Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

De Wachters - Tijgerke

Gestart door Jnusch, 7 februari 2010, 00:55:53

Vorige topic - Volgende topic

Jnusch

"De Wachters"
door Tijgerke

tijgerke87

De groep slaapt eindelijk dus besluit ik eens op onderzoek uit te gaan, de reisleider had het afgeraden maarja die wil het liefst dat we aan elkaar vastzitten met ijzeren kettingen.
Eerst  kijk ik of er niemand inmiddels is wakker geworden, dit blijkt niet het geval.

Na 5 minuten gelopen te hebben spot ik een vreemd oplichtend  object, er staan wat tekens op die ik nog nooit eerder heb gezien.Het zijn allemaal veren in diverse posities,formaten en vormen.
Terwijl ik het oppak schrik ik van een vreemd geluid,"waar dat geluid vandaan joost mag het weten maar ik ga heel snel terug naar het kamp"
Die nacht val ik verrassend snel in slaap echter de droomm die nacht is erg apart te noemen.

er spreekt een vrouw me toe in een vreemde taal,ik luister aandachtig.Ze geeft me een ketting met vreemde symbolen erop en kijkt me hoopvol aan

Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle - Plato

tijgerke87

met een vreemd gevoel word ik wakker, veel tijd om erover na te denken heb ik niet want er staat een forse wandeltocht op het programma.
Een aantal expeditie leden protesteert nog even maar onze expeditieleider vind dat 100km best te doen is te voet.

Terwijl ik snel mijn slaapmat oprol en hem bovenop mijn tas leg  pak ik nog snel de vreemde ketting op van de grond en doe hem om m'n nek.Om vragen te voorkomen verstop ik handig de ketting onder mijn kleren."we hebben geen uur de tijd ella, schiet eens op" hoor ik plotseling schel in m,n oor. Die verrekte expeditieleider had veel haast blijkbaar.Snel kijk ik nog even rond en ben gelukkig niets vergeten.
Na een aantal dagen doe ik de ketting af en doe hem in m'n tas, om een 1 of andere reden voel me ik me raar sinds ik die ketting om had en dat gevoel was verdwenen als ik hem niet om had.De expeditie had na aantal weken rondreizen niks opgeleverd, de vele unieke diersoorten waarvan ze foto's had kunnen maken hadden alle blaren ruimschoots goed gemaakt.

Thuis ging het leven weer zijn gangetje en de lessen archeologie op de universiteit waren nog altijd even saai als anders. Dagen weken maanden gingen voorbij en ze dacht al niet meer aan de vreemde ketting die ze in haar tas had gestopt.
Haar broer hielp haar in de zomer mee met de nieuwe meubels in huis te plaatsen toen ze op de expeditie tas stuitten.Verveeld gooide ze die op haar bed, gelukkig had ze nooit weer zo'n vreselijke tocht moeten lopen.

tijgerke87

Loom ging ze op de bank zitten en zette een rustig muziekje op.
Ze koos voor een nummer van Enya- orinoco flow zachtjes zong ze mee

CiteerLet me sail, let me sail, let the Orinoco flow,
Let me reach, let me beach on the shores of Tripoli.
Let me sail, let me sail, let me crash upon your shore,
Let me reach, let me beach far beyond the Yellow Sea.

Sail away, sail away, sail away.

From Bissau to Palau, in the shade of Avalon,
From Fiji to Tiree and the Isles of Ebony,
From Peru to Cebu hear the power of Babylon,
From Bali to Cali, far beneath the Coral Sea.

hiervan werd ze altijd al ontspannen maar nu was het alsof ze in een trance raakte. Ze was in een soort van droom beland.
Er stond een klein meisje voor haar die haar hand pakte en vragend ella aankeek, Ella begreep het niet en wilde weglopen maar iets weerhield haar ervan.

terwijl ze meeliep zag ze alleen maar chaos en verwoeste huizen en vele gewonden, af en toe trok het meisje haar verschrikt een steegje in alsof ze in gevaar waren.Uiteindelijk kwamen ze uit bij een tempel, het leek erg op de tempel die ze eerder in een droom had gezien.Hij was helemaal verwoest en het was muisstil.

