Genres - Reactietopic

Gestart door Linqy, 13 juli 2010, 20:43:30

Vorige topic - Volgende topic

Devyathe

ik kan mn inmiddels zeskwart-affe vampire academy spelidee nog weleens afronden en ergens posten ofzo.
my chaotic mind wont let me.

ik heb ook nog een (vind ik zelf) leuke 'huiskamervariant' in ontwikkeling voor wie het dan ook zou willen gebruiken

Scarlett Freeman

Wetten van de magie! Favoriete serie ooit :o
Wil iemand die alsjealsjeblieft doen ;D

Mus

Citaat van: Devyathe op  8 januari 2014, 23:01:41
ik kan mn inmiddels zeskwart-affe vampire academy spelidee nog weleens afronden en ergens posten ofzo.

Probeer eens :P

Ik zit al een tijdje met een Star Wars idee in mijn hoofd (volgens mij is dat thema hier nog nooit geweest!)  :o
Of Elfquest, maar Elfquest is te onbekend. Wat echt zooooooooo jammerlijk is! Mooie fantasy strip over elfen en wolven en trollen en mensen en prachtige filosofiën, en omgekeerde rollenpatronen aangezien de vrouwen in die strip onafhankelijk en sterk zijn. <3 :P
Tijgerke, misschien meoten jij en ik daar eens over brainstormen :P
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Gait

Elfquest is awesom, daar kan je wel wat op doen alleen dan moet je gewoon je eigen verhaal er van maken en het zo neerzetten dat het voor mensen die het niet kennen makkelijk te begrijpen is :P

Linqy

Citaat van: Littlemuppets op 22 april 2014, 08:34:08
The 100

Een thema dat bebasseerd is op de gelijknamige serie.

De aarde is verwoest, onbewoonbaar naar een nucliaire ramp en de mensheid heeft getracht te overleven in de ruimte.
Elke vorm van misdaad word bestraft met de dood tenzij je jonger bent dan 18 dan word je gevangen gezet.

Met nog behoorlijk wat tijd te gaan voordat de aarde weer bewoonbaar is gaat er iets onherstelbaar stuk bij de zuurstofgeneratiemachine.
Er is te weinig zuurstof voor iedereen. Als oplossing worden de ''criminele jongeren'' naar aarde gestuurd om informatie te verschaffen over de omstandigheden daar. Maar eenmaal daar gaat het helemaal mis....

Personages kunnen zijn: een van de criminele jongeren of iemand van de mensen die blijkbaar nog steeds op aarde leven.

Geweldig idee!
Alleen kennen te weinig mensen het boek om het realistisch/haalbaar te maken denk ik ;)

Littlemuppets

Citaat van: Scarlett Freeman op 10 januari 2014, 16:14:19
Wetten van de magie! Favoriete serie ooit :o
Wil iemand die alsjealsjeblieft doen ;D

JAAAH mijne dus ook hea ^^ zeker doen een wvw met kahlan en richard :D

Littlemuppets

Citaat van: Linqy op 22 april 2014, 08:44:15
Geweldig idee!
Alleen kennen te weinig mensen het boek om het realistisch/haalbaar te maken denk ik ;)

Dat is wel jammer, ik zou zeggen allemaal dan maar de serie gaan kijken als je geen tijd hebt te lezen :)

CriusXD

Misschien een keer een kolonisatie verhaal doen?

Dat Nederland naar Curaçao gaat om te koloniseren en dat er iets mysterieus gebeurt, waardoor er 6 burgers worden gebeten en wolf worden.
Kan ook iets anders zijn, bijvoorbeeld dat er inheemse mensen onder de kolonisten zijn.

Tom?100

Citaat van: Linqy op 22 april 2014, 08:44:15
Geweldig idee!

Ik zou zeggen, laat het littlemuppets verder uitwerken zodat voorkennis niet nodig is en dan lijkt het me zeker een leuk thema om te spelen!

Citaat van: CriusXD op 23 april 2014, 13:51:02
Misschien een keer een kolonisatie verhaal doen?

Dat Nederland naar Curaçao gaat om te koloniseren en dat er iets mysterieus gebeurt, waardoor er 6 burgers worden gebeten en wolf worden.
Kan ook iets anders zijn, bijvoorbeeld dat er inheemse mensen onder de kolonisten zijn.

Probeer het eens uit te werken tot een spelopzet zoals er genoeg voorbeelden staan in het genre topic. Als je dat gedaan hebt kunnen mensen evalueren of het aantrekkelijk is om te spelen want nu is het slechts een voorstel om eens iets mee te doen en wat ik vaak terug gezien heb is dat het gewaardeerd wordt als een thema goed uitgewerkt is ;)

Littlemuppets

ga ik eens doen als ik tijd heb :)

t4nd

Citaat van: Littlemuppets op 22 april 2014, 10:12:38

Daar kan je een heel seizoen spellen mee organiseren :).
Het grootste probleem met dit wordt kiezen welk stuk van het verhaal je ergens wil nemen.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Littlemuppets

true that. Gewoon begin beginnen toch?

Gait

Jaa mus elfquest :D als die komt doe ik gewoon mee :D

Damon

Citaat van: Littlemuppets op 22 april 2014, 10:12:38

kan ik me alleen maar bij aansluiten, maar zoals gezegd: moeilijk om daar één spel van te maken

Levita

Citaat van: Damon op 16 mei 2014, 22:59:11
kan ik me alleen maar bij aansluiten, maar zoals gezegd: moeilijk om daar één spel van te maken

Je deelt gewoon personages uit; Kahlen, Richard, Jensen, Zedd, Taralyn, Abigail.
Personages die gewoon goed zijn, als men bij voorbaat al weet wie Darken Rahl is is dit natuurlijk een beetje oneerlijk.
Men verdiept zich in zijn of haar Personage, en kan zo diens rol vervullen.
Doordat een goed personage als Kahlen ook gewoon wolf kan zijn staat dit los van de rol.

Ook kun je je schikken naar het spreekwoord; wie het eerst komt wie het eerst maalt. Wie er het eerst is heeft het beste personage. Eigen keuze dus. Dan kun je gewoon Darken Rahl zijn en in diens huid kruipen.

Daarnaast, als derde keus. Kan er weer gevaar dreigen in het Middenland. Járen na het laatste deel. Ieder creëert een eigen personage. Zoals; Sara Zorander. De dochter/kleindochter van Zedd. Laat je fantasie hierbij de vrije loop.

Citaat van: Devyathe op  8 januari 2014, 23:01:41

ik heb ook nog een (vind ik zelf) leuke 'huiskamervariant' in ontwikkeling voor wie het dan ook zou willen gebruiken

Hierbij kun je zelf kiezen of je Moroi of Dhampier bent. Ook Royal en niet-Royal. Dit is ook een goed bruikbaar thema.