Discussietopic - Wel even overleggen hoor

Gestart door Thelight288, 24 mei 2026, 09:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Aintgotrhythm

Fals lijkt inderdaad neutraal of hulpje te zijn die opzoek is naar slecht. Mijn interactie met Fals ging ongeveer zo. Fals: en, ben je gezellig wolf? Ik: Ja in schaapskleren en ik eet jou als eerste.

Na de nacht. Fals: als je wolf bent heb je wel slecht gebeten, er zijn geen doden.

Ik: Ik heb hondsdolheid. Gaat heus nog wel werken.

Net met Waterwork overlegd en vervolgens nog even Fals gecontact.

Ik: Je maakt jezelf wel wat vroeg kenbaar heh? Nu weet iedereen dat je slecht bent.

Fals: Jij maakte je al eerder kenbaar.

Tja... De interactie voelt wat shady. Maar ik vermoed daar op dit moment iig geen wolfje.

Ik hang liever een wolfje, komt er geen goede verdediging of een beter target stem ik Fals.

Falsifica

AGR, ik dolde zoals jij dolde. Anders had ik je na je 'Ja ik ben wolf' opmerking wel op discussie topic gegooid. Ik had door dat je aan het bullshiten was.

Maar goed, ik ben neutraal dus. En tot dusverre heb ik geen andere neutralen gehoord? Tenzij Carnage terug wilt komen op zijn goed claim en niet wisselbaar.

Jullie kunnen kiezen mij te lynchen, ik heb een optionele spelbrekende rol die pas nacht 3 actief is en dan potentieel veel aan de balans kan veranderen.
Ik denk dat Luuk me deze rol heeft gegeven omdat ik het waarschijnlijk toch niet ging halen maar yolo als het lukt.
Er blijven met alle hints die ik gegeven heb 2 rollen over.

Hoe dan ook, ik ben geen prioriteit in alle gevallen. Mijn rol kan zowel voor goed als slecht veel betekenen. Maar op dit moment kan ik nog niks ermee.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Chaosimsystem_

Inderdaad zoals Robin al zei is de discussie nogal moeilijk te volgen. Had gisteren zeer drukke dag dus heb me nu bijgelezen.

Fals heeft dit al vaker gedaan en bij me ook gekomen met neutraal claim al zie ik hem als neutraal wel twee kanten op gaan zoeken alleen verbaasd het me, zeker dat die al twee keer (of drie?) als neutrale grafdelver is gestorven dus is dit best gedurfd dat die het zo open gooit.

fannieklm

zoals ik lees was er een verdachte (Robin) bij WW en heeft Fals aangegeven op hem te stemmen.
Vervolgens stemt fals een half uur later op william.
Dat kaart WW aan.

Ik heb zelf gevraagd aan fals waarom hij op William stemde. Zijn reactie was dat william het minst gezegd had en hij de reacties eens wilde peilen.

Ik zie geen reacties komen, behalve dat WW aankaart dat het gek is.
Maar ik zie wel dat de verdenking op Robin in deze discussie lijkt te verdwijnen.
Dus ik ben wel benieuwd wat daar speelt of speelde.

Verder mis ik een hoop mensen op het dt.
@Williambz @CarnageRazor @Zuna

Zuna

Citaat van: Aintgotrhythm op 26 mei 2026, 20:00:57Fals lijkt inderdaad neutraal of hulpje te zijn die opzoek is naar slecht. Mijn interactie met Fals ging ongeveer zo. Fals: en, ben je gezellig wolf? Ik: Ja in schaapskleren en ik eet jou als eerste.

Na de nacht. Fals: als je wolf bent heb je wel slecht gebeten, er zijn geen doden.

Ik: Ik heb hondsdolheid. Gaat heus nog wel werken.

Net met Waterwork overlegd en vervolgens nog even Fals gecontact.

Ik: Je maakt jezelf wel wat vroeg kenbaar heh? Nu weet iedereen dat je slecht bent.

Fals: Jij maakte je al eerder kenbaar.

Tja... De interactie voelt wat shady. Maar ik vermoed daar op dit moment iig geen wolfje.

Ik hang liever een wolfje, komt er geen goede verdediging of een beter target stem ik Fals.