Ze liepen door een muur heen en ze kwamen in een grote balzaal met een tweetal grote tronen, in 1 van de 2 zat een man met zijn gezicht vol krassen.Hij rende bijna op haar af, eerst was ze bang dat hij haar was aan ging doen maar ze werd bijna platgedrukt zo hard drukte hij haar tegen zich aan. Vervolgens nam hij haar mee naar een mooie grote kamer waarin in een grote spiegel hing, nieuwsgierig keek ze in de spiegel en zag dat een een vreemd maar mooi gewaad aan had.Met om haar nek de ketting die ze een jaar geleden had gevonden
hierna schrok ze wakker.

Ze rende snel naar haar bed en bekeek de ketting eens goed, hij gloeide.

tijgerke87

Ze besloot dit rare voorval te negeren zo goed en kwaad als het kon, ze kon het echter niet uit haar hoofd zetten.Ze droomde er elke nacht over en geregeld ging plotseling de cd speler aan en was telkens hetzelfde lied te horen namelijk Enya met orinoco flow.
Haar beste vriendin die al veel vreemde dingen had meegemaakt raadde aan om de stekker uit de speler te halen, dit hielp kort want niet lang erna hoorde ze dit nummer in haar dromen.Ten einde raad dan maar haar broer vragen of die mee wilde naar de plek waar ze de ketting had gevonden, zo kon het niet verder.

De reis naar Kasane was snel geboekt, ze herinnerde zich dat ze er nog een fotorolletje in de tas moest zitten met mooie foto van bijzondere dieren.Ze dook de doka in en ontwikkelde eigenhandig de foto's, daar kwam ze de ene na de andere rare gedaante op de foto's tegen. Het leek verdacht veel op het meisje in haar dromen die steeds in een ander hoekje van een foto verscheen.Soms was het best grappig, zeker als ze een gek gezicht trok. Het was vooral eng.

Een week voordat ze zouden vertrekken ging ze met haar hele familie zwemmen,aldaar gleed haar broer uit in 1 van de douches met een zware hersenschudding tot gevolg.Ze baalde er flink van maar de tickets waren al betaald en het was zonde om beide tickets te laten vervallen.Ze moest haar broer beloven heel voorzichtig te zijn en een goede gids te nemen.

Bezorgd zwaaide hij haar op het vliegveld uit, tegen haar ouders had ze verteld dat ze daarheen wou om nog eens de schoonheid van de natuur aldaar te aanschouwen.
Na het inchecken van haar reistas waarop ze vreemd werd aangekeken omdat de meeste mensen koffers meenemen ging ze op haar plek zitten in het vliegtuig.
De lange vliegreis was begonnen.

tijgerke87

Ze had in het vliegtuig geluk met de buurman, ongeveer zelfde leeftijd en bovendien erg handsome.
Alle rare gebeurtenissen van de afgelopen tijd dacht ze even niet aan, zijn mooie groene ogen en de gebruinde torso kregen haar volle aandacht want terwijl ze een saaie film draaiden in het vliegtuig leunde ze fijn tegen hem aan.
Ze kreeg de film nauwelijks meer mee terwijl ze in slaap sukkelde. Ze had de rest van de  vlucht geslapen want ze werd gewekt door haar buurman 10 minuten voor ze zouden landen.Ze schrok wakker toen hij haar op haar voorhoofd kuste.

"come with me to my hotel, looks like you could use some sleep" hij zag dat ze zichtbaar eerst even schrok. "don't worry there wil not happen even an slightest thing that you don't want, i just want to start your trip safe and rested"
Toen ze vroeg waar hij dan zou gaan slapen antwoorde hij "If you want i can sleep on the couch tonight"

Ze had voor het eerst weer goed geslapen en en dan ook nog tegen een heerlijke hunk aan, die notabene voorstelde dat ze bij hem in hotel een nacht te slapen om zo uitgerust aan haar tocht te beginnen. Hier ging ze maar al te graag op in en maakte haar riemen vast voor de landing.Het was een hobbelige landing maar uiteindelijk stonden ze veilig en wel op de grond.
Het duurde een eeuwigheid voor haar tas eindelijk van de band rolde, ze keek eerst of de ketting er nog wel inzat en gelukkig zat die nog precies op de plek waar ze die in de tas had gedaan.

