Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Ronde 3: bekendmaking

Gestart door Beertyah, 26 februari 2009, 22:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Beertyah

Ronde 3: Bekendmaking!

Het jureren voor ronde 3 is voorbij! De winnaars zijn bekend, maar ook die ene ongelukkige afvaller.

Zo meteen post ik de vragen die gesteld werden en de juiste antwoorden.
Op 5 van de 20 vragen was geen definitief antwoord, op deze vragen zal ik geen antwoord posten maar krijgen de spelers via pm wel een mening van de jury.

Ik heb meteen ook een nieuwe regel toegepast voor de jury. De spelers hebben steeds een deadline van 3 dagen. Dezelfde deadline geld nu voor de jury. Een jurylid dat niet binnen de drie dagen na het posten van het laatste stukje, alle stukjes gejureerd heeft, zijn punten worden niet meegeteld.

De lijst:

#NaamScore
5Dixie24.8%
Gaan door naar de volgende ronde:
4Jakarw58,8%
3Germelia60,3%
2Zabulus76%
1Naantje81,5%

Beertyah

De vragen:
Opgelet: met de pas uitgeteste nieuwe rollen wordt nog geen rekening gehouden.

Vragen omtrent speciale spelsituaties:
Beantwoord deze vragen zo volledig mogelijk. Houdt hierbij geen rekening met de nieuwe rollen.
3 punten per vraag

Vraag 1:
- Aan wie mag ik vertellen dat ik adelijke ben?
Antwoord 1:
- Niemand = 1 punt
- De slechtjes als ik zelf slecht ben = 2 punten
- De slechtjes als ik zelf slecht ben of mijn geliefde als één van ons slecht is = 3 punten

Vraag 2:
- Er zijn 2 spelers, 1 adelijke weerhamster en 1 weerwolf welke burgemeester is. Er is net een nacht voorbij. Wie wint dit spel?
Antwoord 2:
- De weerhamster = 2 punten
- De weerhamster of samen (weerhamster is neutraal) = 3 punten

Vraag 3:
- Er zijn 3 spelers, 1 burger, 1 yeti/burgemeester en 1 weerwolf. De burger wordt eruit gestemd. Hoeveel kans heeft de yeti om het spel te winnen?
Antwoord 3:
- 50% kans = 2 punten
- 50% kans als hij zijn rol nog niet heeft verbruikt = 3 punten

Vraag 4:
- De grafdelver heeft een lijk gemaakt maar wordt daarna zelf geconverteerd. De ex-grafdelver wordt hierna vermoord. Vanaf welk moment mag het lijk beginnen met moorden?
Antwoord 4:
- Het lijk mag nog niet moorden = 2 punten
- Het lijk mag enkel moorden indien de grafdelver de laatste weerwolf was = 3 punten

Vraag 5:
- De beul vermoordt de speler met de meeste stemmen vlak voor de deadline, niemand verandert nog van stem. Wie gaat er dood?
- De persoon met het tweede meeste stemmen = 2 punten
- De persoon met het tweede meeste stemmen of niemand indien niemand anders stemmen heeft = 3 punten

Vragen omtrent strictheid, eerlijkheid en vriendelijkheid:
(deze hebben geen antwoord, deze werden dus gejureerd)
Motiveer je antwoord.
3 punten per vraag

Vraag 1:
- Een speler maakt een fout tegen de spelregels waardoor hij technisch gezien uit het spel geschreven moet worden. De speler is echter een newb, deed het niet bewust en zijn stem is daarnaast doorslaggevend voor de komende stemronde. Wat doe je?

Vraag 2:
- Er zijn nog vier spelers, twee burgers een wolf en een jager. Een burger wordt weggestemd en de jager is het lunchslachtoffer. De jager was echter 3 minuten te laat met stemmen en zou door inactiviteit doodgaan en zijn kracht niet kunnen gebruiken. De jager vertelt je dat hij de wolf wilt vermoorden. Hierdoor zou het goedje winnen. De wolf is echter burgemeester en zou dus winnen als de jager hem niet vermoordde. Wat doe je?

Vraag 3:
- Iemand die het spel erg vuil heeft gespeeld staat op het punt te winnen. Het enige dat hem kan stoppen is de 50/50 regel van de yeti die toevallig die nacht actief is. Wat doe je?

Vraag 4:
- Bij het random verdelen van de rollen zie je dat de weerwolven allemaal newbs zijn en de adelijken ervaren spelers. Wat doe je?

Vraag 5:
- De burgemeester gaat dood wegens valsspelen. Er blijven twee spelers over, een weerwolf en weerhamster(aangesloten bij de goedjes). Wat doe je?

Juist/Fout Stellingen
Geen motivatie nodig
2 punten voor een juist antwoord, -1 voor een fout antwoord (giscorrectie), 0 voor een blanco antwoord

Stelling 1:
- Een zielsverwant kan niet geconverteerd worden, zelfs niet als de andere zielsverwant dood is.
Antwoord 1:
- Juist

Stelling 2:
- Ik ben als zielsverwant gekoppeld met een weerwolf. Dus kan mijn mede-zielsverwant samen met ons winnen.
Antwoord 2:
- Fout

Stelling 3:
- Weerwolven kunnen het lijk niet lunchen, maar de orc wel.
Antwoord 3:
- Fout (het lijk kan enkel door goedjes of neutralen vermoord worden)

Stelling 4:
- De wisselaar kan met alle goedjes wisselen.
Antwoord 4:
- Fout (zielsverwanten)

Stelling 5:
- De apostaat kan niet overleven zonder de wolfjes.
Antwoord 5:
- Fout (wal als hij gekoppeld is)

Stelling 6:
- Als de jager in een lijk verandert mag hij wel nog eerst iemand doden.
Antwoord 6:
- Juist (er wordt echter niet vermeld dat het slachtoffer door de jager stierf)

Stelling 7:
- Als de yeti en de orc tegelijk actief zijn, de 50/50 regel van de yeti mislukt op de moord van de orc, zal de orc zijn slachtoffer vermoorden en pas daarna zelf sterven. Als de yeti dit slachtoffer is, gaan ze in een episch gevecht beide dood.
Antwoord 7:
- Juist

Stelling 8:
- Buiten de zielsverwanten kan iedereen geconverteerd worden.
Antwoord 8:
- Fout (wolfjes niet)

Stelling 9:
- De orc moet de spelleider zijn slachtoffer voor de nacht pm'en. Hij kan deze actie echter pas uitvoeren wanneer de weerwolf met orccontrole ook een pm stuurt waarin hij zegt de orc los te laten.
Antwoord 9:
- Fout (andersom qua inhoud rollen)

Stelling 10:
- In een spel zonder conversiewolf staan de eerste drie adelijken zowiezo altijd aan de kant van de goedjes.
Antwoord 10:
- Fout (ze kunnen gekoppeld zijn)