Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Nintendo DS] Touch me!

Gestart door Maiken, 4 januari 2009, 12:35:04

Vorige topic - Volgende topic

Maiken

Inmiddels is deze spelconsole al wat langer uit, maar vreemd genoeg kan ik er hier helemaal niet veel over vinden. Afgelopen kerst hebben mijn zusje en ik er namelijk allebei gehad en ik heb echt geen flauw idee wat voor spelletjes allemaal leuk zijn.

De console op zichzelf vind ik een absolute verbetering t.o.v. de gameboy advance SP. Toch denk ik dat een touchscreen niet echt nodig zou zijn geweest. De meeste spelletjes die ik tot nu toe speel is het gebruik van het scherm eerder optioneel dan echt nodig. Hierbij kan je denken aan Pokemon, maar ook aan Mario. Deze spellen zijn gewoon zo ontwikkelt op het knopjesniveau, dat het ook gewoon zonde is om over te gaan op touch.

Een ander nadeel vind ik ook wel dat ik mijn Gameboy Color spellen er niet meer op kan spelen. Dat geeft mij dus twee mogelijkheden. Of de adapter van mijn Gameboy Advance SP terugvinden, of al mijn geweldige spelletjes weggooien. Want laten we eerlijk zijn, de spellen die ze vroeger creëerden, waren beter dan vele van nu.

Inmiddels heb ik aardig wat spellen geprobeerd en hier is mijn top 5 van leukste DS spellen die ik ook meerdere malen wil en kan spelen. Bijv. Guitar Hero heb ik ook en vind het erg leuk, maar het is zo onpraktisch in een kamer vol met mensen.

• 1. Mario Kart DS
    Dit heeft een simpele reden. Het is leuk, verveeld niet en je kan het met al je vrienden spelen. Vroeger had je nog problemen dat je maar één console had en er maar zoveel mensen konden spelen. Nu is dat geen probleem. Bovendien kan je ook spelen met mensen die het spel niet hebben.

• 2. Professor Layton
    Dit is echt een spel voor mij. Vol met raadsels, de één nog moeilijker dan de ander. Soms moet ik echt uren doen over een puzzel en kan ik mij er helemaal in vast bijten. Dat maakt dit spel nu ook juist zo geweldig. Je speelt het niet even in een dag uit.

• 3. New Super Mario Bros
    Ik heb het oude spelletjes van de GBC. Deze vind ik geen verbetering daarop, maar op zich is het spel wel goed. (vooral als je het niet met vroeger vergelijkt) De graphics zijn mooi en het speelt fijn. Een groot nadeel vind ik echter dat je niet constant kan saven. Wie dat heeft bedacht?

• 4. Nintendogs
    Deze is geweldig, maar staat niet hoger omdat hij moeilijk te spelen is in een kamer vol met mensen. Geloof me, ze lachen je dan echt uit wanneer je keihard ‘Max’ gaat roepen. Ook vind ik de mogelijkheden een beetje beperkt. Je kan echt maar zoveel keer je hond wassen tot je het zat bent.

• 5. The Urbz – Sims in the City
    Dit is een soort RPG net als Pokemon. Je moet met iedereen praten. Het voordeel in dit spel is dat je niet met iedereen hoeft te vechten. In plaats daarvan moet je allemaal missies uitvoeren en dat is eigenlijk best cool. Jammer alleen dat ze niet erg gebruik hebben gemaakt van het touchscreen. Bovendien zijn de graphics niet verbeterd sinds de GBA versie. Het had er veel beter uit kunnen zien. Toch staat dit spel garant voor uren speelplezier.

Na zal ik eerlijk zijn. Waar er goede spellen zijn, zijn er ook minder goede spellen vanwege een slechte uitvoering. De spellen zijn dus wel goed, maar de uitvoer is wat minder. Toch zijn deze erg leuk om te spelen.

• 1. Guitar Hero
    De reden waarom deze bovenaan staat, is omdat het gewoon erg leuk is. Helaas is het ontzettend slopend voor je pols en je kan het niet in het openbaar spelen. Toch is de careermode een uitdaging en je wil maar al te graag de top bereiken. Ook met hele leuke liedjes.
  • 2. Mario N64
    Dit spel hebben ze denk uitgebracht om bekentheid te kweken, maar de uitvoering ervan is echt hopeloos. Als ik dit wil spelen, dan pak ik mijn N64 in plaats van zo’n klein beeldscherm. Ook waren de sprongen op de N64 een stuk makkelijker. Doordat je op de DS in verschillende spelletjes allemaal verschillende knoppen gebruikt om te springen, ga je regelmatig in de war en dan ben je weer af. Dat begint echt te vervelen.
  • 3. Pokemon Diamond
    In principe is elk Pokemon spel goed, maar de verhaallijn is nog zo hetzelfde als in het begin, maar net even wat verslechterd. Dat komt misschien ook wel omdat ik de Serie niet meer kijk tegenwoordig. Toch is het leuk om te doen, omdat de originele Pokemon hierin terug komen. Maar als ik jullie was zou ik lekker FireRed kopen. Dat is tenminste nog eens echt Pokemon.
  • 4. Digimon World
    Het is een leuk idee, ook net anders dan Pokemon. Daardoor wil je beiden spellen spelen. Wat ik alleen zo’n nadeel vind zijn de graphix. Ik bedoel, het is een nintendo DS maar het spel ziet eruit of het voor de eerste gameboy was. Erg jammer.
  • 5. Super Princess Peach
    Het idee is zo verdomd leuk. Eindelijk de prinses die eens Mario gaat redden i.p.v. andersom. Daarom is het ook zo jammer dat ze het compleet hebben gemaakt voor meisjes van 5 als het om het uiterlijk gaat. Alles is zowat roze met bloemen. Daarom vind ik zelf naar een uur spelen, dat ik echt wat anders moet zien.

