Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

RoodHapje

Ik was delver, er loopt nog een lijk rond. Succes.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Katz

Het lijkt me dat Zabulus goed zal zijn of alleszins offboardje. Anders had ik meer stemmen op mij verwacht, want er was een grote kans dat Zabulus er zou uit kunnen liggen met de stemmen van Waterwork en Mex + de verwachting dat ik terug daarnaar zou switchen.

Rampposi

Ik zal mrgen wel even alles analyseren, ben nu even niet mentaal aanwezig door bepaalde combinaties aan verschillende sapjes. Jullir houden mijn analyse nog tegoed (wss vrijdagavond of zaterdag ochteniddag)

Circle

Ik heb ervoor gekozen om iemand te checken samen met Dixie. Zij kunnen samen winnen. Ik heb in mijn buurt gedeeld wie dat zijn. Maar ik betwijfel of het op dit moment slim is om het met de hele groep te delen. Totdat dit nodig is om deze persoon te verdedigen. Want anders maak ik die persoon daarmee mogelijk lunchdoelwit. Natuurlijk hoor ik graag als jullie hier heel anders over denken.

Misschien wordt mijn keuze dit zo te doen niet begrepen of zelfs verdacht. Maar de laatste minuten verliepen zo chaotisch dat dit me een veilige optie leek om toch informatie te vergaren.

Ik had niet verwacht dat er zoveel ophef over zou ontstaan toen ik naar het observatorium ging, maar het was echt met de beste intenties.

Malanaphy

En waarom mag wel jouw hele buurt dit weten maar de rest niet? Dan kan je dat toch voor iedereen stilhouden?

Is mijn buurt gewoon asociaal of zijn jullie abnormaal hecht? :D
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Katz

Citaat van: Katz op 20 april 2023, 23:45:07
Het lijkt me dat Zabulus goed zal zijn of alleszins offboardje. Anders had ik meer stemmen op mij verwacht, want er was een grote kans dat Zabulus er zou uit kunnen liggen met de stemmen van Waterwork en Mex + de verwachting dat ik terug daarnaar zou switchen.

Daardoor vind ik nu degene die Zabulus verdedigden het verdachtst. Als wolfje wil je natuurlijk een goedje verdedigen om dan minder bloed op je handen te hebben.
Sunny, doet dat vaak en heb Rampposi het ook al zien doen. Dus verwacht dat anderen het ook zullen doen.

Daarom stijgen mensen op mijn lijstje die zeggen dat Zabulus goed zou zijn, omdat hij niks aan het spel toevoegd. Er zijn meerdere mensen die weinig toevoegen als ze slecht zijn zoals Shaddow, Aappen en ik.

quote author=Malanaphy link=topic=34586.msg1064130809#msg1064130809 date=1682062432]
En waarom mag wel jouw hele buurt dit weten maar de rest niet? Dan kan je dat toch voor iedereen stilhouden?

Is mijn buurt gewoon asociaal of zijn jullie abnormaal hecht? :D
[/quote]

Het lijkt me handig om het in die buurt te houden, want als er een wolfje in onze buurt zit, zal die persoon alleen maar lunch worden. Anders zie ik die persoon niet snel op de lunch belanden. Daardoor kunnen we direct uithalen dat er een slechtje bij ons zit als die persoon zou te komen sterven. 

Aappen21

nou ja twee dingen zijn interressant natuurlijk het feit dat katz gelogen heeft in het dtropic. hij zegt zowel dat hij twee schoten heeft als een wisselactie heeft beinvloed. Helaas kan dit niet.

Rampposi die naar de spirutele winkel probeert te gaan. Hij had al tarrotkaarten? probeerde hij nou voor een lijkenwinst te gaan?
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Lynn

Waarom werd roodhapje eruit gestemd?

Aappen21

Citaat van: Circle op 21 april 2023, 08:48:12
Ik heb ervoor gekozen om iemand te checken samen met Dixie. Zij kunnen samen winnen. Ik heb in mijn buurt gedeeld wie dat zijn. Maar ik betwijfel of het op dit moment slim is om het met de hele groep te delen. Totdat dit nodig is om deze persoon te verdedigen. Want anders maak ik die persoon daarmee mogelijk lunchdoelwit. Natuurlijk hoor ik graag als jullie hier heel anders over denken.

