[Discussie] Weet jij het wel zo zeker?

Gestart door adriaan, 9 september 2022, 18:28:22

Vorige topic - Volgende topic

Sunny

Ik vind het al heel wat dat je überhaupt hier wat plaatst, want schijnbaar doe we al niet meer aan uitleggen waaròm je je stem op iemand zet...
Anyways, wat maakt dat je op Yasu wilt stemmen?

fannieklm

Ik krijg uit prive contact met hem een goed gevoel over hem.
Hij denkt mee, heeft hetzelfde idee over dit spel als ikzelf.

Maar gezien een aantal  van mijn verdachten toch minder slecht bleken als dat ik dacht, hoor ik ook graag van anderen wat ze van mijn keuze denken.

Williambz

Citaat van: Sunny op 20 september 2022, 07:08:31
Ik vind het al heel wat dat je überhaupt hier wat plaatst, want schijnbaar doe we al niet meer aan uitleggen waaròm je je stem op iemand zet...
Anyways, wat maakt dat je op Yasu wilt stemmen?

Ik wil best uitleggen waarom ik op ww heb gestemd, maar dan krijg je dezelfde reden als dat iedereen geeft. Goed gevoel uit privé contact, is actief en denkt goed mee

Sunny

Ik heb prive nog geen woord met Yasu gesproken.
Hij klaagt over de achterkamertjes politiek, maar is daar zelf nu schijnbaar wel in vervallen, maar dan met specifieke personen.
Dat vind ik opvallend.
Daarnaast val ik, ondanks de uitleg, nog steeds over de initiële reactie op het niet kiezen van Kevin. Dat komt zo wolfs op mij over dat ik Yasu in ieder geval niet zou vrijpleiten.
Dat maakt ook dat ik me afvraag wat het dan precies is wat jou en Yasu op 1 lijn laat zijn dit spel.

fannieklm

Voornamelijk over wie wel te vertrouwen en wie niet.
Maar aangezien mijn 16 uur er bijna opzitten en er buiten sunny weinig mensen iets over yasu gezegd hebben, ga ik hem nu vrijspreken

Sunny

BloodWolf14

Citaat van: fannieklm op 20 september 2022, 12:07:12
Voornamelijk over wie wel te vertrouwen en wie niet.
Maar aangezien mijn 16 uur er bijna opzitten en er buiten sunny weinig mensen iets over yasu gezegd hebben, ga ik hem nu vrijspreken
Dus, wie vertrouwen jullie wel en wie niet dan? Want mijn vertrouwenslijst is ondertussen denk ik volledig tegenovergesteld.

Rampposi

Ik merk dat ik een beetje de flow van het spel kwijtraak. Op basis van DT vertrouw ik Sunny. Op basis van roltechnische informatie vertrouw ik William en op basis van privecontact Nostalgia.
Ook zijn er nog een aantal mensen waar ik nog niet mee heb gesproken, yasu en fannie.

yasu

Citaat van: Sunny op 20 september 2022, 10:50:20
Ik heb prive nog geen woord met Yasu gesproken.
Hij klaagt over de achterkamertjes politiek, maar is daar zelf nu schijnbaar wel in vervallen, maar dan met specifieke personen.
Dat vind ik opvallend.
Daarnaast val ik, ondanks de uitleg, nog steeds over de initiële reactie op het niet kiezen van Kevin. Dat komt zo wolfs op mij over dat ik Yasu in ieder geval niet zou vrijpleiten.
Dat maakt ook dat ik me afvraag wat het dan precies is wat jou en Yasu op 1 lijn laat zijn dit spel.

Het ding is, ik heb algemeen maar een aantal mensen gesproken... ook omdat ik het gewoon druk heb met werk en huis koop zooi.. dus ik heb vooral de focus gelegd op de mensen die ik sws altijd spreek en de mensen die mij zelf hebben aangesproken.

