[Spel] Bordspellenreünie over tien jaar!

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 19:44:27

Vorige topic - Volgende topic

Perry26

Thelight288

Thelight288 komt ook aan bij het huisje! *Kuch kuch*. Thelight doet de deur open en roep Hallo iedereen! Waterwork zei al ik hoorde al dat jij t was, die hoest herken ik uit duizenden. Gezellig om jullie hier weer terug te zien. Ik heb zin in de bordspellen! Thelight gaat iedereen langs en geeft ze een dikke knuffel, wat goed jullie weer te zien na deze lange tijd. Hey Loetjef en Wurn leuk leuk dat jullieber weer bij zijn!

Wat is het druk zeg. Ik weet nog dat we op het laatst met maar 10 man over waren nu zijn we weer met 34! Ik zie Falsifica daar zitten. Hey jongen ik weet nog hoe leuk het was om met jou dat enerlaatste spel te organiseren! Jij mag hier de leiding nemen om orde te houden!

himan

Mexicanobroeder

Wesp in Glas

Het bordspel was nog niet eens begonnen of er ontstond alweer discussie over de spelregels. Niet omdat iemand de regels niet begreep, maar omdat Wesp wilde weten wie de bank beheerde en hoeveel rente daarop werd uitgekeerd. Lustige Wolf vond dat onzin. Volgens hem was de bank bij een bordspel gewoon een houten doosje waar je geld in stopte. Wesp vond dat een gevaarlijke gedachtegang. Elias zat ondertussen alweer met een hand chips op de bank en had besloten dat hij zich pas met de regels zou bemoeien wanneer hij daadwerkelijk aan de beurt was.
"Waar is eigenlijk de rest?" vroeg Beertje.
"Welke rest?" vroeg Elias.
"De andere mensen."
"Die zijn er."
"Waar dan?"
Elias keek even rond. Er zaten inderdaad nog meerdere mensen verspreid door het huisje. Sommigen stonden in de keuken, anderen waren buiten en een paar zaten aan een tafel waar niemand iets tegen elkaar zei. "Zie je wel."
Beertje keek hem aan. "Dat zijn mensen. Ik bedoel de rest van de groep."
"Die komen vanzelf."
Op dat moment ging de deur open.
Shaddow kwam binnen.
Ze keek de kamer rond en kreeg meteen een glimlach op haar gezicht. Daarna liep ze rechtstreeks op Elias af. Elias zag haar aankomen en wist onmiddellijk wat er ging gebeuren. Hij stond op, stak zijn hand uit en hield haar op gepaste afstand.
"Nee."
Shaddow stopte.
"Maar ik wilde je knuffelen."
"Dat begrijp ik."
"Waarom dan nee?"
"Omdat ik niet geknuffeld wil worden."
Shaddow keek hem een paar seconden aan. "Maar het is maar een knuffel."
"Dat zeggen mensen altijd voordat ze iemand gaan knuffelen."
Ze bleef staan.
Elias glimlachte vriendelijk. "Niets persoonlijks. Ik knuffel gewoon niet."
Shaddow knikte uiteindelijk en liep naar Beertje, die haar iets minder afstandelijk begroette. Elias ging weer zitten en pakte zijn chips.
"Dat ging netjes," zei Lustige Wolf.
"Ik ben een heer," antwoordde Elias.
"Dat had ik anders ingeschat."
"Dat komt omdat jij mij niet kent."
"Ik ken je al tien jaar."
"Precies."
Aan de andere kant van de kamer stond Wesp voor het raam naar buiten te kijken. Zijn blik was gericht op de parkeerplaats. Meer specifiek op de plek waar zijn Bentley niet meer stond.
"Ik had hem niet moeten verkopen," zei hij.
Niemand reageerde.
"Ik bedoel het serieus."
Beertje keek op. "Je zei net nog dat je een goede deal had gemaakt."
"Dat was voordat ik besefte dat ik geen auto meer had."
"Dat lijkt me inderdaad een belangrijk detail."
Wesp bleef naar buiten kijken. "Ik wil hem terug."
Lustige Wolf kwam naast hem staan. "Kun je hem niet gewoon terugkopen?"
Wesp schudde zijn hoofd. "Dat is tegen mijn principes."
"Welke principes?"
"Ik verkoop iets niet om het daarna duurder terug te kopen."
Elias kwam overeind. "Dan stelen we hem."
Wesp keek hem aan.
"Dat is een uitstekend idee."
