[Nabespreking] Zijn we nog anoniem?

Gestart door adriaan, 24 augustus 2025, 21:09:36

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

@Kevindemen ja ik erger me ook aan inactiviteit soms vind ik ook jammer, maar inderdaad het cont ik nu klagen erover hielp voor mij niet perse met de sfeer. En is geen verwijt he, maar wat mij helpt is juist focussen op de mensen die wel meedoen. en ja als mensen geen moeite in het spel steken steek ik ook geen moeite in die spelers

[789]Zeus

De drang om te winnen is ook niet het hoofdthema. Er zijn ook genoeg momenten van winst waarvan ik niet per se alle lol eruit haalde omdat dit op semi inactiviteit werd gewonnen. Het werkt beide kanten op.

Kevindemen

Het vorige spel was mijn motivatie speldag 1 al doodgeslagen en toen was er nog niet eens sprake van winst of verlies. Ik ben ook eens mijn bijdragen terug gaan lezen.
Gelieve dit account te verwijderen.

Kevindemen

Laten we het afronden. Mijn verantwoordelijkheid ligt zeker bij mezelf in hoe ik op situaties reageer, maar ik zie het al als een stap vooruit dat ik me zo kwetsbaar heb durven opstellen. Ik heb niet het gevoel dat de wereld tegen mij is, maar wel dat WvW voor mij geen veilige plek meer is waar ik nog fouten kan maken en ervan leren. En geen plek waar ik kan aangeven wat ik zelf nodig heb, naast het aanpassen van mijn eigen gedrag.

Ik weet daarom niet zeker of ik vertrouwen heb dat mijn toekomstige opmerkingen altijd gehoord zullen worden. Ik merk dat het forumteam als geheel wél optreedt bij klachten over mij, maar ik heb reden om aan te nemen dat dit andersom niet altijd het geval is, en mogelijk ook in de toekomst niet zal zijn.

Ik heb mijn gedrag kritisch bekeken en wil daar graag aan blijven werken; dat is mijn verantwoordelijkheid. Het is aan anderen om ook kritisch naar zichzelf te kijken en een omgeving te creëren waarin ik kan leren en fouten mag bij de feedback toe gaan passen. Omdat ik dit niet kan afdwingen, kies ik ervoor mijn eigen grenzen te bewaken en WvW af te sluiten.

Om deze redenen kies ik ervoor om WvW af te sluiten en wens ik iedereen het allerbeste. Dat is iets waar ik controle over heb. Momenteel voelt dit als een definitieve beslissing; in de toekomst kan dat veranderen, afhankelijk van de omstandigheden. Misschien heb ik tegen die tijd betere manieren gevonden die me helpen dingen los te laten en/of is de omgeving wel meer open om mij te accepteren.

Dank aan Nobody voor de moeite om persoonlijk met mij te praten. Dat waardeer ik zeer. Ook dank aan Kasper, met wie ik in ieder geval kon bespreken wat ik kan verbeteren. Verder dank ik voor de leuke herinneringen, spellen en momenten die ik op dit forum heb mogen ervaren. Vooral de eerste jaren en meetups koester ik met veel plezier en ik kijk met veel plezier terug op het leiden van spellen en het vertrouwen dat het oude team mij gaf om in spellen te experimenteren of dingen te organiseren.

Kevindemen

Grappig detail: er wordt nu zelfs iemand genoemd die al jaren niet meer speelt, alleen vanwege een oud, negatief gekleurd stempel dat nog steeds blijft hangen. Het laat zien hoe hardnekkig reputaties kunnen zijn, zelfs als iemand allang veranderd kan zijn anno 2025.

Dat laat zien hoe hardnekkig een reputatie kan zijn: ook als iemand allang niet meer meedoet en misschien heel anders is geworden. Zo'n stempel raak je niet snel kwijt, en dat maakt dat nieuw gedrag vaak automatisch door die oude bril wordt bekeken. Dat is op zich begrijpelijk, maar het is wel goed om ons daar bewust van te zijn. Misschien zegt de snelheid waarmee we labels plakken soms ook meer over onszelf dan over degene die we labelen, wie zou het eigenlijk zeggen.

yasu

Sorry Kevin, maar nu ben ik het echt even zat aan het worden. Ik wilde niet publiek hier allemaal op gaan reageren omdat ik vind dat dit soort dingen niet in iemands nabespreektopic horen te gebeuren, maar gewoon in gesprekken met elkaar, maar je blijft hier maar sneren uitdelen en daar kan ik echt even niet meer tegen.

