[SPAM] Café ‘Heb je (on)even voor mij?’

Gestart door Falsifica, 24 juli 2026, 12:49:49

Vorige topic - Volgende topic

Wesp in Glas

Doe mij maar billenkoek ipv een pizza hawaii

Wel met slagroom uiteraard

Kid

Dit is echt zo'n ingewikkeld potje! Elke keer als ik denk dat ik wat heb, check ik die rollen weer en dan *oh nee, even en oneven weer door elkaar gehaald*

Wesp in Glas

Nou bedankt NoicreC, nu moeten we nog een dag extra wachten :(

Doe dan maar iets sterkers!

Hebben jullie ook radler 0.0?

LustigeWolf

Nee maar wel radler -2.0, dat helpt bij het ontnuchteren

Wesp in Glas

Dus ik kan de hele avond zuipen. Aan het eind van de avond gewoon nog even 2 radlers -2.0 ertegenaan en ik mag gewoon weer autorijden?

Thelight288

Kid

Mogelijk zou je -2% alcohol bier zelfs voor meer geld dan bier kunnen verkopen :P

Wesp in Glas

Ben benieuwd wat er gebeurd als je dit nuchter drinkt. Wordt je dan nog helderder?

Kid

Citaat van: Wesp in Glas op 30 juli 2026, 16:16:09Ben benieuwd wat er gebeurd als je dit nuchter drinkt. Wordt je dan nog helderder?

Dan krijg je de vorige dag een kater!

Wesp in Glas

Citaat van: Kid op 30 juli 2026, 16:19:31
Citaat van: Wesp in Glas op 30 juli 2026, 16:16:09Ben benieuwd wat er gebeurd als je dit nuchter drinkt. Wordt je dan nog helderder?

Dat is niet zo erg, daar merk ik in de toekomst weinig van

Kid

Citaat van: Wesp in Glas op 30 juli 2026, 16:21:11

Nou, dat denk je nu. Maar als je teveel Negatief-alcohol-houdend bier drinkt, dan herinner je je dat de volgende ochtend opeens heel goed!

Wesp in Glas

Citaat van: Kid op 30 juli 2026, 16:26:37
Citaat van: Wesp in Glas op 30 juli 2026, 16:21:11

Nou, dat denk je nu. Maar als je teveel Negatief-alcohol-houdend bier drinkt, dan herinner je je dat de volgende ochtend opeens heel goed!

Dus wat je zegt is dat wanneer ik een negatief alcoholist ben, dat ik dan in de toekomst kan kijken?

LustigeWolf

BierNul™ – het eerste bier met een NEGATIEF alcoholpercentage
Iedereen kent het probleem. Je bent gezellig een avondje aan het stappen, je drinkt een paar biertjes, en opeens blijkt de maatschappij allerlei vervelende regels te hebben over "alcoholpromillages", "verkeersveiligheid" en "nee meneer, u mag uw auto absoluut niet meer meenemen".
Daarom presenteren wij: BierNul™
Het eerste bier dat geen alcohol toevoegt, maar alcohol aftrekt.
Normaal bier: +5% alcohol
BierNul™: -5% alcohol
Drink je één gewoon biertje en daarna één BierNul™, dan is dat volgens elementaire basisschoolwiskunde:
+5% + -5% = 0%
Wetenschap is soms verrassend eenvoudig.

Het recept
Voor 10 liter BierNul™ heb je nodig:
  • 8 liter water
  • 1 kilo pilsmout
  • 20 gram Saaz-hop
  • 500 gram Alcoholabsorberend Leverpoeder™
  • 3 zakjes HyperADH-9000™
  • 1 fles TurboALDH™
  • 40 gram EthanolMagneten™
  • 1 snufje verantwoordelijkheid
Belangrijk: HyperADH-9000™, TurboALDH™, EthanolMagneten™ en ongeveer 87% van de rest van dit recept bestaan niet.
Maisch en kook alsof je normaal bier maakt, maar voeg vooral géén normale biergist toe. Dat zou alcohol maken en daarmee precies het tegenovergestelde doen van wat we proberen te bereiken. Voeg na afkoelen HyperADH-9000™, TurboALDH™ en de EthanolMagneten™ toe. Roer tegen de klok in; met de klok mee zou volgens onze marketingafdeling opnieuw alcohol kunnen ontstaan. Bottel vervolgens onder hoge druk en schrijf met dikke zwarte stift -5% VOL op ieder flesje.

Hoe werkt het?
Normaal breekt je lichaam alcohol ongeveer als volgt af:
Ethanol → acetaldehyde → acetaat → uiteindelijk water + CO₂
Je lever doet daar normaal rustig de tijd voor. BierNul™ heeft daar geen geduld voor.
HyperADH-9000™ spoort ethanol op alsof het een belastinginspecteur met persoonlijke rancune is, TurboALDH™ ruimt de rotzooi op en EthanolMagneten™ trekken resterende alcohol richting de lever, waar deze administratief wordt afgeboekt.
Een glas van -5% verwijdert theoretisch dezelfde hoeveelheid alcohol als een vergelijkbaar glas bier van +5% toevoegt.
Gebruiksaanwijzing: drink 1 glas BierNul™ per glas normaal bier.
Drie biertjes van +5% plus drie BierNul™ van -5% geeft dus:
+15% - 15% = 0%
Volgens dezelfde rekenmethode kun je ook zes pizza's eten en daarna zes negatieve pizza's bestellen.

