Genres - Reactietopic

Gestart door Linqy, 13 juli 2010, 20:43:30

Vorige topic - Volgende topic

the Villain

Ik denk dat je zou kunnen doen:

Van de makers van Big Brother... De gouden kooi... Secret Story... Komt nu een nieuw programma dat wederom belooft televisie voor goed te veranderen: Weerwolven van Wakkerdam.

Oftewel je plaatst 20 idioten in een big brother huis en laat ze het WvW spel spelen.

Stefano

Hmm. Een soort levend WvW. Klinkt wel goed. En de spelleider is dan de presentator. Hmm

the Villain

Het klinkt wel goed maar probleem is dat je heel moeilijk het interessante kan gaan beschrijven. Dan moet je verhaal en spel heel goed gescheiden zien te houden.

Bijv. Richard en John zitten op de bank. Richard tegen John "Nog iets ontdekt" John: "Die Amber doet wel een beetje raar. Misschien is zij wel een wolf."

Je schrijft natuurlijk ook over hoe Richard en Amber een romance krijgen (dat hoort nu eenmaal bij zo'n programma :P) maar tegelijkertijd moet je zoiets ook kunnen beschrijven

Stefano

Maar dat gebeurd sowieso altijd al bij die spellen ;) Dat de nacht dan gewoon de liveshow is, waar degene die eruit wordt gestemd dan ook het huis verlaat. Alleen dan zit je er misschien wel mee wie de slechtjes zijn. Want waarom zouden zij de show saboteren ;)

the Villain

Nou ja als je de mensen in het huis WvW laat spelen dan zijn er ook slechtjes. Oftewel zij zijn ook onderdeel van het spel. Bepaalde groep spelers die van te voren is gekozen om als weerwolven te fungeren (beetje als de mol).

emmiehoek

je kunt het toch ook ongeveer zo doen als in spel 164 (expeditie robinson)??
daar hadden slechtjes verhaaltechnisch ook geen bepaalde categorie rol...

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3

the Villain

Nog een ander idee om het op te lossen:
Wolfjes zijn het Nederlands publiek die samen met de bewoners van het huis ook iedere week iemand eruit mogen stemmen

emmiehoek

oeh oeh!!
gaaf!!
een Harry Potter spel!!!! :D

Roggie

Of in mijn geval:

N00zzzz: hij is voor beginners. :'(

Is de reden "nieuwe, actieve schrijvers" de reden dat dit een beginnersspel is, of stond dit al langer geplanned als beginnersspel?
Joe.

Zabulus

IK heb wel een vraagje over die mol variant van Kakie. Wat gebeurd er als de mol opgehangen/vermoord wordt?  :P

Lan

Dan was dat stiekem helemaal de mol niet en kiest de spelleider iemand anders?  XD

emmiehoek

de mol kan niet dood?  ???

EMIBH

Hmm, als iedereen anoniem stemt kan de spelleider zien: hey, de mol heeft de meeste stemmen, dus dan gaat degene daaronder dood.

emmiehoek

ook wel tof!!
maar de nacht-actie dan??

EMIBH

dan heeft de mol gewoon immuniteit