Meesterstrijd - Overlegtopic

Gestart door Yara, 7 mei 2014, 16:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Als de groepen worden verwijderd of heringedeeld, wat doen we dan met dit verhaal?

Ik wil graag nog steeds verder schrijven!
3 (75%)
Het maakt me niets uit, als de rest nog wil doe ik ook wel mee.
0 (0%)
Ik weet het nog niet.
0 (0%)
Voor mij hoeft het niet zo nodig.
1 (25%)
Ik heb er geen zin meer in, als de groepen stoppen stop ik ook met het verhaal.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Littlemuppets

bloedband is wat te makkelijk denk ik om mensen zwakker te maken, iedereen heeft ergens wel een bloedband toch

Yara

Niet als het alleen voor Meesters geldt... Dus je hebt alleen een bloedband als een direct familielid ook een Meester is...

Maar misschien heb je wel gelijk en is het dan nog steeds te veelvoorkomend...

Dan toch alleen bij tweelingen doen?

loetjef

Alleen bij tweelingen kan ook prima!

Ik ben er wel alsnog voor om Meesterschap niet erfelijk te maken..

Lm, ik zag dat jij ook nog meedoet met HP, maar ik geloof dat je maar 1 verhaal mag doen (Yara?)
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Littlemuppets

loetjef

Ja geloof het wel. Omdat het idee is om ze uiteindelijk in elkaar te laten verwikkelen als je tegen je eigen personage moet schrijven is dat niet zo leuk denk ik? :p maar Yara weet dat beter!

Littlemuppets

aah shit  hopelijk niet en hoe in elk kaar te doen?

Yara

Het idee was in eerste instantie inderdaad meedoen met maar één verhaal. LM, lees het algemene verhaaltopic er maar even op na als je wil weten wat het plan is.

Maar momenteel twijfel ik of we dat nog wel moeten doen... De verhalen komen niet echt snel van de grond merk ik en er zijn maar weinig mensen die enthousiast zijn om te schrijven momenteel. Ook zijn er nu geloof ik al zes of zeven schrijvers voor Harry Potter, waardoor er maar heel weinig overblijven voor andere verhalen. Of er komen uiteindelijk maar twee á drie verhalen van de grond met ieder 6 schrijvers, dan valt het effect van het overkoepelende verhaal ook een beetje weg... Misschien moeten we gewoon iedereen vrij laten om mee te doen aan zo veel verhaal als ze willen, en dan het overkoepelende verhaal aanpassen? Ik zal dit ook even in het algemene verhaaltopic posten, dan kan de rest meedenken.

Littlemuppets

Oke ik heb een idee en ja het is een beetje gestolen.

Er zijn verschillende landen die gescheiden zijn door grenzen. Magische grenzen bewaakt door magische wezens. Niemand kon er door.
Er is het land zonder magie het is er vrij primitief, laten we zeggen zoals de hobbits leven in lotr. Weelde maakte niet echt uit het ging er om dat iedereen bijdroeg en er zo samen voor zorgde dat er genoeg te eten was voor iedereen.
Iedereen had zijn taak en ook hier en daar zat er wel een rotte appel tussen maar voor de rest was het land zonder magie een vredig oord.

Het tweede land is een land waarin na de grote oorlog de verliezers waren terecht gekomen. Niet perse slechte mensen maar het volk werd onderdrukt door een tiran. Er was vroeger namelijk al eens een meesterstijd geweest en heel veel meesters hebben daarin het leven verloren. Om de strijd te beslissen offerden de sterkste meesters van elke categorie zich op om de grenzen op te zetten.

De mensen met een hekel aan magie kwamen in het oostelijke land te wonen. De mensen met een liefde voor magie kwamen in het centrale land te wonen. De verliezers van de meesterstrijd kwamen in het westelijke land te wonen. Wat er verder in de wereld was daar bekommerden ze zich niet om want de grenzen zouden het voor eeuwig houden en elk land kon zijn eigen ding doen.

De meesters die zich hadden opgeofferd wisten dat er ooit een meester lener en een meester dromer geboren zouden worden.
Ze zouden de zelfde vader hebben maar een andere moeder.

In het westelijke land kwam een harde maar toch enigzinds eervolle meester aan de macht. Hij maakte van het land een land waarin millitaire training belangrijk was. De leider was dan ook een zwaarmeester.  Alles draaide om het leger, dit omdat in het westelijke land voor de komst van de verliezers al allemaal andere wezens leefden.

