[Discussie] Welke roedel hoor jij bij?

Gestart door 123berber, 3 maart 2023, 14:06:59

Vorige topic - Volgende topic

domien

Gaan we weer op de Domien trein of wat. Das niet lief hoor  :"(

"In this world there are no sides, just players"

BloodWolf14

@Foxi wat bedoel je met van Sjamaan naar Wolventovenaar?

Als het goed is zit er gewoon nog een Sjamaan in. En wat ik bedoel te zeggen is dat Lan en Domien samen kunnen winnen, maar bijvoorbeeld Castiel zegt dat daar wel een Wolventovenaar actief moet zijn geweest. Waarom? Welke reden hebben we om Lan op groen te zetten en die hele Orakelvoorspelling maar in de wind te gooien. Ik heb zelf in ieder geval geen reden om Lan zomaar op groen te zetten.

Robin89

Domien lijkt het opgegeven te hebben, dus we zullen daar wel goed zitten XD

Om de stemming toch iets minder unaniem te laten verlopen en omdat een spreiding van stemmen ook leuk kan zijn, ga ik mijn stem nu op Bloodwolf zetten.

domien

Hoi hoi allemaal,

Goed gespeeld, alle stemmen staan nu op een slechtje. IK... Schokkend ik weet het.

Nu stemmen op mij is heel leuk enzo, maar het gaat jullie niet verder helpen in het spel. Ik ben namelijk sjamaan, de geheime bron van Kevin (sorry bruine wolfjes maar niet heus). Mij lynchen levert dus enkel op dat er vannacht weer mogelijkheid is tot 2 doden. Hetzij een wit slachtoffer en een bruin slachtoffer.

Mochten er nog Bengels, slotenmakers, ... overblijven, verspil je krachten vooral niet aan Castiel. Gezegendes best wel op Castiel gaan. Die heb ik namelijk afgelopen nacht bekeken en die is Bruine Toreador (dacht dat dit misschien nog nuttige info zou kunnen zijn?)

Aan jullie dus de keuze, stem mij en heb vannacht 2 moordpogingen of stem Castiel en je krijgt maar 1 poging (en een visioen, maar wat is daar nou gevaarlijk aan?)

"In this world there are no sides, just players"

Foxi

Citaat van: BloodWolf14 op 19 maart 2023, 13:09:43
@Foxi wat bedoel je met van Sjamaan naar Wolventovenaar?

Als het goed is zit er gewoon nog een Sjamaan in. En wat ik bedoel te zeggen is dat Lan en Domien samen kunnen winnen, maar bijvoorbeeld Castiel zegt dat daar wel een Wolventovenaar actief moet zijn geweest. Waarom? Welke reden hebben we om Lan op groen te zetten en die hele Orakelvoorspelling maar in de wind te gooien. Ik heb zelf in ieder geval geen reden om Lan zomaar op groen te zetten.

Ik verwacht nog maar 1 hulpje en in mijn ogen is dat een sjamaan en geen wolventovenaar. Volgens Domien er nog een Toreadorwolf en we hebben alliantie mogelijkheden. Het voelt voor mij weer als een halve ga terug naar de tekentafel

Foxi

De onthulling van Domien maakt alles echt een heel stuk lastiger, want ja een sjamaan er nu uit geeft slecht alleen maar een grotere winstkans. Maar het kan ook heel goed een tactiek zijn om zijn eigen hachje te redden

Katz

Ik heb er even over nagedacht en Bloodwolf zou de enige mogelijke volbloed witte kunnen zijn.

Bert was deadline 7 normaalgezien gezegend
Nostalgia en Robin stonden voor elkaar in.
Foxi is bewezen
Castiel is heks of bruine toreador
Ik kon niet winnen samen met roodhapje.

Daarom stem ik op Bloodwolf

Het lijk zie ik zitten tussen Foxi en Bert.
Ik zie het Foxi zijn als de delver nacht 4 heeft gedolven
Als de delver nacht 3 heeft gedolven of mogelijks nacht 2 (als castiel liegt) denk ik aan Bert.
Robin zal het niet zijn, want die claimt weerhamster en kan dan niet geluncht worden. Daarnaast zou Nos dan daar iets over zeggen dat zijn claim niet klopt?
Bij mij was er een schot afgevuurd als ik lijk zou zijn.

