Nabespreking

Gestart door 123berber, 11 juli 2024, 21:02:53

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Wit heeft zegegevierd, wat ik in het begin echt niet meer verwacht had. Praat hier na over het spel!

WCeend!! Zomerspelen 2014

Falsifica

Allereerst gefeliciteerd Witte roedel! Die stemwissel van William last minute zal wel zuur zijn XD

Dan even wat, wat eruit moet:
Vind het jammer dat Lynn niet doorspeelde op wat ik al had neergezet. Haar post kwam voor mij over als dat het haar niet meer boeide. 15min voor deadline.

Als ze iets eerder was geweest had ze als pyromaan voordat ze lijk werd makkelijk kunnen roepen 'ik kan me bewijzen'.
En dan de speldag erna kunnen aangeven dat haar actie gelukt was op speler X en die voor Lijk uitmaken als die ontkent zijn rol te zijn verloren. En dan was het iedereens spel geweest. William als ziener werd namelijk totaal niet vertrouwt.
Waterwork stond op de lijk-kill volgende op de rij en dat was het einde van de Bruine roedel geweest..
Dus dit vind ik ontzettend jammer.

Afgezien van dit, Berrie, je rolverdeling is echt weer fantastisch. Ik heb genoten van dit potje! Sunny, ik vertrouwde jou totaal niet door het spel heen (onderbuikgevoel) en daar zat ik goed. Dragonfly bij jou had ik het dus totaal niet door dat je gewoon witte wolf was. Daar werd ik aangenaam verrast. XD

Meer van deze variant svp, ik vind dit heel nice. Maar volgende keer mogelijk wel alliantiewinst eraan toevoegen voor iedereen. Vooral met het aantal allianties die in deze verdeling en variant zaten.

"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Rich

Gefeliciteerd wit! Verdiend gewonnen.

Ik vond het een leuke variant. Een van de redenen is dat ook wolven kunnen zoeken naar wolven O0

Als William DF had gestemd had was het idd ww tegen William geweest en had de bmstem bepaald. Circle, wie zou jij bm hebben gegeven? :P

Sunny

Gefeliciteerd Wit!

En Berrie heel erg bedankt voor het leiden van dit, voor mij, enerveerde en leuke spel.

Ik hoop dat Kay en Himan hebben geleerd dat FASLI NIET TE VERTROUWEN IS! Ik had natuurlijk wel het idee dat dat de reden was dat je mij probeerde te manipuleren Falsi, maar klikte alles weer braaf door aan Cas  (A)

Circle

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niet meer zover had doorgedacht. Lynch van 1 van ons was fataal en ik had me niet meer gerealiseerd dat het daarna van BM zou afhangen. Had ik het wel geweten, dan had ik het William wel gegund. Want wat was dat een onmogelijke positie voor hem op het laatst.

Wát een spel. Het zal vast nog wel een tikkie meeslepender gevoeld hebben dan het van de zijlijn leek, maar dit verloop had vast niemand kunnen voorspellen. De snelle uitschakeling van half het roedel, een mislukte wissel, een verspreking van mijn kant... Ik had nooit verwacht dat we het zo lang zouden volhouden. Alle complimenten voor Dragonfly, het was echt zo fijn samenwerken!

Daarnaast ook een flinke portie geluk met.... Nou ja, eigenlijk alles wat volgde. ;D

Berrie, super bedankt!

himan

Citaat van: Sunny op 11 juli 2024, 22:22:17
Gefeliciteerd Wit!

En Berrie heel erg bedankt voor het leiden van dit, voor mij, enerveerde en leuke spel.

Ik hoop dat Kay en Himan hebben geleerd dat FASLI NIET TE VERTROUWEN IS! Ik had natuurlijk wel het idee dat dat de reden was dat je mij probeerde te manipuleren Falsi, maar klikte alles weer braaf door aan Cas  (A)

Ik wist wel dat hij niet te vertrouwen was, ik dacht dat we het risico moesten nemen. Heb mijn wraak nog genomen.

Williambz

Oh wow als ik mijn stem op DF had laten staan... Zou wel echt bizar geweest zijn als ik nog overbleef, want inmiddels was het wel duidelijk wie de ziener was  XD.

Maar het was wel echt een mindf*ck. Die 2 priesters had ik niet zien aankomen idd. Achteraf had ik gewoon beter kunnen zwijgen over dat inuzuki priester was, want met die WB claim die ik bij sommigen dropte kwam ik inderdaad mee in de knoei toen fannie priester bleek (al dacht ik nog steeds aan witte ketter). En toen ik Lynn als lijk zag, wilde ik dit wel graag bekend maken, maar wilde niet te obvious ziener zijn, dus zorgde ik maar voor verwarring in de hoop dat mensen mij verdacht genoeg vonden om mij niet te lunchen, maar wel lynn te lynchen. En vanaf daar vond iedereen het volgens mij vaag wie nou wat was. XD

Castiel.

Gefeliciteerd Df en Circle. Totaal niet meer verwacht dat wit nog zou gaan winnen ook. De nacht dat de 2 priesters stierven EN de ziener de Wamster dood keek was natuurlijk beslissend waardoor goed geen kans meer maakte.