Terwijl Amir geduldig bij een kiosk wat drinken kocht wachtte hij daar geduldig op haar , want ze had hem naar zijn naam gevraagd nadat ze besefte dat ze helemaal niks van hem wist.Ze snelde naar hem toe met haar tas op haar rug.
"Is that bag not to heavy for you Ella ?" beledigd keek ze hem aan. Maar lang kon ze niet boos blijven op hem, ze moest juist wel beetje glimlachen om hem. Blijkbaar was hij niet gewend dat een vrouw met gemak een reistas van die grootte op haar rug droeg.
Ze wilde al een taxi aanhouden maar hij wees haar op een jeep die klaar stond voor hem MET chauffeur .Ze kon in de zijspiegel amir uitgebreid bekijken die druk in gesprek was met zijn broer die hem was komen ophalen.Uit het niets zei hij "You like the view Ella ? , waarop ze zo rood als een tomaat werd en de 2 broers een veelzeggende blik uitwisselden.De rest van de autorit vermeed ze elke blik van Amir en zijn broer die ze niet nog meer blozende blikken gunde, toch kon ze het niet helemaal laten.

Eenmaal ingecheckt vroeg ze zich hardop af hoe Amir zo'n luxe kamer kon betalen, hij vertelde dat zijn broer hier weliswaar niet eigenaar van was maar wel een mooie functie als manager had.Zodoende kon hij veel gedaan krijgen hier.

tijgerke87

Terwijl Amir een douche nam pakte ze haar tas en koos een aantal kledingstukken uit die ze morgen aan wou doen.Hoewel Amir het vast niet erg zou vinden als ze nog een extra nachtje zou blijven, besloot ze dat 1 nachtje goed slapen voldoende zou zijn om de reis te maken.

Ze besloot het zich makkelijk te maken en pakte het boek die ze tijdens de vlucht had willen lezen.Ze was zo verdiept in het verhaal dat ze niet merkte dat amir de kleding die ze op bed had gelegd netjes in een lade had gelegd en de tas keurig naast het bed had gezet."don't you wanna shower ella ?" klonk er naast haar.Van de schrik klapte ze het boek zo hard dicht dat haar vinger pijnlijk klopte nadat ze die had weggetrokken tussen het boek weg.Er verscheen een grijns op het gezicht van Amir, "didn't know i could be that scary gheghe, the shower is free now"

Ze pakte nog snel een badjas en een handdoek,snel ging ze de badkamer in.
Ze spoelde alle vuil van zich af en begon te neuriën, het eerst wat in haar opkwam was Orinoco vreemd genoeg.Ze had een berenhonger gekregen inmiddels en hoopte stiekem dat er al roomservice was besteld, terwijl ze zich had afgedroogd en de badjas vastknoopte keek de dromerig in de spiegel.Ze mocht er best zijn concludeerde ze.

Ze keek verbaasd op het bed de jurk had als ze goed keek wel wat weg van het gewaad die ze eerder in haar dromen had gedragen.Ook lag de ketting die in haar tas had gezeten bij de jurk.

tijgerke87

Ook lag er een handgeschreven brief bij

Dear ella,
You are probably a bit shocked but let me explain everything.
I also found a necklace like you found last year,unfortunately i haven't had the chance to speak with you without being noticed by your friends.

After a lot of research i found out that the necklaces are a part of a set, after comparing yours with mine i am pretty sure that both of our necklaces together form some sort of key to an ancient civilisation.

I have found this dress after you picked up the necklace,what the reason of your dreams is i don't because i have also been haunted by them.I will be back in half an hour so you can proces al i have written to you .

xxx Amir

Ze was van de ene verbazing in de andere gevallen, vooral het feit dat hij wist van haar dromen.Daar hadden ze het helemaal niet over gehad.
En toch hij gaf haar een veilig gevoel, haar verstand zei ga hier zo snel mogelijk vandaan maar iets in haar vertelde haar dat ze haar reis moest vervolgen en alles over zich heen moest laten komen.

Een half uur later was hij terug en trof haar aan spelend met de ketting die ze destijds gevonden had, hij had een beetje eten meegenomen van de keuken.
In gedachten verzonken at het op, het smaakte wel maar haar eetlust was verdwenen na alle verrassingen van vandaag.Terwijl ze aangaf liever alvast te gaan slapen zei hij iets over dan ga ik de slaapbank wel klaarzetten voor mijzelf.
Hij bedacht zich na het zien van Ella's teleurgestelde gezicht en kroop erbij in bed, als een echte heer wilde hij alle kussens al tussen hen in leggen maar ella legde die demonstratief weg. Ze legde haar hoofd op zijn borstkast en niet veel later sliep ze.

tijgerke87

Ze had vannacht zowaar weer niet gedroomd en vroeg zich af of dit iets met Amir te maken had.Ze keek nog eens goed naast haar en ze zag dat hij er niet meer lag, snel doezelde ze weer in slaap.

