Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Maar ik zag hem net sterven!

Gestart door adriaan, 15 maart 2024, 13:04:53

Vorige topic - Volgende topic

Williambz

Oké sorry voor de wat stillere ik. Lesgeven kost meer energie dan ik dacht.

Voor mij viel falsifica al op met de situatie rondom lynn en chaos. Ik denk nog steeds dat Chaos niet lynn zou lunchen. Natuurlijk zit je met meer wolven op een board, maar dan zou ze toch alsnog kunnen aangeven dat er schijnwerpers op haar komen. Dan kunnen de andere wolven toch ook bedenken dat ze een andere lunch nemen? Ik dacht hetzelfde als wat berrie daarna meteen zijn. Het leek voor mij alsof falsifica dit al lekker kon posten na de nacht.

Citaat van: Castiel. op 19 maart 2024, 17:26:09
Ok Falsifica, je legt nu wel de nadruk op het feit dat iemand op een neutraaltje wil stemmen of in elk geval aangeeft jou verdacht te vinden. Maar wie zegt dat jij Neutraal bent?

Wat me opvalt is dat je met verschillende posts steeds overdreven het zoekende goedje wil spelen, terwijl je dus aangeeft neutraal te zijn. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon je speelstijl was, maar het begon me op te vallen dat je daarnaast ook kleine stukjes van anderen extra aanhaalt en uitvergroot en vooral als waarheid neerzet. Je vergeet hierin vaak het hele plaatje te benoemen. Maar omdat de verdediging vervolgens zwak is en jij erop doorhamert is dat wat bij mensen blijft hangen. Het komt op mij over als iemand die meer aan het sturen is dan zoeken.

Daarnaast is er het hele welp verhaal wat me echt niet lekker zit. Je hebt dus verschillende spelers erover gesproken maar hebt nergens duidelijk benoemt mislukt gewelpt te zijn, ook niet naar die spelers. Je bent de welp dus aan het zoeken zonder dat je wil dat die op lynch komt? Dit komt meer over als een slechtje die zijn welp zoekt dan een neutraaltje, die zou mijn inziens toch wel benoemt hebben dat er een welp is en dat mensen op moeten passen. Immers kan je als je echt neutraal bent altijd nog goed kiezen als het kwartje valt, dus kansen open houden is dan beter. Maar dat doe je hier niet, dus je speelt al voor een bepaalde alliantie in mijn ogen. Je bent volgens mij dus niet neutraal, maar een slechtje. En daarom gaat mijn stem ook naar jou.
Ook deze post van castiel geeft weer waarom ik falsifica verdacht vind. Hij legt een vergrootglas op bepaalde woorden en haalt zinnen uit hun verband. Ook bij mijn post, waar niet meer is gereageerd door fals.

Citaat van: Falsifica op 19 maart 2024, 17:53:32
Je hebt nergens duidelijk benoemt mislukt gewelpt te zijn
Klopt. Maar dat mag inmiddels wel duidelijk zijn als je de post van Chaos en mijn verduidelijking had gelezen. Ik ben afgelopen nacht inderdaad mislukt gewelpt.
Ik vond het niet nodig de spelers hier te benoemen die ik benaderd had, want allen hebben mij meerdere malen gezegd niet de welp te zijn ondanks dat ik ze genoeg opties heb gegeven om me naar slecht te trekken. Dat jij hier zenuwachtig van word, is niet mijn probleem.

Je bent de welp dus aan het zoeken zonder dat die op de lynch komt?
Klopt ook. Ik ben neutraal, ik mag kiezen wat ik doe tot aan nacht 3. Als een speler het risico loopt mij naar slecht te trekken, dan geef ik die de optie niet met zijn/haar naam op dtopic te belanden. Is wel zo eerlijk.

Je laat spelers niet weten dat ze moeten oppassen?
Dat is niet waar, want in tegenstelling tot het in eerste instantie niet benoemen van de welp. Doe ik ook totaal geen moeite de welp te sturen naar een goede optie.
En veel spelers hier spelen al verdacht sterk naar specifieke rollen, maar aangezien ik nog niet gekozen heb ga ik niet vertellen wie en wat.
En daarbij, de onzekere welp staat in de rolomschrijvingen, met grote letters. Iedereen hoort altijd op te passen voor de welp rol. Of ik wel of niet mislukt gewelpt wordt, heeft daar weinig mee te maken. Een welp kon ook niet welpen en er wel inzitten. Wat een onzin statement is dit.