Katz

Ow ja vergeten toevoegen bij lijk zijnde denk ik ook niet Castiel, want waarom een neutraaltje lunchen.

Katz

Oh ja Foxi was wel beschermd nacht 4, dus zou geen lijk kunnen zijn.

Dan moeten Bert wel lijk zijn.

Castiel.

Oke ik hoop dat iedereen begrijpt dat Domien gewoon glashard zit te liegen toch? Sunny is gestorven als Wolventovenaar en dan zou bruin daarbovenop dus ook nog een Toreador hebben? Dat slaat nergens op natuurlijk.

Wit probeert hier gewoon nog een laatste actie uit te halen om zichzelf nog een winstkans te geven.

Wat wel bizar is is dat we nu ALSNOG te maken gaan hebben met een lijk. En het lijkt mij zaak dat we dit lijk wel snel omleggen aangezien we anders weer met 2 nachtdoden te maken hebben. Dat of we stemmen de laatste witte wolf er eerst uit, we moeten in elk geval voorkomen dat er 2 doden vallen komende nacht want dan wordt het nog erg lastig.

Foxi lijkt mij onwaarschijnlijk als lijk en gezien Robin zijn claim lijkt hij mij ook uitgesloten. Dit omdat Nos ook voor hem in stond.

Dan blijven Bloodwolf14, Bert-boefjes en Katz over. 1 van de 3 is een witte wolf en de ander is een lijk die mag moorden. En dan zit er dus ergens nog een goedje tussen.

Ik ga hier een nachtje over slapen en ga dan is goed kijken hoe de vork exact in de steel zit. Het is in elk geval een hele interessante puzzel geworden nu er opeens een delver is gestorven, ik ging al helemaal niet meer uit van een delver...
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Foxi

Er is mij gevraagd om de orakel checks nog 1x op een rijtje te zetten omdat William niet alles van Maarten correct genoemd had:

Nacht 1: Adriaan en Bert-boefjes – Kunnen WEL samen winnen en Sunny en Inu kunnen samen winnen
->   Komt doordat Adriaan neutraal is/was, en die kan met iedereen winnen. Sunny en Inu waren samen bruin.

Nacht 2: Bloodwolf en Maarten, Foxi en Semi – Acties MISLUKT

Nacht 3: Semi-Sjamaan en Katz, Foxi en Semi– Acties MISLUKT
-> Semi was lunch
Nacht 4: Foxi en Sunny, Foxi en Roodhapje– Kunnen NIET samen winnen
-> Zelfde nacht / dag toen Kevin met het bericht kwam dat Sunny slecht was

Nacht 5: Roodhapje en Katz kunnen NIET samen winnen

Nacht 6: Lan en Domien kunnen WEL samen winnen
-> Kwam doordat Lan delver was

Dit is alle informatie die ik via de orakels verkregen heb.

Doordat Lan er nu uitligt hebben we in het ergste geval een 3-1-1-1 situatie. Bij Domien is het de vraag op welke manier hij ons zand in de ogen heeft gestrooid. Hij kan op meerdere manieren verwarring gezaaid hebben en vind het daardoor echt een steeds moeilijkere puzzel worden zo

Robin89

Het wordt er niet makkelijker op zo. De lunch op Lan zag ik ook niet helemaal aankomen... Met een lijk die nu geactiveerd is, lijkt het mij nu prioriteit om deze eerst te lynchen.

