Mededelingen & potentiële rollen

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:21:00

Vorige topic - Volgende topic

Skunki

In dit spel zal gebruik gemaakt worden van de gevorderde rollenlijst. Dus enkel de rollen die daarbij horen zullen potentieel meedoen en niets anders.
Er zijn enkele rollen die sowieso niet mee zullen spelen, namelijk de illusiewolf, stoorwolf en pyromaan.

De volgende rollen kunnen mogelijk meedoen, maar staan niet bij de gevorderde rollenlijst:
Verhullende wolf, aangepaste conversie wolf, zandmannetje, mythomaan, lord of love en medium.

Spoiler
Slechte rollen

Verhullende wolf
Eigenschappen:
De verhuller kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt in het infotopic en blijven de rest van het spel onbekend.
Beperkingen:
Hij kan dit slechts éénmalig doen.
Hij doet zijn actie 's nachts, wanneer hij dus de rollen van overdag gestorven spelers verhult, zijn dat dus niet de rollen van de dag waarop hij de pm stuurde naar de spelleider, maar de rollen van de dag na de eerstvolgende nacht.
Hij kan enkel de rollen verhullen van de dag óf de nacht, maar niet beide.
Tijd van de actie:
De nacht.

Weerwolf met conversie (aanpassing)
Aanvulling op de gebruikelijke rolomschrijving:
Naast zijn gewone kracht mag de weerwolf met conversie ook in nacht 2 van iemand controleren of diegene zandmannetje is; het antwoord luidt ja of nee.

Zandmannetje
Eigenschappen:
Het zandmannetje is een gewone dorpsbewoner, die eigenlijk een weerwolf wil zijn en dus hoopt geconverteerd te worden.
De eerste nacht mag het zandmannetje aan de spelleider van één speler vragen of die een weerwolf is, het antwoord is ja of nee, het zandmannetje krijgt geen specifieke rol te weten.
Als het zandmannetje geconverteerd wordt mogen de weerwolven die nacht twee spelers vermoorden.
Ook zal een geconverteerd zandmannetje het water van de priester overleven.
Beperkingen:
Zolang er niemand geconverteerd is blijft het zandmannetje slecht. Indien de conversiewolf dus sterft voor hij iemand converteert blijft de rol van het zandmannetje voor het hele spel hetzelfde en wint hij met de slechten.
Wanneer er iemand anders dan het zandmannetje geconverteerd wordt krijgt het zandmannetje dit te horen (niet wie uiteraard) en verandert zijn rol in 'burger', vanaf dan wint hij met de goedjes. Vanaf dan zal hij door de ziener, dorpsgek en sjamaan ook als burger gezien worden.
Tijd van de actie:
De eerste nacht.

Neutrale rollen

Mythomaan
Eigenschappen:
De mythomaan kan in de tweede nacht één speler aanduiden die hij wil zien. Als deze speler een weerwolf (met of zonder krachten) is zal hij in een gewone weerwolf transformeren. Als deze een ziener is zal hij in een ziener transformeren. Ziet hij iets anders of doet hij zijn actie niet dan wordt hij een burger.
Wanneer hij een weerwolf wordt zal hij zich dan ook aansluiten bij de slechten en toegang krijgen tot het weerwolvenboard.
Beperkingen:
De mythomaan kan enkel in de tweede nacht iemand zien.
De mythomaan ziet niet de rol van de persoon die hij ziet, enkel het resultaat voor zijn eigen rol.
Tijd van de actie:
De tweede nacht.

Goede rollen

Lord of Love
Eigenschappen:
De Lord of Love is een bijzondere cupido. Hij koppelt twee mensen aan elkaar op dag 1 en kan zelf pas dood als zijn koppel ook dood is.
Als hij wordt gelyncht of gebeuld terwijl zijn koppel nog leeft, dan wordt zijn rol openbaar bekendgemaakt.
De Lord of Love kan meewinnen met zijn koppel. Als zijn koppel bestaat uit twee slechtjes, dan sterft hij wel vóór de overmacht, maar wint wel met ze mee.
Beperkingen:
De Lord of Love kan zelf niet gekoppeld worden. (een cupido hoort meteen dat hij opnieuw moet proberen)
De Lord of Love kan niet gewisseld worden.
Tijd van de actie:
De eerste dag.

Medium
Eigenschappen:
Het medium kan spreekwoordelijk met de doden praten. Zo lang het medium leeft zullen de spelers de rollen te weten krijgen van wie sterft. Wanneer het medium sterft zullen de rollen van gesneuvelde spelers niet meer vrijgegeven worden.
Let op: als er meerdere mediums in zitten, dan gebeurt dit dus pas als zij allemaal dood zijn. De rol van het (laatste) medium zelf wordt nog wel bekendgemaakt.
Beperkingen:
Het medium is zolang hij leeft een gewone dorpsbewoner, zijn kracht gaat pas in werking (of stopt met werken) na zijn dood. Hij heeft dus geen actie.
Tijd van actie:
Dag en nacht, na zijn dood.
[close]

Activiteit
1. Je moet elke speeldag een stem uitbrengen.
2. Je moet elke speeldag aantoonbaar actief zijn met het spel ofwel in het openbare discussietopic ofwel in netwerken met je buren.

Indien activiteit tweemaal mist in de eerste 3 nachten, dan zal je helaas uit het spel geschreven worden.
Indien activiteit in het gehele spel driemaal mist, dan zal je helaas ook uit het spel geschreven worden.

Contact via privé berichten, Whatsapp en andere sociale media
Het is dit spel niet toegestaan om buiten de boards om te netwerken met anderen dit spel!

Rol technische PM ontvang ik graag met 605 als beschrijving in de titel van PM, zo raken die niet verdwaald en behandel ik ze zeker!

Skunki

Op verzoek heb ik het board met je buren verplaatst buiten dit spelboard.
Als het goed is zien jullie deze nu onder lopende spellen staan; https://weerwolvenvanwakkerdam.be/index.php?board=4098.0

Mocht je het board niet kunnen vinden, laat het mij dan weten!  O0

Skunki

Mededeling Whatsapp
Ik heb vanuit enkele mensen de vraag gekregen of zij via Whatsapp contact mochten hebben, als zij het gesprek zouden delen in hun privé board.
Dit mag, als je dus inderdaad de content (gerelateerd aan het spel) deelt in je privé board op die manier kunnen mensen achteraf leuk teruglezen en kan ik het spel gezellig volgen.

Uiteraard mag je ook contact blijven houden, zoals dit op dit moment al het geval is.

Skunki

Mededeling doden + zichtbare boards:
Spelers die tijdens het spel overlijden zal ik vragen of zij er behoefte aan hebben om alle boards te lezen, denk aan spelinhoudelijke boards, evenals de buren- en dagboekboards. Mocht iemand er iets op tegen hebben dat zijn dagboekboard zichtbaar is voor de doden, laat het weten dan zal ik het dagboek van jou niet tonen.

Op die manier kunnen de doden toch nog een beetje meegenieten van het spel! :)