Ondertussen
Amir zat al vroeg in de ochtend geschriften te bekijken aan een bureautje,zijn ogen dwaalden echter telkens af naar de slapende Ella.

Hij snapte het niet dat ze hem niet op de bank had gedirigeerd maar erg was het ook niet. Ella was een mooie,sportieve en vooral lieve jonge vrouw die wist wat ze wilde.
Deze eigenschappen had hij nooit gevonden in vrouw in zijn geboortedorp, ze waren allemaal vooral volgzaam en naief.

Op zijn 9e was hij samen met een oom in de stad  gaan wonen, de dorpsoudste had hier altijd sceptisch tegenover gestaan want alle jongeren vertrokken al naar de stad.
De enige manier waarop hij weg mocht was als hij een meisje vond waarmee hij de traditie van de stam kon voortzetten.
Dat hij niet zomaar weg mocht draaide om een ritueel die eens in de 100 jaar gedaan moest worden om de wachters der tijden tevreden te houden, en hij was de uitverkorene om dit samen met zijn ware uit te voeren.

Toen hij het voor het eerst hoorde leek het simpel, er zat echter een tijdlimiet aan vast en tot overmaat van ramp was de dorpsoudste een deel van de geschriften
kwijt.Daarom was hij zo ijverig altijd op school geweest, alleen een geleerd man kon de teksten ontcijferen.

Het was inmiddels 9.00 in de ochtend geweest en de wekker die hij gezet had ging per ongeluk toch af waardoor ella wakker werd.Erg leek ze het niet te vinden want ze sprong het bed uit en begon aan haar ochtend oefeningen.

Ze werkte een heel lijstje af; 50x opdrukken . 50x buikspieroefeningen en wat gewichten kwamen tevoorschijn uit de tas.

Hij probeerde te doen alsof hij niet constant keek maar ze had het door. Dit keer was het haar beurt om te vragen "you like the view Amir ? gheghe die had hij verdient en beiden schoten ze in de lach. Ze kenden elkaar nog maar kort maar het voelde alsof ze elkaar al jaren kenden.

tijgerke87

terwijl ella haar laatste oefeningen afgerond had werd er op de deur geklopt, het was Amir's broer.Hij zag dat de slaapbank die hij had geregeld niet gebruikt was en keek Amir indringend aan, die meteen heftig nee schudde en hem geruststelde.

Wat was er toch met diens broer, meteen ervan uitgaan dat er meer gebeurd als slapen.Toen ramses weg was vertelde amir dat zijn oudere broer vooral tegenover hem zeer beschermend was betreft vrouwen.Alles had te maken met een traditie uit zijn geboortedorp vertelde hij, hij was de uitverkorene en als die voor het ritueel had plaatsgevonden de liefde had bedreven zouden de wachters der tijden verderf gaan zaaien.Zijn hele familie stond erop dat hij de wachters niet reden zou geven om kwaad te worden dus zo goed en kwaad als hij kon hield hij zijn belofte.
Hij had er eerst niet zo in geloofd maar na de  ontmoeting met Ella begon de overlevering van de verhalen steeds meer op zijn plek te vallen.

Ella wist niet wat dit alles te betekenen had maar haar eerste prioriteit lag bij een ontbijt in haar maag te krijgen, ze kleedde zich om en liep samen met Amir het restaurant binnen om een hapje te eten.

tijgerke87

Er zat een gevarieerd gezelschap was in de zaal aan het eten, enkele zakenlui die zichtbaar in een zware discussie zaten met elkaar kregen kwade blikken van de rest van de etende gasten.Bijna beledigd aten ze snel het eten op en vertrokken snel.Dit schouwspel zorgde dat het bijna uitproestte.

Terwijl amir even werd weggeroepen besteld ella alvast een uitsmijter voor hun beide.Ze besloot even naar huis te bellen dat ze veilig was aangekomen en dat ze vandaag aan de reis zou beginnen, lang was het gesprek niet, dat vond ze te duur. Tien minuten later kwam hij met een bedroefd gezicht weer terug.Hij stond op het punten om tranen te laten vloeien want hij kon niet veel meer uitbrengen als : "mijn vader"  en "moet er snel heen".
Het eten stuurde amir naar de keuken met de boodschap; is voor het personeel.