Gistermiddag heb ik al een heel onderzoek verricht op zoek naar het lijk en de conclusie van dat onderzoek is dat Bert-Boefjes de meeste kans heeft om lijk te zijn. De stille nachten waren namelijk de nachten 3 en 4, dus ik ga ervan uit dat in één van die twee nachten het lijk is gemaakt. Spelers die op dat moment nog helemaal niet onder vuur lagen, waren BW en BB. Foxi lag in nacht 3 nog wel onder vuur door Aappens stelligheid (want net voordat zij met haar onthulling kwam over Mala) en in nacht 4 was zij beschermd. Castiel werd ook niet verdacht maar was wel in discussies met andere spelers verwikkeld. Daarnaast is hij volgens mij de eerste speler die op p. 17 van het DT een opmerking over een lijk maakt (wat ik ook niet heel logisch vind als hij zelf lijk zou zijn). BW praat daar vervolgens snel overheen, maar die lijkt verderop niet helemaal door te hebben dat Lan de delver is (aangezien hij zegt Lan niet op groen te willen schuiven en die post van hem vond ik wel oprecht overkomen). En van Lan wist ik dat hij al even in contact stond met zijn lijk. Afgelopen zaterdag zag ik hem in het echt en toen vertelde hij dat hij goede grafdelver met een lijk was, dat hij even had moeten zoeken maar uiteindelijk zijn lijk had gevonden. Hij sprak in de mannelijke vorm over zijn lijk, maar dat kan natuurlijk ook zijn om verwarring te zaaien. In elk geval zag ik dat hij de waarheid sprak over zijn rol en over het hebben van een lijk. Dan weer even terug naar mijn "onderzoek". Bert-Boefjes was dus niet verdacht in de nachten 3 en 4. In het begin van het spel kwam hij actief en zoekend over. Hij stuurde ons allemaal een uitgebreide PM. Maar ergens over de helft van het spel (als ik het mij goed herinner) kwam hij opeens op de proppen met een burgerclaim. Dat zou dan de enige burger in dit spel zijn en die rol vind ik niet passend in de rolverdeling, want één losse burger in een spel met allemaal bijzondere rollen maakt m.i. gewoon geen sense. Ik denk eerder dat BB een rol met een actie had en dat hij - omdat hij lijk is geworden - die actie niet meer kan gebruiken en daarom maar burger heeft geclaimd. Verder valt mij ook een verandering in activiteit op bij BB. Hij lijkt de laatste dagen minder actief en ik gok dat dat komt omdat hij nu een lijk is. Lang verhaal, maar ik sluit me dus aan bij de conclusie van Katz dat BB vermoedelijk het lijk is. En ik denk ook dat mijn stem die kant op gaat.

En nog even een korte andere opmerking:
Ik dacht eerst dat Domien wel de waarheid zou spreken over Castiel als bruine wolf (want alliantiewinst), maar hij kan natuurlijk ook hebben gehoopt wit de winst te bezorgen door een random speler als bruine wolf aan te duiden waardoor de kans groter wordt dat wit gaat winnen. Echte conclusies aan Domiens uitspraak kunnen we dus niet verbinden ben ik bang.

bert-boefjes

Citaat van: Katz op 19 maart 2023, 22:06:48

Zoals ik ook al prive tegen je gezegd heb, ik ben nog steeds geen lijk.  Al zou jij natuurlijk net zo goed nog lijk kunnen zijn. Je zegt zelf dat je Jager bent en als je lijk was dan had je een schot afgevuurd. Maar voor zover ik gezien heb in dit spel, hebben we geen enkele keer van 123Berber te horen gekregen door welke rol de nachtdoden zijn gevallen? En voor zover ik weet hebben beide roedels ook geen weet van wie de andere roedel zal gaan lunchen? 
Het is om die reden ook niet heel raar om te bedenken dat er nachten zijn geweest waarop ze mogelijk dezelfde speler op de lunch gezet hebben? Daarbij hebben we natuurlijk al een dode Yeti, twee Gezegendes, Heks, Grafdelver en Beschermengel. Die stuk voor stuk allemaal hun werk hebben kunnen doen om een lunch te doen voorkomen.
Maar gezien wij nergens te weten zijn gekomen wie waar voor verantwoordelijk geweest is, had het ook net zo goed kunnen zijn dat er in een nacht een lunch gered is door een van de bovengenoemde rollen. En dat jij alsnog bij de andere roedel geluncht werd, met als gevolg dat omdat je Jager was, je iemand dood schiet. Dan zouden wij als spelers na de nacht alleen gezien hebben dat er 2 nachtdoden waren en van daaruit vermoed hebben dat het beide lunches waren.  Dus om die reden vind ik het wel heel makkelijk om jezelf vrij te pleiten dat je geen lijk kan zijn.