Beertje draaide zich langzaam om. "Nee."
"Waarom niet?" vroeg Elias.
"Omdat het een auto is die je een uur geleden zelf hebt verkocht."
"Dat maakt het juist extra persoonlijk."
Lustige Wolf knikte. "Ik zie het wel zitten."
Beertje keek hem aan. "Jij bent een piraat. Natuurlijk zie jij dat zitten."
"Precies."
Wesp trok zijn jas aan. "We moeten snel zijn."
"Waarom?" vroeg Shaddow.
"Voordat iemand hem weer verkoopt."
Elias vond dat een valide punt.
Met z'n allen liepen ze naar buiten. De parkeerwachter stond nog steeds bij de Bentley en leek totaal niet onder de indruk van de situatie. Hij had inmiddels een kop koffie in zijn hand en stond met iemand te bellen. Wesp bleef op een paar meter afstand staan.
"Dat is hem."
"Dat zien we," zei Beertje.
"Ik bedoel mijn auto."
"Dat is ook duidelijk."
Elias keek naar de parkeerwachter. "Hoe pakken we dit aan?"
Lustige Wolf trok zijn piratenjas recht. "We kunnen hem omsingelen."
"Waarom?" vroeg Beertje.
"Dat doen piraten."
"We gaan een auto stelen, geen schip."
Lustige Wolf dacht even na. "Dan doen we alsof het een schip is."
Elias knikte. "Goed plan."
Beertje zuchtte. "Ik ga hier spijt van krijgen."
Ze verspreidden zich over de parkeerplaats. Wesp liep als eerste op de parkeerwachter af en begon een gesprek over de parkeerregels. Terwijl de man probeerde uit te leggen waarom de Bentley niet op de plek stond waar hij volgens hem hoorde te staan, kwam Lustige Wolf van achteren dichterbij. Elias liep aan de andere kant om de auto heen. Beertje bleef op afstand staan en keek toe alsof ze zichzelf later wilde kunnen vertellen dat ze hier nooit actief aan had meegedaan.
Shaddow zwaaide naar de parkeerwachter.
Dat hielp niet.
Een paar minuten later lag de parkeerwachter op de grond met zijn eigen veiligheidsvest over zijn hoofd getrokken. Hij was niet gewond, maar duidelijk ook niet meer in staat om bezwaar te maken tegen de voorgenomen diefstal.
Wesp keek tevreden naar zijn Bentley.
"Daar is hij dan."
Elias liep naar de voorkant en legde zijn hand op de motorkap.
"Mooi ding."
"Dat is mijn auto," zei Wesp.
"Was je auto."
Wesp keek hem strak aan.
"Help me eraan herinneren dat ik hem nooit meer verkoop."
"Dat ga ik niet doen."
"Waarom niet?"
"Dan moet ik het onthouden."
Lustige Wolf liep om de Bentley heen en keek door het raam naar binnen. "Heeft iemand de sleutels?"
Iedereen keek naar Wesp.
Wesp tastte zijn zakken af.
Toen nog een keer.
Hij keek naar de parkeerwachter.
Daarna naar de auto.
"Shit."
Beertje keek hem aan. "Wat?"
"De sleutels heb ik aan de koper gegeven."
Er viel een stilte.
Elias keek naar de Bentley. Lustige Wolf keek naar Elias. Shaddow keek naar Beertje. Beertje keek naar Wesp.
Wesp keek naar de auto die hij zojuist met een gezamenlijke inspanning had teruggestolen.
"Wat nu?"

BloodWolf14

Shaddow

Shaddow sleutelde voor de laatste keer aan zijn nieuwste creatie - de hugtobot. Een robot in de vorm van een octopus, mét zachte stof eromheen, gebouwd om perfecte knuffels te geven. Het was zijn magnus opus - nu nog een prototype, maar als het goed zou werken zou niemand ooit nog zonder knuffels zitten! En wat was een betere plek om hem uit te testen dan de bordspellenreünieweek van Weerwolven van Wakkerdam?

Eenmaal aangekomen bij het vakantiehuis gaat Shaddow eerst naar zijn kamer om daar de robot en zijn spullen op te bergen. Wat als iedereen de robot beter vindt knuffelen en niemand meer hem een knuffel wilt geven? Misschien het beste om eerst zelf iedereen een knuffel te geven! Als hij daarna naar de woonkamer loopt ziet Shaddow TheLight288 staan en geeft hij hem een knuffel. Dan is de rest aan de beurt.

