Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Filo-film?

Gestart door Kakie, 15 februari 2013, 22:26:26

Vorige topic - Volgende topic

Kakie

Ik zoek voor filosofie een film die ik mag kijken om een verslag over te schrijven van zo'n 2000 woorden. Het liefst heb ik een die gaat over wat echt is en wat niet echt is, zoals Inception, The Matrix, The Usual Suspects en Shutter Island. Heeft iemand (goede) suggesties? Alles is welkom, want door trailers te kijken beland je op nieuwe trailers  :P

Dixie

Nou, er is een film die daar zo goed bij past en die ook nog eens makkelijk en leuk om te kijken is.

The Truman Show, basically Plato's grot-theorie in komedie-vorm :P

roelieboelie

Memento, een supergave film over een man met geheugenverlies, die de moord op zijn vrouw probeert op te lossen.

Kakie

Die Truman ziet er leuk uit  :P Grappig met Jim Carrey maar volgens de comments erg sterk in zijn boodschap  ;)

Beide alvast bedankt ik ga er al één van de twee kijken vanavond

bert-boefjes

Wat ik zelf wel films vind om over na te denken zijn de volgende:

Die Welle (The Wave) een film waarin een leraar door middel van een expiriment de leerlingen bewust maakt hoe makkelijk het is om voor groepsdruk te vallen en als een groep bepaalde idealen heeft hoe makkelijk mensen erin kunnen volgen. Maar ook dat als je hier tegen ben, hoe je eigen klasgenoten je behoorlijk tegen je kunnen keren
http://www.imdb.com/title/tt1063669/?ref_=sr_1

Das Expiriment. Een film waarin een groep van 20 vrijwilligers, allemaal mannen voor een bepaalde tijd een gevangenis setting moeten nabootsen. 6 van hun krijgen de rol van gevangenisbewaarder, en de rest zijn de gevangenen. Wat begon als een leuk wetenschappelijk experiment eindigt al snel in een strijd om macht.
http://www.imdb.com/title/tt0250258/?ref_=sr_1

The Killing Room. Lijkt op de film hierboven, behalve dat het dan nu om 4 vrijwilligers gaan, en hun opgesloten komen te zitten in een kamer. Waarbij uiteindelijk maar 1 iemand mag overblijven! Hoe ver zullen ze gaan?
http://www.imdb.com/title/tt1119191/?ref_=sr_1

The Learning Curve. Een film waarin een overspannen leraar moet invallen op een ontzettend slechte school. Als je een leerling ergens op aanspreekt, wordt je al bedreigd of aangeklaad of in elkaar geslagen door de leerlingen. Tot die leraar er genoeg van heeft. Door een speciaal project op te zetten waarbij ze "stage" kunnen lopen bij hun droombaan. Als 7 van de ergste gevallen horen dat ze "gekozen" zijn gaan ze vol enthousiasme hier naar toe. Niet wetende dat hun leraar ze ontvoert en ze naakt in een grote kooi wakker worden. Om eten en kleren te krijgen, moeten ze nu wel gaan leren en respect te tonen aan de leraar
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Mus

De eerste drie films die je noemt Bert,  O0
Ik ken meer van dit soort films alleen kan ik ze me niet meer herinneren ofcourse :(
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Ralmuski

Das experiment is ziek. Maar wel erg goed.

Een luchtiger optie kan Total Recall zijn.

Shaddow

Citaat van: Kakie op 15 februari 2013, 22:26:26
Ik zoek voor filosofie een film die ik mag kijken om een verslag over te schrijven van zo'n 2000 woorden. Het liefst heb ik een die gaat over wat echt is en wat niet echt is, zoals Inception, The Matrix, The Usual Suspects en Shutter Island. Heeft iemand (goede) suggesties? Alles is welkom, want door trailers te kijken beland je op nieuwe trailers  :P
Donnie Darko.

-edit-
*leest andere films*
Ehm.

Groundhog Day mis ik nog er tussenstaan.

Shaddow

Mus

The butterfly effect, life of pi

Femsel

Citaat van: Mus op 16 februari 2013, 23:37:10
The butterfly effect, life of pi

Die wilde ik net noemen, ook Cashback is wel een goeie.
Look up through the trees to feel as small as you can, you hear the clocks counting down...

LittleWeird

Als The Butterfly Effect er 1 is, dan heb ik nog wel een onbekendere voor je: The Diving Bell and the Butterfly.

Mus

Gothika is ook wel leuk.

Edit:
Being John Malkovic <-- #SuperLike
En Fight Club natuurlijk
Cube

En toen ben ik maar even gaan googlen en kwam deze site tegen:
http://www.classreal.com/  O0

Skunki

Oudere film maar wel goed imo Frequency..

En enkele hierboven genoemde films maar die ga ik dus niet nog een splaatsen.. xD ik heb truman show op dvd :') :D

Oeh being JOhn malkovic <3 Marina is mijn heldin! :D