Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Verhalenwedstrijd 2 - Feestdagen - Introtopic

Gestart door Roandraak, 12 december 2011, 18:27:19

Vorige topic - Volgende topic

Roandraak

Ja, we gaan het weer proberen. De vorige verhalenwedstrijd georganiseerd door Linqy had een best wel hoge opkomst en had als thema Liefde. Een aantal mensen stuurden hun verhalen in, met zeer diverse opvattingen over de liefde. Ik heb werkelijk genoten van ieder verhaal dat meedeed aan de stemming. En nu we in de maand december zijn aanbeland vond ik het tijd voor een nieuwe wedstrijd. Aangezien de vorige wedstrijd in november eindigde.

Vorige keer heeft Linqy gewonnen. Kan zij de titel Verhalenwedstrijdwinnaar nogmaals binnen slepen? Of is het deze keer iemand anders die het mooiste verhaal schrijft?

Thema, Feestdagen.
December, vaak de maand van de feestdagen genoemd. We beginnen de maand met de Sinterklaasdrukte, zoetsappige liedjes gezongen door kinderen met hoge stemmetjes, kilozakken pepernoten en tai tai. En die oh zo heerlijke tumtum's die je tussen de pepernoten vindt. Op 5 december is het pakjesavond, het gezin of zelfs de hele familie bij elkaar een flinke dosis snoepgoed, om samen cadeaus uit te pakken en misschien ook wel gedichten voor te lezen.

Hierna volgt een periode van rust, waar kerst steeds dichter bij komt. Ook hier hoor je steeds regelmatiger Wham! weer langs komen. Tot het feest zijn hoogtepunt bereikt en we met zijn allen met kerstkransjes om de kerstboom heen zitten, buiten sneeuw (hopelijk). En binnen een lekker warme kachel. Het feest van de vrede, en de geboorte van Jezus Christus.

En dan, KNALLEN! 31 december luidden we gezellig het nieuwe jaar in met de traditie om zoveel mogelijk lawaai te maken en mooie vuurpijlen in de lucht te schieten. De oliebollen en appelflappen worden ook gretig opgegeten en iedereen heeft goede voornemens. 'Ik ga vaker meedoen aan verhalenwedstrijden',  of 'nog vaker op Weerwolven van Wakkerdam zijn', zijn niet ongewoon.

Daarom is het thema van deze maand Feestdagen. Het maakt niet uit welke feestdag je neemt, Suikerfeest, je verjaardag of een ander feest (de verjaardag van Golovior bijvoorbeeld). Is ook toegestaan.

Format (thx Linqy):
- Je stuk bedraagt minimaal 5 en maximaal 5.000 woorden. Alles van een gedicht tot kort verhaal is dus een mogelijkheid.
- Je stuk heeft op de een of andere manier feestdagen erin verwerkt. Anders wordt hij op onderwerp afgekeurd.
- Je schrijft je in VOOR 21 december. Dat kan alleen zijn, of met meerdere schrijvers. Ook al ben je met 5 man, de woordenlimiet blijft wel gelijk.
- Je stuk is ingezonden VOOR 14 januari. Zo kunnen ook de Nanowrimoers zich alvast warm schrijven!
- Je stuk wordt via pm naar Roandraak verstuurd. Die zal 14 januari de inschrijvingen (anoniem) bekend maken. Dan zal het stemmen beginnen.

Prijzen:
Momenteel heb ik geen prijzen beschikbaar. Als er mensen zijn die willen sponseren of bijvoorbeeld de naam Verhalenwedstrijdwinnaar onder iemand zijn naam willen zetten, meld je dan. December is ook een maand van de feesten van de kleine cadeautjes.

Deelnemers:
Wil jij meedoen en je verhaal aan ons tonen? Schrijf je dan gewoon in en schaam je niet. Wie weet ben jij wel een geniale schrijver onder het genot van een oliebol, of twee, of drie, of vier....

Roandraak kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gewichtsschommelingen door genuttigde etenswaren tijdens de schrijfwedstrijd.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Roandraak

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Alexxje

t4nd

∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