Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

De week van 91

Gestart door t4nd, 20 september 2011, 18:59:38

Vorige topic - Volgende topic

t4nd

Deze week zet Studio Brussel vijf legendarische albums die dit jaar 20 jaar bestaan in de kijker:
maandag - Ten van Pearl Jam
dinsdag - The Black Album van Metallica
woensdag - Blue Lines van Massive Attack
donderdag - Bloodsugarsexmagik van Red Hot Chili Peppers
vrijdag - Nevermind van Nirvana

Nu ben ik op zich lovend over het initiatief, want het zijn alle 5 geweldig goeie platen (vind ik persoonlijk) die mijn latere muziek-keuze deels bepaald hebben. Een minder goed punt is dat ze een of andere Vlaamse artiest vragen om een liedje te coveren. Na gisteren een verbasterde versie van 'Black' van 'Pearl Jam' door Jasper Steverlinck gehoord te hebben was het vandaag de beurt aan Alex Agnew die 'The Unforgiven' van 'Metallica' volledig om zeep hielp. Jasper kon tenminste nog toon houden & op de melodie zingen, vandaag slaagde Alex zelfs daar niet in.

Maar goed, dat stukje frustratie even achterwege gelaten vroeg ik me af hoe hard jullie deze geweldige pareltjes uit '91 eigenlijk kennen en appreciëren. Ik heb ze namelijk zelf volop meegemaakt, maar aangezien ik hier waarschijnlijk bij de ouderen hoor vermoed ik dat ik één van de enigen ben die in '91 al cd's had XD.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Ralmuski

Ik heb hier 4 van de 5 liggen en draai ze ook op de WVW radio. Dus ik verwijs je daarheen voor meer. :P

tijgerke87

ik was 4  (A) dus ken meeste niet van titel, herken ze hoogstens
Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle - Plato

Jesse

Ik ken Blue Lines niet op Unfinished Sympathy na, maar ik dacht dat Mezzanine algemeen beter gewaardeerd werd. Ik weet ook niet hoe Blue Lines werd ontvangen in '91.

Die andere vier zijn inderdaad legendarisch. Sowieso dat hele jaar als je nagaat wat er nog meer gemaakt is:
A Tribe Called Quest - The Low End Theory
U2 - Achtung Baby
Slint - Spiderland
Death - Human
My Bloody Valentine - Loveless

t4nd

Je vergeet Levelling the Land van the Levellers nog XD.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Prophet

Deze week is het op 3fm de hele week al nineties week, heerlijk zeg al dat jeugdsentiment O0
Wie iets goeds zegt, voedt zich met zijn eigen woorden, van wat hij tot stand brengt, profiteert hij zelf. (Spreuken 12 vs 14)

FA 2011 (officieus): Perfecte schoonzoon

Brokie

Maar wat een slecht niveau XD Kan ook zijn dat de djs t erom doen, maar ze draaien wel echt de meest foute nummers constant :P

Prophet

Citaat van: Brokie op 23 september 2011, 10:40:29
Maar wat een slecht niveau XD Kan ook zijn dat de djs t erom doen, maar ze draaien wel echt de meest foute nummers constant :P
Woensdagmiddag was er een half uurtje happy hardcore, de radio heeft hier op de afdeling nog nooit zo hard gestaan :D XD
Wie iets goeds zegt, voedt zich met zijn eigen woorden, van wat hij tot stand brengt, profiteert hij zelf. (Spreuken 12 vs 14)

FA 2011 (officieus): Perfecte schoonzoon

Devyathe

Ik ken ze allemaal, en vind ze allemaal heerlijk!
Maar ik heb ze pas later ontdekt.
Het eerste album wat ik ooit kocht was 'Daydream' van Mariah Carey, en dat was volgens mij in 1995 ;)

En dan te bedenken dat ik ook het idee heb dat ik een van de ouderen ben hier ;)