Misschien wordt mijn keuze dit zo te doen niet begrepen of zelfs verdacht. Maar de laatste minuten verliepen zo chaotisch dat dit me een veilige optie leek om toch informatie te vergaren.

Ik had niet verwacht dat er zoveel ophef over zou ontstaan toen ik naar het observatorium ging, maar het was echt met de beste intenties.
nou ja licht eraan. hoe erg vertrouw je de mensen in de groep? want als je denkt dat er een wolf tussen zit kun je het beter delen denk je dat niet kun je het beter voor je houden
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Circle

Ik denk dat de kans groot is dat er een wolf tussen zit, maar dat zullen ze vast niet alle drie zijn. Ik ben niet bang dat de informatie snel verloren zal gaan. Maar denk dus wel dat stilhouden een zekere mate van bescherming geeft aan die persoon.

Williambz

Citaat van: Katz op 21 april 2023, 09:38:37
Citaat van: Katz op 20 april 2023, 23:45:07

Daardoor vind ik nu degene die Zabulus verdedigden het verdachtst. Als wolfje wil je natuurlijk een goedje verdedigen om dan minder bloed op je handen te hebben.
Sunny, doet dat vaak en heb Rampposi het ook al zien doen. Dus verwacht dat anderen het ook zullen doen.

Daarom stijgen mensen op mijn lijstje die zeggen dat Zabulus goed zou zijn, omdat hij niks aan het spel toevoegd. Er zijn meerdere mensen die weinig toevoegen als ze slecht zijn zoals Shaddow, Aappen en ik.

Met die eerste zin ben ik het echt niet mee eens. Je zegt dat je als wolfje een goedje wilt verdedigen, zodat je geen bloed op je handen krijgt (of minder), maar als goedje wil je toch ook een goedje verdedigen? Je zegt echt dingen waarvan ik denk wtf zeg je allemaal. Ik heb zelf een vermoeden dat Zabulus prins is en daarom stem ik niet op hem, omdat ik niet een lynch wil verspillen om een mogelijke prins te bevestigen.
En je zegt dat je zelf weinig toevoegt als je slecht bent, maar eerlijk gezegd vind ik je in dit spel ook heel weinig toevoegen. Je schopt alleen maar verwarring, doordat je zegt dat je een mogelijk mislukte wissel hebt gestopt en jager bent. Ik begin bijna te denken dat jij prins nummer 2 bent OF het pas van Zabulus wilde volgen, omdat Zabulus nu voor veel mensen even aan de kant wordt geschoven als prins. In ieder geval ben je echt gek aan het doen in DT.

Citaat van: Circle op 21 april 2023, 10:59:31
Ik denk dat de kans groot is dat er een wolf tussen zit, maar dat zullen ze vast niet alle drie zijn. Ik ben niet bang dat de informatie snel verloren zal gaan. Maar denk dus wel dat stilhouden een zekere mate van bescherming geeft aan die persoon.

Maar als je de kans groot acht dat er een wolf tussen zit is het toch erg krom om dit voor de rest stil te houden? Want die wolf speelt het dan echt wel door aan zijn/haar medeslechtjes.

Lynn

Citaat van: Circle op 21 april 2023, 10:59:31

Ok, daar kans dat er een wolf tussen zit, hier sowieso kans dat er een wolf tussen zit, dus wat is het verschil in jouw ogen dan? Hoezo geeft dit eerder bescherming aan die persoon? Ik snap je redenering niet goed eigenlijk, want je acht de kans zelfs groot dat er een wolf in je wijk zit en deelt daar deze info wel.

Katz

@Lynn de reden is duidelijk het geeft meer info. Als die persoon komt te sterven, zal direct duidelijk zijn dat iemand in onze groep slecht is. Als je dit wel deelt, heb je minder kans op nuttige info voor later. Dus eigenlijk een Play  ^-^. Daardoor gaat mijn stem ook niet naar iemand uit mijn groep voor nu. Ook al vertrouw ik één iemand in onze groep niet zo.

Daarnaast was mijn actie dat ik de wissel kan gestopt hebben fake. Ik zou het nooit hebben gedeeld als ik het echt had gedaan. Het was gewoon om te kijken of Roodhapje nog met een andere reden zou komen of niet. Als hij met niet anders zou komen, zou het duidelijk zijn dat hij slecht was.

