.

Wat hebben de saboteurs erbij dat de goudzoekers niets vinden?
Science tells me God must exist.
My mind tells me I will never understand God.
And my heart tells me I am not meant to.

roelieboelie

gebaseerd op het spel: saboteur...

Orange-King

Ik ben denk ik niet de enige die het idee van een Saborteur thema helemaal geweldig vind! Misschien kan ik wanneer ik binnenkort hulpspelleider ben Brokie heel lief aankijken xD

Ralinde

Hehe ik denk dat ik nog wel een paar mensen weet die dat helemaal geweldig gaan vinden ja :P

Ralmuski

Ik vond er geen bal aan, maar volgens mij speelden we het ook niet helemaal goed. XD

Orange-King

Haha, we hebben het nu over het thema Ralm :P

Gambit

Het gewone spel is ook erg leuk, er is ook al een uitbreiding en die is nog mooier !

Dragonfly

Oh, dat vind ik ook wel leuk. :P

Gambit

Dan moet je een keer bij me komen dan gaan we het spelen Libelletje van me  :P

emmiehoek

dat cruise-dinges lijkt me best wel awesome! :D

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3