Moonzzz

Met zere vingers van het spelen, propt Moonzz haar ukelele achter in de volle kabine van haar Oranje- Gele Renault Kangoo.
Ze kruipt achter het stuur en zucht. Het is inmiddels al donker buiten en ze heeft nog een lange rit te gaan. De auto voelt muf en broeierig vanbinnen van de warme zonnige dag. Ze draait de airco aan en hoop dat er snel koele lucht uit de ventilatie zal stromen om de chaos van de dag weg te blazen.
Maar nog niets die avond beloofd dat de chaos voorbij is.

Even vakantie, maar zal een week met zoveel mensen die ze al zo lang niet gezien heeft en misschien niet eens kent wel echt vakantie zijn?
Hoe dan ook is het even een uitvlucht van de dolle dwaasheid die het tourleven met zich meebrengt. Even geen media aandacht, gewoon even zijn in het moment en terug naar de nostalgie. Althans... dat hopen we dan maar.
Zal het voelen als die eerste keer op visite gaan bij de "Wie is de mol?" week?
Dat was spannend, om voor het eerst mensen van online te ontmoeten, maar uiteindelijk zo'n warm bad.
Zonde dat die tijd zo snel voorbij is gegaan en de contacten verwaterd zijn.

Anderhalf uur later rijd ze het pad op bij het vakantiehuis. De hele rit was het bewolkt en broeierig. Maar de lucht lijkt wat open te breken. De klamme mist neemt de warmte van de dag met zich mee en een waterig stroompje maanlicht breekt door de wolken. "Typisch.." snuift Moonzzz gniffelend.
Ze loopt om de auto om haar tas met slaapspullen van de bijrijdersstoel te pakken. En ziet door het raam al een groep mensen om tafel uitbundig met elkaar praten. Ze zal wel de laatste zijn.. fijn.. staat ze meteen weer in het middelpunt van de aandacht, dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Een aantal gezichten komt haar gelukkig bekend voor, maar de zenuwen bekruipen haar toch bij het zien van hoeveel mensen het zijn en dat ze er toch een hoop niet eerder heeft ontmoet.
Maar dan vangt ze een glimp van Wannas, de enige met wie ze al die tijd nog wel regelmatig contact heeft gehouden.
Ze raapt de moed bij elkaar, gooit het hengsel van de tas over haar schouder en glimlacht even als ze langs een klein geel auto'tje loopt op de oprit. Die lijkt op haar allereerst eigen wagentje.

10 jaar.. wat een tijd. Een laatste spel als afsluiting van zo'n iconische tijd. Niet dat ze destijds nog heel actief was geweest. Die florerende jaren hadden zich ruim voor die tijd al afgespeeld. Maar toch voelde het als een einde van  een periode.
Die gedachte gaat nog even door haar hoofd als ze haar arm optilt om op de deur te kloppen. Maar ze heeft nog amper geklopt of de deur draait al langzaam op een kier. Hmm.. iemand zal die niet goed dicht gedaan hebben.
Ze haalt haar schouders op en besluit maar gewoon zichzelf binnen te laten.
Aan het einde van een gangetje hoort ze al een hoop stemmen die druk door elkaar praten. Als ze de deur naar de woonkamer openduwt wordt bevestigd dat ze inderdaad laat is.
Groepjes mensen hebben zich verzameld om de eettafel, salontafel en de bar die aan de keuken grenst.
Overal liggen fishes, chips en bierdopjes om een rond speelbord.

"Hee Moonzzz je hoort bij ons, kom zitten, we zijn al begonnen!" Hoort ze iemand roepen. Het voelde gek zo aangesproken te worden. Tegenwoordig noemde iedereen haar Zwaluw, maar dit was weer eventjes oud en vertrouwd.
Duizelig en vermoeid van het rijden, spelen en de drukte, schuift ze aan aan de tafel en doet haar uiterste best om te luisteren naar iemand die haar de spelregels tot in de puntjes probeert uit te leggen. Maar er komt maar weinig nog binnen. Waarom had ze niet gewoon rustig op tijd kunnen komen? Even ademhalen en hallo zeggen tegen iedereen, zonder ongemakkelijk niet mee te zijn met de situatie.

redeast

Qing keek de ruimte rond. Wat een drukte is het! Ze had niet verwacht dat er zó veel mensen naar de reünie zouden komen. 10 jaar was een lange tijd, maar blijkbaar niet lang genoeg om het forum te vergeten. Qing voelde een trots in haar opkomen. Het forum had toch een grote impact gemaakt op vele levens.

