Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Film: The Hunger Games!

Gestart door Moosje, 20 augustus 2013, 19:42:41

Vorige topic - Volgende topic

zilver

Klopt alleen dat heeft ze met meer films helaas.. komt ook door haar stem denk ik hij is wat zwaarder en schorre er zijn meer actrices die het zelfde hebben ...

zilver

nielsboy

maartenrambo

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

geerte11

ik wil hem ook zien... geen idee wanneer ik kan gaan.. xD

Jor2001

Ik wil hem zien, maar weet niet hoe of wanneer.

Gait

Ik kom er net vandaan :)
Stiekem vind ik hem wat teleurstellend want had er meer van verwacht, maar verhaal klopt volgens mij wel aardig met het boek (ik weet niet precies boek al poos terug gelezen en wist het niet zeker)

Inge

Ik kom ook net terug dn ik vond het echt suuuperawesome! Ondanks dat ik precies wist wat er ging gebeuren, kreeg ik elke keer bijna een hartaanval! Echt supergoed geacteerd! En idd, ik heb niet echt een grote afwijking opgemerkt tegenover het boek.

Geebster

Ik ga vanavond! :D

Maar heb het boek nog nooit gelezen dus word voor mij een hele verrassing :P

maureen

Citaat van: Inge op 20 november 2013, 23:45:02
Ik kom ook net terug dn ik vond het echt suuuperawesome! Ondanks dat ik precies wist wat er ging gebeuren, kreeg ik elke keer bijna een hartaanval! Echt supergoed geacteerd! En idd, ik heb niet echt een grote afwijking opgemerkt tegenover het boek.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vond hem ook stukken beter dan de eerste film.

nielsboy

Citaat van: maureen op 22 november 2013, 07:44:03
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vond hem ook stukken beter dan de eerste film.
Als hij beter is dan deel 1 dan is het de perfecte film :o :D

redeast

maureen

Citaat van: nielsboy op 22 november 2013, 14:50:13
Als hij beter is dan deel 1 dan is het de perfecte film :o :D
:D

Spoiler:
Vooral de lift scene met Johanna was geniaal hahaha
Einde Spoiler

nielsboy

Citaat van: maureen op 22 november 2013, 15:33:19
:D

Spoiler:
Vooral de lift scene met Johanna was geniaal hahaha
Einde Spoiler
* nielsboy verheugt zich nu al op die scene :D

nathh

Ook ik ga me in deze discussie mengen.
Ik ga trouwens de film pas kijken zodra ik hem online ergens kan vinden.
Ik vind boek twee denk ik het beste. Ik houd van de stukken in de arena, daar draait het voor mij om.
En de arena in boek twee vind ik geweldig. Alhoewel ze er maar heel kort zijn. In dat opzicht vind ik de eerste beter omdat het daar langer duurt en echt alleen draait om het overleven, het spelen van het spel.
Daarna wordt het te erg dat het leven van vele mensen van de spelen afhangt en zo, dat maak het wat minder.

En nu een stukje met spoilers:
Het derde boek vond ik dus echt minder omdat er geen arena meer was. Ik hoor verschillende mensen het hier hebben over te veel van hetzelfde, maar ik zou het helemaal niet erg vinden als er een soort spin-offs zou komen van de eerste 73 hongerspelen, ik zou ze allemaal dolgraag lezen.
Gelukkig zit er wel een soort arena element in het laatste deel, als ze door de stad gaan trekken, dat maakt het weer een beetje goed.
En ik vond de dood van Prim echt de allerslechtste plottwist ooit. Ten eerste ging het supersnel en was het vaag, het duurde echt tien bladzijden voor ik doorhad dat Prim echt dood was en het niet een of ander waanidee van Katniss was. Ten tweede was het gewoon slecht, omdat het alles wat Katniss heeft gedaan zinloos maakt. Katniss heeft zich als vrijwilliger opgegeven om Prim te redden, om haar een toekomst te geven. Maar op het moment dat Prim het niet overleeft is alles waarvoor Katniss ooit de uitdaging is aangegaan voor niets geweest, ze heeft haar primaire doel niet kunnen bereiken. En dat is waarom ik dit zo'n slechte plottwist vind.

Maar verder was het een goed boek.

En wat ik ook best wel leuk vind is dat ze het zo erg op het Romeinse Rijk hebben gebaseerd. En dan niet alleen het idee, maar vooral de namen. Iedere keer dat ik het lees ontdek ik weer een paar nieuwe verwijzingen naar de klassieke oudheid.