[Discussie] Welke roedel hoor jij bij?

Gestart door 123berber, 3 maart 2023, 14:06:59

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

Maar ik zou met deze info horen ook stemmen op mij. Dus ik hoop dat het iig info oplevert. Maar de bron moet je maar even goed naar kijken. En anders dus illusie. Zie ook niet wat andere optie kan zijn. Priester mag altijd water over mij heen gooien zou ik fijn vinden. Dan bewijst dat de info niet klopt. Beul mag ook, maar is zonde

Castiel.

Citaat van: Semi-Sjamaan op  7 maart 2023, 22:50:25
Rampposi, Foxi en Waterwork komen me redelijk goed over atm.

Wat me nu het meest opvalt bij het teruglezen en de stemming zijn de stemmen op Shaddow. Vooral de meelopers die enkel met het simpele argument van "verspreking" komen vallen me op. Het was vrij duidelijk wat Shaddow bedoelde, hij maakte in het begin de grap om alle bruine wolven te laten bekennen in ruil voor ze niet te lynchen en zo op zoek te gaan naar alle witte wolven. Vervolgens haakt hij in op die grap door te zeggen dat hij zijn "bruine wolven" gevonden heeft, wat dan wit had moeten zijn in de logica naar zijn eerste grap, maar dat heeft hij ook gewoon uitgelegd. Ik vind de mensen die hier dus meer van maken en doen alsof ze het niet begrijpen vrij verdacht. Te weten Castiel, Sunny, Inuzuki en Nostalgia. Nu ken ik Nos niet zo goed, maar de andere 3 zijn toch zeker helder genoeg om dit te doorzien.

Het openbaar wisselbaar claimen vind ik ook dikke onzin, en iets waar alleen wolven baat bij zouden kunnen hebben. Zo komen ze te weten wie mogelijk zvw / hulpje is. Wolven zelf gaan uiteraard gewoon wisselbaar claimen. Mensen die hier voorstander van zijn krijgen ook een minnetje. Katz en William zo uit mijn hoofd.

Ik wil hier nog wel even op reageren. Want ik heb dit hele weekend geen reacties gelezen en heb dus Shaddow zijn "grap" aardig gemist. Had dus geen idee dat er aan zijn "verspreking" een eerdere grap vast zat. Dat is ook door niemand nog extra benoemd terwijl er door meerdere mensen om opheldering gevraagd is. Mij op basis hiervan dus benoemen vind ik eigenlijk ook gewoon klinklare onzin.

Wat betreft de stemming, die wordt wel makkelijk gemaakt zo.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Williambz

Citaat van: Sunny op  8 maart 2023, 15:39:43
En William, waarom is de trein op Shaddow verdacht, terwijl er toch ook genoeg mensen meegingen op Ramp en WW?

Omdat het bij Shaddow ging om een verspreking / grap die hij maakte. Bovendien doet Shaddow dit vaker, maar ik vond het in ieder geval niet stemwaardig.

Bij Rampposi ging het om zijn stem die voor mij op eigenlijk niets gebaseerd werd. Hij stemde op robin, omdat robin zei dat hij Skunki vond vissen. Ik vond zelf Skunki ook vissen en naast mij nog meer mensen. Dat je daarom op Robin stemt vond ik erg onzinnig en vandaar mijn stem op Rampposi.

Ook bij waterwork ging het om een actie van hem (zijn stem), maar hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Fannie en Inu. Daarnaast vind ik het opvallend dat Semi juist alleen WW schuift naar goed van de stemmers op Shaddow.

Voor nu wissel ik wel naar thelight, omdat ik denk dat dit geen play is

Inuzuki

Ik vind dit ook zeker concreet genoeg en vroeg genoeg in het spel om te volgen.
Overigens snapte ik de trein op ww maar matig. Ja hij kan mislukt gewisseld zijn, maar shaddow heeft ook bv fannie genoemd. Dat we dan allemaal massaal ww eruit pikken vind ik niet heel logisch. Dat hij stemmen pakte nog wel, maar zo veel mensen en zo snel vond ik toch gekkig.
Over mijn stem op shaddow. Ik snap dat ik daardoor wat meer de aandacht heb gekregen. Echter snapte ik de grap pas na de post van semi die de grap uitlegde, na de deadline.. De andere post van shaddow (die ook gewoon weinig echte inhoud bevatte) was ik al lang weer vergeten en zonder die leek het gewoon echt een verspreking.