Eenmaal terug in de hotelkamer pakte ze haar spullen snel bij elkaar want Amir zou het vast wel vervelend vinden als ze mee zou gaan naar zijn familie.
Betekent meestal niet veel goeds als je word gesommeerd snel naar je vader toe te gaan.Dit bleek niet juist gedacht van haar, want toen ze voorstelde dat ze dan vandaag zou beginnen aan de tocht vroeg hij haar om met hem mee te gaan. "you are special to me, feels like i know you all my life while we only met eithother yesterday. So i would love to have you by my side from now on" ze moest ervan blozen. Toen ze instemde om mee te gaan kustte hij haar teder op de mond, van alle verrassingen van de afgelopen paar dagen was dit toch de leukste dacht ze terwijl ze blozend nog even goed keek of ze alles mee had. Ze schrok bijna van de handen van amir op haar heupen terwijl die haar influisterde dat die ene ketting vast goed zou staan.Hij voegde direct daad bij het woord, en liet zijn dat hij ook zijn ketting om had.

De reis naar zijn geboortedorp duurde 3 uur , onderweg keek ze haar ogen uit.Ze maakte dan ook veel foto's deze keer, ze stopten halverwege bij meertje waar twee secretarisvogels waren.De broers keken elkaar lang aan zonder wat te zeggen, ramses keek nog even naar Ella en knikte. Amir pakte op dat moment een gekleurde zakje uit de kofferbak, om vervolgens Ella stilzwijgend aan te kijken en haar mee te nemen naar de water kant.
Ramses bleef in de auto zitten en rookte een sigaretje.

Het enige wat hij daar tegen d'r zei was "let it al happen, you can trust me " en keek haar nog eens diep in de ogen , als gehypnotiseerd liep ze met hem mee het water in.Toen ze amper kon staan in het water legde hij haar rug, haar handpalmen werden  opengespreid en hij legde in beide handen een gedroogde roos.Terwijl hij een vreemd lied begon te zingen raakte ze in een droomtoestand.

De secretarisvogels veranderden in  twee serieus ogende maar erg vriendelijke oude mannen, ze kreeg een film te zien van hoe haar leven tot nu toe was geweest.De mooie gebeurtenissen waren te zien maar ook het pijnlijke verlies van haar zus toen ze negen jaar oud was. Ze trok het bijna niet meer , uit het niets kwam een bekend gedaante.Het was haar zus die tijdens een expeditie omgekomen, er verscheen een grote glimlach op het gezicht van haar zus terwijl ze de volgende woorden uitsprak "altijd geweten dat jij tot grootste dingen in staat zou staan, ik ben trots op je . Vertrouw op Amir hij zal je kompas zijn tijdens je reis"

Toen verdween ze weer in het niets,de 1 man keek Ella goedkeurend terwijl de andere een symbool tatoeëerde op haar voet. het voelde vreemd genoeg aan als een streling. Terwijl ze langzaam uit de droomtoestand ontwaakte zorgde Amir dat ze op de oever terecht kwam.

*3388 woorden*

tijgerke87

Ella had de ceremonie goed doorstaan te zien aan het teken op haar voet, 2 van de wijze mannen uit het dorp waren naar dit water gekomen en het enige wat hij had moeten doen was haar in een droomtoestand te brengen. Ze hadden haar geschiedenis nagetrokken en zodoende een naam gekozen die bij haar paste.
Bij geboorte werd dit meestal gedaan door maar voor Ella werd een uitzondering gemaakt omdat Amir haar als zijn ware zag.
Ook hadden ze hun goedkeuring gegeven om een liefdesrelatie met Ella te beginnen door middel van vleugel van een adelaar op haar kuit.Amir had er ook een vleugel van een adelaar opstaan
De mannen waren weer vertrokken naar het dorp met stille trom.

Ze was erg blijkbaar moe ervan geworden want Amir tilde haar op en legde haar op de achterbank van de auto en legde haar hoofd op zijn schoot. Hij vroeg aan zijn broer te kijken welke er bij haar op stond, immers iedereen van zijn dorp had er 1 en het verschilde per persoon.
De zijne betekende "de vreedzame" en die van Ramses "de loyale", hoewel het mooie namen waren kwamen die namen vaker voor. Die van Ella schrokken ze bijna van "de matriarch", dat betekende dat de wijze mannen veel potentie en toekomst in haar als een leider zagen. Deze was tot nu toe bij enkele dorpsoudste gezet en nog niet eerder bij een vrouw.

