Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[Films] Saw

Gestart door Kakie, 12 mei 2011, 22:40:59

Vorige topic - Volgende topic

Kakie

Death Mask in dat geval :P

Kakie

Ik ben er serieus van overtuigt dan Adam nog leeft en terugkeert in Saw 8. Als je wilt weten waarom, is het leuk om het eerst zelf even uit te zoeken, en kijken of je erachter komt. Daarna kan je wel even vragen ofzo.  :P
En als het niet zo is, dan heeft Lionsgate zo hard gefaald dat ik nooit meer Saw kijk. Ik weet het gewoon zeker.  :P

EMIBH

Spoiler
Jij hebt blijkbaar niet de scene gezien waarin Amanda Adam stikt met een plastic zak?
[close]

Kakie

Ja, natuurlijk heb ik die gezien.  :) Daar heb ik rekening mee gehouden.  :P

EMIBH

Als Adam nog zou leven, waarom zou dr. Gordon dan zijn test gehaald hebben? Hij bleef leven als hij ervoor zou zorgen dat Adam dood zou gaan, op een zekere manier heeft hij dat gedaan en daarom heet Jigsaw hem gered.

Kakie

Dat heeft hij helemaal niet. Hij schoot hem misschien neer, maar Jigsaw liet hem achter om te verhongeren en Amanda kwam om het te laten stikken. De kogel deed het hem niet. Daarbij, Gordon is ontsnapt, en heeft door zijn eigen voet af te zagen geleerd het leven te waarderen. En dat is waar het Jigsaw om gaat. Het was sowieso niet de bedoeling dat Adam geen sleutel had en dan Zep doodging, dus dat hij de oorspronkelijke test niet haalde maakte ervoor niet uit. Wat hij zei tegen Gordon was dan ook: ''Gefeliciteerd, je bent nog in leven''. En niet: ''je hebt je test gehaald''.  ;)

EMIBH

Hmm dat klopt, maar hoe verklaar je dan het feit dat hij het stikken door Amanda overleeft heeft en zijn rottende lichaam in alle volgende delen te zien was?

Kakie

Het stikken duurde maar 37 seconden, hij kan dat makkelijke gespeeld hebben omdat je zolang je adem best kan inhouden. Amanda was heel erg gevoelig, dus die zou dan toch niet merken. In alle andere delen zie je niet het lichaam van Adam, maar van Tapp, de detective die werd neergeschoten in 1. Die heeft ook een kogelgat, waardoor het niet zo opvalt.  ;)

EMIBH

Jammer dat we niets af kunnen leiden uit de spellen, want daarin kom je te weten dat Tapp het heeft overleefd en naar een asylum gebracht werd...

Leuke theorie, lijkt me een mooie plottwist, maar twee overlevenden in 1 trap is misschien een beetje veel van het goede...

Kakie

Okee dan, ik ga nog een stapje verder. :P

1. Tijdens die trap is Adam aan zijn linkervoet vastgemaakt. In saw 7 is het lijk vastgemaakt aan zijn rechtervoet.
2. Tijdens saw 1-7 zie je foto's van de slachtoffers, en we kennen geen enkele fotograaf op Adam na. Jigsaw kan hem goed gebruiken.
3. Jigsaw weet dat Adam graag wilt leven.
4. Het kogelgat van Tapp lijkt meer op dat van het lijk dan die van Adam.
5. Als Bobby opgepakt wordt, zie je dat degene die hem pakt niet hinkt, dus het niet is Gordon. Ook kan het Hoffman niet zijn, omdat hij bij de junkyard zit en niet zomaar weg kan door de politie. Dus het is Adam.

EMIBH

Als Tipp het lijk is, waarom draagt hij dan Adam's kleren? Heeft Adam dat gedaan zodat ze niet zouden weten dat hij nog leeft?

Kakie

Dat lijkt mij de enige logisch verklaring.
En sowieso, tegen mijn argumenten is niks in te brengen, dus het moet wel.  ^-^

CoOkii

Citaat van: Kakie op 15 juni 2011, 21:31:55
Okee dan, ik ga nog een stapje verder. :P

1. Tijdens die trap is Adam aan zijn linkervoet vastgemaakt. In saw 7 is het lijk vastgemaakt aan zijn rechtervoet.
2. Tijdens saw 1-7 zie je foto's van de slachtoffers, en we kennen geen enkele fotograaf op Adam na. Jigsaw kan hem goed gebruiken.
3. Jigsaw weet dat Adam graag wilt leven.
4. Het kogelgat van Tapp lijkt meer op dat van het lijk dan die van Adam.
5. Als Bobby opgepakt wordt, zie je dat degene die hem pakt niet hinkt, dus het niet is Gordon. Ook kan het Hoffman niet zijn, omdat hij bij de junkyard zit en niet zomaar weg kan door de politie. Dus het is Adam.

Jeetje, dat je daar überhaupt aan denkt als je zo'n film kijkt. En al die namen, die ben ik al vergeten als de film voorbij is  XD
Awesomeness.

Kakie

Ach, als je ze allemaal 2/3 keer gezien hebt ga je wel naar andere dingen kijken. :P
Ik vind het leuk om dingen te zien die er niet zijn, en dingen niet te zien die er wel zijn.  :P

CoOkii

Citaat van: Kakie op 15 juni 2011, 23:10:50
Ach, als je ze allemaal 2/3 keer gezien hebt ga je wel naar andere dingen kijken. :P
Ik vind het leuk om dingen te zien die er niet zijn, en dingen niet te zien die er wel zijn.  :P

Ik geloof niet dat ik dat erg heb bij horror achtige films.  :P
Awesomeness.