Thelight288

Oke had gisteren nog druk, maar gooi dan nu al mijn kaarten op tafel. Ik ben gezegende, heb nacht 1 Robin gezegend en nacht 2 rampposi. Ik vind dit ook echt vrij frustrerend omdat ik hier verder gewoon niet tegen kan verdedigen. Ik heb zelf 2 scenario's die mij aannemelijk lijken.

De lynch kan verhuld worden. dit is een manier van een witte roedel speler om een goedje of bruine wolf eruit proberen te krijgen.

en de andere is een illusie dus, zie persoonlijk wel eerder goedje ingestuurd worden, maar dat zou in dat geval dus niet zo zijn.

Verder vallen foxi en rampposi mij het meeste op. Als ik foxi's post teruglees vind ik dat aappen terecht noemt dat ze eigenlijk continu alleen herhaald en zelf weinig noemt.

BloodWolf14

BloodWolf14

Overigens: Waarom kan alleen een witte wolf de lynch verhullen? Je zegt dat dit een mogelijkheid is waarin een lynch verhuld kan gaan worden, maar je zegt hier specifiek dat een witte wolf dit doet. Als je dat zo leest is het logisch dat jij als bruine wolf gezien bent omdat je geen rekening houd met dat de bruine wolven dit doen om een goedje te pakken. Leuke verspreking ;)

Thelight288

omdat ik als bruine wolf wordt neergezet zie ik dat eerder bij witte wolf doen, al met verhulling kan het ook gewoon bruine wolf zijn ja. dat maakt in principe niet helemaal uit. ik zie het gewoon eerder witte speler doen, omdat die nog kans heeft dat ie een bruine wolf benoemd. het was een scenario die ik probeer te bedenken wat er aan de hand kan zijn. rampposi nog vanwege dag 1 die post.

Kevindemen

Ik ben overtuigt van je gelijk TheLight, want verhullen en daarna onterecht iemand er met een visioen uithalen is op dag 3 op een spel van 25 man aan start onwijsslim. Gaaf plan! Zeker als je nog een hele rij aan verhullende wolven klaar hebt staan, wat zeer gebruikelijk is, om de dagen erna ook te verhullen mochten mensen zich afvragen waar dan het volgende slechtje komt om op het hakblok te gooien. En hoe het zit met het daarna aanwijzen van mensen als er geen rij klaar staat omdat de spelleider bij hoge uitzondering een andere rolverdeling wil? Dan is het ook onwijs handig! Vet handig vooral als je daarna nooit meer iets van een visioen laat doorschemeren. Waarom zou je ook? De kans is natuurlijk hartstikke groot dat de rest van het spel een zienende rol nooit meer iets van zich laat horen omdat alle visioenen mislukken, hij inactief is of de meest voorkomende reden nog wel: hij gewoonweg geen zin heeft iets in te sturen omdat die na de lynch op een conversiewolf zoveel medelijden met slecht heeft dat hij hen toch weer even een succesje gunt voor die weer in actie komt. En als er geen verhullingsopties zijn, dan is kamikaze natuurlijk helemaal de beste optie. Het is toch alliantiewinst, dus yolo een goedje onder de bus duwen zo vroeg in het spel kan geen problemen opleveren. Het is toch logisch dat de wolven sowieso met een meerderheid starten, dus één dood goedje direct einde spel is want meederheid? No way dat ze de dag erna alsnog de bron kunnen lynchen, want het spel is dan absoluut over. Wat, sarcasme? Daar doe ik niet aan.
Gelieve dit account te verwijderen.

Thelight288

heel grappig ben jij zeg! Ik denk ook dat het een illusie is dat lijkt me de meest logische optie, maar ik probeer wel elke optie te overwegen die enigszins mogelijk is verhulling kan ook nog . met een illusie zit de fout ook niet bij de bron. Als ik dood ben en je ziet dat ik gezegende ben doe er dan mee wat je wilt joh. Ik ga er verder geen energie in steken ik heb gezegd wie ik verdenk en waarom. Ik snap de sceptische houding zou 100% op mij stemmen met deze info, hoef je nog niet zo te doen als ik nog het spel speel en nog iig mijn best doe om al mijn gedachte en info te delen die ik heb. kan me verder ook niet bewijzen met mijn zegeningen die ik gedaan heb

Nostalgia

Ik ben ook van mening dat deze informatie zo concreet is dat ik mijn stem op Thelight plaats.

Kevindemen

Het was absoluut niet rot of persoonlijk bedoeld, en ik stond er niet bij stil tijdens het schrijven dat het zo kon worden opgevat. Excuses.
Gelieve dit account te verwijderen.

