Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Film] Jouw film top-10

Gestart door Prophet, 30 oktober 2008, 09:48:35

Vorige topic - Volgende topic

Selinde

No particular order:

Artificial Intelligence
A Beautiful Mind
Tarzan I
The Lion King I
PotC
The Phantom of the Opera film
Les Misérables film
The Butterfly Effect
Finding Neverland

Jnusch

Citaat van: Lianne op  1 november 2008, 08:42:43
Pearl Harbor :D

Die is zoooo zielig :(. Ik vind het echt stom dat Ben Affleck niet doodgaat XD. Josh rules :D

Minerva

Citaat van: jnusch op 31 oktober 2008, 19:27:57
The Golden Compass was stom :S. Niet zo erg als Eragon, en het zag er wel mooi uit, maar het boek is echt zo veel beter.

Tja, dat is altijd he :P Ik probeer gewoon films gebaseerd op boeken een beetje los van de boeken te bekijken, want anders ben je natuurlijk altijd teleurgesteld.

Jnusch

Niet per se hoor. De HP films vind ik wel goed, The World According To Garp vind ik ook heel leuk, High Fidelity is goed, enz. Het kán dus wel :P. (Al moet ik zeggen dat het bij HP soms wel jammer is dat ze veel dingen weglaten... maar goed)

Ralmuski

Nou, dan maar wat kwaliteit erbij? :P
In willekeurige volgorde, want anders wordt het wel heel moeilijk
-Der Untergang
-The Godfather
-Star Wars
-Ying xiong (hero)
-Bang Rajan
-El Labyrinto del Fauno
-Hotaru no haka (grave of the fireflies)
-Pulp Fiction
-Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
-The Eternal sunshine of a spotless mind
-Reservoire Dogs
-Sympathy for Mr. Vengeance
-Wong Fei Hong (Once upon a time in China 1 t/m 3)
-V for Vendetta
*telt*
Ah al teveel. :P
Nou ja, zoiets dus ongeveer. En LotR mag er ook wel bij. Al ben ik niet zo'n fan van Jackson. (met King Kong als dieptepunt)

blastdragon

Oke, laat ik dan maar eens een lijstje maken. Ook ik doe het in willekeurige volgorde:
-The Italian Job
-Ocean's Eleven (alleen eleven, de rest is slecht)
-The Terminal
-The Matrix (alle 3, al is de eerst toch de beste)
-Forest Gump
-LotR (alle drie zijn even geniaal)
-Gladiator
-National Treasure (alleen de eerste)
-Juno (tijdens Engels-les voor het eerste gekeken en toch staat het in dit rijtje...)
-Shrek
Sense, what's the fun in making sense!

TheCharmedOne

Veel van jouw films vind ik ook tof!
The Italian Job
Ocena's Eleven (de andere zijn idd stom!!)
LOTR
Gladiator (vind ik echt een supergoede film!)
National Treasure (de tweede vind ik ook wel leuk!)

Ralmuski

National treasure is redelijk vermakelijk, maar in een top zoveel, nog niet misschien. Ocean's twelve en thirteen zijn zo slecht nog niet, maar eleven was natuurlijk het sterkst ja. Voor 12 op Amsterdam CS ed gefilmt, dat is wel cool natuurlijk :P
Gladiator was leuk, maar cliche. The Italian Job is een goede remake van de eerste film (met de oude mini's erg grappig) maar ook die komt niet in aanmerking voor top films. Daarvoor brengt het te weinig extra's/nieuws imo.

*vraagt zich af hoeveel films uit mijn lijstje door iedeen gezien zijn of uberhaupt bekend* :P

Meister

Kan me alleen herinneren Der Untergang en V for Vendetta gezien te hebben. Der Untergang vond ik persoonlijk waardeloos waarom weet ik niet meer maar ik ben 'm glad vergeten terwijl ik hem volgens mij zelfs 2x heb gezien (miss lag ik wel te slapen). V for Vendetta heb ik ook gezien en kan ik me nog wel wat van herinneren :P die vond ik zeker sterk manier van denken en telkens stapje dichter bij de "waarheid" komen.

De rest van die lijst heb ik volgens mij niet gezien ...

