[Nabespreking]

Gestart door Falsifica, 7 augustus 2026, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

Ik ben een gruwelijke fanatieke speler, maar net zo'n gruwelijk fanatieke spelleider. En daarbij ben ik altijd jaloers op de spellen van adriaan, 123berber en mexicanobroeder.
Een spel waarin je denkt alles te weten en dan kei hard op je bek gaat - vind ik de leukste spellen. Ik heb me best gedaan verdelingen te maken, in al mijn spellen die de clichés een beetje voorbij gaan.

Als klapper op de vuurpijl, dit laatste spel samen met Luuk (thelight288), wou ik alle twists uit de kast halen die we maar konden hebben. Maar ook juist de clichés waar we zo lekker op gaan.

Luuk staat erom bekend verdelingen te maken waarin Goed overpowered is. Ik hoop dat voor mij Slecht altijd overpowered is.

Ons plan was om de Even rolverdeling zo te maken dat Slecht al snel een overmacht zou hebben MAAR daar niet snel mee zou winnen. De oneven verdeling had de meeste dodende rollen. En vier cupido's (Helaas geen trio :( ). Oneven zou Even slecht elke nacht verzwakken.
Al zou Even meerderheid krijgen, moesten ze eerst alle g/s koppels eruit werken en een mogelijk lijk.
Dat Even wolven verraden werd, was voor ons geen verrassing. Het was een kwestie van tijd.

Door de regel aanpassing groeien welpen op ook al zou de laatste wolf die speldag sterven. Daarom was oneven nog niet klaar. Er groeiden twee welpen op.

Toen de tweede lijst (Bertboefjes en Himan) het discussie topic raakte, was het spel klaar. Niet letterlijk, maar het plezier erin wel.
Waar na de eerste lijst de prioriteit van veel spelers draaiden (perspectief even wolven: we helpen de overige wolven, maar focussen op Oneven winnen), was er bij de tweede lijst eigenlijk geen enkel plezier meer iets te doen.

Ik ben niet boos op Beertje, ik denk zelf wel dat die tweede lijst in algemene zin wel wat later het discussie topic had mogen raken.. dan was de afgunst van vele een stuk lager geweest. En ik denk dat 32 fanatieke spelers de druk op winnen veel te hoog lag.
Het is oke te verliezen en een leuk spel te hebben.
Ik weet dat ook ik dit wel eens kan vergeten.

En tja wat kan ik er verder nog van vinden.
Dankjewel voor het meedoen.
Dankjewel voor de positieve momenten van het spel en de complimenten.

Ik ga dit forum gruwelijk missen. :(
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

EliasTheBest

Citaat van: Falsifica op Gisteren om 12:47:49Ik ben een gruwelijke fanatieke speler, maar net zo'n gruwelijk fanatieke spelleider. En daarbij ben ik altijd jaloers op de spellen van adriaan, 123berber en mexicanobroeder.
Een spel waarin je denkt alles te weten en dan kei hard op je bek gaat - vind ik de leukste spellen. Ik heb me best gedaan verdelingen te maken, in al mijn spellen die de clichés een beetje voorbij gaan.

Als klapper op de vuurpijl, dit laatste spel samen met Luuk (thelight288), wou ik alle twists uit de kast halen die we maar konden hebben. Maar ook juist de clichés waar we zo lekker op gaan.

Luuk staat erom bekend verdelingen te maken waarin Goed overpowered is. Ik hoop dat voor mij Slecht altijd overpowered is.

Ons plan was om de Even rolverdeling zo te maken dat Slecht al snel een overmacht zou hebben MAAR daar niet snel mee zou winnen. De oneven verdeling had de meeste dodende rollen. En vier cupido's (Helaas geen trio :( ). Oneven zou Even slecht elke nacht verzwakken.
Al zou Even meerderheid krijgen, moesten ze eerst alle g/s koppels eruit werken en een mogelijk lijk.
Dat Even wolven verraden werd, was voor ons geen verrassing. Het was een kwestie van tijd.

Door de regel aanpassing groeien welpen op ook al zou de laatste wolf die speldag sterven. Daarom was oneven nog niet klaar. Er groeiden twee welpen op.

Toen de tweede lijst (Bertboefjes en Himan) het discussie topic raakte, was het spel klaar. Niet letterlijk, maar het plezier erin wel.
Waar na de eerste lijst de prioriteit van veel spelers draaiden (perspectief even wolven: we helpen de overige wolven, maar focussen op Oneven winnen), was er bij de tweede lijst eigenlijk geen enkel plezier meer iets te doen.

Ik ben niet boos op Beertje, ik denk zelf wel dat die tweede lijst in algemene zin wel wat later het discussie topic had mogen raken.. dan was de afgunst van vele een stuk lager geweest. En ik denk dat 32 fanatieke spelers de druk op winnen veel te hoog lag.
Het is oke te verliezen en een leuk spel te hebben.
Ik weet dat ook ik dit wel eens kan vergeten.

En tja wat kan ik er verder nog van vinden.
Dankjewel voor het meedoen.
Dankjewel voor de positieve momenten van het spel en de complimenten.

Ik ga dit forum gruwelijk missen. :(

Die 2e lijst kwam omdat ik mijn spel wilde verlengen om zo nog op oneven te kunnen winnen. Ik heb dit met beertje besproken. Er waren  nog 1 hooguit 2 lynches nodig voordat zuna (dus wij) aan de beurt waren.

Nogmaals ik vond het spel heel leuk, jammer dat de stekker er uit ging aangezien er niet meer zo lang nodig was voor een ontknoping.

Ja sommige mensen voelen zich genaaid, gebackstabbed, in het ootje genomen en ja soms worden er harde woorden gebruikt maar mensen dit is f*cking weerwolven. Genieten toch. Ik kan hier nog wel wat neerzetten maar ik houd rekening met de tere zieltjes.

Kid

Citaat van: himan op  8 augustus 2026, 23:36:46In alle komende spellen niet meer doen.  :D
Is ook een mogelijkheid natuurlijk!

BloodWolf14

Ik heb in het dodentopic gezegd dat er iets te veel allianties in het spel zaten. Opzet zoals Fals die uitlegde is logisch en klinkt leuk, maar de uitvoering komt, zoals bleek, niet neer op een potje social deduction WvW spelen zoals het basisspel bedoeld is.

Jammer van het einde, jammer van hoe lynches bepaald werden, maar logisch in hindsight.

Bedankt voor het spelen en leiden! Hopelijk komen we elkaar in het laatste spel nog even tegen :P

Aintgotrhythm

Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 19:58:21Ik heb in het dodentopic gezegd dat er iets te veel allianties in het spel zaten. Opzet zoals Fals die uitlegde is logisch en klinkt leuk, maar de uitvoering komt, zoals bleek, niet neer op een potje social deduction WvW spelen zoals het basisspel bedoeld is.

Jammer van het einde, jammer van hoe lynches bepaald werden, maar logisch in hindsight.

Bedankt voor het spelen en leiden! Hopelijk komen we elkaar in het laatste spel nog even tegen :P

Hopelijk komen we elkaar nog oneven tegen. XD