Ook krijgt iedereen die op Roodhapje heeft gestemd een +je in mijn boek, want het was duidelijk dat hij grafdelver was voor een slechtje en ik denk dat de wolven geen mogelijk actief lijk willen hebben op dit moment.

Ten laatste snap ik echt niet waarom Aappen op mij stemt, want die zou wel door moeten hebben dat dit is hoe ik speel als goedje. Dit laat me denken dat hij mogelijks het lijk is of een G/S koppel. Ik neig wel eerder naar lijk, doordat hij de eerste dag wel als een logisch goedje aan het spelen was. Maar voor mij hoeft het lijk er niet uit, dus daar zal niet mijn stem naar toegaan.

Mijn stem zal gaan naar iemand die zich in de achtergrond houd, want denk dat de wolven ervan houden dat er nu gekeken wordt naar mensen die in de voorgrond springen in het dt.

Oh ja nog iets als laatste. Als er een welp is, is het geen persoon die het laatste halfuur actief was of de welpenactie moet gestopt zijn, want ik leef nog  ;D. Of de welp moet gedacht hebben Katz komt toch op de volgende lynch, dus een welpenactie daarop gebruiken is nutteloos. Dat zou namelijk zorgen dat de slechtjes één schild minder hebben.

BloodWolf14

Citaat van: Dixie op 20 april 2023, 16:43:50
Roodhapje - de vijftig tinten neutraal
This aged well ;D

Ik vind onderstaande post van Mala verder ook bijzonder. Als slechtje heb je immers de info dat iemand niet slecht of hoogstens hulpje is, dus bij een mislukte wissel is diegene bijna automatisch neutraal/hulpje. In het geval van een Delver wil je die het liefst niet direct eruit met een mislukte lunch nacht 2.
Citaat van: Malanaphy op 20 april 2023, 17:06:03
Persoonlijk denk ik wel dat RH echt neutraal is, hij is zover ik weet niet het type om standaard neutraal te claimen. Mijn vraag is alleen, deed hij dit ook al claimen voor het wisselverhaal? Of was dit alleen achteraf? Iemand die dit kan beantwoorden? Want als hij dat nu pas deed stem ik misschien wel op hem, omdat het dan wellicht een laatste redmiddel was en dan liever toch een neutraaltje eruit dan een goedje.
De andere lynchoptie die Mala in diezelfde post noemt is Zabulus voor lynch. Nu denk ik tbh niet dat Zabulus slecht is. Hij heeft volgens mij van zichzelf al een beetje een nonchalante houding als het om spellen gaat. Dat fanatisme is er bij hem al lang uitgevecht volgens mij XD

Hier even een klein overzicht van de stemmen van gisteren:
Lijstje

Katz -> Zab
Blood -> Mala
Aap -> Circle
Mex -> Zab
Zab -> Mala (2)
WW -> Zab (2 +2)
Dixie -> Circle (1)
Yasu -> RH
Lynn -> Katz
Ramp -> RH
Mala -> RH
Semi -> Circle
William -> Ramp
Circle -> RH
Semi -> Ramp
Aap -> Katz
Katz -> William
William -> Katz
RH -> Katz (4)
Katz -> RH
Semi -> RH (6 -2 +1)
[close]
RH is hier dus lynch geworden door de extra stem van Rampposi. Wat ik ook opvallend vind is dat zowel Katz als Semi last-minute nog gewisseld zijn. Hiervoor stond Katz namelijk op de lynch, maar door net de stem van Semi is dat RH geworden. Ik heb hier niet zo veel vertrouwen in tbh. Kan zomaar dat deze beiden slecht zijn. Voor het observatorium van vandaag zijn dit dus misschien leuke doelwitten.

En ik denk dat ik in een tunnel zit op Mala, maar ze geeft eerst aan het meest geneigd te zijn om op Zabulus te gaan stemmen, maar is uiteindelijk wel gewoon iemand die op RH stemt zonder dat ze een uitleg geeft waarom die wint boven Zabulus. Mijn stem gaat vandaag weer naar haar, maar ik ben bereid om mee te gaan op Semi/Katz.

Rich

Mijn stem op RH kwam omdat ik Katz eerder als goed zie, aangezien ik hem echt als goede Katz vind spelen en omdat ik stukken minder vertrouwen heb in mijn andere wijkgenoten. Toen ineens de stemmen op Katz kwamen had ik liever een neutraaltje / slechtje er uit dan iemand die ik wel als goedje zie spelen.