Ondertussen waren een aantal mensen al begonnen met het spelen van verschillende bordspellen. Zoals van ouds was er direct weer discussie over de spelregels. Qing schudde haar hoofd. Natuurlijk, het discussiëren zullen ze nooit verleren. Een glimlach brak door op haar gezicht. Het voelde nostalgisch dit gekibbel.

Het gekibbel werd steeds luider, tot het uiteindelijk een volledige ruzie werd. Misschien was het toch handig om iemand aan te wijzen om de boel te leiden. Met een luide stem zei ze: "Hey iedereen! Welkom bij de reünie. Ik zie dat jullie al weer lekker aan het babbelen zijn, maar ik merk dat het wel iet wat ongezellig wordt. Misschien is het handig om bij deze iemand aan te wijzen die dit alles kan leiden?". In de zaal klonk instemmend gemompel.

Nadat het weer wat rustiger was geworden, kwam Falsifica naar voren gestapt. "Ik was eerder spelleider op het forum, dus ik denk dat ik de gewezen man ben." Vanuit de zaal kwam er wat gejuich en wat boegeroep, maar een grote opstand bleef uit. Wel kwam ook TheLight288 naar voren om zich nog aan te melden, maar daar wilde Falsifica niks van weten.

Falsifica klom op een tafel om de groep toe te spreken. "Dank jullie voor jullie steun. Ik zal net zo een goede leider zijn als de spelleider die ik toen der tijd was! Zo maken we er een gezellige..." Falsifica's speech werd ruw onderbroken door een stel vallende tafels, stoelen, en oud-leden. Onder op de stapel lag Shaddow. Verdrietig stond hij op. Van zijn gezicht was af te lezen dat hij zich de reünie heel anders had voorgesteld. "Ik wilde graag een gezellige dag hebben met oude vrienden van het forum. Knuffelen met mensen die ik al heel lang niet meer had gezien, maar jullie hebben het voor mij verpest!" Beschuldigend wees hij met een vinger naar de rest van de stapel hout en levende mensen. "Jullie hebben het gedaan! Ik ga naar huis!".

Het oude forumteam probeerde hem nog tegen te houden. Adriaan en Berrie probeerden nog op hem in te praten om hem te overtuigen dat de meesten wel gewoon gezellig waren, maar het mocht niet baten. Shaddow vertrok zo snel als hij kon en sloeg de deur achter zich dicht.

Jullie kiezen Falsifica als jullie nieuwe Burgemeester. Gefeliciteerd.
In de nacht sterft Shaddow. Zijn rol was Wisselaar.

Kid was inactief.
Sjaera was inactief en wordt vervangen door Williambz.

De volgende deadline is donderdag 20 augustus 21:00.

Thelight288

Zo dat was een intensief spelletje, helaas wat een pech die laatste ronde, maar bedankt Shaddow en aintgotrhythm voor jullie fanatiek spel. Rest van team geel staart voor zich uit. Ja we snapte het niet zo goed klonk het in koor. Behalve ja Roodhapje heeft geen woord gezegd tijdens het hele spel. Hey jongen ben je wakker? Ik dacht dat jij zo fanatiek was met spelletjes?  Of speel je snachts vooral en dan ook een ander spel?

BloodWolf14

Falsifica

"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

De deur sloeg achter Shaddow dicht. Adriaan en Berrie bleven nog even in de gang staan alsof ze overwogen hem achterna te gaan, maar uit de woonkamer klonk al de stem van Elias.

"Dat krijg je ervan als je iedereen probeert te knuffelen!"

Berrie draaide zich om. "Elias."
"Wat?"
"Dat helpt niet."
"Ik constateer alleen een causaal verband."

