Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Kan ik ook ergens wat te eten vinden?

Gestart door adriaan, 3 april 2026, 15:18:30

Vorige topic - Volgende topic

RoodHapje

Citaat van: Thelight288 op 15 april 2026, 23:16:09Welke onzin zullen we nu over gaan hebben?
ik ben begin goedje, prins. Gebruik die driedubbele stemmen maar gauw.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Zuna

Citaat van: RoodHapje op 15 april 2026, 23:41:37
Citaat van: Thelight288 op 15 april 2026, 23:16:09Welke onzin zullen we nu over gaan hebben?
ik ben begin goedje, prins. Gebruik die driedubbele stemmen maar gauw.

Ik ben de paus XD
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

Thelight288

Zuna

Zuna

Citaat van: Thelight288 op 17 april 2026, 20:50:25Waar protesteer je voor?

Had m verteld dat ik op m ging stemmen omdat hij full of BS zit

Thelight288

RoodHapje

Tegen! Zuna heeft een aantal heel vervelende dingen gezegd dus protesteer ik tegen haar.

Awards
[close]

Zuna

Citaat van: RoodHapje op 17 april 2026, 20:52:26

Tegen! Zuna heeft een aantal heel vervelende dingen gezegd dus protesteer ik tegen haar.

Buh buh buh 'Ik ben Hans en ik doe moeilijk omdat dat kan'

RoodHapje

Zeur zeur zeur 'Ik ben Zuna en ik ben heel belangrijk want ik ben BM'

Awards
[close]

RoodHapje

Awards
[close]

BloodWolf14

Ohja dit spel wordt ook nog gespeeld.

I guess alleen niet meer buiten netwerken ofzo om?

CarnageRazor

Carrot cake recept

Deze carrot cake is luchtig, smeuïg, precies kruidig genoeg en heeft een heerlijke cream cheese frosting. Het is misschien wel de lekkerste worteltaart ooit!

Voorbereiding:
30minuten min
Bereiding
45minuten min
Totaal
1uur uur 15minuten min

Porties: 14 personen
voor een ronde bakvorm 20 cm (3 bakvormen)

Ingrediënten:
Carrot cake
4 eieren M
250 ml zonnebloemolie
2 tl vanille-extract
250 gram lichtbruine basterdsuiker
300 gram bloem
2 tl bakpoeder
1 tl baking soda
snuf zout
2 tl kaneel
0,5 tl nootmuskaat
0,25 tl gember
0,25 tl kruidnagel
400 gram wortel geraspt
125 gram walnoten fijngehakt
Carrot cake topping
1 portie cream cheese frosting volgens recept (Philadelphia)
extra walnoten
Direct in je mandje bij:
Albert HeijnJumbo
Benodigdheden
ronde bakvorm 20 cm

Instructies:
Carrot cake bakken
Begin met het raspen van de wortels, zet hierna even opzij.
Neem een beslagkom en klop eieren, zonnebloemolie en vanille-extract met een garde door elkaar. Roer daarna ook de suiker erdoor. Bloem, bakpoeder, baking soda, zout en de kruiden kun je tegelijk toevoegen en door het beslag spatelen.
Zodra deze droge ingrediënten zijn opgenomen voeg je de geraspte wortel toe en walnoten toe, spatel deze gelijkmatig door het beslag.
De cake bak je in 3 losse lagen, je krijgt dan een beter resultaat dan wanneer je hem als 1 grote cake zou bakken en later doorsnijdt. Als je 3 bakvormen van 20 cm hebt kun je het beslag daar gelijk over verdelen, anders doe je dit vast in kommen zodat de lagen cake even groot worden (zie de tips boven het recept).
Vet je bakvorm(en) in en bestuif deze met bloem, leg op de bodem een bakpapiertje zodat ze makkelijk loslaten. Stort het beslag in de bakvorm(en).
Bak de lagen cake in 15-18 minuten op 180 °C (boven- en onderwarmte).
Laat de lagen cake even afkoelen in de vorm voordat je ze verplaatst naar een rooster om helemaal af te koelen. Verpak de lagen cake na het afkoelen in folie als je de taart nog niet gelijk afmaakt. De cakes kun je al prima een dag of 2 van tevoren maken.
Carrot cake topping
Als de cakes volledig zijn afgekoeld, maak je de cream cheese frosting volgens recept. Daarna kun je beginnen met het opbouwen van de taart.
Leg de eerste plak cake op een bord of taartplateau en verdeel er een laagje frosting over, ik koos zelf voor dunne laagjes frosting. Leg de tweede plak cake er bovenop en vul deze op dezelfde manier. Vervolgens eindig je met de derde en laatste plak cake, zorg dat de platte onderkant nu de bovenkant wordt.
Voordat je de taart afsmeert vul je eerst alle kiertjes op met frosting en breng je ook een dun laagje aan op de bovenkant. Gebruik vervolgens een paletmes om de taart rondom strak af te smeren. Maak je bord of plateau rondom schoon met een licht vochtig keukenpapiertje.
Doe de overige frosting (zonder kruimels!) in een spuitzak met gladde spuitmond. Maak een cirkel van toefjes bovenop de taart, eventueel met mijn tips voor gelijkmatige toeven op een taart. Decoreer de toeven bovenop met de extra walnoten.
Tips
Als decoratie kun je ook kleine worteltjes maken van fondant/marsepein. Past perfect bij deze taart.
Bakvorm bekleden met bakpapier is niet moeilijk met deze tips!

Afgedekt in de koelkast blijft de taart 4-5 dagen goed. Haal hem een half uurtje voor serveren uit de koelkast.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Thelight288

Citaat van: BloodWolf14 op 19 april 2026, 12:02:21Ohja dit spel wordt ook nog gespeeld.

I guess alleen niet meer buiten netwerken ofzo om?

Ik kan wel zeggen wat ik denk

Carne en zuna geconverteerd
Bloodwolf slecht
Fannie Zvw en goed

CarnageRazor

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.