WAARSCHUWING: gebruik bij nuchterheid
BierNul™ is gemaakt om alcohol uit je lichaam te verwijderen. Wanneer er géén alcohol aanwezig is, probeert het systeem desondanks zijn werk te doen. Dit kan leiden tot negatieve dronkenschap.
Mogelijke symptomen:
  • Overmatige nuchterheid: je wordt je plotseling bewust van alles wat je de afgelopen drie uur hebt gezegd.
  • Chronische verantwoordelijkheid: spontane aandrang om je belastingaangifte te doen.
  • Omgekeerde kater: je voelt je 's ochtends fantastisch, maar krijgt 's middags hoofdpijn van alcohol die je nog niet hebt gedronken.
  • Sociale remming: je typt een WhatsApp-bericht, leest het terug en besluit het niet te sturen.
  • Financiële helderheid: je kijkt naar de prijs van een cocktail en zegt: "Voor dat geld kan ik thuis acht biertjes drinken."

[size=130]Effecten bij extreem negatief promillage[/size]
-1,0‰ Je kunt ineens hoofdrekenen.
-2,0‰ Je verwijdert uit jezelf TikTok.
-3,0‰ De Belastingdienst begint licht nerveus te worden.
-5,0‰ Je begint bonnetjes te bewaren.
-10,0‰ Je wordt benoemd tot penningmeester van een vereniging waar je geen lid van bent.
-20,0‰ Bier dat je vasthoudt verandert langzaam terug in graan, water en hop.
-30,0‰ De kroeg maakt geld naar jou over.
-100,0‰ Je verandert in een gecertificeerde accountant. Er is geen weg terug.

Veelgestelde vragen
Kan ik twee BierNul™ drinken voordat ik ga stappen?
Technisch gezien wel, maar dan begin je de avond op -10%. Je moet dan eerst twee biertjes drinken om überhaupt weer normaal nuchter te worden. Tot die tijd bestaat het risico dat je tegen je vrienden zegt: "Zullen we anders gewoon een bordspel doen?"
Kan ik BierNul™ gebruiken als ontbijt?
Alleen als je bereid bent om vóór 08:30 drie wasmachines aan te zetten en je volledige administratie op alfabetische volgorde te leggen.
Kan ik BierNul™ mengen met normaal bier?
Ja. Een pils van +5% gemengd met BierNul™ -5% resulteert in een Schrödinger Pils™: tegelijkertijd alcoholisch en alcoholvrij totdat de politie je laat blazen.
Werkt het ook tegen wijn?
Ja. Tegen wijn noemen we het Château de Rien™, omdat mensen bereid zijn daar €14 extra voor te betalen.
En sterke drank?
Daarvoor ontwikkelen we Anti-Wodka™ -40%. Het prototype heeft tijdens de eerste test een Poolse bruiloft 47 minuten eerder beëindigd dan gepland.

Wetenschappelijke onderbouwing
De werking van BierNul™ rust op drie pijlers:
  • Biochemie
  • Basisschoolwiskunde
  • Een verontrustend groot vertrouwen in het minteken
Onze onderzoekers hebben vastgesteld dat +5 - 5 = 0. Deze formule is inmiddels meerdere keren succesvol gereproduceerd op een Casio-rekenmachine. Peer review is aangevraagd. Onze collega Kevin heeft gezegd dat het "wel logisch klinkt".

Wesp in Glas

Citaat van: LustigeWolf op 30 juli 2026, 16:33:29BierNul™ – het eerste bier met een NEGATIEF alcoholpercentage
Iedereen kent het probleem. Je bent gezellig een avondje aan het stappen, je drinkt een paar biertjes, en opeens blijkt de maatschappij allerlei vervelende regels te hebben over "alcoholpromillages", "verkeersveiligheid" en "nee meneer, u mag uw auto absoluut niet meer meenemen".
Daarom presenteren wij: BierNul™
Het eerste bier dat geen alcohol toevoegt, maar alcohol aftrekt.
Normaal bier: +5% alcohol
BierNul™: -5% alcohol
Drink je één gewoon biertje en daarna één BierNul™, dan is dat volgens elementaire basisschoolwiskunde:
+5% + -5% = 0%
Wetenschap is soms verrassend eenvoudig.

Het recept
Voor 10 liter BierNul™ heb je nodig:
  • 8 liter water
  • 1 kilo pilsmout
  • 20 gram Saaz-hop
  • 500 gram Alcoholabsorberend Leverpoeder™
  • 3 zakjes HyperADH-9000™
  • 1 fles TurboALDH™
  • 40 gram EthanolMagneten™
  • 1 snufje verantwoordelijkheid
Belangrijk: HyperADH-9000™, TurboALDH™, EthanolMagneten™ en ongeveer 87% van de rest van dit recept bestaan niet.
Maisch en kook alsof je normaal bier maakt, maar voeg vooral géén normale biergist toe. Dat zou alcohol maken en daarmee precies het tegenovergestelde doen van wat we proberen te bereiken. Voeg na afkoelen HyperADH-9000™, TurboALDH™ en de EthanolMagneten™ toe. Roer tegen de klok in; met de klok mee zou volgens onze marketingafdeling opnieuw alcohol kunnen ontstaan. Bottel vervolgens onder hoge druk en schrijf met dikke zwarte stift -5% VOL op ieder flesje.