Elk gezien moest dan ook een zoon opgeven aan het leger tenzij zij een kind met een meesters gave kregen. Het leger was een eerlijk leger. Geen voortrekkerij je werd geselecteerd op je talent en kon je goed koken dan werd je kok, kon je goed leiden dan werd je officier.
Meesters werden vanaf de geboorte al weggehaald omdat de zwaardmeester ook andere meesters om zich heen had die konen zien waar en wanneer er een meester geboren zou worden. Dit waren de zogenaamde zienermeesters.

Op een dag stond de zwaardmeester op zijn bordes over het land heen te kijken, zijn paleis stond op een berg en het hele land was ook zo ingericht dat het met geen mogelijkheid door een ander leger ingenomen kon worden. Legers konden goed verplaatst worden door de goede wegen en het ging goed met het land. Er was al in geen jaren meer echt een aanval van de duistere wezens geweest en het leger ging er vaak genoeg op uit om het land overal veilig te houden. Alleen werden er relatief weinig meesters geboren.

Toen de zwaardmeester zo over het land keek zag hij iets waar hij nooit rekening mee had gehouden.
DRAKEN! De lucht boven het paleis kleurde donker het de regimenten in de stad kwamen van alle kanten aanzetten om het paleis met hand en tand te verdedigen. Maar wat begin je tegen draken, de meeste meesters waren jong, met zwaarden dode je geen draken en drakenmeesters waren al heel lang uitgestorven dacht men.
Ook pijlen en speren hadden weinig effect maar de zwaardmeester gaf niet zomaar op.

Hij klom op het paleis en pakte zijn zwaard en daar kwamen zijn zwaardmeester krachten naar boven, na al die jaren gooide hij alles in de strijd en trof doel. Ja hij raakte een draak en verwonde deze dodelijk, hij verloor hierbij zijn zwaard en zijn evenwicht.
Hij viel en raakte bewusteloos. Niemand wist wat er moest gebeuren en dus werd de stad geevacueerd. en men verspreide zich over het land. De stad was verloren aan de draken.

De meesterhelers die nog leefden lapten de zwaardmeester weer op, maar de zwaardmeester was zo verbitterd dat hij de stad terug wilde. Tot hij bedacht dat er helemaal geen draken leefden in het westelijke land.  Dat kon maar 1 ding betekeken, de grens werd zwakker.
En  in zijn wrok om de verloren stad, wilde hij wraak. Wraak op iedereen die hem naar het westelijke land had verbannen.
Hij bedacht een ingenieus plan om de grens op 1 punt zwakker te maken. Hij haalde de grens neer ten koste van veel levens maar zo kon het volk dat ten westen leefde door de grens naar het land vol magie. Daar begonnen de plunderingen hij nam het land in en de magie werd zwakker. De 3 sterkste meesters van het land zagen kans om te vluchten, maar 1 van deze meesters had een dochter, en deze dochter was gevangen genomen door de zwaardmeester. Maar de 3 meesters vonden het belangrijker om 1 van hen in veiligheid te brengen dan de dochter. zodoende werd de dochter verkracht en bijna vermoord. Maar een groepje derderangs meesters zagen kans ten koste van veel van hun eigenlevens haar te redden.

ze volgden hun sterkste meesters naar de grens met het land zonder magie en zo offerden 2 grootmeesters en de rest van de meesters zich op op die ene meester en zijn dochter te redden.  Dit ook omdat er een profetie bestond die de situatie beschreef.

En zo baarde de dochter die niks meer met haar vader te maken wilde hebben een kind in het land zonder magie, dit zou de meester lener worden.

Onder tussen was het land vol magie ingenomen door de zwaardmeester, die kreeg een dochter een meesterdromer en zij kon iedereen beheersen via haar dromen. en zo begon zij haar tiranie over het land vol magie dmv haar vader de zwaardmeester, de magie verdween steeds meer en het was de taak van de gevluchte meester om zijn kleinzoon op te leiden om zijn zus te verslaan.

Zo dacht ik het een beetje

PiperWyatt

Dat is heel wat om rekening mee te houden maar het lijkt me wel iets. Ik zal het nog wel een paar keer moeten lezen om het tot me te laten doordringen want ik vind het soms wel wat ingewikkeld met die landen, wraak en verbanningen xD Wat heeft de magie er dan juist mee te maken? Of was dat een deel van het met HP te laten verweven stuk?