net zoals ik privé al aangaf bij je zou naar mijn idee Robin89 de meest logische overgebleven optie dan zijn voor het lijk. Hij is gedurende het spel, nergens door het orakel gecheckt. Dus we moeten maar geloven dat hij goed is, puur omdat Nostalgia zegt hem te vertrouwen? Wat mij bij hem vooral zo tegen spreekt is het feit dat hij claimt Weerhamster te zijn. En als ik puur kijk naar de rolverdeling van de spelers die tot nu toe dood zijn. Dan vind ik een Weerhamster te overpowered. Normaal gesproken heb je dan nog wel een Ziener, Orc of Welp die een mogelijke Weerhamster zou kunnen omleggen, maar die ontbreken alle drie. Waarmee een Weerhamster alleen mogelijk door de Heks gedood kon worden, door de lynch en dan mogelijk nu door het Lijk. Maar eigenlijk is er dan geen tegenhanger die de kracht van de Weerhamster in balans brengt. Dus daarom vind ik dat een ongeloofwaardige claim.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Robin89

Citaat van: bert-boefjes op 20 maart 2023, 09:37:44

Zoals ik ook al prive tegen je gezegd heb, ik ben nog steeds geen lijk.  Al zou jij natuurlijk net zo goed nog lijk kunnen zijn. Je zegt zelf dat je Jager bent en als je lijk was dan had je een schot afgevuurd. Maar voor zover ik gezien heb in dit spel, hebben we geen enkele keer van 123Berber te horen gekregen door welke rol de nachtdoden zijn gevallen? En voor zover ik weet hebben beide roedels ook geen weet van wie de andere roedel zal gaan lunchen? 
Het is om die reden ook niet heel raar om te bedenken dat er nachten zijn geweest waarop ze mogelijk dezelfde speler op de lunch gezet hebben? Daarbij hebben we natuurlijk al een dode Yeti, twee Gezegendes, Heks, Grafdelver en Beschermengel. Die stuk voor stuk allemaal hun werk hebben kunnen doen om een lunch te doen voorkomen.
Maar gezien wij nergens te weten zijn gekomen wie waar voor verantwoordelijk geweest is, had het ook net zo goed kunnen zijn dat er in een nacht een lunch gered is door een van de bovengenoemde rollen. En dat jij alsnog bij de andere roedel geluncht werd, met als gevolg dat omdat je Jager was, je iemand dood schiet. Dan zouden wij als spelers na de nacht alleen gezien hebben dat er 2 nachtdoden waren en van daaruit vermoed hebben dat het beide lunches waren.  Dus om die reden vind ik het wel heel makkelijk om jezelf vrij te pleiten dat je geen lijk kan zijn.

net zoals ik privé al aangaf bij je zou naar mijn idee Robin89 de meest logische overgebleven optie dan zijn voor het lijk. Hij is gedurende het spel, nergens door het orakel gecheckt. Dus we moeten maar geloven dat hij goed is, puur omdat Nostalgia zegt hem te vertrouwen? Wat mij bij hem vooral zo tegen spreekt is het feit dat hij claimt Weerhamster te zijn. En als ik puur kijk naar de rolverdeling van de spelers die tot nu toe dood zijn. Dan vind ik een Weerhamster te overpowered. Normaal gesproken heb je dan nog wel een Ziener, Orc of Welp die een mogelijke Weerhamster zou kunnen omleggen, maar die ontbreken alle drie. Waarmee een Weerhamster alleen mogelijk door de Heks gedood kon worden, door de lynch en dan mogelijk nu door het Lijk. Maar eigenlijk is er dan geen tegenhanger die de kracht van de Weerhamster in balans brengt. Dus daarom vind ik dat een ongeloofwaardige claim.

Je vergeet nu alleen dat ik confirmed weerhamster ben en dus onmogelijk lijk kan zijn (want ik ben onlunchbaar) XD Voor mij is het nu duidelijk dat jij het echte lijk bent.

bert-boefjes

Citaat van: Robin89 op 20 maart 2023, 10:49:53
Citaat van: bert-boefjes op 20 maart 2023, 09:37:44

Je vergeet nu alleen dat ik confirmed weerhamster ben en dus onmogelijk lijk kan zijn (want ik ben onlunchbaar) XD Voor mij is het nu duidelijk dat jij het echte lijk bent.

Maar door wie of wat ben je dan confirmed? Want dat stukje mis ik dan nog? Of Nostalgia moet met zijn Yeti krachten jouw bewezen hebben.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!