Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Concert Nightwish

Gestart door paithan, 16 maart 2009, 09:07:17

Vorige topic - Volgende topic

paithan

Nog iemand anders naar Nightwish geweest gister avond? Was erg gaaf maar kan toch niet tippen aan Within temptation vind ik.
Nieuwe zangeres past er niet écht bij.

Hephaistion

niet geweest, maar hoe was het?

paithan

niet verkeerd maar ik heb een onrealistisch hoge verwachting van concerten  ;D

in het voorprogramma zat ook nog een erg leuke band bestaande uit alleen maar meiden. moet nog eens opzoeken hoe ze heten

jakarw

mensen uit mijn klas zijn er geweest en die vonden het wel leuk volgens mij :D

Amilmarith

Ik ben sowieso meer fan van WT dan van Nightwish. En die nieuwe zangeres.. Tarja.. tsja, daar erger ik me op één of andere manier aan. >.<
Haar solo nummers vind ik sowieso niets. In combi met Nigthwish vind ik de acoustische stukken dan mooier :P

paithan

Citaat van: Amilmarith op 16 maart 2009, 17:04:49
Ik ben sowieso meer fan van WT dan van Nightwish. En die nieuwe zangeres.. Tarja.. tsja, daar erger ik me op één of andere manier aan. >.<
Haar solo nummers vind ik sowieso niets. In combi met Nigthwish vind ik de acoustische stukken dan mooier :P

WT ben ik ooit eens heen geweest vóór ze echt doorbraken met Ice queen. Ik zag ze toen in 013 in Tilburg en dat is echt één van de meest bijzondere concerten geweest die ik ooit gezien heb.
Kwa show is er nog geen enkele beter geweest al vond ik de beleving van een k's choice concert nog beter ..... die zijn (waren) écht super.

Xindar

Citaat van: Amilmarith op 16 maart 2009, 17:04:49

Tarja is de oude toch? Die heette toch iets van Tarja Turukinen ofzo

Rowena Inara

Een aantal van mijn klas gingen naar het concert, maar ik mocht niet want ik ben bezig met stage en mag geen dag missen, volgens mijn moeder :'( >:( :( :o.
Maar goed dat je het zegt, ff vragen wat hun er van vonden!

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

Amilmarith

Citaat van: paithan op 16 maart 2009, 18:44:37
WT ben ik ooit eens heen geweest vóór ze echt doorbraken met Ice queen. Ik zag ze toen in 013 in Tilburg en dat is echt één van de meest bijzondere concerten geweest die ik ooit gezien heb.
Kwa show is er nog geen enkele beter geweest al vond ik de beleving van een k's choice concert nog beter ..... die zijn (waren) écht super.

Ik ben er één keer heen geweest in beursgebouw Eindhoven, dat was echt heel gaaf. Allemaal vuurwerk en stuff. Gewoon gaaf, verder nog een keer op bevrijdingsfestival :).

@ Xindar; volgens mij toch niet..

@ Rowena; Mag je ook niet brak op je stage komen?  :P

Rowena Inara

Nee niet bepaald, daar wil mijn moeder niet aan denken :(

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

forgottenmelody

Tarja Turuunen is de oude zangeres, de nieuwe heet Annette Ozon. Haar stem past niet bij alle nummers vind ik, maar bijvoorbeeld Eva en Whoever Brings the Night zijn fantastisch, juist door haar stem. Ook Nemo (die ik haar op lowlands heb horen zingen) klinkt prachtig bij haar stem. De oude nightwishnummers, met veel concert, zijn echter wat grootser en dat trekt me meer. Maar de oude en nieuwe nightwish verschillen in kwaliteit niet echt, het is meer waar je van houdt...

Within Temptation is inderdaad supervet, ook live. Heb hen nu twee keer gezien, waarvan een keer de theatershow. WT is mijn lievelingsband sinds mijn 14e xD. Al vind ik dat nightwish mooiere nummers heeft, die vaak beter in elkaar zitten... Alhoewel, deceiver of fools zit muzikaal ook geweldig in elkaar.

Maar ik ben niet naar het Nightwishconcert geweest, vond één keer in een jaar goed genoeg :P

Mus

In februari heb ik Ague de Annique gezien, het bandje van Anneke van Giersbergen (zij zong voorheen jaren in The Gathering: geweldige band).
Sharen den Adel was toen te gast, ze zongen samen een Within Temptation nummer geloof ik, ik kende het niet maar damn, wat een mooi zangduo stond daar op het podium.

You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

paithan

ja die sharon is ook live een van de beste zangeressen volgens mij.

Frautjuh

Citaat van: paithan op 16 maart 2009, 09:07:17
Nog iemand anders naar Nightwish geweest gister avond? Was erg gaaf maar kan toch niet tippen aan Within temptation vind ik.
Nieuwe zangeres past er niet écht bij.

Ik ben op 14 maart in Brussel gaan kijken. GEWELDIG! Ik heb ze ondertussen al 3x gezien waarvan Brussel het beste was, heb ook hun handtekeningen (min Anette dan wel). Ik vind Anette niet zo slecht, ze is anders, maar doet het best wel goed. Het kan zijn dat mijn mening zo is omdat ik ook de kans heb gehad Tarja solo aan het werk te zien (over een maand nog eens), die doet het nog steeds goed! Maar ik vind ze allebei fijn om te zien/horen hoor.