Ik vond het weer een geweldig spel met een hele toffe dynamiek. Deze variant mag vaker langskomen wat mij betreft.

Ik zat er dit potje zelf lekker in en had het spel vrij snel goed door. Had al snel verschillende spelers op goed staan en kon sturen op slechtjes, als Fals niet voor zijn lijk was gegaan had goed dit wat mij betreft in de hand gehad. Want Fals en ik hadden een samenwerking waarin er wederzijds vertrouwen was aangezien "we samen zouden winnen". En daar zouden we ook echt voor spelen. Voor mij in een dergelijke afspraak echt doorslaggevend en ik als iemand echt mijn woord geef in zoiets en ook echt op het emotionele speel dan zou ik daarbij blijven. Vandaar dat ik enorm baalde van hoe het is gelopen en toch ergens een gevoel van een mes in mijn rug heb. Desalniettemin genoten en weer een hoop geleerd, ook wat waard! Thanks Berrie!
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Rich

Jammer dat je mij doodkeek hoor @Williambz XD

Williambz

Citaat van: Rich op 11 juli 2024, 23:04:08
Jammer dat je mij doodkeek hoor @Williambz XD

Ja dat was echt ongelukkig. Ik had echt je claim moeten vragen, want ik wilde je eigenlijk bekijken omdat ik je meer vertrouwde en dan zou ik kunnen vertellen dat ik ziener was. Als je wamster had geclaimd, had ik wel iemand anders bekeken, maar dan had ik alsnog niet volledig open geweest tegen jou.

Toen sunny ook nog wamster claimde, durfde ik het niet aan om haar te bekijken, want als ik nog een 2e wamster had dood gekeken had ik niet meer terug durven komen   ;D

Falsifica

Castiel, normaal gesproken was ik wel meegegaan met je. Maar ik had al zolang niet meer grafdelver gehad. En een delver naar mijn idee, gaat altijd eerst voor lijkwinst. Anders vind ik het maken van een lijk niet oke, als de delver vervolgens dat lijk zou opgeven.

Ik ben ook niet verantwoordelijk voor jouw dood, heb jou niet echt hard gebackstabbed. Murphy, Kay en Himan ben ik wel verantwoordelijk voor. (6)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Castiel.

Citaat van: Falsifica op 12 juli 2024, 07:27:01
Castiel, normaal gesproken was ik wel meegegaan met je. Maar ik had al zolang niet meer grafdelver gehad. En een delver naar mijn idee, gaat altijd eerst voor lijkwinst. Anders vind ik het maken van een lijk niet oke, als de delver vervolgens dat lijk zou opgeven.

Ik ben ook niet verantwoordelijk voor jouw dood, heb jou niet echt hard gebackstabbed. Murphy, Kay en Himan ben ik wel verantwoordelijk voor. (6)

Het gaat mij erom dat je het speelde met: "Ik wil graag een keer samen winnen". Dit gaf mij de indruk dat je oprecht was en bleef omdat je het dus op deze emotionele tour gooide. Je gaf pas na nacht 3 opeens aan dat je niet een lijk maakte als "verzekering" zoals je dat eerder deed. Maar dat je volledig voor dat lijk speelde.

Ik had het prima gevonden en ook samengewerkt als je vanaf moment 1 had gezegd dat je voor je lijk wilde spelen. We hadden namelijk nog steeds hetzelfde doel dan. Ik had dan alleen aanzienlijk minder gedeeld over mezelf en over Murphy. En hierom voelt het voor mij dus ook extreem zuur en voelt het zeker wel als een flinke stab. Ik snap dat die beleving voor jou eventueel anders ligt, maar dit is mijn beleving van hoe alles is gegaan.

Verder pleit ik nog steeds voor een rolverandering van de rol Delver. Die zou gewoon na het maken van een Lijk geen kantkeuze meer moeten krijgen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Falsifica

Ik begrijp het. :( Sorry.
- Captain Jack Sparrow

Dragonfly

Bedankt voor de felicitaties! En bedankt Berrie voor het leiden van het spel, het zat goed in elkaar. Ik baalde toen ik wolf was, maar vond het leuker dan anders doordat er nog een wolventeam was waar ik naar op zoek kon. Het was een spannend spel, dat we dit gingen winnen had ik na de dramatische start ook niet zien aankomen.

Circle bedankt voor de samenwerking, dat verliep echt supergoed! En idd, ook een flinke portie geluk gehad!

Williambz

Ik vind dat een delver echt nog wel moet kunnen winnen met goed of slecht, want als je alleen met lijk kan winnen ben je heel afhankelijk van of je lijk een beetje oké speelt. Dat gooit de winkansen van een delver wel erg omlaag. Persoonlijk ben ik van mening dat je sowieso minder moet delen met neutraaltjes (zeker met een delver), want je weet maar nooit. Ik vind een backstab van een delver naar een ander goedje dan ook volledig rechtvaardig, want je hebt ook een lijk, dus het gaat niet tegen de regels in ofzo. Snap dat het zuur kan zijn als iemand je belooft te winnen en dat niet doet, maar dat verraad heb je eenmaal soms een beetje bij weerwolven vind ik.