Anders vind ik het idee van de tweelingen wel heel leuk. Alleen tweelingen zijn meesters en daarom kan de prins zijn oudere broer dus niet omleggen. Want dan is hij geen tweeling meer zeg maar, en is zijn gave weg. Ofzo. xD

Littlemuppets

Doordat magie onderdeel van het leven is en overal in verbonden is, en de dromenmeester magie kapot wil hebben omdat het haar niet beinvloed verdwijnt de magie geleidelijk. De meester die krachten kan lenen van elke andere meester behalve dus de dromenmeester moet magie terug gaan brengen en idd dit zorgt dan ook voor de mogelijkheid voor hp verhaal en zo zal morgen meer uitleggen.

Yara

Het klinkt wel cool, maar het is ook wel héél erg gejat van de wetten van de magie  ::)
Ik vind het cool, maar eerlijk gezegd wel te veel hetzelfde...
Persoonlijk denk ik dat we al een redelijke opzet hebben, met de koning die een slechte meester is en zijn oudere broer die we moeten gaan bevrijden. Dus we hebben al een doel en we hebben soortvan een einde in beeld; namelijk dat we de slechte koning verslaan en zijn broer diens rechtmatige troon teruggeven.

Ik denk dat we nog maar één ding moeten uitdenken, namelijk het begin, en dan kunnen we alvast starten met schrijven. De details volgen dan vanzelf wel denk ik. We kunnen tijdens het schrijven nog steeds blijven overleggen, maar als we het complete verhaal tot in detail uitgewerkt willen hebben duurt dat super lang en heeft straks niemand meer de puf om te gaan schrijven. Ik denk dat het achtergrondverhaal met de koning ook niet te ingewikkeld moet worden, want dan zijn we heel veel tijd kwijt om dat door de personages subtiel in het verhaal te laten uitleggen. Als we het simpel houden dan is er wel duidelijk een probleem, de personages hebben een doel, maar we kunnen het kort uitleggen en vrijwel meteen beginnen met het echte verhaal. Anders is de achtergrond van het land en de oorlog al een verhaal op zich en daar moet je mee oppassen, dat loopt gemakkelijk uit de hand zodat je straks een compleet boek hebt over de achtergrond.

Dus:
We hebben een achtergrond (koning is slecht, plus een Meester, hij onderdrukt zijn volk en andere Meesters)
We hebben een doel (broer bevrijden, koning verslaan, vrede in het land brengen)

We moeten nu alleen nog een begin hebben (groep Meesters komt bij elkaar, wie kennen elkaar al, hoe komen de andere Meesters bij de groep?)

Misschien kunnen we ook vast globaal de 'reis' uitdenken, (hoe komen we achter het bestaan van de prins (Meesterziener?), waar wordt hij gevangen gehouden, hoe gaan we hem bevrijden, hoe gaan we dan naar de koning, hoe verslaan we die (Awesome Meestergevecht  8) ) maar dat hoeft niet per sé.

Als we die laatste twee dingen globaal uitwerken en allemaal even een personage aanmaken, dan kunnen we volgens mij gewoon beginnen en dan zien we onderweg wel hoe we de details vorm gaan geven. Iedereen het daarmee eens?

Loetje, kun jij nog één keertje de bloedband beschrijven. Dus wat is het? wie hebben het? hoe weet je dat je het hebt? heeft iedere meester het? wat gebeurt er als de ander sterft? Volgens mij had je dat al heel goed op een rijtje, maar dan staat het hier nog een keer duidelijk en kunnen we het allemaal nog één keer kritisch overkijken of we het er zo mee eens zijn ;)

PiperWyatt

Wat dacht je van het begin:

Een persoon ligt in bed als er opeens getik op de raam is. Hij (of zij) kijkt om en ziet een duif. Niet zomaar een duif: een speciale duif met een buidel aan zijn poot. Die duif is een Meesterduif, die kan Meesters opsporen, want de Meesters zijn allemaal ondergedoken. In die buidel zit een brief. De persoon leest het en is holderdebolder verdwenen, net als meerdere mannen en vrouwen in het koninkrijk. Ze komen allemaal samen op een bepaalde plek, waar de Meesters vroeger ook samenkwamen. Daar zit een Meesterziener, die hen uitlegt dat hij de toekomst heeft gezien. Verdriet, verderf en oorlog als de koning ontdekt dat niet alle Meesters aan zijn kant staan of dood zijn. De Koning begint een heksenjacht. De meester overleggen wat ze kunnen doen. Sommigen willen vluchten, anderen willen vechten. Dan krijgt de Meesterziener weer een visioen. De koning, ... in een soort kerker, met een draak. Alleen, het is de koning niet, want die staat aan de deur. Er volgt een kort gesprek, waarin duidelijk wordt dat de prins opgesloten zit en waarom. De Meesters zijn het er dan over eens: ze prins moet bevrijdt worden. Ze keren weer naar huis en als men 's ochtends opstaat kondigt de koning aan dat er een verrader onder hen is en hangt hij een Meester op.

loetjef

De bloedband

Niet alle meesters hebben een bloedband. Ik stel me hier echt broers, zussen, vaders en moeders bij voor. Eersterangs bloedlijn zegmaar. Een wees bijvoorbeeld heeft geen bloedband. Dan nog geldt dat lang niet alle eersterangs familieleden een bloedband hebben. Alleen mensen met echt sterke relaties (tweelingen, of broers en zussen die gewoon heel erg op elkaar lijken) kúnnen een bloedband hebben. Let wel: De bloedband is een uitzondering, geen regel!

De bloedband houdt in dat je gave sterker is als je binnen een straal van bijv. 2 km bij elkaar bent. Ook daarbuiten heb je wel een voordeel aan je bloedband, maar niet zo sterk aan binnen die straal. Als je bloedband sterft, word je dus zwakker (vandaar dat de koning zijn broer ook laat leven). Ook zou je er nog andere beperkingen aan kunnen leggen, zoals bijvoorbeeld elkaars pijn voelen. Op die manier geef je de bloedband ook echt nadelen, anders is dat zwaar overpowered.

Ik denk dat mensen met een bloedband dat weten doordat ze bijvoorbeeld, net als de Meester-tekens, ook een Bloedband-teken bezitten. Dit is bij iedere bloedband anders, bijvoorbeeld persoon A en B (bloedband 1) hebben een golfje op hun duim, persoon C en D (bloedband 2) een zon op hun schouder. Dat idee.

-----

Wat ik persoonlijk ook nog in gedachten had, was dat Flore en mijn personage een bloedband hadden. (Flore? ::) ). Wij hebben allebei dat teken, maar omdat we als baby's van elkaar gescheiden zijn, weten we niet wie onze bloedband is. Op een gegeven moment ziet een van ons het teken bij de ander en beseffen we dat wij elkaars 'wederhelft' zijn.

-----

Het begin van Piper vind ik echt supervet, dat lijkt mij echt een goede. Die bepaalde plek, misschien kunnen we daar zo'n oude menhirkring voor gebruiken, dat gedoe van druïdes, Stonehenge idee?

(dit dus)

-----

Verder: Laatste voorbereidingspuntje nog, misschien is het een idee om nog even de karakters te ontwikkelen en aan elkaar te laten lezen, zodat we niet toch ineens 2 mensen hebben die te veel op elkaar lijken.

Littlemuppets

ik ga morgen denk ik even schrijven ben dan lekker vrij en ik schrijf sws al voor mijn vrije tijd :)

Wellicht dat ik ook wat ga bedenken maar daar kunnen jullie later wel op schieten dan

PiperWyatt

Goed idee Loetje! Ik vind de bloedband echt vet. Ik zou dan idd ook doen dat ze elkaar pijn kunnen voelen, alleen in mindere mate (maar wel goed voelbaar) Van die tekens vind ik ook leuk. Dus als je een bloedband hebt, dan ben je een sterkere meester dan wanneer je geen bloedband (meer) hebt?

Ik zou ook zeggen dat de tekens van de Meesters (bijv. het oog van de ziener) niet persee op de hand staan, maar overal op het lichaam kunnen staan. Anders kan de koning evengoed iedereens hand afgaan en de 'verborgen' Meesters ook doden, maar als je niet weet waar die tekens staan, kan je die ook gemakkelijker verbergen. Bijvoorbeeld onder de haarlijn, of het zit aan de onderkant van je voet. Sommigen hebben het ook in hun gezicht of op hun hand, maar die leven niet lang.