Terwijl ze langzaam wakker werd keek ze verward naar Amir en vroeg er in hemelsnaam gebeurd was, en waarom haar voet en kuit zo raar aanvoelde. Hij vertelde dat de er op zijn verzoek een ritueel had plaatsgevonden om toestemming te krijgen van de wijzen van zijn dorp om verder zijn leven te delen met Ella. Omdat ze op die manier familie werd kreeg ze ook een extra naam meegegeven van de wijzen. Snel bekeek ze haar voet en kuit en nam alles in zich op, het zag er mooi uit.
Ze had altijd al een tatoeage gewild maar nooit echt gedurfd, en nu op haar 23e had ze 2 zeer bijzondere.Ze had al snel door dat de vleugel op haar kuit hetzelfde was als die van Amir die de zijne liet zien.

Maar wat die op haar voet betekende ze had geen idee wat die moest betekenen.Dit werd haar uitgelegd door ramses, "the wisemen aparently see an great leader with a lot of wisdom in you, thats why you are called matriarch " ze proefde wat jaloezie in de woorden van ramses en vroeg maar even niet door. Amir keek haar echter wel blij aan en draaide haar naar zich toe, toen kuste hij haar vol op de mond.Ze vroeg nog snel aan Amir hoe het dan zat met zijn vader :"there is no better present for a dying father to see his son happy with the woman he loves" De rest van de reis werd er niet gesproken en zelfs de fotocamera werd niet aangeraakt door ella, die was te vereerd door de naam die ze had gekregen en keek dromerig voor zich uit terwijl ze tegen Amir aanhing.

Eenmaal aangekomen in het dorp was ze verrast door hoe ze gekleed waren en het dorp eruit zag, alsof de tijd stilgestaan had.
Hutten van klei, kleding van de leer dieren, maar ze jaagden wel op een moderne manier DMV jachtgeweer en er waren zelfs 3 mensen die een portofoon in hun bezit hadden. Een mooie mix van oude tradities en het "moderne"leven.

Een aantal vrouwen kwam meteen op Ella afgerend, en doken op de grond om te kijken wat ze op haar voet had. Een heel tumult ontstond toen ze ontdekten wat er op haar kuit stond. Ze begonnen allemaal te gillen en riepen de rest van de vrouwen erbij. Ook Amir kreeg meer aandacht als hij gewend was, die kreeg alle mannen van het dorp over zich heen. Die snapten niet dat hij een westerse vrouw had uitgekozen. Ze wist niet meer hoe ze het had en viel  om, ze werd opgevangen door een meisje van haar leeftijd die haar snel meetrok haar hut in en die ook inmiddels Amir weg had getrokken bij de mannen.

Toen ze eens goed rondkeek lag er een oudere man in de hut waar Amir emotioneel naast zat en mee praatte,de man wenkte dat ze naar hem toe moest komen.
Hij kwam met veel moeite overeind en wees naar haar enkel met een tevreden glimlach, "so you are the girl that he is so crazy about" grinnikte hij, "about time"sneerde hij met een grijns naar zijn zoon die lachtte als een boer met kiespijn. Kon hij er wat aan doen dat de vrouwen in het dorp hem niet konden bekoren.

Amir was hier niet om ruzie te maken met zijn vader, dus hij besloot dat het tijd werd dat ze de strijdbijl gingen begraven .Dit gebeurde op een mooie maar grappige manier. Amir die zichtbaar erg zuinig was op zijn mooie lokken knipte met een schaar die het meisje hem aangaf er een stuk vanaf en gaf die aan zijn vader. Die op zijn beurt een lok van zijn haar af liet knippen en aan zijn zoon gaf.Na 5 minuten gezeten te hebben werd de man moe en ging weer liggen, ook greep hij naar zijn borst terwijl hij bijna geen adem meer kreeg.De plaatselijke medicijnman werd erbij geroepen en die schudde bedroefd, dit zou niet lang meer duren en stuurde iedereen behalve Amir weg en riep zijn broer erbij.

Terwijl de rest van dorpelingen net als Ella buiten moest wachten besloot ze te vragen hoe het meisje dat haar meegetrokken had de hut in hier terecht was gekomen. Ze had het meisje in het engels de medicijn man horen roepen dus het was niet nodig met handen en voeten te spreken.

