Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Film: The Hobbit

Gestart door Gait, 13 december 2012, 07:58:35

Vorige topic - Volgende topic

Epidi

SPOILER ALERT
Spoiler waarschuwing!
Inderdaad! Briljante film.

Vond 1 ding wel jammer, dat had van mij niet gehoeven. Met die Mountaingiants dat erop lopen, dat staat niet in het boek, niet op deze manier.

Zabulus

Ik vond het zeker een goede verfilming. Heb het in 3D gezien en dat was niet storend :) (terwijl ik geen fan ben van 3D. Krijg wel eens hoofdpijn). Ook de extra verdieping die in het boek niet voorkomt zijn absoluut een bijdrage aan de film. Alles wat niet klopte vergeleken in de boeken zijn niet storend en maken de film beter.

Waar ik bang was dat het langdradig zou zijn had ik daar totaal geen last van. Ik vind de fellowship of the ring veel langdradiger.

Maar we moeten niet overdrijven. Het was een goede film, maar zeker niet één van de beste films allertijden.

Ralmuski

Volgens mij komen veel van die extra's ook gewoon uit de appendices van LotR en is het dus gewoon door Tolkien bedacht alleen niet in The Hobbit verteld.

Ik wacht nog steeds op de release.  :P

Zabulus

Citaat van: Ralmuski op 22 december 2012, 16:33:59
Volgens mij komen veel van die extra's ook gewoon uit de appendices van LotR en is het dus gewoon door Tolkien bedacht alleen niet in The Hobbit verteld.

Ik wacht nog steeds op de release.  :P
Klopt helemaal. Maar in detail anders :)

maureen

Ik vond hem leuk. Mijn zus vond hem alleen minder :/

LOOK OUT

Spoiler Alarm.                                  Spoiler Alarm
ik vond alleen die beelden waarin die hobbit de ring om heeft en hij naar dat wezen kijkt van wie de ring was een beetje vaag gemaakt en die snapte ik pas toen ze alweer in die bomen zaten.

Spoiler Alarm geweken.                         Spoiler Alarm geweken

Devyathe

haha 'dat wezen van wie de ring was'
LOTR niet gezien?

maureen

Nope. Eerste kerstdag wordt samen met ouders bank-hang-dag en LOTR kijken

Rain

Dan wordt alles duidelijk :)

Ik heb het boek net een paar dagen uit van de Hobbit, ook een aanrader om te lezen! ^-^ Nu weer een verwoede poging om LOTR te lezen. De 1200 pagina's schrikken me wat af :P
Ik denk dat mijn vriend en ik volgende week naar de Hobbit gaan, donderdag of zaterdag :)

Ralmuski

1200? :o

Gewoon deel voor deel kijken, dan is het veel minder. XD Niet LotR lezen, maar eerst Fellowship of the Ring. En dan Two Towers en dan Return of the King. Die drie films kijk je toch ook niet elke keer alle drie achter elkaar? :P

Maedhros

Citaat van: Ralmuski op 23 december 2012, 03:22:35
1200? :o

Gewoon deel voor deel kijken, dan is het veel minder. XD Niet LotR lezen, maar eerst Fellowship of the Ring. En dan Two Towers en dan Return of the King. Die drie films kijk je toch ook niet elke keer alle drie achter elkaar? :P

Als ik ooit tijd heb wel hoor (de extended versies natuurlijk); meer zelfs: het lijkt mij leuk om binnen enkele jaren een MEGA Extended Hobbit & LotR Marathon te houden ::)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Gait

Citaat van: Maedhros op 23 december 2012, 16:14:44
Als ik ooit tijd heb wel hoor (de extended versies natuurlijk); meer zelfs: het lijkt mij leuk om binnen enkele jaren een MEGA Extended Hobbit & LotR Marathon te houden ::)

Dan doe ik mee! *volgens mij kan je dan echt wel een heel weekend uitzetten ervoor xD*

LittleWeird

Citaat van: Gait op 23 december 2012, 16:56:51
Dan doe ik mee! *volgens mij kan je dan echt wel een heel weekend uitzetten ervoor xD*
Extended LotR duurde maar zo'n 12 uur :P Zou dus misschien wel in 24 uur kunnen.

Maedhros

Citaat van: LittleWeird op 23 december 2012, 17:13:09
Extended LotR duurde maar zo'n 12 uur :P Zou dus misschien wel in 24 uur kunnen.

iets meer, want zo nu en dan is een snack-pauze echt nodig (want 24 uur zonder eten is echt veel)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Gait

Niet alleen snackpauze xD Volgens mij moet je ook af en toe even een pauze nemen voor je ogen, anders wordt je duf of totaal niet meer geconcentreerd erop en wordt het gewoon niet leuk meer omdat het dan net is alsof het 'gedwongen' is.

Snape77

Ja, en dan lijkt het me ook verstandig om af en toe eens naar buiten te gaan.
Ik ben gisteren naar de Hobbit geweest en ik vond hem echt hartstikke leuk. Er zit meer humor in dan in de LotR. En ik vond de stemmen van de drie trollen en de Great Goblin goed gekozen. Ook is Gollem veel 'meliger' dan in LotR. Ik ging helemaal stuk toen hij zei: 'Let's do another one!'.