Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Bordspel dag 3] Agamemnon

Gestart door adriaan, 17 november 2022, 22:58:59

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

We gaan deze speldag Agamemnon spelen. Team Iedereen begint, daar heb ik een muntje voor opgegooid.
Je legt fiches op een bord neer met een bepaalde kracht. Het spel is niet erg bekend, maar ook niet erg ingewikkeld. Kijk hier voor de regels: Lees ze hier of Bekijk hier het filmpje.
Wederom mag je voor Team Iedereen niet 2 zetten achter elkaar posten.

Als Team Iedereen wint, dan mogen zij op de eerste helft van dag 4 stemmen op iemand die immuun zal zijn voor lunch en moordende rollen in nacht 4.
Als Team Slecht wint, dan mogen zij kiezen (één van de volgende opties) of eventuele welpen in nacht 4 ook nog mogen proberen iemand te welpen, of eventuele sjamanen in nacht 4 een extra visioen krijgen, of eventuele vervloekten in nacht 4 een extra vervloeking mogen uitvoeren, of om de lunch van nacht 4 immuun te laten zijn tegen beschermingen.

Updates in dit spel zullen bijna allemaal door yasu worden gedaan, want hij heeft het spel thuis liggen en ik ben daar pas zaterdagavond ;D

Veel plezier!

yasu

Hallo again ;D Hieronder heb ik eerst een foto geplaatst van het speelbord waarop zichtbaar is wie bij welke kant hoort en om een idee te geven hoe alles eruit ziet. De foto daaronder is het speelbord met daarop nummertjes aangegeven. Om het spel voor iedereen (inclusief mijzelf) gemakkelijker te maken bij het doorgeven van een zet is het fijn om aan te geven op welk nummer je het fiche wil plaatsen, dan hoeven we geen rare termen of zaken te verzinnen om het goed te laten werken.

dus bijvoorbeeld:
"Wij plaatsen het fiche met de twee speren op nummer 13"

Het spel

Het bord

yasu

Team iedereen begint, en omdat het de eerste beurt is wordt er maar een enkel fiche omgedraaid. In dit geval is het een Warrior fiche met 1 speer

AnjaAquaFaba

yasu

Team slecht is nu aan de beurt, vanaf nu zijn er steeds 2 fiches totdat dit niet meer mogelijk is.
Team slecht zal de volgende fiches moeten plaatsen:
Weaver fiche van het type Weft
Menelaus - een Leader fiche met rang E en 2 speren

yasu

Team slecht plaatst hun Weft fiche op plaats 23 en hun Leader Menelaus op plaats 30.

Team iedereen is aan de beurt en moeten de volgende fiches gaan plaatsen:
Weaver fiche van het type Warp
Warrior fiche met 1 speer

Bij het doorgeven van de Warp is het misschien fijn om (indien jullie ook echt paden willen verleggen) hiervoor klokuren te gebruiken (bv. wij wisselen het pad van 12 uur om met het pad van 9 uur)

RoodHapje

Warp op 14, De string (strength) die daar op 9 uur staat verwisselen op die van 2 uur (leadership).
De speer leggen bij nummer 7.

BOEM!

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

yasu

De slechtjes zijn weer aan de beurt en moeten de volgende fiches leggen:
Achilles - een leader fiche met rang C en 4 speren

yasu

Team slecht zet hun Warp fiche op plaats 24 en verwisseld het 12 uur met 8 uur. Ze zetten Achilles op plaats 17.

Team iedereen is weer aan de beurt en moeten de volgende fiches plaatsen:
Weaver fiche van het type Waft

AnjaAquaFaba

We leggen de warp op 16 en swappen de 4uur met de 7uur
En we leggen de waft op 18

yasu

Team slecht is weer aan de beurt en moet de volgende fiches leggen:
Warrior fiche met 2 speren

yasu

Ik heb ook een nieuwe update voor de plaat met nummertjes voor een beter beeld :) ik zag dat ik plaats 12 nooit heb gehad :D dat heb ik maar aangehouden om het gelijk te houden.

yasu

Team slecht plaatst hun Warrior fiche met 1 speer op plaats 8 en hun Warrior fiche met 2 speren op plaats 1.

Team iedereen moet deze beurt de volgende fiches plaatsen:
Warrior fiche met 3 speren
Penthesilea - een leader fiche met rang D en 3 speren

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

yasu

Team slecht moet de volgende beurt de volgende twee fiches plaatsen:
Warrior fiche met 2 speren