Ik kreeg ook een verhaal over dat ik hem niet weer moest opeten als ik wolf was (heb hem er als Delver minstens 2x voor het delven uitgevreten, ik snap de grudge)

Vond het ook wel een beeeeeetje overdone. Te gewillig. Plus hij verdacht 2 mensen van wie ik er minstens 1 eigenlijk wel geloof, dus dan kom je ook een treetje lager bij mij.

Daarnaast ken ik Robin niet echt dus heb ik geen mening in die kwestie (ik kijk de kat uit de boom).

William kan vanalles zijn want dat merk je nooit.

Mja denk dat Fals neutraal of offboard is inderdaad. Maar dat denk ik ook bij CNR, neutraal.

En ik geloof CNR zn kontengedraai wat meer, omdat hij zich als goedje echt snel vastlult en rare sprongen maakt en wat meer timide is als slechtje. Dus daar wil ik niet op stemmen.

Ook Fannie vond ik op dag uno onnatuurlijk fel tegen WW. Ik kan me Fannie niet zo snel fel herinneren. Maar weet ook niet wat dat betekent (good or bad)

Ik moet na werk even nadenken
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Williambz

There I am. Ik heb achter de schermen met wat spelers gepraat. Onder andere met falsifica na zijn stem op mij. Wat ik apart vind is dat fals eerst op mij stemt en dan pas praat met mij. Bovendien was ik niet de enige, want toen ik hem vroeg of ik de enige was die hij dan niet had gesproken was zijn antwoord 'zowat wel'. Oftewel er was minimaal nog 1 ander, dus dan is zijn stem semi-willekeurig geplaatst op mij.

Ik denk dat we er wel vanuit kunnrn gaan dat fals hulpje is. Hij hamert er op om gepriesterd te worden wat natuurlijk niet helpt en lijkt slecht te willen helpen. Het zou mij ook niet verbazen als hij onboard wolf is die juist zich voordoet als hulpje, al zet je jezelf dan wel snel in de spotlights. Mocht hij echt neutraal zijn is dat enigzins jammer, want dan hadden we betere lynches kunnen hebben. Maar eerlijk gezegd heeft fals eigenlijk al openlijk gezegd voor slecht te gaan kiezen, dus ik lig er dan ook niet wakker van. Bovendien denk ik gewoon dat hij een wolf is en niet neutraal.

Ook heb ik met o.a. Waterwork gepraat waar ik wel een oke gevoel bij heb.

Carnage was opvallend vroeg met 'niet wisselbaar' claimen en hoewel hij opvalt verdenk ik hem (nog) niet als wolfje.

Zuna is voor haar doen stilletjes, maar gaf in whatsapp aan gisteren met andere dingen bezig te zijn.

Aangezien ik nog geen andere leads heb stem ik nu op fals

Zuna

Ik vind de stem van Falsifica op William nog steeds apart.

Heb een beetje het gevoel dat die wéér delver is. Juist omdat hij tegen mij zei het echt niet te zijn. Maar dat kunnen we ook een volgende speldag oplossen.

Ik stem op AGR, omdat ze behalve geblaat over Fals eigenlijk niet meedenkt. En wie kijkt er graag een kat uit de boom en stelt daarna zijn of haar mening bij? Juist, wolven.

Ik denk namelijk dat alles wat er een beetje opgepleurd wordt (Fals of CNR of William) een beetje hulpje/afleiding is.

Zuna

By the way, ik zit bij Dnd dus tot laters!

Robin89

Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed.

Wat ik tot nu toe opvallend vind:
- Carnage die vrij snel claimt goed en wisselbaar te zijn. Hij heeft privé wel uitgelegd waarom hij dit heeft gedaan en ik kan hem ergens wel volgen, maar blijf het tegelijkertijd ook wel een risico vinden om deze info - als die waar is - zo snel openbaar te maken.
- WW en Falsifica die wel erg snel met een verdenking op de proppen willen komen. Ze plaatsen allebei ook erg snel een stem. Misschien om reacties uit te lokken, maar bij WW kwam het allemaal wat kort door de bocht over. Ik hoorde bijv. dat ik verdacht was omdat ik tijdens de DL online was en een paar keer op F5 zou hebben gedrukt. Ja, dat heb ik misschien 2x gedaan. Maar waarom in vredesnaam zou me dat slecht maken? Ik kan dat met de beste wil van de wereld niet volgen. En de urge om snel met een verdachte te willen komen, vind ik eerder wolfs dan goedjesachtig. Want wolven willen een scapegoat en mensen de verkeerde richting op duwen voordat goedjes met juiste verdenkingen komen. Dit typende neig ik eigenlijk het meest naar WW als wolf omdat ik hem ook achter de schermen wat sturend over vind komen.
- Sommige spelers zijn nog vrij stil en lijken zich nog wat op de vlakte te houden. Ik bedoel dan vooral Zuna, AGR en Chaos. Carnage is in het DT ook nog niet zo actief, maar hij compenseert dat - in elk geval bij mij - achter de schermen.