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Morana

Citaat van: Ralmuski op  4 november 2008, 08:56:19
*vraagt zich af hoeveel films uit mijn lijstje door iedeen gezien zijn of uberhaupt bekend* :P
Gezien:
Untergang, Godfather, Ying xiong (hero), Pulp Fiction, V for Vendetta (al was dit met een halfdronken hoofd vroeg in de ochtend op eerstejaarsweekend, dus dat kan ik me niet meer herinneren)

Herkend:
Star Wars, Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Reservoire Dogs,

Onbekend:
Bang Rajan, El Labyrinto del Fauno, Hotaru no haka (grave of the fireflies), The Eternal sunshine of a spotless mind, Sympathy for Mr. Vengeance , Wong Fei Hong

Dus: 5 gezien, 3 herkend en 6 onbekend.

=========

Mijn eigen lijstje, ik heb eerst de films geselecteerd die voor mij al gepost waren die ik erg tof vond en vervolgens nog wat eigen dingetjes eraan gekoppeld:

Anaconda
Cube (1 t/m 3)
Finding Neverland
Ying xiong (hero)
Shi mian mai fu (House of Flying Daggers)
Lord of the Rings
Matrix
Memoirs of a Geisha
Neverending Story
Pirates of the Caribbean
Pride & Prejudice
Pulp Fiction
Shrek
The Butterfly Effect
The Godfather
The Phantom of the Opera 2004
The Shawshank Redemption
Tim Burton films

Mijn top 10 bestaat dus uit meer dan 18 films. Dat klopt natuurlijk niet... goed, dan ga ik even wat films weghalen die ik op zich wel erg leuk vind, maar die dan misschien toch niet niet bij de top horen:
Dan wordt mijn nieuwe lijst, heeft er ook mee te maken dat het van sommige films alweer heel lang geleden is dat ik ze gezien heb, dus daarom heb ik die dan maar weggehaald.. ook al vind ik ze wel erg tof, of dat ze juist 'te nieuw' zijn en nog hun goede kwaliteit moeten bewijzen.. logica, maar hier de nieuwe lijst:

Cube (1 t/m 3)
Shi mian mai fu (House of Flying Daggers)
Neverending Story
Pride & Prejudice
Pulp Fiction
The Butterfly Effect
The Godfather
The Phantom of the Opera 2004
The Shawshank Redemption
Tim Burton films

Zo.. iets meer dan 10 films zijn er nog over, maar dit is toch wel een aardige top 10

Hephaistion

ook niet in een nummer 1 t/m 10 volgorde

-amelie
-phantom of the opera
-gladiator
-underworld
-les miserables
-finding neverland
-titanic

en dan ben ik er nog een heleboel vergetenXD

Beertyah

Citaat van: Ralmuski op  4 november 2008, 08:56:19
National treasure is redelijk vermakelijk, maar in een top zoveel, nog niet misschien. Ocean's twelve en thirteen zijn zo slecht nog niet, maar eleven was natuurlijk het sterkst ja. Voor 12 op Amsterdam CS ed gefilmt, dat is wel cool natuurlijk :P
Gladiator was leuk, maar cliche. The Italian Job is een goede remake van de eerste film (met de oude mini's erg grappig) maar ook die komt niet in aanmerking voor top films. Daarvoor brengt het te weinig extra's/nieuws imo.

Hoe kan gladiator cliche zijn? Het is één van de eerste van dat soort films.
Het is net door gladiator dat dat genre (terug) bekend en geliefd geworden is.

blastdragon

Heb vandaag FoolProof gekeken. Dat is zeker een film die nu in mijn top 10 komt. Ik trap ik national treasure er wel uit...
Sense, what's the fun in making sense!

Ralmuski

Citaat van: Beertyah op  9 november 2008, 17:44:44
Hoe kan gladiator cliche zijn? Het is één van de eerste van dat soort films.
Het is net door gladiator dat dat genre (terug) bekend en geliefd geworden is.

Het verhaal was niet echt verassend imo. Het genre is er wel weer door wakkergeschud, dat is dan weer positief. Let wel, ik vind het geen slechte film, maar ook niet top 10.

Maedhros

Van films over de Romeinen was Quo Vadis nog altijd de beste (vind ik)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"