Foxi

Ik probeer het wel voor mezelf concreet te formuleren. Ik heb niet idee dat ik alleen maar loop te papegaaien, zeker niet rondom mijn verdenking richting WW. Ik wilde het benoemen omdat ik het al vaker gezien heb. De reden dat ik laat gestemd heb is omdat ik niet wist of er nog meer info zou komen.

Persoonlijk vind ik die vogeltjes altijd maar lastig. De persoon zelf zit achter meerder lagen beschermd en ongeacht de uitslag heb je geen idee waar de kink in de kabel zit. Nou is een conversiewolf natuurlijk wel een grote bedreiging, maar met 2 roedels denk ik dat we wel rekening moeten houden met het feit dat de bron geen ziener maar witte sjamaan is.  Dus ook als het klopt wat er gezegd word betekend niet dat de bron bewezen is

Rich

Ik zie dat de opportunisten gelijk in actie komen nà de stemming.
Zelf niet stemmen, maar daarna het hoogste woord over wie er dan verdacht moeten zijn.   XD
Achteraf is altijd gemakkelijk praten he?

Ja ik vind het heel onfortuinlijk dat Shaddow het spel moest verlaten, vooral met de rol die hij had.
Maar de conclusies die hier nu direkt worden getrokken vind ik ... nja.. opportunistisch dus.
Waterwork moet dus wel mislukt gewisseld zijn? Waar baseer je dat op?

Lol, je maakt me wel aan het lachen met deze post.
Voor t gemak negeer je totaal de reden dat ik op mezelf heb gestemd. En volgens jou mag ik dus niet de stemming van lynch 1 analyseren omdat ik zelf niet gestemd heb  ;D dus eigenlijk moet ik gewoon stil blijven en de stemming niet analyseren. Gelijk iemand opportunistisch noemen omdat hij het spel speelt is gewoon een uitweg zoeken om de verdenking om te draaien.

Aan wie stel je de vraag waarom men aanneemt dat ww mislukt gewisseld is? Je roept dit in het luchtledige, wat op mij overkomt als wel kritisch willen lijken maar geen mensen erop aanspreken zodat je niemand op hun teentjes trapt.

Alle stemmers op Shaddow moeten dan wel verdacht zijn?  Waarom? Omdat we het lijntje "Ach het is Shaddow, die doet altijd zo" niet voor zoete koek hebben aangenomen? Wie zegt dat hij dat dan nu niet eens deed? Voor hetzelfde geld had hij zich wel versproken en waren deze stemmers nu ineens "goed". Of nee, dan waarschijnlijk van de witte wolven  ;D op?

Nee niet alle stemmers zoals je kan lezen in mijn post. Ik maak onderscheid in de spelers die gemakzuchtig overkomen bij mij en degenen die imo meer nuance aanbrengen.
En niet voor hetzelfde geld want zoals gezegd was zijn "verspreking" duidelijk een referentie naar zijn eerste grap, wat Shaddow duidelijk heeft uitgelegd en wat jij voor het gemak weglaat.

Rich

Citaat van: Castiel. op  8 maart 2023, 18:58:24
Citaat van: Semi-Sjamaan op  7 maart 2023, 22:50:25
Ik wil hier nog wel even op reageren. Want ik heb dit hele weekend geen reacties gelezen en heb dus Shaddow zijn "grap" aardig gemist. Had dus geen idee dat er aan zijn "verspreking" een eerdere grap vast zat. Dat is ook door niemand nog extra benoemd terwijl er door meerdere mensen om opheldering gevraagd is. Mij op basis hiervan dus benoemen vind ik eigenlijk ook gewoon klinklare onzin.

Wat betreft de stemming, die wordt wel makkelijk gemaakt zo.

Oh ja Castiel?

Citaat van: Shaddow op  7 maart 2023, 16:15:27
Citaat van: Sunny op  7 maart 2023, 14:11:51
Citaat van: Shaddow op  7 maart 2023, 13:21:22
Nou ik heb mijn eerste twee bruine wolven alvast gevonden, twijfel nog even of ik voor Waterwork of Fannie ga.

Los van wat je verder zegt ben ik wel benieuwd waarom zij Bruine wolven zouden zijn en niet wit?
Sorry, moest wit zijn ipv bruin - zit nog niet helemaal in de juiste mindspace.

...

In deze post heeft Shaddow het uitgelegd :) De post is groter maar voor de leesbaarheid heb ik hem even ingekort.
Pas daarna plaatste je je stem.

Daarnaast is het natuurlijk niet anderen hun verantwoordelijkheid om jou op iets te wijzen wat je zelf hebt kunnen lezen.

Maar vertel, wie verdenk jij nu? Want iemand die wss als slecht is gezien is leuk, maar nog geen reden om niet te discussieren :)