Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Film: The Hobbit

Gestart door Gait, 13 december 2012, 07:58:35

Vorige topic - Volgende topic

Gait

Aangezien de film uit is vroeg ik me af wie hem al gezien had, en wat jullie er nu van vonden? Klopt hij een beetje met het boek of totaal niet? :)

Zelf ben ik nu onderweg naar Groningen om de film van half 1 te pakken zodat ik hem kan zien :3 heb er best zin in, heb alleen boek niet gelezen dus het zal een verassing worden wat de film gaat brengen.

Dus wat vinden jullie ervan?

(Dit topic mag spoilers bevatten maar als het spoiler is zet het er wel even boven of heel klein zodat iemand die de film nog moet zien en niets wil weten het kan skippen :)

yago

Hij is goed  :D Verhaal klopt redelijk met het boek, al zijn er wel veranderingen. Maar je zit nu als het goed is toch al in de bioscoop, dus dit heeft weinig zin  XD

Chrisanne

Ik ga als het goed is vrijdag naar de bios voor de hobbit, boek niet gelezen dus ben benieuwd  :D

Linqy

Devyathe

wschoolf1

Als ware LOTR-film-fan móet ik natuurlijk Middle-Earth ook zien in de films van The Hobbit.
Ik kan me wel herinneren dat ik over het boek niet bijzonder enthousiast was (maar dat was ik ook niet echt van het boek LOTR, dat ik overigens pas na de film gelezen heb).
En dat het dan weer drie delen zijn, terwijl het boek echt niet heel dik is, ik ben heel benieuwd wat ze ervan maken!

Maar ik ga zeker kijken en hoop op veel herkenning uit LOTR en toch weer een mooie nieuwe trilogie!

Gait

Ik ben de bioscoop weer uit en vind hem ook geweldig :3 Ik wist alleen niet dat er meerdere delen van zouden komen dus vroeg me al af wanneer ze bij de eenzame berg aan kwamen omdat volgens de tijd film al bijna over was xD  Dus had daar geen rekening mee gehouden :P

Ik vind het toch wel fijn dat ze dezelfde acteurs hebben gehouden voor de al bestaande rollen :)

Linqy

Ik vond hem echt geweldig ook!

Het verhaal loopt goed en ze krijgen het voor elkaar om elk van de dwergen duidelijk een karakter te geven zodat je ze ook echt uit elkaar kunt houden! XD

Maedhros

En Gloin klinkt echt een beetje als Gimli (wat ook zo hoort natuurlijk, aangezien Gloin Gimli's vader is)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Gait

Oh dat laatste wist ik niet eens xD Het was me ook niet helemaal opgevallen eigenlijk (maar heb lotr ook al 2 jaar niet gzien ofzo)

Devyathe

Ik zou voor zover mogelijk wel de 24fps versie aanraden, want de blijkbaar 'baanbrekende' 48fps variant  (ofwel de 'HFR') is een beetje raar en doet als je het mij vraagt een beetje afbreuk aan het fantasy gevoel.

Ik wist nieteens dat dit verschil aan de orde was voor deze film, maar er vielen wel wat vraagtekens op hun plek toen ik er net over las.

Meister

Citaat van: Devyathe op 14 december 2012, 18:33:57
Ik zou voor zover mogelijk wel de 24fps versie aanraden, want de blijkbaar 'baanbrekende' 48fps variant  (ofwel de 'HFR') is een beetje raar en doet als je het mij vraagt een beetje afbreuk aan het fantasy gevoel.

Ik wist nieteens dat dit verschil aan de orde was voor deze film, maar er vielen wel wat vraagtekens op hun plek toen ik er net over las.

Ik kan niet zeggen dat ik de HFR variant mooier vond maar zeker niet raar en geen afbreuk aan het fantasy gevoel in hoeverre dat het kan beïnvloeden...

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Gait

:x Wat is het verschil?xD

Snape77

Ik ga waarschijnlijk pas de 22e naar de Hobbit, maar ik ben echt heel benieuwd. Ik dacht trouwens dat de eerste twee films over het boek 'The Hobbit' gaat en dat het laatste deel een soort tussenstuk wordt van The Hobbit en Lord of the Rings.

Beertyah

Ik vond hem fantastisch (minstens even goed als LOTR zelf welke ik als beste films ooit beschouw), en heb ook veel bijgeleerd. Er is namelijk ook extra informatie die uit andere boeken (zoals de silmarillion) komt, waardoor het echt wel mogelijk is het dunne boek in drie films op te delen.