Lustige Wolf keek ondertussen naar de woonkamer. Na het geweld van zojuist leek het werkelijk alsof er een ketel was ontploft. Stoelen stonden op plekken waar stoelen normaal niet hoorden te staan, fiches lagen verspreid over de vloer en een tafel zag eruit alsof hij zijn beste jaren definitief achter zich had.
"Nou," zei Lustige Wolf tevreden. "Ik vind dat we Kwakzalvers behoorlijk thematisch hebben gespeeld."
Beertje keek hem aan. "Er is iemand kwaad naar huis gegaan en het meubilair ligt in puin."
"Precies. Ketel ontploft."
"Er was geen echte ketel."
"Dat maakt het juist knap."

Qing keek vanaf de andere kant van de kamer naar de ravage en leek zich zichtbaar af te vragen of tien jaar nostalgie dit allemaal waard was geweest. Falsifica daarentegen stond er als pas verkozen burgemeester verrassend tevreden bij.
"Goed," zei Falsifica. "Nu ik officieel de leiding heb, stel ik voor dat we eerst even opruimen."
Niemand bewoog.
"Sterk leiderschap," merkte Zuna op.
Thelight keek naar Aintgothrythm. "Ik vind dat wij genoeg gedaan hebben."
"Jullie hebben een bordspel gespeeld," zei Beertje.
"Intensief."
Moonzzz, die inmiddels door de meeste mensen weer gewoon Zwaluw werd genoemd, keek naar Wannes en schoof voor de zekerheid iets verder van de omgevallen stoelen vandaan. Roodhapje zat ondertussen samen met Carnage en Chaos naar de schade te kijken. Vooral bij die laatste twee was niet helemaal duidelijk of ze de ravage aantroffen of eraan hadden meegeholpen. Niemand voelde bijzonder veel behoefte om dat uit te zoeken.

Noicrec verscheen met zijn denkentje en keek de kamer rond. "Ik stel voor dat we eerst inventariseren wat er kapot is."
Wesp keek onmiddellijk geïnteresseerd op.
"Nee," zei Beertje.
"Wat nee?"
"Jij gaat niets inventariseren."
"Waarom niet?"
"Omdat jij binnen een kwartier de kapotte tafel aan iemand verkoopt."
Wesp keek naar de tafel. "Hij is niet kapot. Hij heeft gebruikssporen."
"Er ontbreekt een poot."
"Authentieke gebruikssporen."
Lustige Wolf knikte goedkeurend. "Ik begin steeds meer respect voor je handelsgeest te krijgen."
Wesp keek hem wantrouwend aan. "Dat vind ik geen geruststellende mededeling."

Niels zat iets verderop met Ollie en had zich tot nu toe verstandig buiten alle discussies gehouden. Lustige Wolf keek naar hem. "Jij bent opvallend stil."
"Ik kijk gewoon wat er gebeurt."
"Verstandig."
Ollie keek naar een verdwaald fiche op de grond.
"Die heeft het spel volgens mij beter begrepen dan wij," zei Elias.

Falsifica klapte in zijn handen. "Goed. Genoeg. We gaan gewoon door met het volgende spel."
"Dat klinkt als exact de houding waardoor dit gebeurd is," zei Beertje.
"Wat spelen we?" vroeg Lustige Wolf.
"Clever Forever." zei Adriaan.
Het werd even stil.
Lustige Wolf keek naar de omgevallen stoelen, de fiches op de vloer, de beschadigde tafel, de pas gekozen burgemeester en vervolgens naar Elias, die alweer chips zat te eten alsof hij bij geen van deze gebeurtenissen betrokken was geweest.
"Clever Forever?"
"Ja."
"Ambitieuze titel."

Wesp pakte de doos op en bekeek hem zorgvuldig. "Wie beheert de punten?"
"Niet jij," zei Beertje onmiddellijk.
"Waarom zegt iedereen dat tegenwoordig?"
"Omdat we je inmiddels kennen."
Lustige Wolf keek even naar Wesp. "Sommigen misschien zelfs langer dan ze denken."
Wesp keek op.
"Wat?"
"Niks."

Lustige Wolf trok een stoel naar achteren en ging zitten alsof de tafel er nog steeds stond. Om hem heen zocht iedereen langzaam weer een plek.

"Goed," zei Lustige Wolf. "Clever Forever dan maar."
Beertje pakte de dobbelstenen. "En deze keer proberen we gewoon normaal een bordspel te spelen."
Iedereen keek haar aan.
Beertje zuchtte. "Ja. Ik hoorde het zelf ook."

Skunki