Je speelt al voor een bepaalde alliantie in mijn ogen
Dan moet je eens kijken voor een bril. Want dat doe ik duidelijk niet. Ik ben al sinds het begin van deze speldag actief aan het meedenken zowel op dtopic als achter de schermen.
Als neutraal speel ik altijd heel simpel: Ik ben goed tot en met nacht 3. Wanneer ik dan niet slecht kies, ben ik daarna tot eind spel ook goed (tenzij ik zombie word natuurlijk).
Het feit dat falsifica de welp zoekt, 'omdat hij neutraal is' vind ik ook erg verdacht. Bovendien kwam deze info pas naar buiten, nadat chaos dit op dt gooide. Anders denk ik dat deze info niet naar buiten was gekomen. Zeker niet als chaos welp was en hapte. Ik denk eigenlijk dat je helemaal niet neutraal bent, maar gewoon een slechtje die opzoek is naar zijn welp. Neutraal claimen is een hele makkelijke dekmantel, maar als je jou dan verdenkt, trek jij de kaart 'Maar je moet geen neutralen lynchen bla bla bla'.

redeast

Citaat van: Dragonfly op 19 maart 2024, 20:22:31
Citaat van: BloodWolf14 op 19 maart 2024, 13:15:48
Goed, en wie zijn dan nog verdachten van je? Alleen Berber I guess gezien deze post?

Wie zijn er nog verdachten van me? Eigenlijk alle spelers zijn nog verdachten van me. Ik heb nog niemand iets zien doen of zeggen dat deze persoon uitsluit. Maarreh bovenaan? Ik denk toch Berber en Chaos. Ook nav de post van Redeast waarin ze aangeeft dat Chaos wel degelijk Lynn wilde eten een ander spel. Ik neig ernaar Redeast hierin meer betrouwbaar te vinden omdat ik Chaos vaker zich op zo'n manier heb zien verdedigen wanneer ze terecht verdacht werd. 

Ik vind trouwens dat Simile echt een random post doet om vervolgens verbaasd te zijn dat niemand op deze post reageert. Deze personen hebben gereageerd, leek mij eigenlijk meer dan voldoende omdat ik het een beetje uit de lucht gegrepen vond.

Ik heb zojuist gehoord van Chaos dat ze inderdaad Lynn van de lunch heeft gehouden, voordat ik in de chat zat, dus op dit moment kunnen alleen William en Castiel dit bevestigen, al ben ik geneigd haar te geloven. Haar reacties zijn voor mij nog steeds als een kat in 't nauw maar ze heeft gelijk dat ik haar niet ken als goedje, dus als anderen zeggen dat ze zo speelt als goedje ben ik geneigd daar op af te gaan.

CarnageRazor

Goed, wat een discussie.

Bloodwolf maakt gekke sprongen,
Falsi is de dolleman die hij altijd is
Van Shaddow heb ik nog steeds geen chocolade gekregen?
Berrie zie ik redelijk fel ingaan op Fals,

Eigenlijk reageert iedereen een beetje zoals ik ze meestal in een spel terug herken, alliantie kan ik er eigenlijk nog bij niemand echt uit halen.

Ik vind wel dat Red east redelijk hard tunnelt op Chaos,
En daar ook redelijk fel in gaat.

Elias die vrij stil is, maar ik denk dat het tijd is dat iedereen echt eens meer met hem netwerkt, mega aardige gozer!

Ik vind het tot nu toe een van de moeilijkere spelen die ik al meedeed. Dit zijn de spelletjes waarin bepaalde spelers echt tot schitteren komen.
Als dit poker was, was dit die final table waarin iedereen dicht tegen de borst speelt en vooral op de button speelt.

De speler die ik nu het minst kan inschatten is Bloodwolf die nogal hard probeert om Yasu(o) verdacht te maken ?
Ik ga daarom m'n stem voor nu op hem zetten, ik hoop morgen een beetje meer te kunnen netwerken,
ik heb het eventjes redelijk druk met werk en de kids. dus hopelijk valt dat doorheen de week meer op z'n plooi.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Williambz

Even een rectificatie: Ik denk dat normaal gesproken Chaos Lynn prima wilt lunchen, maar ik zie haar dit spel dat minder snel doen naar aanleiding van vorig spel. Komt misschien ook door de wolvenwhatsapp waar chaos, castiel en ik aanzaten waar ik dat gevoel uit krijg. Ik weet niet of castiel er anders tegen aan kijkt? En ik kan het ook helemaal mis hebben, maar voor nu is dat mijn gevoel.

