Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Serie: Avatar: The Last Airbender

Gestart door aaron, 8 december 2006, 15:57:38

Vorige topic - Volgende topic

aaron

Van Wikipedia:

Avatar speelt zich af op een alternatieve 'fantasy' versie van de aarde die sterk is beïnvloed door Aziatische en in mindere mate Indiaanse (native American) en Inuit (eskimo) cultuur. In deze wereld leven mensen, fantasiedieren en geesten. De mensen zijn verdeeld in vier grote naties: de Waterstam, het Aarderijk, de Vuurnatie en de Luchtnomaden. In iedere natie is er een aantal mannen en vrouwen die het element waar hun natie toe behoort kunnen sturen. Deze mensen worden geboren met de kracht om water, aarde, vuur of lucht te manipuleren (sturen).

Iedere natie had dus de behendigheid in één van de vier elementen. De naties leefden in vrede, totdat de vuurnatie aanviel. De Avatar, meester van alle 4 de elementen, kon de oorlog tegenhouden, maar hij verdween toen de wereld hem het meest nodig had. Honderd jaar later vonden een meisje genaamd Katara en haar broer Sokka de nieuwe avatar genaamd Aang. Deze avatar is een geweldige luchtmeester, maar over de andere drie elementen moet hij nog veel leren. Katara is ervan overtuigd dat hij de wereld kan redden van de ondergang. Katara, Sokka en Aang beleven vervolgens allerlei avonturen.

Elke generatie wordt 1 meester geboren die als enige alle 4 de elementen kan sturen; de Avatar. De Avatar is de menselijke manifestatie van de Geest van de Planeet. Wanneer de Avatar streft reïncarneert hij in een ongeboren baby, die geboren worden in de volgende natie in de cyclus. Hoewel de incarnatie van de Avatar sterft zal de Avatar Geest voortleven in de volgende Avatar. Een duidelijke parallel met Bhoedistisch denken en een bekend voorbeeld hiervan is de Dalai Lama. Wanneer de Avatar is geboren en gevonden begint hij of zij met het leren van zijn of haar natuurlijke element. Hierna leert de Avatar de overige 3 elementen leren in de volgorde van de cyclus. Deze lopen parallel met de 4 seizoenen. Winter voor water, lente voor aarde, zomer voor vuur en herfst voor wind. In Aangs geval na lucht, water, aarde en dan vuur. Duidelijk zal zijn dat water & vuur en aarde & wind elkaars tegenpolen zijn. Om deze reden is het voor de Avatar heel moeilijk om het element te leren sturen welke het tegenovergesteld is van zijn of haar nationale element is. Dit omdat onder andere omdat het een tegenstrijdig vechtstijl en leersysteem betreft. Zo heeft Aang heel veel moeite met het leren van aarde sturen.

In Nederland wordt alleen nog maar seizoen 1 uitgezonden, terwijl in de VS vorige week de laatste twee afleveringen van seizoen 2 uitgezonden werden. Seizoen/boek 3, wat tevens het laatste seizoen zal zijn, wordt  pas tegen april 2007 verwacht - het moet nog geanimeerd worden.

Zelf vind ik de serie geweldig. Het is niet één van de standaard-flut-tekenfilmpje zonder diepgang - integendeel: het wereldconcept is goed uitgewerkt, de personages 'leven' echt, het loopt vaak slecht af, open eindes... Er zit diepgang in!

Ik kijk met spanning uit naar seizoen 3! :D

Wurn

Ik ben verslaafd aan Avatar! Ik vind Sokka zoooooo grappig ;D en die oom is zo humoristisch met z'n (kruiden)thee ;D . Bovendien zit er een goede verhaallijn in en is het gewoon ge-wel-dig.

Je bent niet de enige die uitkijkt naar het volgende seizoen!!

Weet iemand trouwens de volgorde hoe Aang de elementen leert? Eerst lucht(die kent ie namelijk al), dan water.......en daarna?????

Groetjes

Wurn
Howl with me fellow wolves. Howl!

Sanne

Wurn, let eens op. Er staat net in het stukje erboven:

CiteerIn Aangs geval na lucht, water, aarde en dan vuur.

Het volgende element is water en dan aarde en dan vuur.

Ik vind Avatar echt cool. Het gaat echt ergnes over en het is ook nog grappig...

Nina

Avatar is superhip! Ik vind het alleen jammer dat ik het niet altijd zie. Daarom heb ik sommige afleveringen heel vaak gezien en sommige nog niet eens. Ik ben aan het sparen voor de dvd's maar die zijn erg duur en er staat bijna niks op. De verhaalijn is zoals jullie al zeggen erg goed en de personage's zijn mooi uitgewerkt.
Nina.

Floris

Ik heb af en toe een aflevering gezien, en ik vond ze inderdaad heel erg leuk... Ik heb wel genoeg gezien om het een beetje te begrijpen...

Robin Kuipers

Als ik aan het zappen ben kijk ik er wel naar, maar je kunt niet bepaald zeggen dat ik ervoor thuisblijf.

PS: Volgens mij heet de serie niet: Avatar: The Last Airbender, maar Avatar: The Legend Of Aang.

Floris

Citaat van: Robin Kuipers op 11 december 2006, 16:31:20
PS: Volgens mij heet de serie niet: Avatar: The Last Airbender, maar Avatar: The Legend Of Aang.
Ja inderdaad, dat wordt altijd gezegd voor een aflevering... Ik herkende de naam ook niet tot ik de fotootjes zag  :)

aaron

Citaat van: Robin Kuipers op 11 december 2006, 16:31:20

Da's een typisch verschil tussen de Amerikaanse en Europese versies! Heel raar, maar waar!

Sanne

Een beetje domme vraag, maar wat betekent: Avatar: The Last Airbender?

Iets in de richting van: Avatar: De laatste luchtmeester?
Ik heb geen idee!

corientjuh

Je hebt 'm precies goed!  ;)

Ik kijk het soms... Maar niet heel vaak. Ik vind vooral Katara cool  :D

Sanne

Ik vind vooral Sokka cool. Hij is zo ontzettend stom. Echt geweldig!!!

Meister

Ohhhhhh ik heb seizoen 1 en 2 gezien en ik kan niet wachten tot seizoen 3 er is :O

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Sanne

Ik ook niet. Ik kijk ze altijd op een site in het Engels. Echt cool, maar in Amerika zijn ze nog niet uit. Grrrrr.

Meister

oeh oeh oeh ik ga nou de eerste aflevering van book 3 kijken spannend :O

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Germelia

Oooh, ik heb gisteravond gekeken! Zat er ook al tijden op te wachten. Hij was wel cool. Maar ik denk dat de volgende aflevering nog briljanter wordt :D