En, wat zijn jullie favo spellen?

Hephaistion

Wij hadden vroeger een Nintendo 64 en dan had je ook zo'n mario supersmash gebeuren. Dat was wel lol met mn broertje.
uuh mario kart ken ik ook en dat is iid wel grappig
Ik speel dat soort dingen nu eigenlijk helemaal niet meer

Ralmuski

Op de DS? Zelda all the way! Weer een echte klassieker met inventieve minipuzzels waarbij maximaal gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die het touchscreen biedt.

lol@Super princess peach. leuke omschrijving bedoel ik. Ik vind Elite Beat Agents leuk, maar dat is in Europa niet te krijgen. Er is een amerikaanse versie, maar dan is de muziek stom. Mario kart is altijd leuk, ook op de DS.

Dixie

Pokémon en Bomberman vind ik geweldig leuk :D

Spore is trouwens echt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend als ik dat woord hier mag gebruiken, dat moet je nóóit kopen voor de DS. Zó saai!

Edit by Morana: je mag dat woord zo best wel gebruiken hoor :P Nuja, in de andere vorm had het ook wel gemogen, maar nu kon ik me niet inhouden om het te verbeteren ;)

Dixie

Aah! Ik had er een heel stuk bijstaan over de R4, heb je dat weggehaald. Snif. :P

Morana

Citaat van: Dixie op  4 januari 2009, 18:58:45
Aah! Ik had er een heel stuk bijstaan over de R4, heb je dat weggehaald. Snif. :P

Huh? Ik heb alleen KUT veranderd in Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :o

Dixie

Hahah, nou ik type het wel overnieuw hoor (A)

Weet iemand sites die ik kan gebruiken voor roms voor mijn R4? Ik gebruik normaal altijd frozen-roms, maar daar staan een aantal XPA of Micronauts spellen op die ik niet kan openen. En een aantal spellen die als ik ze opstart aangeven dat ze de data niet kunnen vinden. Ik zoek nu vooral Mario Party en Pokémon Ranger-Shadows of Almia, dus als iemand die spellen op zijn R4 heeft of sites weet waar ik ze wel kan downloaden..?

Inuzuki

Maiken

Moet je even op googlen. Ik heb ze wel, maar ik wil het er hier niet over hebben. Het is namelijk illegaal en dat mag niet op dit forum. Voeg me anders even toe op msn.

blastdragon

Heb zelf ook een DS, geweldig ding. Zelda is geweldig leuk, net als Mario Kart, Pokemon, Picross en Super Mario Bros. DS.

Heb ondertussen al een heleboel spellen gespeeld. Dus als je spel wil kopen of proberen wil ik best er wat info over geven.
Sense, what's the fun in making sense!

Prophet

Ik heb ook een DS en vind Mario Kart idd erg leuk, verder speel ik ook Need For Speed pro street, Touchmaster (verzameling van soort Photoplay spellen), Piccross. Ben gister zowaar begonnen met CoD World at war, maar dat is toch minder leuk dan op de PC. Je kan echt merken dat CoD eigelijk voor PC is gemaakt.
Verder heb ik ook Settlers weer eens gespeeld op de DS.
Star Wars Lethal Alliance vond ik niks aan...
Wie iets goeds zegt, voedt zich met zijn eigen woorden, van wat hij tot stand brengt, profiteert hij zelf. (Spreuken 12 vs 14)

FA 2011 (officieus): Perfecte schoonzoon

Dixie

Citaat van: Inuzuki op  4 januari 2009, 20:22:24
www.nds-roms.com

bedoel je dat?

Jep, die bedoelde ik. Alleen ik weet niet of ze daar wel werken ::)
Tenks anyway :D

En Maiken, ik had ook al zo'n vaag gevoel dat het illegaal was :P
Dus ik voeg je wel even toe!

blastdragon

Citaat van: Dixie op  5 januari 2009, 15:20:08
Jep, die bedoelde ik. Alleen ik weet niet of ze daar wel werken ::)
Tenks anyway :D

En Maiken, ik had ook al zo'n vaag gevoel dat het illegaal was :P
Dus ik voeg je wel even toe!
Het leuke daaraan is dat het aan het begin door Nintendo zelf is uitgegeven. Er werd geklaagd dat er spellen kwijt raakten, dus bedacht Nintendo iets waardoor je alle spellen die je kocht op 1 plaats kon bewaren genaamd de R4. Toen er spellen werden gedownload toen verbrak Nintendo zijn banden met de R4. Tis raar hoe het allemaal kan lopen...
Sense, what's the fun in making sense!

Dixie

Nou bij mij is het dus zo dat als ik Mario Party van die site af haal, hij zegt:

Unable to read data. Please turn off the power and reinsert the Game Card.

Maar bij andere spellen doet ie het wel. Ik snap er niks van xD

Zabulus

Mijn favorieten zijn Zelda natuurlijk en Advanced Wars