Chaosimsystem_

Het is nu echt speculeren want Fals gedraagt zich assertief en gooit gewoon een naam erop. Agr komt alleen met tekst van gesprekken van haar en Fals maar that's it. We konden al uit ww en Fals discussie uithalen dat hij rondvraagt. Fannie is ook wat op de achtergrond geschoven met haar eerste woorden op ww. Zuna vind ik opzich wel met goede post komen. Robin verdenken omdat die online was tijdens deadline vind ik ook wat voorbarig. Is toch logisch dat je wilt weten of je de nacht overleefd? Als jij wolf was zou hij de uitslag toch al weten.

William gaat helemaal voor Fals omdat hij slecht geclaimd heeft? Waar zag je dat staan William zodat we allemaal duidelijkheid hebben? Er is veel gediscussieerd en gemeld.

CarnageRazor

Ik had net een gesprek met Fals dat een beetje als dit ging:

Ik; Ik verwacht sterke slechte rollen, of ZD.
Fals; "ZD kan niet, ligt eraan welke rol ik heb"
Fals; Als ik raddraaier ben kan het niet, als ik grafrover ben wel".

Dit kwam op mij over als een verspreking, anderzijds denk ik dan weer dat het niet echt een typische Fals fout is.
Echter iets concreter heb ik momenteel niet om me op te baseren.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Robin89

Na WW gesproken te hebben, geef ik hem toch het voordeel van de twijfel. Mijn stem gaat daarom naar Fals, de andere speler die in mijn ogen al iets te vroeg met een stem en wat ongefundeerde verdenkingen kwam. Bovendien weten we van Fals dat hij voor slecht wil kiezen, als hij idd neutraal is. Dus ook met die gedachte in mijn achterhoofd kan ik nu het beste leven met een stem op hem.

fannieklm

Ik vind het een rare gevolgtrekking van Carnage.
Volgens mij zijn we het er 'allemaal' mee eens dat Fals max een hulpje is.
Dan is een dergelijke gevolgtrekking raar wat mij betreft.

Aan de andere kant houden zoveel mensen zich op de vlakte.
en dat is ook niet echt wat ons verder brengt.

En dan noem ik William, Robin en AGR.
Wat mij betreft gaan de stemmen op Fals nu te makkelijk.

Dus ik ga met Zuna mee in de hoop dat dat nog enig verschil kan maken.

Aintgotrhythm

Ik twijfel nu toch best wel. Carnage gooit Fals zijn rol zo op DT, gratis en voor niets. Als ik iets wolfs vind dan is dat het wel.

Maar dit kan ook weer een geniaal meesterplan zijn van Fals die nu Carnage als slechterik neerzet.

Mijn twijfel gaat dus tussen Fals en Maarten. Mochten mensen hier gedachtes over hebben, wees niet bang om te appen. Ik vind het helemaal niet erg om even te sparren.

Aintgotrhythm

Citaat van: fannieklm op Gisteren om 20:43:30Ik vind het een rare gevolgtrekking van Carnage.
Volgens mij zijn we het er 'allemaal' mee eens dat Fals max een hulpje is.
Dan is een dergelijke gevolgtrekking raar wat mij betreft.

Aan de andere kant houden zoveel mensen zich op de vlakte.
en dat is ook niet echt wat ons verder brengt.

En dan noem ik William, Robin en AGR.
Wat mij betreft gaan de stemmen op Fals nu te makkelijk.

Dus ik ga met Zuna mee in de hoop dat dat nog enig verschil kan maken.

Ik wilde je net gaan appen, maar ik geloof dat ik daar maar van afzie. Je had mij ook eerst kunnen appen he?