*4355 woorden*

tijgerke87

Veel kans kreeg ze niet om wat te vragen want het meisje liep met tranen in haar ogen naar haar hut.Blijkbaar was het niet wenselijk om je tranen te laten zien, want ze kreeg van een oud vrouwtje een pijnlijk tik op het achterhoofd toen ze met rode ogen terugdacht aan hoe pijnlijk het was om te vernemen dat ze haar zus nooit meer zou terug zien.Het vrouwtje wees beledigd naar boven waar een paar sierlijke vogels rond cirkelden , ze snapte niet waarom maar het was duidelijk dat huilen in openbaar niet kon.

Ze besloot het meisje op te zoeken in haar hut "can i come in ? " het duurde even maar toen hoorde ze een ja.Ze kwam voorzichtig binnen en zag allemaal foto's hangen en ook een paar oude posters waar madonna in het begin van haar carriere.
Het was duidelijk, ze heeft een band met de westerse wereld maar niet een recente.
Er werd gebaart dat ze naast haar moest gaan zitten, ze begon te vertellen.

When my mother visited this village for her work she had an forbidden affair with one of the men from the village, he had to make a choice to merry her or leave this village. He made the decision to merry her and I was born.

Unfortunately did she missed the outside world too much and left us all suddenly, my father searched for her and found her attacted by lions. He was too late because she already lost too much blood. I got al her stuff that she left behind.

Btw my name is Mara and my second name is "the owl", terwijl ze wees naar haar voet

Ze wist even niet wat ze moest zeggen en legde een arm om haar heen en zo bleven ze een half uurtje zitten, uit het niets vroeg Mara "you have lost your sister am i right?
Ze keek verschrikt het meisje aan,en vroeg hoe ze dat wist. Ze wees met een knipoog op het zakje van haar zomerjurk waar ze een klein fotootje had zitten van haar zus met op de achterkant geboorte en sterfdatum.

Ze konden niet lang verder praten want het vrouwtje die ella eerder een tik gaf kwam kwam naar binnen met de boodschap dat het nu toch echt tijd was om definitief afscheid te nemen van Ray zoals de oudere man bleek te heten en liep toch wel best  geschrokken mee.De man had een goede indruk op haar achtergelaten en had graag hem beter leren kennen.

Terwijl amir samen met Ramses rustig de hut uitliepen kon de rest van het dorp afscheid van hem nemen.De beide heren pakten zonder iets te zeggen ieder een hand van Ella en namen haar mee naar een hut net buiten het dorp, daar spraken ze pas weer."my father told me that we should tell you all about an tradition that comes back every hundred years
"The elders have chosen me to do the ritual, according to story's i should stay at an temple an guard the portal for 24 hours together with my greatest love"
Bij de laatste woorden keek hij haar verliefd aan.

"there is time enough te explain everything but it is crusial that you stay here in the village untill the ceremonie has been completed" , one more thing the next  three days we honour our father by living sober in this cottage.Ze zag dat haar tas er al stond, ook werd verteld dat de anderen uit het dorp 3x per dag wat eten en drinken kwamen brengen voor hun 3en. "hope you don't mind staying with the two of us"  grinnikte Ramses

tijgerke87

Het is nog best gezellig zo met z'n 3en, de heren bleken erg veel plezier in kaarten te hebben.Die hadden ze nog snel uit de wagen gehaald en meegenomen de hut in.
Veel kaart-variaties kende Ella niet maar verbazingwekkend maakte ze nadat ze het een beetje snapte de heren keer op keer in.
Zichtbaar waren ze er niet blij mee en waren blij dat mara hun wat te eten en te drinken kwam brengen, Mara kon niet blijven want ze hadden haar nodig in het dorp.

Nadat ze een heerlijk maal naar binnen hadden gewerkt vonden de heren het tijd voor revanche, verliezen van een vrouw konden ze niet hebben. Dit keer wonnen ze wel vaak en ramses ging met een grijns op zijn gezicht liggen op z'n matje en zorgde dat de klamboe zo hing dat hij geen last zou hebben van eventuele muggen, had toch maar mooi dat vrouwtje verslagen. Amir vermoedde echter al een tijdje dat ze hen liet had laten winnen.

Terwijl ze zich beide klaarmaakten voor de nacht en de klamboe goed hingen fluisterde hij nog in haar oor dat ze de volgende keer niet zo opzichtig moest verliezen. Bijna geschrokken werd ze knalrood waarop hij op zijn beurt hartelijk begon te lachen.
Ze ging maar snel in haar slaapzak liggen en legde haar hoofd op het kussen die ze had gemaakt van een dikke trui.Terwijl Ella in slaap viel kon Amir de slaap maar niet vatten, de laatste paar dagen waren onwerkelijk bestond het lot dan toch ?