Hoe werkt het?
Normaal breekt je lichaam alcohol ongeveer als volgt af:
Ethanol → acetaldehyde → acetaat → uiteindelijk water + CO₂
Je lever doet daar normaal rustig de tijd voor. BierNul™ heeft daar geen geduld voor.
HyperADH-9000™ spoort ethanol op alsof het een belastinginspecteur met persoonlijke rancune is, TurboALDH™ ruimt de rotzooi op en EthanolMagneten™ trekken resterende alcohol richting de lever, waar deze administratief wordt afgeboekt.
Een glas van -5% verwijdert theoretisch dezelfde hoeveelheid alcohol als een vergelijkbaar glas bier van +5% toevoegt.
Gebruiksaanwijzing: drink 1 glas BierNul™ per glas normaal bier.
Drie biertjes van +5% plus drie BierNul™ van -5% geeft dus:
+15% - 15% = 0%
Volgens dezelfde rekenmethode kun je ook zes pizza's eten en daarna zes negatieve pizza's bestellen.

WAARSCHUWING: gebruik bij nuchterheid
BierNul™ is gemaakt om alcohol uit je lichaam te verwijderen. Wanneer er géén alcohol aanwezig is, probeert het systeem desondanks zijn werk te doen. Dit kan leiden tot negatieve dronkenschap.
Mogelijke symptomen:
  • Overmatige nuchterheid: je wordt je plotseling bewust van alles wat je de afgelopen drie uur hebt gezegd.
  • Chronische verantwoordelijkheid: spontane aandrang om je belastingaangifte te doen.
  • Omgekeerde kater: je voelt je 's ochtends fantastisch, maar krijgt 's middags hoofdpijn van alcohol die je nog niet hebt gedronken.
  • Sociale remming: je typt een WhatsApp-bericht, leest het terug en besluit het niet te sturen.
  • Financiële helderheid: je kijkt naar de prijs van een cocktail en zegt: "Voor dat geld kan ik thuis acht biertjes drinken."

[size=130]Effecten bij extreem negatief promillage[/size]
-1,0‰ Je kunt ineens hoofdrekenen.
-2,0‰ Je verwijdert uit jezelf TikTok.
-3,0‰ De Belastingdienst begint licht nerveus te worden.
-5,0‰ Je begint bonnetjes te bewaren.
-10,0‰ Je wordt benoemd tot penningmeester van een vereniging waar je geen lid van bent.
-20,0‰ Bier dat je vasthoudt verandert langzaam terug in graan, water en hop.
-30,0‰ De kroeg maakt geld naar jou over.
-100,0‰ Je verandert in een gecertificeerde accountant. Er is geen weg terug.

Veelgestelde vragen
Kan ik twee BierNul™ drinken voordat ik ga stappen?
Technisch gezien wel, maar dan begin je de avond op -10%. Je moet dan eerst twee biertjes drinken om überhaupt weer normaal nuchter te worden. Tot die tijd bestaat het risico dat je tegen je vrienden zegt: "Zullen we anders gewoon een bordspel doen?"
Kan ik BierNul™ gebruiken als ontbijt?
Alleen als je bereid bent om vóór 08:30 drie wasmachines aan te zetten en je volledige administratie op alfabetische volgorde te leggen.
Kan ik BierNul™ mengen met normaal bier?
Ja. Een pils van +5% gemengd met BierNul™ -5% resulteert in een Schrödinger Pils™: tegelijkertijd alcoholisch en alcoholvrij totdat de politie je laat blazen.
Werkt het ook tegen wijn?
Ja. Tegen wijn noemen we het Château de Rien™, omdat mensen bereid zijn daar €14 extra voor te betalen.
En sterke drank?
Daarvoor ontwikkelen we Anti-Wodka™ -40%. Het prototype heeft tijdens de eerste test een Poolse bruiloft 47 minuten eerder beëindigd dan gepland.

Wetenschappelijke onderbouwing
De werking van BierNul™ rust op drie pijlers:
  • Biochemie
  • Basisschoolwiskunde
  • Een verontrustend groot vertrouwen in het minteken
Onze onderzoekers hebben vastgesteld dat +5 - 5 = 0. Deze formule is inmiddels meerdere keren succesvol gereproduceerd op een Casio-rekenmachine. Peer review is aangevraagd. Onze collega Kevin heeft gezegd dat het "wel logisch klinkt".

Goed idee. Misschien moet je dit even uit laten werken door Chat-GPT

Aintgotrhythm

Ik heb geen snufje verantwoordelijkheid in huis, heeft er iemand misschien wat te leen?