Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Film: The Hunger Games!

Gestart door Moosje, 20 augustus 2013, 19:42:41

Vorige topic - Volgende topic

Moosje

Yay! The hunger games! Ik aanbid die film! En ook de boeken. Ben nu bezig met deel 3.  ::) Oehhh, ben zo benieuwd naar de nieuwe film! Vlammen! Die word geweldig! Dus.. dit topic is voor de hunger games liefhebbers net als ik! Yay! En dan heb ik nog een vraag: Als je de serie gelezen hebt.. Welk deel vind je dan het leukst? Ik vind zelf deel 2 het leukst.  O0

maureen

<3
Het boek is super!
De film viel heel erg tegen.
Nu alleen wachten op de e-reader en ze dan in het engels lezen :D
Deel 2 vind ik ook het leukst. Finnick :D

Rylanzor

Ik heb de boeken niet gelezen en ga dit voorlopig ook niet doen, ik wil eerst alle films zien. Misschien dat ik daarna de boeken ga lezen. Ik vond de eerste film al geweldig en heb de trailer van deel 2 gezien. Die word nog leuker :D

Gait

Citaat van: maureen op 21 augustus 2013, 11:43:31
<3
Het boek is super!
De film viel heel erg tegen.
Nu alleen wachten op de e-reader en ze dan in het engels lezen :D
Deel 2 vind ik ook het leukst. Finnick :D

Hoezo viel de film tegen ._. Dit was een van de best verfilmde boeken die ik heb gezien!!
Ik heb ze ook in het engels op mijn ereader staan :D Als je wilt kan ik je het bestand wel door sturen via de mail of skype? Ik heb engelse en nederlandse voor je :)

Zabulus

Ik vond de film ook zwaar tegenvallen. Het klopte redelijk met het boek misschien, maar het was eigenlijk gewoon saai, waar het boek wel spannend en meeslepend was. Het tweede en derde boek vond ik iets minder dan het eerste, maar nog steeds erg leuk. Derde was wel echt de minste van de drie.

Gait

Misschhien denk ik ook wel anders over de film omdat ik de film eerder heb gezien dan dat ik de boeken gelezen heb. Maar ik vond de film wel goed. Derde vind ik ook het minste. Tweede vond ik wel leuk maar ik denk dat ik een en twee allebei even leuk vond.

Spoiler boek 3:
Ik vond het moment dat Prim dood ging echt raar, het ging ineens zo snel pats boem en had er eigenlijk helemaal geen enkel gevoel bij omdat het zo plots gebeurde.
http://www.youtube.com/watch?v=uKrCE1aYz7o Iemand had dat liedje uit het derde boek nagezongen, vind hem echt best mooi gemaakt door diegene maar volgens mij hebben ze zelf een heel andere versie voor de films

Inge

Oeeh I <3 Hunger Games :D

Ik heb de boeken zo snel achter elkaar gelezen dat ik niet meer precies weet wat precies in welk boek gebeurt (details dan :P de hoofdlijn wel).

Het nadeel van de film (vind ik) is dat je niet zo met Katniss meeleeft zegmaar. Je weet niet echt wat ze denkt, terwijl dat in het boek een van de belangrijkste dingen is.

Sil

Opa en oma hadden het boek toevallig liggen in Oostenrijk toen ik daar op vakantie was, dus heb ik hem gelezen en vond het inderdaad een geweldig boek! En ik vond de film absoluut niet tegenvallen. Een heleboel belangrijke personages (Katniss, Peeta, Caesar, Haymitch) vond ik allemaal goed spelen. Je mist inderdaad wel een beetje het meeleven met de hoofdpersoon, maar daar stopt het dan ook wel. De film klopte ook mooi met het beeld dat ik in mn hoofd had. :)

En nu gisteren boek twee uitgelezen, terwijl de derde hier al klaar ligt. :D

Moosje

Ik vond deel 3 ook het minst. Een beetje .. te veel van het goede zeg maar. Een beetje te ver gezocht. Ik vond deel 2 het leukst en deel 1 vond ik ook leuk. Ik vind de film ook leuk maar in het boek is het natuurlijk veel beter omdat het je echt meesleept. Ik vind deel 3 juist zo tegenvallen omdat er amper romance is tussen Peeta en Katniss. En ik ben gwn van de romance. ::) Ik vind eerst boeken lezen en dan film kijken juist veel leuker dan andersom! Ik denk trouwens ook dat Catching fire veel beter word dan De hongerspelen.  ;) (de film)

emmiehoek

hm, dat het derde boek teveel is van het goede ben ik het niet mee eens.
*spoiler*
De opstand zat er gewoon aan te komen. Als ze nog een hongerspelen hadden gedaan, dan was het juist weer hetzelfde en teveel van het goede geweest. Deel een een twee bouwen er echt naartoe, ik vind het een heel erg mooi aansluitend laatste deel. Ik ben wel echt ontzettend benieuwd hoe ze deel drie in beeld gaan brengen, waar ik twee niet zo interessant vind, omdat dat 'gewoon' weer een hongerspelen editie is, zei het nu met kwartskwelling.