Ik snap ook niet hoe mijn boze reactie over de dood van Kevin het enige is waar je over bezig blijft.. is dat het enige? Want juist zo'n klein ding maakt mij juist dat ik jou ook blijf verdenken, omdat je op een enkel dingt blijft drukken en tegelijkertijd opmerkingen maakt over dat ik jou nog niet gesproken heb terwijl mijn whatsapp ook vanaf jou kant gewoon open staat hoor :)

Ik heb informatie gecombineerd met mijn eigen mening en met Williams mening over bepaalde mensen en hoe erg hij gelooft in bepaalde rolclaims naast elkaar gelegd en dan geloof ik dat de wolven nog tussen de overgebleven zitten, ik heb alleen twijfels nog bij wie van de 6 ik ze daadwerkelijk vind en waar de nog overgebleven goedjes zitten. Daar ben ik nog over aan het denken..

Sunny

Het gaat me er niet om, Yasu, dat je met mensen WA-t en met mij niet. Dat moet je helemaal zelf weten. Dat je op dag 2 al aangeeft dat ik van jou gerust het spel mag verlaten nodigt natuurlijk ook niet echt uit.

Citaat van: yasu op 13 september 2022, 20:06:36
Wie ik zelf niet zou vrijpleiten... ik denk dat ik tussen berber/sunny zou twijfelen...

Waar het me om gaat is dat je zegt niet van achterkamertjes politiek te houden en dan verwacht ik dus een aanwezigheid in het DT.
En die is er niet.
En je bent dus wel bezig met de achterkamertjespolitiek merk ik nu.
Kijk dat vind ik dus vreemd.

En ja, soms is het 1 opmerking die er voor zorgt dat je ineens op een andere wijze naar iemand gaat kijken. En dat was dus die opmerking, vandaar dat dat blijft hangen.

Het stembeleid van vandaag heeft mijn gevoel over slecht alleen maar meer bevestigd. En dat is mooi, voor als ik dood ga :)
Tegen William zeg ik alleen maar dit; je zit in het verkeerde team mee te stemmen.

BloodWolf14

Ik kan me wel vinden in wat Sunny hierboven zegt.

Verder mis ik heel duidelijk aanwezigheid van Angelique. Zowel in het Dt als privé en ook Foxi is wat meer stilgevallen.

Nu schijnt William claims te hebben ontvangen van (ik denk) de meeste mensen en daaruit de conclusie maar getrokken dat Fannie/WW/Yasu safe zijn. Ik geloof daar tbh niet heel sterk in. Ik verwacht dat daar nog wel een slechtje tussen zit. Verder zou het mij ook niets verbazen als er een conversiewolf in het spel zit en al actief is geweest.

Als laatste dan: Ik zou vandaag dus graag Angelique of Foxi als overige speler willen zien aangezien zij voor mij (net als Berber, tbf) een groot vraagteken zijn.

Het is redelijk simpel. Nos en Ramp zijn denk ik of allebei slecht of allebei goed, waarbij in het laatste geval denk ik een slechtje tussen Fannie/Yasu/WW zit. Sunny zou eventueel nog kunnen, maar ik denk dat die neutraalclaim legit is. Als Ramp/Nos wel slecht zijn zal er tussen Angelique of Foxi denk ik alsnog een slechtje zitten. Ik denk dat een lynch op een van deze twee hoe dan ook info oplevert dus. Controlerende rollen graag Ramp/Nos checken vannacht.

yasu

na samenspraak met de (voor mij vertrouwde spelers) gekozen voor Foxi, ze heeft bij William een van de meer geloofwaardige claims liggen. Verder ben ik het persoonlijk wel eens met nos/ramp dat zij waarschijnlijk samen goed/slecht zullen zijn. Sunny en Bloodwolf heb ik ook al een hele tijd een gevoel alsof daar een soort lijntje loopt, maar ik kan nog niet heel goed plaatsen hoe, want ze verdenken elkaar constant, maar toch ook steeds niet genoeg lijkt het.. Het is wel steeds net genoeg om elkaar te laten ontspringen, zou me ook niets verbazen als zij samen slechtjes zijn. Angelique weet ik persoonlijk het minste van. Zelf zou ik angelique/sunny/bw als laatste over willen zien, waarbij ik denk ik huidig de voorkeur denk te hebben voor Angelique of bw. Sunny zie ik oprecht nog wel neutraal zijn, maar of dat goed neutraal is die gemanipuleerd wordt door slecht of dat ze slecht neutraal is heb ik puur uit dt en stemmen geen direct gevoel bij.