Bovendien zie ik nu ook mensen de neutraalclaims even aan de kant zetten, maar dan heb je dus voor lynch 1 al een derde van de spelers op standby gezet? Ik vind dat normaal gesproken een logische gedachte, maar nu hebben we 6 neutraalclaims. Ik denk dat we er zeker meer hebben dan de gebruikelijke 2 op dit aantal maar 6? Vind ik vrij fors en ik ga er dan ook vanuit dat hier zeker een slechtje bij zit. Voor mij kijk ik dus simpelweg wie ik het verdachtst vind en daar stem ik op, ongeacht of diegene neutraal claimt of niet.

123berber

Ik drop het hier maar gewoon. Ik weet het niet, de deadline is al bijna en ik ben volledig blanco.
Ik heb de stemmen even op een rijtje gezet voor mezelf
Spoiler

Yasu I
Semi I
Waterwork II
Falsifica II
Shaddow II
Redeast II
Simile I
Bloodwolf I
Carnagerazor I
123berber I
[close]
En ik heb verschillende reden om op iedereen van dit lijstje nog niet te willen stemmen. Hetzij vanwege privécontact, hetzij vanwege dtopic, hetzij onderbuik.
Ik ga dus een nieuwe naam in de mix gooien en hou alles even in de gaten. Ik ga voor Elias, voor nu.

WCeend!! Zomerspelen 2014

BloodWolf14

Ik vind 4 namen op 2 eigenlijk wel gevaarlijk, maar ergens toxh interessant om te laten gaan. Zullen we gewoon zeggen dat wanneer iemand nog een 3e stem zet ergens die morgen gewoon de klos is? (Tenzij het een wolfje blijkt)

yasu

dus de spelers die nog niet gestemd hebben? die mogen dan van jou op geen van die namen stemmen?

Thelight288

Was in slaap gevallen oeps ff snel gestemd nog

BloodWolf14

Nou, dan weten we ook dat de Aasgier al voor slecht speelt dus. Kunnen we neutraaltjes gaan lynchen?

Thelight288

ik zag ineens dus die stemmen op carnage. had hem ook op mijn radar wel vanwege dat hij claimde een neutrale actie op hemzelf gedaan te hebben. Dit heeft hij ook tegen chaos gezegd, maar ik zag ineens 2 stemmen en Elias had ik verder weinig van gehoord, waardoor ik het niet vertrouwde. het was maar een hulpje, dus wil ook niemand vrij spreken verder, maar goed gedaan! ben wel benieuwd waarom de last minute stemwijzigen van Dragonfly ook

123berber

Ik denk dat dat wat kort door de bocht is. (Nee ik ben de aasgier niet). Maar ieder dood iemand kan ook door de zombieman teruggebracht worden en dat willen we ook voorkomen denk ik toch?

WCeend!! Zomerspelen 2014

yasu

Citaat van: thelight288 op 19 maart 2024, 21:10:30
ben wel benieuwd waarom de last minute stemwijzigen van Dragonfly ook

ben bang dat ik daar misschien mede reden voor ben geweest :') Ik merkte dat ze wel wilde wisselen, en ik wilde haar wel testen door a.h.v. het resultaat meer te kunnen zeggen of ze nu goed of slecht zou zijn, al ben ik bang dat, onlangs dat er een slechtje dood is, het niemand nou echt veel wijzer maakt..

BloodWolf14

Nja fair, maar stel Lynn had de bijrol om tot leven te komen, dan is dit nogal erg jammer van de Magiër rol :/

Chaosimsystem_

Citaat van: BloodWolf14 op 19 maart 2024, 21:08:54
Nou, dan weten we ook dat de Aasgier al voor slecht speelt dus. Kunnen we neutraaltjes gaan lynchen?

Vind ik nu wel heel voorbarig om al gelijk jacht te gaan maken. Dus als aasgier voor slecht heeft gekozen kunnen andere neutraaltjes ook niet voor goed kiezen? Nu zijn we wel al zeker van één neutraal claim die loog dus staan we op vijf.

BloodWolf14

Ik verwacht de Onzekere Welp ook nog in het spel tbh