Als je een probleem hebt met iemand van het forumteam of het forumteam dan dien je een klacht in, bij het forumteam, en dan willen we daarover best met je in gesprek. Maar het enige wat je nu al dagen aan het doen bent is in een nabespreektopic sneren aan het uitdelen naar "dit forumteam" en het voor mij laten voelen alsof je maar een doel hebt, en dat is iedereen het idee geven dat wij met elkaar het forum aan het vernachelen zijn voor de anderen en spelers waar wij het niet mee zouden kunnen vinden proberen weg te jagen. Wij werken al maanden met man en macht om dit forum in leven te houden, wij steken er gigantisch veel tijd en energie in, wij betalen om dit forum staande te houden, terwijl we ook gewoon kunnen roepen "joe zoek het uit" en het offline kunnen trekken. Scheelt ons veel geld, energie en tijd, maar wij kiezen er unaniem voor om alles te doen wat we kunnen, zodat iedereen nog plezier kan hebben in een forum wat al tientallen jaren meedraait.

Dan over jou, wij kiezen een kant, alleen jij bent het slachtoffer, iedereen is tegen jou, kap daar eens mee. Ga eens even goed in de spiegel kijken en denk dan ook eens na hoe de woorden die je hier schrijft over komen bij de lezende kant. Ik heb hier echt een aantal keer je woorden moeten lezen waarbij het oprecht pijn doet dat je iedereen over een kant aan het scheren bent als tegen je. Wij hebben nooit problemen met je gehad, sterker nog, iedereen in "ons forumteam" die jou persoonlijk kent geeft gewoon aan je privé echt een geweldige gozer te vinden en het jammer en lastig te vinden dat we op het forum met klachten te maken hebben en die dus met je horen te bespreken.

Dan vraag je om hulp om te kijken naar hoe je jezelf kan verbeteren, dan komt er een gesprek tussen jou en wat leden van het forumteam waarin we je proberen te wijzen naar de punten waar je zelf om vroeg en hoe dingen zijn ontstaan en komen er voornamelijk "Ja, maars" (niet in letterlijk steeds die woorden) uit. Hierbij worden dan ook andere leden aangehaald waar we dan niet mee gesproken zouden hebben, want die gedroegen zich in de speller waar we klachten over jou hadden gekregen volgens jou net zo slecht. Wij hebben ALTIJD (iig in sinds de jaren dat ik in het forumteam zit) met spelers gesproken waar klachten over zouden ontstaan, of met de indiener en de ander, of met degene met wie de klacht is ingedient. Als er geen klachten zijn ingedient hoeven we daar niet over te spreken, want anders zijn wij wel degene die kanten moeten kiezen. Nu laat jij het ook hier weer klinken alsof wij altijd maar de kant tegen jou kiezen en hebben gekozen en het doet mij pijn dat je zo laag over ons denkt als mensen.

Verder zijn ook wij in het forumteam gewoon mensen en doen we wat we kunnen en kunnen we ook fouten maken, maar ook daar kan je gewoon met elkaar over in gesprek gaan in plaats van je ongenoegen maar uiten online.

Weet dat ik hier online echt geen zin in had, want ik vind nog altijd dat een gesprek gewoon hoort in plaats van zoiets, maar er zijn nu meerdere gesprekken geweest met leden van het forumteam namens het forumteam en ik blijf hier sneren binnenkomen richting ons.

Dit zijn mijn woorden, waar mogelijk het forumteam zich in kan vinden, maar waar ik niet namens dit bericht indien. Ik wilde het van het hart omdat ik het persoonlijk gewoon compleet zat ben hoe dit moet gaan. Wij als forumteam staan altijd gewoon open om met je het open gesprek aan te gaan over alles, maar dan wel in een gesprek en niet via een topic op het forum.