Citaat van: Sunny op 20 september 2022, 18:18:32
Het gaat me er niet om, Yasu, dat je met mensen WA-t en met mij niet. Dat moet je helemaal zelf weten. Dat je op dag 2 al aangeeft dat ik van jou gerust het spel mag verlaten nodigt natuurlijk ook niet echt uit.

Citaat van: yasu op 13 september 2022, 20:06:36
Wie ik zelf niet zou vrijpleiten... ik denk dat ik tussen berber/sunny zou twijfelen...

Waar het me om gaat is dat je zegt niet van achterkamertjes politiek te houden en dan verwacht ik dus een aanwezigheid in het DT.
En die is er niet.
En je bent dus wel bezig met de achterkamertjespolitiek merk ik nu.
Kijk dat vind ik dus vreemd.

Hier wil ik toch nog wel even op antwoorden, want je hebt natuurlijk een punt dat ook ik nu meer op de achtergrond bezig ben, echter hadden we het toen over een dag toen er nog geen info leek te liggen (voor zover mij bekend bij die spelers) en waarbij alles ineens erg snel vanuit het niets er een trein was, waar de helft van de spelers pas iets van wist toen het geopenbaard werd en/of nadat ze zelf onbewust in de trein waren opgenomen. Deze trein leek echter op niks gebaseerd behalve de verdachten van 1 persoon (Wolf) die een trein bouwde die daar uit zou komen. of dat nu met of zonder tegenspraak is geweest van de rest, idk.
Huidig speel ik op de achtergrond op basis van rolinfo die vergaard is over de dagen vanuit mijzelf en/of anderen. Dit heet gewoon een opgebouwd netwerk. Wij bouwen geen trein, wij leggen al onze informatie bij elkaar en hopen zo de puzzel op te lossen. En ja, op dit (voor mijn gevoel) cruciale moment in het spel leggen we die liever even prive neer, dan dat we al onze rollen en ons hele netwerk maar op tafel gooien om de slechtjes lekker een keuze te laten maken in welke volgorde ze het netwerk willen afbreken.

Ik zie het persoonlijk wel als 2 andere vormen, netwerk vs vanuit een persoon zonder enorme samenspraak met de anderen een trein bouwen in jou voordeel. Maar mogelijk dat wij van mening zullen verschillen hier, maar dat is prima haha daar blijft het een spel voor met mensen ;D

Foxi

Ik ben idd een beetje stilgevallen, dit ook omdat ik zelf minder tijd heb. Ik reageer wel altijd op privé berichten, maar het dt valt dan het snelste weg. Ik zie nu dat ik zelf aan de beurt ben om te stemmen. Naar mijn idee is Sunny haar neutraalclaim ook legit, ik zie geen reden om in dit type spel een neutraalclaim aan te houden als je het niet bent. Dat is een groot risico, aangezien neutraalclaims eerder in twijfel worden getrokken. Ook zei ze mij dag 1 gelijk dat ze sws voor goed zou kiezen, iets wat ik haar ook zie doen als neutraaltje. Dit omdat ik weet dat Sunny liever voor goed speelt dan voor slecht.

Met Rampposi en Angelique ben ik zelf niet verder gekomen dan een kantclaim en heb beide privé daardoor al dagen niet gesproken. In het dt zie ik wel meer van Rampposi dan van Angelique. Mijn contact met Nos is ook stilgevallen nadat ik op hem gestemd heb. Enige van de mensen die nog over zijn met wie ik nog echt gesproken heb is Bw.

Ik ga nog heel even bijlezen en zal zo mijn keuze maken

Rampposi

Ik ben nu op het punt gekomen dat ik denk dat we wéér met haast alleen maar goedjes over zijn. Nostalgia, Sunny en BloodWolf14 vertrouw ik welin meer of mindere mate, wat dus zou betekenen dat dit in mijn optiek 3 goedjes moeten zijn. Angelique is dan een slechtje, en als Angelique dan toch goed is vermoed ik zwarte dood of alle slechtjes zijn al vrijgesteld.

Foxi

Mijn keuze valt op Sunny, door zowel het dt als het contact dat ik heb met haar privé. Ik denk dat zij oprecht een neutraal is die voor goed gekozen heeft en ik ben bang dat zij anders misschien overblijft doordat 2 van de 4 andere overgebleven mensen niet op haar kunnen stemmen