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3

Zabulus

Citaat van: emmiehoek op 22 augustus 2013, 01:09:37
*spoiler*
De opstand zat er gewoon aan te komen. Als ze nog een hongerspelen hadden gedaan, dan was het juist weer hetzelfde en teveel van het goede geweest. Deel een een twee bouwen er echt naartoe, ik vind het een heel erg mooi aansluitend laatste deel. Ik ben wel echt ontzettend benieuwd hoe ze deel drie in beeld gaan brengen, waar ik twee niet zo interessant vind, omdat dat 'gewoon' weer een hongerspelen editie is, zei het nu met kwartskwelling.

*spoiler discussie*
Ik ben mee eens dat nog een hongerspelen veel te veel van het 'goede' zou zijn geweest. Maar datzelfde vind ik een beetje van het: 'kijk mij nu eens zielig zijn' van Katniss. Maar misschien komt dat inderdaad doordat het verhaal in totaal over drie boeken eigenlijk iets te lang is. Ik ben mee eens dat deel drie verreweg het betere boek is om te verfilmen

redeast

Ik vond deel 1 het best van de boeken serie. Deel 2 vond ik ook leuk maar deel drie vond ik dan weer minder. Ik vond de film niet tegen vallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er niks van verwachtte, wat nu wel het geval is van deel 2, waar ik ook erg naar uit kijk.

maureen

Ik verwachte juist best veel van de film, waardoor die erg tegen viel ::)
Citaat van: Gait op 21 augustus 2013, 15:01:55
Misschhien denk ik ook wel anders over de film omdat ik de film eerder heb gezien dan dat ik de boeken gelezen heb. Maar ik vond de film wel goed. Derde vind ik ook het minste. Tweede vond ik wel leuk maar ik denk dat ik een en twee allebei even leuk vond.

Spoiler boek 3:
Ik vond het moment dat Prim dood ging echt raar, het ging ineens zo snel pats boem en had er eigenlijk helemaal geen enkel gevoel bij omdat het zo plots gebeurde.
http://www.youtube.com/watch?v=uKrCE1aYz7o Iemand had dat liedje uit het derde boek nagezongen, vind hem echt best mooi gemaakt door diegene maar volgens mij hebben ze zelf een heel andere versie voor de films

Die versie is echt goed idd.  Al heb ik wel leukere gehoord. (Straks op pc ff zoeken .)

Oehh als je dat wilt doen <3 Maar duurt nog even voordat ik hem krijg :(

*SPOILER*
Dat vond ik dus ook.  (Lang geleden dat ik het boek heb gelezen dus ik kan het fout zeggen)
Prim draait zich om, prim is dood. Meer niet.Heel vaag vond ik het.

Citaat van: Zabulus op 22 augustus 2013, 09:28:59
*spoiler discussie*
Ik ben mee eens dat nog een hongerspelen veel te veel van het 'goede' zou zijn geweest. Maar datzelfde vind ik een beetje van het: 'kijk mij nu eens zielig zijn' van Katniss. Maar misschien komt dat inderdaad doordat het verhaal in totaal over drie boeken eigenlijk iets te lang is. Ik ben mee eens dat deel drie verreweg het betere boek is om te verfilmen
Ik had niet zoveel laat van het zielig zijn van katniss.    Maar ik vind het ook meer egoïsme . Ik bedoel. 24 Jonge mensen worden in een arena gegooid om dood te gaan. Iedereen. heeft een verhaal. Het is voor iedereen erg. Daarom is het in mijn ogen nogal egoistisch aangezien iedereen in de arena 'zielig is.' (Behalve de echte beroeps want die hebben ervoor gekozen.)

Linqy

Volgende keer je spoiler wel in klein lettertype Maureen XD

redeast

Mensen, hoe kan het dat ik die spoilers niet kan zien?