Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Welke games vind je (niet) leuk?

Gestart door Vakonov, 10 april 2010, 10:50:25

Vorige topic - Volgende topic

Rob

tussengas

Citaat van: Rob op 15 februari 2011, 15:34:39
Dat is wel heel erg omslachtig om een spel wat je legaal gekocht hebt, via een virtuele machine te draaien. xD

Durf te wedden dat er op de box staat "systeem eisen: windows 95/98/nt " oid

Dus als jij um dan op windows 7 wil draaien dan kan je um nog zo legaal gekocht hebben... ze hebben je nooit beloofd dattie daarop zou werken

Maedhros

dat werkt normaal op windows 7 hoor (op mijn laptop alvast)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Floris

Veel spellen werken er wel op ja. Maar mijn oude RCT en Zoo Tycoon niet :(

Remus457

Ik vind de spellen van het Touhou project erg leuk.

-Moeilijkheids is erg hoog. Dat maakt het stiekem wel leuk, beetje uitdaging kan er wel in. :P
-De kogels en de sound effects maken het spel erg juicy (juicy spellen zijn gewoon cool 8))
-De bgm is bij sommige stages en characters best mooi ^-^
-De personages zijn aardig uitgewerkt (ondanks dat er in het spel haast geen verhaal zit, dankzij de wiki kom je een hoop coole dingen te weten)

De graphics op de characters zijn helaas niet zo mooi, maar hea. Dat noemt men ''Programmer art''  :P

Er zijn nu aardig wat spellen uit de serie en elke keer zit er toch weer iets unieks tussen wat het weer leuk maakt.
Verder zijn er enorm veel fangames die van zichzelf weer leuk zijn doordat oude bekende spellen erin worden verwerkt. zoals: Super Marisa land (super mario)
Cirno Climbers (ice climbers)
Touhouvania (castlevania)
Touhoumon (pokemon)
Megamari (megaman)
Gyakuten Touhou (Phoenix Wright)
etc.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand is die dit kent (of er iig van gehoord heeft) (A)

De originele touhou spellen zijn Bullet Hell Shoot'm'up games.
De speler speelt op een fixed screen met een scrollende background. (wat overigens vrijwel geen effect heeft op de beweging van de speler zelf)

Het doel van het spel is het verslaan van de vijanden die continu tevoorschijn komen en natuurlijk op de speler schieten.

Bullet Hell (of Curtain fire) slaat op het enorme aantal aan projectielen die op de speler afgevuurd worden.
Behalve schieten moet de speler enorm op zijn of haar bewegingen letten omdat de speler een leven verliest wanneer de hitbox ook maar 1 keer geraakt wordt.
een paar ''overdreven'' afbeeldingen:

Rob

Is dat een soort "Invaders wat uit de hand is gelopen" spel? XD

Remus457

Meer een uit de hand gelopen creatie van een dronke Japanner (A)

Rob

Het ziet er in ieder knap pittig uit, en ik houd niet echt van spellen die zo pittig zijn. :P Ik ben meer de casual gamer die lekker achterover hangt en dingen vind en een avontuur door een land beleeft met click and point en daarbij soms eens van cola met wat chips neemt. xD Maar eens in zijn tijd is een MMORPG ook niet gek! :D

Remus457

Ik vind het wel leuk, zo'n pittig spel.
Ik probeer nog steeds lunatic te verslaan... dat is echt onmogelijk haast.
Elk doelwit wat jij neerschiet, schiet bij het ontploffen een rotaantal aan kogels terug die op de speler en een gebied van 3 cm eromheen onveilig maakt.
Blijf langer dan 0.1 seconde stilstaan en je gaat dood XD

Ik vind dit veel leuker dan zo'n spel waarin je gewoon te veel rust krijgt door een overschot aan cutscenes en zwakke vijandjes die je met je ogen dicht nog neermept.
Spellen die om snelheid en reactievermogen vragen vind ik juist geweldig.

Rob

Remus457

Het is allemaal gratis ;)
hier kan je alles downloaden (ook alle fangames)
Als je de originele  spellen hebt kan je die prima spelen als ze niet vertaald zijn, er zit toch niet zo'n belangrijk verhaal in dat spel.
Maar soms is het wel handig op te letten wanneer er een vertaling is.

Als je een ingewikkeld spel te pakken krijgt en je snapt niet wat er staat kom je niet ver xD
(bijv phoenix wright)

tussengas

Citaat van: Rob op 28 februari 2011, 16:23:46
Het ziet er in ieder knap pittig uit, en ik houd niet echt van spellen die zo pittig zijn. :P Ik ben meer de casual gamer die lekker achterover hangt en dingen vind en een avontuur door een land beleeft met click and point en daarbij soms eens van cola met wat chips neemt. xD Maar eens in zijn tijd is een MMORPG ook niet gek! :D
Ik las "a Chick and a Joint"

Rob

Twilicht Stars

Ik was eerst helemaal verslaafd aan Zelda.. maarach.. dan heb je die uitgespeeld, of je kunt niet meer verder zegmaar.. tsjaa.. dan kick je snel genoeg af XD

Rob

Zijn er mensen die "Rift" spelen? Zoja, kunnen jullie me vertellen wat jullie er van vinden? Ik wil hem spelen, alleen er is geen trial, dus ik wil wel eerst even weten of het een leuk spel is. :P