Hij ging alle gebeurtenissen na van het afgelopen jaar, eerst zag hij haar samen met de expeditie leden.Hij zag haar schrikken toen hij op een takje trapte nadat ze de ketting had gevonden die hij voor haar had neergelegd. Ze was hem eerder al opgevallen en had haar een paar dagen gevolgd voordat hij besloot het erop te wagen, elke nacht maakte ze een wandeling had hij gemerkt. Altijd in de zelfde windrichting zodat ze niet kon verdwalen, op deze manier wist hij zeker dat ze de ketting zou vinden.

De dag erna was hij haar spoor kwijtgeraakt en was hij raad gaan vragen bij de priesteres die in de tempel woonde.Deze had hem gezegd dat het allemaal wel goed kwam en dat ze hem zou vertellen waar en wanneer hij haar weer zou zien.
De priesteres had hem verteld een paar dagen op vakantie te gaan in een ver westers land, en als hij terug zou gaan zou ze hem vanzelf vergezellen. Dit alles was gegaan zoals voorspeld.Hij moest alles snel gaan voorbereiden voor de ceremonie die over een maand plaats zou vinden, hij wist niet hoe lang ella zou kunnen blijven met haar huidige visum maar dat kon geregeld worden als het nodig was. Genoeg mazen in de wet waar ze gebruik van konden maken

tijgerke87

De 3 dagen waren voorbij, ze had veel tekeningen gemaakt van de vele mooie vergezichten.Ze dacht eerst dat ze moesten blijven in de hut maar al snel werd haar uitgelegd dat het gewoon de bedoeling is dat je dan even niet in het dorp komt .Ze ging overdag lekker in de schaduw zitten te tekenen terwijl de Amir en Rames in stilte aan het mediteren waren af en toe kwam Amir bij ella kijken die hem graag haar tekeningen liet zien, ook tekende ze af en toe Amir die rustig aan het mediteren was.

En in tegen de avond als het wat kouder werd gingen ze met zijn drieën wat kaarten, het was erg gezellig maar ze verheugde zich erop om het dorp te kunnen verkennen.
Na 3 gezellige,stille en lange dagen werden ze met veel gezang opgehaald bij de hut door de rest van het dorp, op een soort van brancard lag de oude man helemaal versierd en verkleed.Hij had veren over zijn armen geschilderd gekregen, het zag er echt prachtig uit.

Na een lange wandeling kwamen ze uit bij prachtige tempel, die alleen bereikbaar was via een pad die nagenoeg verscholen lag. Het was een waar doolhof om er te komen dus ze had de groep niet uit het oog verloren. De ceremonie werd begeleid door een priesteres die het gezicht van de man zalfde en voor hem bad, iedereen ontving een bloem "de calla" en ook werd er een calla in de hand van de man gelegd.
Daarna liep de priesteres samen met een aantal hulpjes met de man de tempel uit, de rest van de dorpelingen bleef in de tempel achter zo ook Amir en zijn broer samen met ella. Ze was erg onder de indruk geweest van het hele gebeuren en vroeg zich af wat er nu met de man gebeuren zou.

Er werd haar verteld dat volgens de verhalen de overledene door de poort gaat en eeuwig verder leeft onder de bescherming van de wachters. Over de wachters zou ze later nog meer horen vertelde een oud vrouwtje, zowel Amir als Ramses had het even te kwaad en wreven de tranen snel uit hun ogen voordat het oude vrouwtje het zag.
Terwijl de dorpelingen terugliepen hield Amir haar tegen toen ze mee wilde lopen en gebaarde dat ze even moest blijven, ze zouden met zijn 2en wel de weg terugvinden naar het dorp. De priesteres kwam terug met een gehavend gezicht maar tevreden gezicht, wat er met haar was gebeurd wilde ze nog niks over zeggen maar ze was duidelijk geschrokken.
Ze riep de 2 bij haar en haar hulpjes die er al net zo gehavend uitzagen stuurde ze terug naar het dorp.

Toen de vrouw zeker wist dat ze helemaal alleen waren begon ze gespannen te vertellen, Ella kon het allemaal niet goed volgen en het duizelde haar allemaal en het enige wat ze snapte dat de ceremonie vervroegd moest worden omdat het anders helemaal misging bij de wachters. Veel uitleg wilde de priesteres niet geven aan haar, alleen dat alles goed zou komen.

*5942 woorden*